Poster |
Message |
matukas |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Mul tekkis küsimus, et mis komponendid annavad eelduse ehitada kõrgepöördelist mootorit? Et siis: mida on vaja, et sellise saaks valmis ehitada? Eesmärk oleks 10 000 RPM. R4 mootor.
EDIT: Põhjused ja platvormi leiate minu auto profiilis olevas 'blogis' Oktoober 2006 jaotises
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
06.10.2006 at 19:24 |
2 edits. Last edited 10.10.2006 at 20:17 by matukas
|
askeldaja |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Kui ma ei eksi, kas mitte RannoT sinise Taloni R4 turbomootor käis oma 9000rpm? Ka sisuliselt juba 10000rpm lähedale.
Sry, veidi OT.
Edit: kas on mingi kindel ja konkreetne põhimik (mingitel põhjustel) ehituseks või on lihtsalt vaja (milliseks otstarbeks) kiirepõõrdega mootorit?
On olemas mootorrattamootoritele, nt. Suzuki Hayabusale 1500cm3-1600cm3 bore&stroke komplekte, R4 ja põõret ka sobivalt... |
06.10.2006 at 19:44 |
4 edits. Last edited 06.10.2006 at 19:54 by askeldaja
|
Raxo |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
quote: matukas: Mul tekkis küsimus, et mis komponendid annavad eelduse ehitada kõrgepöördelist mootorit?
Vastavad klapivedrud.
Lugemist alternatiivse klapimajanduse teemal
____________________________
'00 Silverado
'10 Grand Voyager 3,8 V6 |
06.10.2006 at 20:07 |
1 edit. Last edited 06.10.2006 at 20:14 by Raxo
|
peep Moderator |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Olen lugenud, et ca. 8000 pöörde pealt jookseb piir, millest edasiminekul kallineb kõik oluliselt ja kestab samavõrra vähem. Ehk see on justkui mingi soovituslik piirarv tänavamootorile.
Seega, ma ei tea mida vaja on, kuid kindlasti see pole odav ehk efektiivne hp/$$$ suhte seisukohast. Muidugi, kui masina kaal on väga madal, siis saab motikamootoriga hakkama. |
06.10.2006 at 20:13 |
|
Astro SS |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Kõige eelduseks on sobilik bore/stroke suhe
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
06.10.2006 at 20:20 |
|
matukas |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
quote: Astro SS: Kõige eelduseks on sobilik bore/stroke suhe
Kas 75x72 mm on sobilik?
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
06.10.2006 at 20:30 |
1 edit. Last edited 06.10.2006 at 20:31 by matukas
|
askeldaja |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Väga kõva rolli mängib plokikaan & Co. Sellise põõrde juures mängib vist kõik päris suurt rolli.
Kui põigata natuke V8 teemasse, siis leidsin mõned veerud V8 4,0 Aurora mootori kohta mis revvis üle 10K rpm.
quote: 3,994 cc 4 liters 8 V front engine with 87 mm bore, 84 mm stroke
Link
quote:
The IRL debuted in 1997 with a mandate for four-valve per cylinder, four-cam 4.0-liter V8s based around a production architecture. In time, the 10,500 rpm rev limit was reduced to 10,000 rpm, then raised to 10,700 rpm when the IRL lowered displacement to 3.5-liters.
Link
87/84= bore/stroke 1,0357...
Lisatud:
Üks Toyota
Äkki on midagi abiks.
Edit: pilt selge mis plaanis, vaatasin esimese postituse põhjalikult üle. |
06.10.2006 at 21:17 |
3 edits. Last edited 06.10.2006 at 23:05 by askeldaja
|
vvt |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Klapivedrudest on seal üksnes vähe. Eks see nimekiri sõltub tugevasti alusmootorist. Algab sepistatud väntvõllist, vastavatest kepsudest, kolbidest jne. Muide paljudel autodel kasutatakse seerias valuväntvõlli, mis on sellistele eksperimentidele sügavalt ebasoovitav asi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.10.2006 at 08:27 |
|
mr. RocknRoll |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Eks see oleneb kepsu-kolvi massist, kas on vajalik uus vänt või mitte. Olulisim minuarvates tasakaalustus ning pöörlev mass võimalikult väikseks saada (kerge keps/kolb, viimased muidugi ühes kaalus omavahel).
____________________________
44269 |
07.10.2006 at 09:26 |
2 edits. Last edited 07.10.2006 at 09:27 by mr. RocknRoll
|
Silwer |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
quote: Astro SS: Kõige eelduseks on sobilik bore/stroke suhe
Lisaks sellele ka kepsu pikkus.
Minu autol on R6 mootor mille näidud:
Bore 84,5
Stroke: 84
Keps: 130mm
Ja siin tundub just see liiga lühike keps olevat probleemiks, et minna pööretega nii kõrgele...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
07.10.2006 at 09:56 |
|
gets |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Kuskilt mäletan, et mida lühem stroke, seda rohkem võib pööret peale keerata. Kolvi liikumise kiirus on sel juhul sama, mis pika stroke ja väiksema pöördega. Niiet overbore mootorid, millel on bore suurem, kui stroke, ei sobi väga hästi.
Näiteks 20k alla pöörlevatel F1 mootoritel minu mäletamist mööda pidi kolvi kiirus olema tavamootoritega sarnane ja sellepärast ahhetati ja ohhetati Honda S2000 mootori peale, mis pidi tehase lubaduste järgi 11k välja jooksma palju suurema kolvikiirusega. Antud mootori pöörded muidugi nuditi tavatarbija jaoks väiksemaks, kuid tehase väide jäi kehtima. |
07.10.2006 at 11:17 |
|
Silwer |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
1) Vana BMW E30 M3 EVO 1990a:
2,5 liitrit R4:
Bore x stroke = 95.00mm × 87.00mm
Standardis oli piiraja 7250rpm võistlustel sõideti sellega isegi 10000rpm juures
2) BMW E46 M3 GTR 2001a:
4,0 liitrit V8:
Bore x stroke = 94.00mm × 72.00mm
Piiraja standardis: 8500rpm (võistlusautodel on piiraja vast veel kõrgemal)
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
07.10.2006 at 11:48 |
|
peep Moderator |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Kolvikiirus on jah üks põhilisi näitajaid, mida madalam kiiruse juures need pöörded tulevad, seda parem. |
07.10.2006 at 11:55 |
|
matukas |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Seda tüüpi Polo mootorist nagu minul, olen näinud düno videot, kus üle 10k pöördeid välja libistas. Minu masinal on 'redline' 6800 peal (tehase on 6500) ja tehakse hüdrotõukurite asenduskomplekti mehaaniliseks, mis ca 9500 lubavad. See muidugi eeldab, et nukk ja vedrud ka vastavad oleks, alumisest otsast ja hoorattast rääkimata.
Minu eesmärk oleks ilma suuremaid konseptsiooniprohmakaid tegemata seda 'redline' piiri võimalikult 10k lähedale, parema meelega üle selle, saada. Ega Eestis selliseid automootoreid vist väga palju leia, mis selle piirini ja üle jooksevad. Rootormootorid võib sellest arvestusest välja jätta
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
07.10.2006 at 13:52 |
|
PlyVal64 |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Esimene tavaline tehasemootor peale Hondade, mis meelde tuleb ja mis 8,5K rpm väga lõdvalt käib, on Mazda3 2,0 Sport pada. Ma usun, et redline ei ole tehasemootoril üldse viimase piiri peal. Tahho käis iga laks põhja, seejuures vedas lõpuni. Ehk tasub uurida, mis fiti-miti seal sees on? |
07.10.2006 at 15:55 |
|
askeldaja |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Volkswagen Polo All Motor Race car 1.4L 16v reaching over 10,000 RPM
|
07.10.2006 at 18:15 |
|
vvt |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
quote: mr. RocknRoll: Eks see oleneb kepsu-kolvi massist, kas on vajalik uus vänt või mitte. Olulisim minuarvates tasakaalustus ning pöörlev mass võimalikult väikseks saada (kerge keps/kolb, viimased muidugi ühes kaalus omavahel).
Nonoh, pöördemootorid on tehasest kõik forged väntvõlliga sõltumata kepsudest-kolbidest. Üks selline ibra on muide üks SBC väntvõll, mis 6.2D mootoris läheb mõnikord pooleks nagu makaron - sõjaväe Chevydel juhtus seda siin tuli ikka ette. Samuti ei leia sa performance-suunitlusega võllide hulgast cast iron võlle, kõik on kas forged või billet (billet on forged'i alaliik tavaliselt väikeseeria võllidele). Ka ei ole üldiselt sõiduauto diislite hulgas valuvõlle.
Valatud väntvõllide teema tundub just olevat "kapitalistlike vereimejate" poolt välja mõeldud, et hoida kokku raha, muide vene sõiduautodel oli valuvõll vist sapikal ainult. Arvake ära, miks Oksaneni mosse mootori alumine ots stock on ja 700 hj kannatab?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.10.2006 at 19:26 |
3 edits. Last edited 07.10.2006 at 19:34 by vvt
|
matukas |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
quote: askeldaja: Volkswagen Polo All Motor Race car 1.4L 16v reaching over 10,000 RPM
Seda videot on ka nähtud, kuid minu masinal on 1272 ccm ja 8 klappi. Klappide arvu tahaks ikka samaks jätta
Siinkohal ongi küss, et kas Eestis võiks leida spetsialisti, kelle poole pöörduda sellel teemal või peab ise selleks spetsialistiks hakkama? Saksamaal on neid selle VW platvormi (malmplokk) pöördetuunijaid parasjagu aga Eestil tundub veel kõvasti arenguruumi olevat.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
07.10.2006 at 21:08 |
2 edits. Last edited 07.10.2006 at 21:12 by matukas
|
Hylas |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
paar vihjet võiksa anda väliste seadmete osas:
esiteks kui pöördeid üles ajada siis vaja ka suuremat ratast nii genekale, veepumbale, roolivõimule.
|
07.10.2006 at 22:19 |
|
bastion |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
hylas , äkki viitsid põhjendada ka
endal plaanis ka pööretepiiraja 7200 pealt 8500-9000 peale viia. ülemise otsa kohta olen umbes sama info ammutanud mis siit juba läbi käinud on aga välised seadmed on tume maa. heameelega kuulaks mis targematel varuks.
olavi
____________________________
(Varuosad & Tuuning) CARSHOP.EE - tel 6701222 (Wiseco,K1,JE Pistons,ARP,Cometic,Trend,Dart,Diamond) |
07.10.2006 at 22:45 |
|
vvt |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
quote: matukas: Siinkohal ongi küss, et kas Eestis võiks leida spetsialisti, kelle poole pöörduda sellel teemal või peab ise selleks spetsialistiks hakkama? Saksamaal on neid selle VW platvormi (malmplokk) pöördetuunijaid parasjagu aga Eestil tundub veel kõvasti arenguruumi olevat.
Noh VW 8-klapimootor peaks Eestis küll tugevasti esindatud olema, iseasi, kas võõrale kõiki köögitarkusi reedetakse. Siin pole ise mõtet leiutama hakata.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
08.10.2006 at 08:33 |
|
matukas |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
quote: bastion: hylas , äkki viitsid põhjendada ka
Ega siin muud põhjendust ei olegi minu arvates, kui välisseadmete pöördeid tuleb ka piirata, et nende laagrid sellele valule vastu peaks. Pole just tore veepumpa ära 'sulatada'.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
08.10.2006 at 12:17 |
|
Hylas |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
nuh kui genekas panna nüüd kõvasti kiiremini ringi käima siis saab üsna tihti pingeregulaatorit vahetada sest hakkab ta ju palju rohkem üleliigset pinget tootma.
veepumbal on ka ette disainitud kiirus ja kui panna kiiremini siis mingi hetk ei pumpa ta enam vaid lööb lihtsalt vett "vahtu"
lisaks muidugi veel arvestatav võimsusekadu kuna neid on kiiresti väga raske ka ringi vedada. |
08.10.2006 at 13:29 |
|
madis |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Elektriline veepump jms. on vist suure rpm vahemiku korral omal kohal ? Ega rihmaajam väga ka ei rõõmusta, kaod suurenevad jälle mingi jubeda ruudu või kuubi alusel. |
08.10.2006 at 14:33 |
|
mr. RocknRoll |
High RPM mootor muutus vaikselt 16V mootoriks
Valatud väntvõllide teema tundub just olevat "kapitalistlike vereimejate" poolt välja mõeldud, et hoida kokku raha, muide vene sõiduautodel oli valuvõll vist sapikal ainult.
Sovieti kvaliteeti arvestades võib leida põhjuse, miks sapaka võlle puruks läks. Kuhu tahtsin sihtida oli loogiliselt võttes kergus ja tasakaal. Mida väiksem pöörlev mass, seda väiksem tõmbejõud vvõllile. Kui sinna lisada tasakaalustus ja vastav bore/stroke suhe saabki pöördeid kannatava alumise otsa. Gaasi jaotus ja muu kiire pöördega kaasnev on järgmine samm.
____________________________
44269 |
08.10.2006 at 21:23 |
1 edit. Last edited 08.10.2006 at 21:26 by mr. RocknRoll
|