register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Garaaži siseviimistlus   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
wax
 
Garaaži siseviimistlus
Kunagi aastaid tagasi oli siin foorumis üks teema väga rohke ja põhjaliku pildimaterjaliga, kuidas usas keegi omale garaaži ehitas, samuti sinna juurde sissesõidutee jms. Kahjuks otsing mul seda teemat üles leida ei aidanud :( Ehk on kustutatud. Ehk oskate jagata soovitusi ja nõuandeid, mida ja kuidas garaaži ehitamisel silmas pidada ja kasutada.
Seinad püsti (25x50 veneaegsed valged plokid), lagi peal (raudbetoon paneelid), põrand maas (betoon), puituksed. Küsimus nr 1 - millega katta seestpoolt seinad? Kas krohv või mingi plaat (mis plaat?), erinevate materjalid head/vead?

Tänades,
wax
25.10.2006 at 14:07 1 edit. Last edited 26.10.2006 at 11:17 by wax
Maik
  
Garaaži siseviimistlus
Meil siin päris paljud veneaegsed suured garaasid on plekiga seest üle pandud...
mingi praakseinaplekk nende vormidega.. ei ole häda midagi välimusel.

Lakke ehita kraana, talvel sooja tahad siis vaheta uksed ka ära.
Hea oleks, kui palju aknaid oleks valgustuse mõttes..


____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
25.10.2006 at 14:37 1 edit. Last edited 25.10.2006 at 14:38 by Maik
spark
 
Garaaži siseviimistlus
kõigepealt, kas see on koht auto hoidmiseks või kavatsed seal ka talvel, pidevalt aega veeta ...

minu tagasihoidlikud soovitused

Soojustada väljast. Lihtsam ja odavam viis on villale plekk peale panna. Sama ka katuse kohta - soojustus välja (kuidas täpselt teha ... isoveril ja ka teistel villatootjatel on ehituskauplustes näitlikud joonised olemas)
kui seinad väga kehvalt laotud pole ja väga ilusat asja ei taha, siis piisab seespoolt värvimisest (isegi krohvida pole mõtet) juhtmed võib rahulikult seinapeale jätta, paigaldada võik peale värvimist.
põranda võib üle lakkida (spets tolmu tõkked) või ka epo kihi peale valada, kui ta juba õline pole, sest õlikülge need kinni ei jää.
valgustus - üldvalgus lakke, nii et ise valgusele ette ei jääks, ehk valgusteid mitu ... sõltub ruumi suurusest ja kujust
küte - kui kütad elektriga, siis soovitaks kiirgureid. Lülitad sisse ja annab kohe sooja ja saad ka seda kiirgust suunata
kõige parem oleks põrandaküte (vesiküte või elekter) - jalgealune oleks soe ja betoon akumuleerib sooja

ja lakke kraanat ehitada vast ei tasu, need paneelid pole selleks mõeldud - siin vaia ehitus inseneri abi
25.10.2006 at 15:16
Fog
 
Garaaži siseviimistlus
Siseviimistlus jah on oma maitse järgi, otseselt neid seinu katma ei pea. Mingi plaadiga pole kindlasti mõtet, kui tahad ilu, siis krohvi, määrimiskindlust, siis paks värv.
Soojustus jah väljapoole, kuid soovitaks peno. seguga kinni seinakülge, pealt krohvi/plaadi või kuidas tahad.
Lae kohapealt ei oska kaasa rääkida.
Uksed, kui on pädevad, aitab korralikud tihendid + raami vahele peno+makroflexiga kinni.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
25.10.2006 at 15:35
wax
 
Garaaži siseviimistlus
Tegemist 50m2 garaaziga, seega ikka ehitamiseks ja talvel aja veetmiseks.

Põrandale epoksiidikihi valamine on hea mõte, seinad värviga katta samuti, kuigi siis peaks see tõeliselt paks värv olema, et plokid värvitud saaksid :) Valguse panen niiehknaa nii seintele, lakke kui kanalisse.

Tänud asjalike vastuste eest! Igasugu soovitused ikka teretulnud :)
25.10.2006 at 15:48
raimo_r
Garaaži siseviimistlus
keegi valgustaks lähemalt seda epoksiidikihi põrandale valamist ?

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
25.10.2006 at 16:01
hunt
 
Garaaži siseviimistlus
Seina pane roov+ soojustus, sisemiseks fassaadiks OSB (puitkiud) plaat, võid selle üle ka lakkida, maitse asi...
Ma endal tegin nii, jube änks on !
Kui epopõrandameeste kontakti vaja on, helista.

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
25.10.2006 at 16:53
kalev35
  
Garaaži siseviimistlus
spark annab 100% õiget nõu!
Kiviseina ei soojustata seestpoolt! OSB võid kohe tuhaplokile NAELUTADA. Selle külge tõesti hea "mida iganes" kinnitada.
vana autokuuri (garaaž=eesti keeli) põrand tõenäoloselt õline vms. -> põranda tegemine unusta ära.

____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
25.10.2006 at 17:14
delta88
 
Garaaži siseviimistlus
kui juba ehitusteemaks läks siis kuidas oleks mõtekas maakivi seina soojustada? Seest või väljast? Ja millega?
25.10.2006 at 17:41
Jansa
Garaaži siseviimistlus
quote:
delta88: kui juba ehitusteemaks läks siis kuidas oleks mõtekas maakivi seina soojustada? Seest või väljast? Ja millega?
Kuna maakivisein näeb väljast hea välja ja seda oleks mõistlik ka selliseks jätta, siis olen näinud juhtumit, kus sissepoole ehitatakse sisuliselt uus maja. Nagu need karkassmajad on, oma reikade, tõkete ja soojustustega. Arvatavasti on tark läbi mõelda igasugu tekkida võivad külmasillad jms. Oleneb ka muidugi sinu eesmärgist, elad sa seal pidevalt või on kõrvalhoonega tegu vms.
25.10.2006 at 18:03
spark
 
Garaaži siseviimistlus
quote:
delta88: kui juba ehitusteemaks läks siis kuidas oleks mõtekas maakivi seina soojustada? Seest või väljast? Ja millega?
sõltub seina paksusest ja kas seal on sul kelder, kui on tühi ruum st. pinnas, siis ehita maja sõnaotseses mõttes selle peale, ka põrand

kui ilmtingimata seest vaja soojustada(näiteks kelder vms.), siis ajab asia ära, kui laod sisse Fibost või Aerocist siseseina 150...200mm
kui seest seinad ei higista siis las olla ...

uutel majadel, kui on maakivist vundament või sein, tehakse see 3 kihis; välimine maakivi kiht + soojustus + sisemine maakivi kiht.
Vundamendil, kui on kelder, tehakse seda 400...600mm maapinnast, sest väimise soojustuse saab panna peaaegu maapinnani (siis penoplast, maasees ei paista välja ja on vigastuste eest kaitstud)

hetkel täpsemaks ei läheks
25.10.2006 at 19:45 1 edit. Last edited 25.10.2006 at 19:46 by spark
anryo
Garaaži siseviimistlus
Kui kütteni jõuad, siis ma aitan sind hea hinnaga - seda siis elektrikütte puhul.
Nii kiirgurite, puhurite kui ka põrandaküttega.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
25.10.2006 at 20:34
delta88
 
Garaaži siseviimistlus
quote:
Jansa:
quote:
delta88: kui juba ehitusteemaks läks siis kuidas oleks mõtekas maakivi seina soojustada? Seest või väljast? Ja millega?
Kuna maakivisein näeb väljast hea välja ja seda oleks mõistlik ka selliseks jätta, siis olen näinud juhtumit, kus sissepoole ehitatakse sisuliselt uus maja. Nagu need karkassmajad on, oma reikade, tõkete ja soojustustega. Arvatavasti on tark läbi mõelda igasugu tekkida võivad külmasillad jms. Oleneb ka muidugi sinu eesmärgist, elad sa seal pidevalt või on kõrvalhoonega tegu vms.

tegu ikka garaaziga
25.10.2006 at 20:41
kalev35
  
Garaaži siseviimistlus
quote:
delta88: kui juba ehitusteemaks läks siis kuidas oleks mõtekas maakivi seina soojustada? Seest või väljast? Ja millega?
kiviseina soojustatakse väljastpoolt! (ruumi soojus hoiab kiviosa soojana ja ei lase jäätuda - põhjusmõtteliselt toimib kivimaja nagu ahi)
põhimõte - kandev kiviosa ei tohi jääda talvel alla 0-kraadi - ei tohi jäätuda.
Kui sellise (maa)kiviseina mõlemil pool langeb temp alla 0-kraadi, elab ka veel üle... - paisumine-kahanemine on ühtlased (kuigi on ebasoovitav)
Kivisein on ju kividest, mis mördi abil kokku pandud. Ebaühtlane paisumine-kahanemine temp. mõjul kiviseinas sees (ja veeauru jäätumisel - vesi on mahult 50% vähem kui jää!) tekkivad sisepinged lõhuvad kõige nõrgemast kohast, mis on müürimört. Ja kunagine hea kivisein muutub ehitamise seisukohast kivihunnikuks, millel puudub vähimgi kandevõime.
(Nagu loeng!) :smokin

____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
25.10.2006 at 20:42 1 edit. Last edited 25.10.2006 at 20:46 by kalev35
Telc
Garaaži siseviimistlus
quote:
kalev35:
quote:
delta88: kui juba ehitusteemaks läks siis kuidas oleks mõtekas maakivi seina soojustada? Seest või väljast? Ja millega?
kiviseina soojustatakse väljastpoolt! (ruumi soojus hoiab kiviosa soojana ja ei lase jäätuda - põhjusmõtteliselt toimib kivimaja nagu ahi)
põhimõte - kandev kiviosa ei tohi jääda talvel alla 0-kraadi - ei tohi jäätuda.
Kui sellise (maa)kiviseina mõlemil pool langeb temp alla 0-kraadi, elab ka veel üle... - paisumine-kahanemine on ühtlased (kuigi on ebasoovitav)
Kivisein on ju kividest, mis mördi abil kokku pandud. Ebaühtlane paisumine-kahanemine temp. mõjul kiviseinas sees (ja veeauru jäätumisel - vesi on mahult 50% vähem kui jää!) tekkivad sisepinged lõhuvad kõige nõrgemast kohast, mis on müürimört. Ja kunagine hea kivisein muutub ehitamise seisukohast kivihunnikuks, millel puudub vähimgi kandevõime.
(Nagu loeng!) :smokin

Ei maksa unustada, et siiski sõltub seina pakususest!!!!! Kui "väga" paksu seina soojustad väljaspoolt, siis jäätub ikkagi seespoolt soojustust......
25.10.2006 at 21:00
kalev35
  
Garaaži siseviimistlus
väga paksu kiviseinaga maja tuleb aastaid enne kütta ... siis pole ehk soojustada vajagi ( Tallinna vanalinna müüritornid - tean, ise veendusin!)
Paksusest sõltub ainult niipalju, et soojaks aetavat massi on rohkem. Kivi on suht hea inertsiga - talletab visalt, aga samaselt ka loovutab.
+
Mis ruumi sooja annab? Isover? (nagu reklaamis!) või mõni soojusallikas?
Kogu soojustamine põhineb õhu liikumise aeglustamisel, kuid samas MITTE PEATAMISEL (nagu loodusseadustega võitlejad igapäevaselt meelt-ära-heites saavutada-tõestada püüavad)
++
seestpoolt soojustust jäätub igasugune kivisein, kui soojustuskiht ÕHUKE on...

____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
25.10.2006 at 21:17 2 edits. Last edited 25.10.2006 at 21:32 by kalev35
viplala
Garaaži siseviimistlus
quote:
kalev35:
quote:
delta88: kui juba ehitusteemaks läks siis kuidas oleks mõtekas maakivi seina soojustada? Seest või väljast? Ja millega?
kiviseina soojustatakse väljastpoolt! (ruumi soojus hoiab kiviosa soojana ja ei lase jäätuda - põhjusmõtteliselt toimib kivimaja nagu ahi)
põhimõte - kandev kiviosa ei tohi jääda talvel alla 0-kraadi - ei tohi jäätuda.
Kui sellise (maa)kiviseina mõlemil pool langeb temp alla 0-kraadi, elab ka veel üle... - paisumine-kahanemine on ühtlased (kuigi on ebasoovitav)
Kivisein on ju kividest, mis mördi abil kokku pandud. Ebaühtlane paisumine-kahanemine temp. mõjul kiviseinas sees (ja veeauru jäätumisel - vesi on mahult 50% vähem kui jää!) tekkivad sisepinged lõhuvad kõige nõrgemast kohast, mis on müürimört. Ja kunagine hea kivisein muutub ehitamise seisukohast kivihunnikuks, millel puudub vähimgi kandevõime.
(Nagu loeng!) :smokin

Vesi on mahult 10% vähem kui jää.
Kivi on üks parimaid soojusjuhte üldse ehitusmaterjalide puhul, seega tuleb ta alati soojustada, olenemata kui paks sein on (maakivi). Juhul kui väljast ei kannata soojustada millegi pärast, saab ka seest, konks seisneb siin veeaurus ja tema liikumises. Kuna soe õhk sisaldab alati rohkem veeauru kui külm õhk ja liigub ta samuti sooja poolt külma poole (õigem oleks õelda et, surub ennast läbi seina õue). Peaaegu kõik materjalid lasevad veeauru endast läbi- mis rohkem, mis vähem. Juhul kui sa nüüd soojustad kiviseina väljast, liigub veeaur läbi soojaks köetud kivi ja hakkab jahtuma alles läbides soojustust (vastupidisel juhul jahtub ta peale soojustuse läbimist kiviga kokku puutudes). Seina ehitusel tuleb alati silmas pidada materjalide valikut veeauru läbivuse suhtes- raskemini läbitava poolt kergemini läbitava poole. ÄRGE MITTE KUNAGI JÄTKE SOOJUSTUSE JA SEINA VAHELE ÕHUVAHET, proovige soojustus ja sein võimalikult tihedalt liita. Ka mitme kihilist seina (kivi-soojustus-kivi-soojustus-kivi) ei ole väga otstarbekas teha.
Juhul kui on vajadus soojustada seest peab ära lõikama sellesama veeauru liikumise. Kui ma ennist rääkisin et kõik materjalid lasevad läbi veeauru siis päris nii see ei ole, jäävad metall ja klaas, mis on päris head tõkestajad. Kuna klaasiga läheb kalliks siis peaks tõkestama metalliga ja parim lahendus on aurutõke, millel on fooljumi kiht all (ülejäänud aurutõketega mis poes müügil, võib ahju alla tuld teha). Ja järjekord näeks välja järgmine- kips(vm plaatmaterjal omal soovil), fooljum(korralikult teibituna paigaldatud), soojustus, kivi. Muide 1m paksune maakivi laseb endast läbi minutis sama palju soojust kui 20 mm puitlaastplaat. Ja ärge ehitage naabrimehe näpunäidete järgi vaid järgige materjalide tootjate antud juhiseid. Ja alati soojustuse pealt kokkuhoitud kroonikesed taod küttekuludega vääääääga kiiresti tasa.
26.10.2006 at 08:20
PlyVal64
Garaaži siseviimistlus
Viplala, ära unusta lisada, et sellisele majale tuleb koheselt paigaldada sundventilatsioon, sest sisekliima on sellises majas rõve. Või õigemini sellises fooliumiga raudmajas ei olegi sisekliimat. Samas maksab korralik ventseade 100K ja seda raha teenib tagasi juba päris kaua. Ja ikkagi ei ole majas mingit kliimat. Tänased suured "ehitusteadlased" unustavad ära inimese elu-olu seisukohalt oluliseima - maja on inimesele lisanahk. Nagu käib meie enda elutegevus läbi naha ehk see hingab, nii peab ka maja kogu pinnaga hingama. Lihtsalt vanad ja valesti ehitatud majad hingavad liiga palju ja need uued "moodsad" pappuberikud plastakende, fooliumi, penoplasti ja küprokiga ei hinga üldse. Kes tahab terve elu saunamees ja pops olla, see lajatab omale kõik reklaamitud "tõkked" seina, sest saunas on ju tore elada. Härrasmees ehitab hapnikurikka härrastemaja ja kulutab elamisväärse elukeskkonna heaks mõned kroonid rohkem küttele.
Waxile aga soovitus põrandamaterjaliks - puitpõrand garaažis ruulib. Ta on soe ja pehme, jalad ei saa vatti. Kahjuks ei sobi see keevitamisel, kuigi vajadusel saab ka puidu täiesti tulekindlaks immutada. Minu arust on klinkerkõvad põrandamaterjalid a'la lihvitud betoon, epo, keraamiline plaat neis ruumides, kus pikalt püstijalu viibitakse, saatanast.
26.10.2006 at 09:49
wax
 
Garaaži siseviimistlus
Puitpõrand oleks tõesti hea ja edev, kuid mitte just väga praktiline. Tilk õli, mahakukkunud haamer, kõik jätavad sinna päris mõnusa jälje :)

Aga rääkige, kuidas kanal veekindlaks saada? :) Karta on, et kevadel on põhjas lomp.
26.10.2006 at 12:35
Fog
 
Garaaži siseviimistlus
millest kanali seinad, millest põrand.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
26.10.2006 at 12:40
wax
 
Garaaži siseviimistlus
quote:
Fog: millest kanali seinad, millest põrand.

Valatud betoon, seinad laotud tellistest. ;)
26.10.2006 at 12:59
Astro SS
Garaaži siseviimistlus
Veekindla kanaliga ole ettevaatlik.

Minu onu tegi enda garaazi kanalisse suure terasest veekinlda vanni. Kõik oli ilus ja tore kuni 2 aasta kevadeni, mis oli suht vesine.

See suur kondoom (veekindel kanal) tahtis maja vundamendilt maha tõsta, garaazi põrand tõusis päris mitu cm ja oli pragusi täis.


Ainukese võimalusena suuremate kahjustuste vältimiseks sai kanali põhja tublisti auke puuritud ja mõne aja pärast oli kanal vett täis.


Asi lõppes sellega ,et suvel sai see kest päris auklikuks puuritud ja siis killustikku täis veetud ning põrand siledaks valatud. ;)


Ei ole kanalit, ei ole probleemi :D


____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
26.10.2006 at 13:14
Maik
  
Garaaži siseviimistlus
Mismoodi see vesi sinna kanalisse sul üldse pääseb? Võid ju mingi õrna terasääre vms ümber ehitada,kui põranda peal loigud..

Endal oli kah see talv huvitav üllatus ,kui 2 auto pikkune kanal oli 40-50cm jagu vett täis - Nimelt külmadega külmus veekraan katki õrnalt, soenedes sulas ülesse hästi vaikselt kuni selleni,et survega lõi kraani eest ja garaasi vett täis.
Veepumbad abiks.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
26.10.2006 at 13:18
Fog
 
Garaaži siseviimistlus
quote:
wax:
quote:
Fog: millest kanali seinad, millest põrand.

Valatud betoon, seinad laotud tellistest. ;)

Põrandasse 40cm läbimõõduga auk, augu sisse auguline ämber, ämbri sisse tasemeanduriga pump.
Seda just AS Tross'il juhtunu vältimiseks.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
26.10.2006 at 13:19
PlyVal64
Garaaži siseviimistlus
quote:
wax: Puitpõrand oleks tõesti hea ja edev, kuid mitte just väga praktiline. Tilk õli, mahakukkunud haamer, kõik jätavad sinna päris mõnusa jälje :)

Aga rääkige, kuidas kanal veekindlaks saada? :) Karta on, et kevadel on põhjas lomp.
Ei jäta need suuremat jälge, kui mõnele muule materjalile. Ma pole küll väga kenast lauast (punnitud vaakumkuiv põrandalaud) põrandaga garaaži ise näinu vaid ainult vanakoolimeeste hööveldamata tollisest lauast põrandaid. Ei olnud need grammi koledamad-mustemad, kui betoonpõrandad. Kõik sõltub rohkem mehest, kui materjalist.
Täna on ju saadaval igasuguseid puidutöötlusvahendeid. Huvitav, kui palju igatsugu saasta imab sisse too roheline immutatud terassilaud?

Aga vett täis kanal. Kui vähegi kannatab kõrguse ja raha poolest, aja ruttu täis ja soeta pigem mingisugune käärtõstuk. Kui tegu hobiauto ehitamise garaažiga, siis kanalist tulev niiskus teeb ruttu oma pahatööd ära. Ja seal all on rõvevastik keskkond ning ohtlik tegutseda. Paar tegelast on aegade jooksul kanalis olnud imeõhukese vee tõttu teise ilma läinud... ikka sõber elektri kaasabil. On paar juhust isegi delfi-ajastul peldikuseinalt läbi käinud. Rellakas, keevitus, drell, tallad märjad. Kukub kogemata tööriist käest...
Teine variant teha sellest isumiskanal ehk tuua põrand kõrgemale. Sellises sai nii Monzat kui Valianti korduvalt remonditud. Ebamugavam küll alla ronida aga tööd teha vaat et parem, kui püstijalu upitades. Ja pole nii külm ega rõske, kui sügav kanal. Soe teatavasti ju allapoole ei liigu ehk soojast garaažist endast pole kanali soojaks saamisel mingit kasu.
26.10.2006 at 14:33
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Garaaži siseviimistlus   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.