register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul   1 2  
Poster Message
peep
 
Moderator
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Olen naelrehvi ostmas ja sooviks midagi kitsamat kui originaalmõõt 235/45-17. Velg on 17x8.

Alternatiivid on 225/45-17 ja 205/50-17, mõlemad tsipa väiksema diameetriga aga erinevus on marginaalne. Ma eelistaks kitsamat, kuid see jääb 8" velje peal kergelt punni. Rehvitootjad soovitavad 205 laiusele max 7,5" velge.

Kas 205 rehvi kasutamine 8" veljel mõjub juhitavusele kehvasti või mitte ?
16.10.2006 at 14:14 1 edit. Last edited 16.10.2006 at 14:36 by peep (Moderator)
anti
 
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
quote:
peep:
Kas 205 rehvi kasutamine 8" veljel mõjub juhitavusele kehvasti või mitte ?
Minul kogemus 205 suverehvidest 8" velgedel universaalkerega autol. Sõi esisillal rehviservi mis hirmus.
16.10.2006 at 14:45
Indrek_S
 
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Mul on 205 rehv 7.5 laiusega velje peal, eks ta pisut kitsamaks lähe mustri poolt, samas on kõigest 40 kõrgusega nii et juhitavuse muresi pole olnud

____________________________
not done until it's done
16.10.2006 at 14:49
hents99
  
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Mina sõidan 205/50 rehviga 8" laial veljel. Mul pole ääri küll söönd. Muidu pole viga, pidamisprobleemides vaevlen. Laiemat rehvi aga ei kannata alla panna.
Varem oli 225 laius. Nüüd on kuidagi mugavam sõita, tundub pehmem. Samas talve kohta ei oska öelda.
Minu varjant siis suve rehvide kohta, on ju üsna loogiline, et talvel peab kitsam rehv paremini.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
16.10.2006 at 14:50 1 edit. Last edited 16.10.2006 at 15:41 by hents99
5.0
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
olen sõitnud 17x205 nii 7,5 ku 8 tollise velje peal ja eks see 8 ole ikka piiripealne juhus ja sõltub konkreetsest rehvist. Üldiselt kannatab panna (kõiki variante rehvidest pole muidugi proovinud). Rehvidel ju iga laiuse jaoks oma karkassi ei tehta ja kui 205 ja 225 sama karkassi peal, siis pole eriilist probleemi, aga kuim 225 juba järgmise karkassi peal ja 205 on sama karkassiga näiteks 195ga , siis ei taha kuidagi sobida. Kuidas seda aga teada saada- ei oska muudmoodi pakkuda, (kui müüja muidugi äkki ei tea) kui, et vaadata tegelikku mustri laiust, mitte ainult markeeringut ja kui erinevus marginaalne 205 ja 225 vahel, siis ei tohiks ilmselt probleemi olla.
16.10.2006 at 15:24
peep
 
Moderator
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Et ikka oleks aru saada, kuna ma talverehvist räägin, siis kitsam=parem pidamine ehk pidamismuresid ma ei karda, pigem seda, et kas see rehv toimib nii nagu ta peab ? Seega loodan, et vahe on neil kahel ikka oluline, mitte marginaalne, kuna viimasel juhul võikski laiema võtta.
16.10.2006 at 15:37
Saemees
 
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
quote:
hents99: Mina sõidan 205/50 rehviga 8" laial veljel. Mul pole ääri küll söönd. Muidu pole viga, pidamisprobleemides vaevlen. Laiemat rehvi aga ei kannata alla panna.

Minu arust talvekummiga ikka see teema, et mida laiem, seda kehvem pidamine. Parandage, kui eksin...

Edit: näe peep jõudis ette!

____________________________
Dodge RAM 1500 '10
Cadillac CTS '08
Bobcat S175
16.10.2006 at 15:39 1 edit. Last edited 16.10.2006 at 15:41 by Saemees
rustang
  
Moderator
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Kas teine komplekt velgi on välistatud? Siis ei peaks neid kergeid ja laiu talvise soola ja lögaga rikkuma...
16.10.2006 at 15:48
5.0
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
quote:
peep: Et ikka oleks aru saada, kuna ma talverehvist räägin, siis kitsam=parem pidamine ehk pidamismuresid ma ei karda, pigem seda, et kas see rehv toimib nii nagu ta peab ? Seega loodan, et vahe on neil kahel ikka oluline, mitte marginaalne, kuna viimasel juhul võikski laiema võtta.
sead nüüd kül, et kitsam on sobivam, aga kui ta ikka veljele ei sobi, siis pole seal head midagi ja mõte selles, et saavutada siis kasvõi see marginaalne laiuse vähenemine, kui et ei midagi.
16.10.2006 at 16:03
Joel
 
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
205/55 rehv 8" velje peal polnud mingi probleem. Rehviks oli Nokian HKPL Q lamell. Praegu on S6'l talviti 225/45-17 Nokian HKPL2 naelad ja ei ütle niisama sõitmise koha pealt kah paha sõna, aga korra olen selle rehviga jää peal sõitmas käinud ja selleks otstarbeks on 225 ikka liiga lai. Seega soovitaksin 205/50 varianti - talverehvil on pehmed välisküljed, st rehv paindub külgedelt veljest eemale ja ei jää mingit Saksa tuuningu efekti...

____________________________
2xV8
16.10.2006 at 17:02
Taurus_93
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
VVT kunagine post:

Tasub vaadata rehvide tehnilist spetsi. Paljud firmad kasutavad 2-3 kõrvuti asuva mõõdu jaoks sama karkassi. Sellest tulenevadki need laiusevahed. Tavaliselt on 205,215 ja 225 sama kõrguse juures sama karkassiga ja nende laius on kuskil 210-220 vahel. Lihtsalt protektor on laiem ja laiemal veljel paistab asi laiem, aga kumm sama.
Hinnavahe ka. Mul vedeles kodus kunagi Fulda spetse paki kaupa ja sealt teada saingi. Profiili laius "225" ei tähenda, et tegelik mõõt see on, see võib olla nii 210 kui 220.

Seega Sul vaja laiemat karkassi kitsama protektoriga. Sama laiuse 205 puhul võivad erinevatel rehvidel olla erinevad velje laiused. Joonlauaga poodi äkki?

____________________________
Cadillac STS 3,6 05´
Subaru Outback 2.5 AWD 07´
Ex: Taurus LX 93´ (4 tükki oli neid lausa)
Ex: Chrysler 300M 00´
Yamaha YZF-R6
16.10.2006 at 17:07
peep
 
Moderator
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Selliseid kitsamaid velgi, mis ilma flantside ja pikemate poltideta alla lähevad kahjuks ei tehta, kui just ei lase teha spetstellimusena ehk ma ostan küll teise jooksu aga see saab ka 8" lai olema.

Soovitus joonlauaga poodi minna oli hea, nii teengi ja eks siis paistab.
16.10.2006 at 17:39
vvt
  
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Sa mine kummimüüja juurde ja las panevad ühe prooviks peale. Siis paistab. Sama mõõduga rehvid võivad olla praktikas vägagi erinevad. Kindlasti 205 venitamisel osta selline, millal on velje kaitse rant rehvil peal. Ilma selleta hakkab kõige välimine punkt olema veljeserv ja see on kevadeks väga kole. Endale tööautole ostsin hiljuti kaks uut rehvi, sama mõõt mis originaal. Tulemuseks oli väga kole vaatepilt, sest konkreetne rehv tahaks (samade mõõtude korrai) tegelikult toll laiemat velge või on see põrutatud järgmist mõõtu karkassi peale. Ehk vana rehv on perfektselt trammis, uus on nagu pooltühi, pumpa sisse palju tahad.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
17.10.2006 at 11:28 1 edit. Last edited 17.10.2006 at 11:29 by vvt
hunt
 
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Miks Sa, Peep, kindlasti naelu tahad ? Neliveoga autol on neid olukordi, kus nael vältimatu, ikka õige vähe.
Ja siis vist juba nagunii - nägemist...
Tänapäeva lamell, vähemalt paberi peal, peab naelast paremini.



____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
17.10.2006 at 20:25
peep
 
Moderator
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
No tegelt ma olen viimased 10 a. lamelliga sõitnud aga Evo'ga oleks piinlik jäärajal lamellidega kelgutada kui naeltega sierrad mööda tuhisevad.:D Eks kunagi jõuab väikese piduri ja titepiigi peale mõelda aga tavaline nael käib küll käesoojenduseks esimene talv.
17.10.2006 at 20:35
Vanaisa
  
Moderator
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Aga ehk midagi sellist?



____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
17.10.2006 at 20:37
tambet
  
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
quote:
peep: Olen naelrehvi ostmas ja sooviks midagi kitsamat kui originaalmõõt 235/45-17. Velg on 17x8.

Alternatiivid on 225/45-17 ja 205/50-17, mõlemad tsipa väiksema diameetriga aga erinevus on marginaalne. Ma eelistaks kitsamat, kuid see jääb 8" velje peal kergelt punni. Rehvitootjad soovitavad 205 laiusele max 7,5" velge.

Kas 205 rehvi kasutamine 8" veljel mõjub juhitavusele kehvasti või mitte ?

Mäletan, et ühe talve hakul olin olude sunnil sama dilemma ees, kuna oli camarole midagi alla vaja.
Meelde on jäänud, et mida madalama profiiliga rehv, seda vähem on seal mängumaad erineva velje laiuse jaoks.
Kui ma õieti mäletan, siis rehvid olid 205/65-15 ja velje laius 7" ning tundus, et ega kitsamat küll sinna
peale ei paneks.
Sul on veel madalama profiilide rehv kah, vaevalt , et 205 laius sinna veljele hästi sobib.
17.10.2006 at 21:53
Astro SS
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
quote:
hunt: Miks Sa, Peep, kindlasti naelu tahad ? Neliveoga autol on neid olukordi, kus nael vältimatu, ikka õige vähe.
Ja siis vist juba nagunii - nägemist...
Tänapäeva lamell, vähemalt paberi peal, peab naelast paremini.



Vanarahva tarkus: talvel 4wd autol pole kohalt liikuma saamiseks (reipalt) isegi slikiga probleemne, samas selle pidama saamiseks vahest ei aita isegi piigid ;)

Olen proovinud ja rohkem slikkidega (loe:lamellidega) 4wd autoga talvel ei sõida. :D

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
17.10.2006 at 22:39
hunt
 
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Sinu olukorras ise mõtleks äkki mingi Sparco velje ja 185- 195 lai kets.

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
18.10.2006 at 07:42
v6sa
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Põdras olles jäi meelde, et mida kõrgem rehv, seda rohkem võib velje laius muutuda. Kui /80 rehvil võib laius kõikuda mitu tolli, siis /40 korral oli kummimeeste jutu järgi vaja õiget velge. Olid mingid tabelid, kus tõesti oli iga madala rehvi laiuse jaoks soovitatud erineva laiusega velg.

Liiga laia velje kohta käiva jutu kirjutan kahel käel alla. Praegu on oma autol 7" velg ja 195/65/15 rehv. Kõige välimine on velje rant, mis on üksjagu kriibitud ja teiseks kuluvad rehvid servadest, kuigi rõhk on +0,3 bar soovituslikust. Tehaserõhuga oli asi päris hull... Talverehvi korral, kus on eriti oluline rehvi tööpinna maksimaalne ärakasutamine, mina küll äärmuslikke kombinatsioone ei julgeks kasutada... Oma autole otsin talveks 6,5" veljed ja 185/70/15 rehvid - jääb veerediameeter samaks...

OT on/

Astro SS, mina ei julgeks iga lamelli küll slikiks nimetada. Neid säästumarketi tahmarõngaid küll, aga korralik lamell on ikka teine tera...

Põhjendus: olin ise paadunud naelaaustaja, kuid erinevate asjaolude kokkulangemise tõttu sõitsin terve eelmise talve Conti uue lamelliga (oli vist isegi testivõitja) FWD väikese riisikaga, millel automaatkast. Alguses olin pessimist, kuid talve edenedes hakkas suhtumine muutuma. Kogu talve peale oli Põhja-Eesti maakolkas vaid kolm sellist päeva, mil lamelliga pidi mõtlema rehvi piirangule. Aga samadel päevadel oli keerukas ka naastuga liigelda...

Kokkuvõtteks on minu arvamus muutunud - ohutu ja ennetava sõidustiili korral pole naelal eelist.
Rajal või teadlikult piire otsides, siis on kriteeriumid teised ja naelal eelis...

Ja 4WD vanasõna on samuti 100% tõsi. Tee muutub ootamatult libedaks kohe, kui üritada hoogu vähendada.

Sry, ei saanud nii emotsionaalse ja kohatu võrdluse peale vaiki olla...

OT off/
18.10.2006 at 08:08 1 edit. Last edited 18.10.2006 at 08:09 by v6sa
vvt
  
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Lamelliaustajatele: kaks põhilist talviste avariide põhjust

1. tagant sissesõitmine jäiseks lihvitud ristmiku ees, mis tavaliselt üsna ootamatu
2. väljasõit ootamatult libedaks muutunud teel (tavaliselt jäine koht)

Kuidas olete lamelliga selleks valmis? Lamell ei pea kiilasjääl mitte halligi. Neliveoga autol võiks lamellid üldse ära keelata, sest enamasti on nende juhtidele iseloomulik mõõdutundetu gaasipedaali surumine libedal, mõtlemata pidurdamise peale. Ja kui siis kiilasjää/jäitanud lumi ja lamell kohtuvad, on avarii kindel.

Enne lahja firma nael kui tegija lamell.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
18.10.2006 at 09:04
5.0
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
quote:
vvt: Lamelliaustajatele: kaks põhilist talviste avariide põhjust

1. tagant sissesõitmine jäiseks lihvitud ristmiku ees, mis tavaliselt üsna ootamatu
2. väljasõit ootamatult libedaks muutunud teel (tavaliselt jäine koht)

Kuidas olete lamelliga selleks valmis? Lamell ei pea kiilasjääl mitte halligi. Neliveoga autol võiks lamellid üldse ära keelata, sest enamasti on nende juhtidele iseloomulik mõõdutundetu gaasipedaali surumine libedal, mõtlemata pidurdamise peale. Ja kui siis kiilasjää/jäitanud lumi ja lamell kohtuvad, on avarii kindel.

Enne lahja firma nael kui tegija lamell.
olin juba kirjutamas järjekordset juttu oma isiklikest kogemustest, aga juba jõuti lühikokkuvõte teha. Lamelliaustajad ei ole ilmselt sattunud olukorda, kus rehvil peab pidamist olema. Ja pealegi muutuks olukord lamellimeestele veelgi hullemaks, kui naelasõitjaid üldse poleks ja keegi enam jääd krobelisemaks ei kraabiks.
18.10.2006 at 09:23
peep
 
Moderator
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
:lol, ärge hakke siin lamell vs. nael jutuga pihta, kellel huvi teada saada, miles seisnevad nende rehvide erinevused võib vastavaid juhiseid lugeda teemat käsitlevates artiklitest mis iga sügis ilmuvad ajakirjanduses või rehvimüüjate kodulehekülgede nõuanderubriikidest.

Kuna naela ja lamellikasutajad on mõlemad veendunud oma valiku vankumatus ja kõigutamatus ainuõigsuses, siis siia teemasse seda läbu pole vaja.
18.10.2006 at 09:23 1 edit. Last edited 18.10.2006 at 09:25 by peep (Moderator)
vkx
 
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
Üldiselt asjatundjad ei soovita 8" veljele panna 205 rehvi ja sinu antud valikust soovitati jääda 225/45/17 juurde. Selles mõõdus talverehv jääb küll mõnevõrra madalamaks kui originaal suvekad 235/45/17. Teine variant oleks alla panna kitsamad veljed 205 rehvi jaoks. Tehas küll ei paku 7" velge aga erinevad veljemüüjad ja tuuningubutiigid pakuvad neid piisavas valikus. Ka paljud EVO-de omanikud on just selle variandi valinud.

____________________________
Seville STS `02
18.10.2006 at 10:01
peep
 
Moderator
Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul
quote:
Tehas küll ei paku 7" velge aga erinevad veljemüüjad ja tuuningubutiigid pakuvad neid piisavas valikus

Nu tegelt on nii, et sinna alla sobiv 7" velg tuleb eritellimusena teha, kui pole soovi vahetükke ja pikemaid rattapolte kasutada ehk ei pakuta seda kitsamat velge bolt-on lahendusena. Põhjus ilmselt selles, et need vähesed Evo'd mis asuvad lumevööndis, on rohkem spordivahendid ja eelistatakse 15" velge koos väikese piduriga.
18.10.2006 at 11:12
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Nõu vaja naelrehvi laiuse valikul   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.