Poster |
Message |
ylovoitka |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
From dust to dust- Jeep is the greenest car.
http://www.jeep.co.uk/jeep/pdf/greenjeep.pdf
|
18.12.2006 at 09:28 |
|
vvt |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Huvitav definitsioon mõistele "loodussõbralikkus". Egas see ainult kütusekulu ja heitgaase tähenda. Sellise loodussõbraliku auto tegemiseks kulub metalli, energiat, naftat ja muud vähemalt kahe väikeauto jagu. Loodussõbralik?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.12.2006 at 14:48 |
|
fire83 |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Tubli, kommi edasi, mis sest kirjutisest ikka lugeda - peaasi et vaielda saaks.
quote: It takes in not
just the car’s fuel consumption and
CO2 emissions, but also the energy
used in its design and production
both in car assembly plants and
by suppliers of parts and subassemblies.
The energy consumed in
transporting cars to dealers and in
maintaining, servicing and scrapping
them is also taken into account.
But why aren’t today’s exotic hybrids
at the top of the table? It’s because
vehicles like Jeeps use established
technologies which use less energy in
manufacture and which share many
parts among other vehicles.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
19.12.2006 at 15:15 |
1 edit. Last edited 19.12.2006 at 15:16 by fire83
|
sten666 |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Siin tsitaadis viidatakse hübriidautodele. Sellega olen ma igaljuhul päri , et hübriid autod on ühed kõige keskonnavaenulikumad sõidukid, mis tehtud on. |
19.12.2006 at 18:50 |
|
vvt |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Kogu see flier on Jeepi finantseeritud reklaamijama, kuhu tabelisse on tiritud meelevaldselt suvalisi autosid, millest enamikul pole majanduslikkuse, kokkuhoiu või ökonoomsusega midagi pistmist. Et 13. kohal Grand Cherokee on üldkokkuvõttes säästlikum auto kui VW Golf, mis asub kohal nr 57 kõlab nagu rumal ununägu. Täpsustaks, millistest äraproovitud energiasäästlikest tehnoloogiatest on Grandi puhul konkreetselt jutt? Või mille poolest on Golfi recycling kallim?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.12.2006 at 21:10 |
1 edit. Last edited 19.12.2006 at 21:11 by vvt
|
vr_ |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
quote: vvt: Kogu see flier on Jeepi finantseeritud reklaamijama, kuhu tabelisse on tiritud meelevaldselt suvalisi autosid, millest enamikul pole majanduslikkuse, kokkuhoiu või ökonoomsusega midagi pistmist. Et 13. kohal Grand Cherokee on üldkokkuvõttes säästlikum auto kui VW Golf, mis asub kohal nr 57 kõlab nagu rumal ununägu. Täpsustaks, millistest äraproovitud energiasäästlikest tehnoloogiatest on Grandi puhul konkreetselt jutt? Või mille poolest on Golfi recycling kallim?
Ah et kui esimene paugutamine mis artiklit läbi lugemata sündis ei kõlvanud siis paugutame demagoogiaga
sa naguaru pole saanud et su juttu ei võta enam keegi tõsisel, saaks vaielda ainult?
Isegi kui sul õigus on jeepide mitteroheluse osas, siis sinu nime postitaja kohal nähes tekitab automaatse arvamuse, et ju selle postituse sisu üks möga ole...
EDIT: ahhaa... ega sa ju tegelikult ei lugenud.. artiklit.. sa lugesid ainult fire83 teksti ja paugutasid sealt edasi
____________________________
Imperialist 71 |
19.12.2006 at 21:32 |
1 edit. Last edited 19.12.2006 at 21:33 by vr_
|
vvt |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Lugesin. Ei tee mulle kuidagi selgeks, kuidas saadakse olukord, kuidas auto X, mis sisaldab kaks korda rohkem metalli, mille rehvid on 4 korda kallimad ja mis tarvitab 3 korda rohkem kütust kui auto Y, on seejuures tabelis "rohelisem". Vr postile kulunud hingeõhk säästa supi peale puhumiseks, eks...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.12.2006 at 21:39 |
|
altraditional |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
... ja sa ära puhu seda supilegi peale, hapneb veel ära teine.
Lihtsalt on vaja jälle elevanti tegema hakata, näidata kõigile et tema leidis loogikavea vms. Keda see huvitab? Reklaam on reklaam ja täpselt sellise huumorina tuleb seda ka võtta, ma millegipärast ei usu et Ylovoitka on kuigi roheline aktivist kes kõigile siin õiget suunda näitab selle teemaga. |
19.12.2006 at 22:01 |
|
oiwik |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
nagu lugeda võib, siis Jeep on kõrged tulemused saavutanud tänu pikale elueale. |
19.12.2006 at 22:19 |
|
Taavi |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
USAs on Hondal ja Toyotal tänu oma hübriidmudelitele äärmiselt "roheline" maine. USA tootjad püüavad seda enda turundusega murda, näidates tootmis ja recycling kulusid ning kõike muud võimalikku, peaasi, et rea lõpus joone all oleks nendel parem number kui rahva seas tuntud rohelistel autodel. Antud reklaami loogika järgi oleks kõige loodusõbralikum auto mingi pisike junn, millel puuduks igasugune turvavarustus(padjad, turvatalad jne), elektroonika(abs, stabiilsuskontroll, mootori juhtimise komponendid jne), roolivõimendi, kliimaseade. Istmed võimalikult õhukesed ja heliisolatsioon puuduks, plekk õhuke ning odavalt värvitud, salongimaterjalid võimalikult odavad ja kõik ühes tükis, nuppe ja liikuvaid osi võimalikult vähe. Seda loetelu võiks veel pikalt jätkata...siis saakski maailma kõige kokkuhoidlikumalt ja loodussõbralikumalt toodetud auto. Autode tuleviku kütuseks peetakse vesinikku. Tänasel päeval on vesinikul töötava auto ehitamine veel kordades kallim ja ressursimahukam kui hübriidide tootmine. Vesinikuga sõitva BMW 760 tootmiskulud kokku lüüa, siis oleks ta Maybachist veel pikk rida allpool reklaamitabelis viimasel kohal tõenäoliselt. Kuid mida see näitab? Et tulevikutehnoloogiatega tegelemise peaks ära lõpetama, sest arhailine Jeep Wrangler on nii roheline auto, et sellistega võiks maailmalõpuni sõita? Eks iga uue tehnologiaga ole nii, et mida põlvkond edasi, seda odavamaks, lihtsamaks ja kokkuhoidlikumaks muutub tootmine, samas ka tehnoloogia enda effektiivsus kasvab. Kes vähegi mõelda viitsib, siis näeb, et see pseudostatisika ja reklaam on täielik absurd. |
20.12.2006 at 08:10 |
4 edits. Last edited 20.12.2006 at 08:41 by Taavi
|
newton Moderator |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Ja kui nüüd veel võtta teadmiseks, et sinu enda sissetulek on otseses sõltuvuses ühe "äärmiselt rohelise" autofirma müügiedust ja sul on tavaks aeg-ajalt konkureerivaid autofirmasid foorumites (siiani küll siin veel mitte) mustamas käia, siis keda me küll üldse uskuda saame tänapäeva segases maailmas? |
20.12.2006 at 09:20 |
|
Taavi |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Kamoon newton! Millised alusetud süüdistused! Antud teemat kommenteerisin puhtalt autohuvilisena. Mis teistesse foorumitesse puutub, siis olen kasutanud sama laskemoona nagu vastasedki, tühja koha pealt kindlasti midagi mustanud ei ole.
Ehk mõistad, et minu sissetulekud ei ole kindlasti kuidagi seotud mingisuguse USAs toodetud ja UK turu jaoks prinditud ning tqhq foorumisse postitatud Jeep'i nalja-reklaamiga. Selle reklaami puhul pole mõtet rääkida uskumisest või mitteuskumisest, piisab vaid loogilisest mõtlemisest. |
20.12.2006 at 10:08 |
1 edit. Last edited 20.12.2006 at 10:08 by Taavi
|
RannoT |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Artikkel jummala loogiline - võrdleks kasvõi paarkümmend aastat tagasi poeskäimiseks kasutatud kilekotti -
kui ikka suitsufirmakirja ja ilusa pildiga siis selline kott käis aastaid ja oli tugev ka.
Nyyd siis võtad uue kilekoti igakord kui poes käid - ehk siis on kyll õhemast kilest ja kergemini lagunevast aga niipalju rohkem läheb prügiks et oi oi ...
Et siis need hetke reklaami sisaldavad hybriid junnid on samassugused - varsti on neid terve ilm täis ja ei taha neid ka keegi eriti -
ja rohelist on neis samapalju kui teeääres vedelevas poluetüleeni tükikeses
Vesiniku kui kytusesse ei taha väga palju uskuda - tulevik võib olla nagu Zeppeliinil kunagi - käib kõva paugu ja tulevärgiga laiali..
Ühe Chargeri vüi Cuda või õigemini kogu nende produktsiooni eluiga on aga 10-tes kordades pikem kui ainsa hybriidijublaka.
Mis tehnikasse puutub siis huvitab kuidas hybriidautol seistes konditioneer töötab - võtad jääkuubikud kindalaekast välja väi?
____________________________
Favoring AWD Traction
with R4 and V8
|
10.01.2007 at 02:17 |
|
vvt |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
quote: RannoT:
Ühe Chargeri vüi Cuda või õigemini kogu nende produktsiooni eluiga on aga 10-tes kordades pikem kui ainsa hybriidijublaka.
Oled selles ikka kindel?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.01.2007 at 09:55 |
|
sten666 |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Hübriidide puhul kõige kriitilisem punkt on akud. Nende tootmisega saastatakse loodust kordades rohkem kui sellise autoga sõitmine seda säästa suudab. Samuti pole akud igavased. Huvitabki kaua nende eluiga on, eriti veel meie kliimas ja mis on selle auto jääkväärtus kui need akud oma eluea ära on elanud.
Seda et Charger või Cuda nii elujõulised on ei julgeks ka väita (siiski on autosid olemas mis on nii elujõulised). Kõik need vanad musklid on kas algusest peale väikese läbisõiduga garaazis poputatud masinad või siis põhjalikult restarureemise läbinud (mõni isegi mitu korda)
Põnev on kuulata kuidas vanamehed arutavad, et vat kus lada ikka kestab 30 aastat juba sõidan (anmata endale aru, et selle 30 aastaga on läbitud vaid ca 300-400 tuhat kilomeetrit, mille jooksul on mootor mitu korda kapremonditud või vahetatud ja enamus keredetaile samuti.)
Minuarust pole ei uus Jeep loodussõbralik ega ka uus Prius. Loodussõbralik tegu on osta kasutatud auto, sellega säästekse auto tootmisega kaasnevaid kulusid. Mida lihtsam auto on seda parem.
Edit:
Näiteks hetkel liigun igapäevaselt 1986 aasta Volvo 245-ga. Läbisõit on ca 370 tuhat. (teades nende mudelite kestvust siis ressurrsi on veel järel vaat et 2/3.) Ma ei usu, et oleks keskkonnasõbralikum tegu saata see auto lammarisse ja osta mingi uus Volvo.
Jeepi kampaania mõte kaob ära sellega, et see ikkagi õhutab inimesi tarbima. |
10.01.2007 at 10:31 |
5 edits. Last edited 10.01.2007 at 10:40 by sten666
|
vvt |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Priuse ja nende hübriid-Lexuste puhul ei mahu kuidagi pähe, miks pagana pärast need on tehtud bensiinimootoriga. Praegu tekib olukord, et sama klassi diiselauto on ikkagi ökonoomsem + need eelmise posti akujamad juurde? Või milles see hübriidi efektiivsus väljendub? Priuse hinna eest on võimalik osta diiselmootoriga klass suurem auto, mis võtab kütet samapalju või isegi vähem ning ei tekita mingeid hilisemaid akudega seotud teemasid...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.01.2007 at 12:07 |
|
madis |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Hea on taguda seda akujutupanni, eriti hea on seda teha juhul kui ei ole õrna aimugi uutest akumaterjalidest. Kaadmium ja plii on ammu out, kui juttu tuleb kõrgtehnoloogilistest akudest. Liitiumakud ei sisalda raskemetalle. |
10.01.2007 at 12:14 |
|
Maik |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Tänases autolehe aastaajakirjas tekst,et varsti uued akud tänastest tip liitiumakudest 4x suurema mahtuvusega.
Päris suur hüpe.
Üldse palju huvitavat lugemist,sh. ka usakate kohta.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
10.01.2007 at 12:21 |
|
vvt |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
quote: madis: Hea on taguda seda akujutupanni, eriti hea on seda teha juhul kui ei ole õrna aimugi uutest akumaterjalidest. Kaadmium ja plii on ammu out, kui juttu tuleb kõrgtehnoloogilistest akudest. Liitiumakud ei sisalda raskemetalle.
Akude tegemiseks, vedamiseks jne kulub samamoodi energiat ja energia maksab raha. Energia on ju materjalide hinna sees. Kui Prius on Corollast vaat et poole kallim, siis võiks eeldada, et tema tegemiseks kulub ka rohkem energiat. Loodussäästvuse kohapealt ei ole suurt vahet, kas liitium või plii (kui neid metsa vedelema ei jäeta), olulune on see, kumma aku tegemiseks kulub rohkem. Asi lihtsalt selles, et kulutades täiendavalt hübriidile ja jättes primaarseks jõuallikaks mitte eriti silmapaistva bensiinimootori, ei ole asjal keskkonna osas mingit pointi, kuna vähenenud kütusekulu (ja sealt saaste+energiatarve) ei õigusta hübriidi-kulusid. Pane sinna aiste vahele 1.5 moodne turbodiisel ning tulemus saab parem ka ilma hübriidita.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.01.2007 at 12:45 |
|
sten666 |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Hübriid autod on kahjuks siiski vaid firma reklaamikampaania ja demonstratsioon. Tahetakse pushida üles oma kaubamärki viidates sellele kui vingeid uusi tehnilisi lahendusi ollakse võimelised tootma. Toyota Prius ju tänu sellele keskonna jamale on USAs ülipopulaarne, mis tähendab suurt läbimüüki, mis omakorda tähendab suurt kasumit ja samuti ka seda, et teisi Toyota mudeleid müüakse rohkem.
Kas selle kampaania ja uudse tehnoloogia taga mingi reaalne kasutegur ka on polegi oluline, vaja on mulli tekitada ja selle mulli varjus müüa. |
10.01.2007 at 13:39 |
|
Jesper |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Puu otsa ronitakse ikka mööda tüve. Maailma kümme esimest seeriatootmises olevat diiselautot ei olnud ilmselt ka väga kõvad püssid, aga kui keegi neid autosid tänavale ei too, siis arengut ei toimugi. Täna võidetakse diisliga möödaminnes Le Mansi 24 tunni sõit.
Kui kellelgi on kahtlusi elektritehnoloogia elujõulisuses, siis vaadake Tesla Roadsteri spece (Tesla on muideks USA firma, niiet röhatusi pole siinkohal tarvis ). |
10.01.2007 at 13:42 |
2 edits. Last edited 10.01.2007 at 13:43 by Jesper
|
madis |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Jätame kõrvale selle jutu et "aku vedamiseks kulub ka raha". Bensu ja disla vedamiseks kulub ka raha. See ei puutu asjasse. Ja diiselmootori tegemiseks kulub raha ja energiat palju rohkem kui elektrimootori tegemiseks. Pidurdusenergiat salvestav auto kulutab linnas liikumisel VÄHEMALT kaks korda vähem energiat. Ja esimeste mudelite hind on kõrge tänu väga suurtele väljatöötluskuludele.
Iraanis Teheranis kõngevad inimesed sudu kätte, kuna kõik kohad vanu panne täis. Nii et jutt "vana auto on ökonoomne" on demagoogia. |
10.01.2007 at 14:42 |
|
vvt |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Ometi ei olnud viimases ABE-s kirjeldatud Priuse 100tkm testis märgata kuskilt seda lubatud säästu, mida see pidurdus ja muu energia teooria andma peaks. Vähemalt sama klassi turbodiiselautoga võrreldes mitte.
Mis ökonoomset tarbimist/majandamist puudutab, siis uue auto ostmisele on alternatiiviks upgrade kit, millega need tossavad autod muudetakse vähetossavateks. Analoogselt asju tehakse nt lennukitega. Looduse seisukohast tuleb hoida saaste normis ning sõita võiduka lõpuni (nii kaua kui auk põhjas on).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.01.2007 at 15:30 |
1 edit. Last edited 10.01.2007 at 15:33 by vvt
|
Stang-R |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
OT:vahemärkuse korras: ököloogiline ja ökonoomne on kaks eri asja.
ökonoomne pakend:
kilekott ja paberkott- mõlemad on ökonoomsed, kuid täiesti ebaökoloogised, kuna esimesel juhul
kasutatkse fossiilsed maavarasid ja teisel juhul toimub taastuvate loodusressursside kasutamine
suht ebaefektiiselt (reeglina läheb suure vaevaga valmistaud paberkott tulehakatuseks).
Mõlema puhul on tegemist looduse saastamisega valmistusprotsessi ajal.
ökoloogilne pakend:
pajuvitstest korv või kasetohust märss, samas aglselt täiesti ebaökonoomne valmistamiseks vajaliku käsitöö
suure osakaalu tõttu, kuna aga kasutusiga on lõputu, siis suhtelselt ökonoomne ja absoluutselt ökoloogilne, kui
mitte arvestada korvipunuja poolt ära joodud õlle hulka.
Ökonoomne auto:
1. Ti ja Al ning kaasaegsed supermaterjalid + kosmosetehnoloogia= kasutamisel kütust ja loodust säästev aparaat,
mille valmistamiseks õnnestus kulutada kolm korda rohkem ressursse, kui hiljem säästa
2. Puust ja papist mikromootoriga kökats, mis ei maksnud valmistamisel kümnendikkugi hilisematest kasutamiskuludest,
kokkuvõttes aga on viis korda odavam p.1 toodust.
ökoloogiline auto:
1. päikesekulgur?, Flintstone 4-leg Drive.
____________________________
Mustang 68 HT |
10.01.2007 at 16:10 |
|
vvt |
Jeep- maailma kõige loodussõbralikum auto
Igal juhul ei ole eriti säästlik (igas mõttes) harjumus, et ostame kalli raha eest väikese hübriidauto, sõidame ta kolme aastase liisinguperioodi jooksul vaeseks ning ostame seejärel uue. Vana läheb kuubikuks. Selle juures jääb hinge teadmine, et tegid NII palju loodussõbralikku....
PS: ökonoomne ja ökoloogiline on siiski osalt kattuvad - vähe kütust võttev auto toodab vähe heitgaase, ökonoomne (so odav) auto sisaldab vähem materjale, mille tegemiseks reostatakse keskkonda vähem....odav auto on kergem ja vajab liikumiseks vähem energiat, st toodab vähem heitgaase...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.01.2007 at 16:41 |
1 edit. Last edited 10.01.2007 at 16:44 by vvt
|