Poster |
Message |
M.J |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
Seoses viimase võistlusega ja üha kiiremate autodega tekkisid paar küsimust.
BHRA lehel on VÕIDUSÕIDUKI TEHNILISE KONTROLLI LEHT
ja seal loeb välja, et alla 12,5 s auto - turvavöö min 4 punkti JAH, EI.
Kas see (4 punkti vöö) on kohustuslik või niiöelda soovituslik?
Samas Dragrace tehnilised reeglid 2007 on kirjutatud et 3.1. Autol peavad olema vähemalt 3 punkti turvavööd. Autod, millistele on paigaldatud turvapuur, peavad kasutama vähemalt 4 punkti turvavöid.
Kumb siis nüüd kehtib?
Alla 11,5 s autod:
11.1.2. Auto peab olema varustatud FIA nõuetele vastava turvakaarega. Oskab keegi öelda milline joonis sellisel puhul kehtib http://www.fia.com/resources/documents/1999943588__2007DessinsDrag.pdf
Turvakaar peab olema auto kandevstruktuuride (raam, poolraam) külge keevitatud või kinnitatud metallplaatidega
vastavalt FIA reeglitele.
Millised need reegid on?
Lisaks sellele on:
11.1.4. Sõidukid peavad olema varustatud turvavöödega, mis vastavad SFI 16.1 nõuetele.
http://www.fia.com/resources/documents/20645323__2007DragGeneral.pdf lugesin, et Seat belt mandatory in all cars. Three-inch (7.6 cm) driver restraint system meeting SFI Spec 16.1, mandatory in any car running 11,49 (*7,35) or quicker, in convertibles running 13,49 (*8,25) or quicker, and Dune buggy type vehicles running 12.00 (*7.50) seconds or slower. SFI 16.1 restraint system, when required, includes crotch strap, and must be updated at two-year intervals from date of manufacture. See General Regulations 10.5, 10.11.
Et siis cabrio puhul on ajaks 13,49??
Oskab keegi öelda kust leiaks selle SFI16.1 kohta infot. Tavalised auto vööd vist sellele ei vasta? Või kui tehniliselt vastavadki siis pole neid sertifikati? Minuteada peavad kõik auto turvavööd vastama ÜRO reegel 16 nõuetele, aga kas SFI on lihtsalt mingi lisanõue (näiteks vöö laius) või siis a´la selline organisatsioon kes lihtsalt hästi teenivad (loe monopol) lüües templeid oma vöödele?
OK natukene ulmejuttu: Kui oleks ja tuleks ja juhtuks, et keegi oma 700 hj BRABUSEGA võistleb või 600hj SLRi või 1000 hj Veyroniga - siis saaksid nad ju FIA reeglite järgi võistluskeelu. Kus on siis loogika, autoehitajad ei oska turvalisi autosid ehitada või lihtsalt on autoehitajatele esitatud reeglid liiga ebaturvalised ja seetõttu on vaja asja karmistada? Või on kogu iva sinna maetud, et tavaliselt võisteldakse ikka vanemate pillidega mille võibolla vedrustus,voevõllid, dünaamika jne jne ei ole nii head ja seetõttu on lisanõuded kehtestatud aga samad nõuded kehtivad siiski kõigile sest piiri hea ja parema vahel on raske tõmmata?
Kas tehnilisel komiteel on Eesti kiirendusvõistlustel õigus ka järelandmisi teha või kehtib siin - EI KUULU VAIDLEMISELE PUNKT.
OK palju küsimusi tuli nüüd, aga vähemalt minu jaoks on asi segane. Tänud ette mõistva suhtumise eest. |
14.05.2007 at 17:55 |
|
ats |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
quote: M.J:OK natukene ulmejuttu: Kui oleks ja tuleks ja juhtuks, et keegi oma 700 hj BRABUSEGA võistleb või 600hj SLRi või 1000 hj Veyroniga - siis saaksid nad ju FIA reeglite järgi võistluskeelu. Kus on siis loogika, autoehitajad ei oska turvalisi autosid ehitada või lihtsalt on autoehitajatele esitatud reeglid liiga ebaturvalised ja seetõttu on vaja asja karmistada? Või on kogu iva sinna maetud, et tavaliselt võisteldakse ikka vanemate pillidega mille võibolla vedrustus,voevõllid, dünaamika jne jne ei ole nii head ja seetõttu on lisanõuded kehtestatud aga samad nõuded kehtivad siiski kõigile sest piiri hea ja parema vahel on raske tõmmata?
Foorumitest olen aru saanud, et USAs on asi isegi hullem. Z06 on liiga kiire auto, et isegi lihtsalt veerandmiili aega testima minna - paar sõitu saad teha, siis pekstakse minema kuna vajalik turvavarustus on puudu. |
14.05.2007 at 18:09 |
|
peep Moderator |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
Mis ulmejuttu puutub, siis on aeg hakata aru saama, et kiirendusvõistlus on samasugune motospordiala nagu ralli, ringrada vms. See, et mõni tänavasõidu auto suudaks kiiruse mõttes olla konkurentsis ei tähenda, et seda peaks talle võimaldama ametlikult sanktsioneeritud motospordiüritusel, kus vastutus ohutuse eest on kordades suurem ja laiema kandepinnaga ja riskid võistlusolukorras samuti. Samamoodi ei saa selle Brabusega sõita ringrajal GT klassis või osaleda mõnel rallil. Miks kehtivad ametlikel üritustel tänavasõiduautodega võrreldes karmimad turvanõuded ja miks on olemas FIA, EAL, Kiirendusspordi Alakomitee, jne. kes neid kehtestavad vist ei pea seletama ?
Saan aru, et tundub, mis see sirge peal kiirendamine ikka nii ohtlik on aga kinnitan, et see tuleneb lihtsalt kogemuse puudumisest. Avariid juhtuvad ka seal ja tagajärjed on tavaliselt tõsised. Eriti kummaline on, et tihti just inimesed, kes ostavad kalli auto, ei saa aru, kuidas motospordi ohutustemaatika on üles ehitatud ja ei näe oma ninast kaugemale. Ma ise justkui näeks siin teistsugust loogikat - palju raha - ilusam elu - suurem soov seda säilitada. Aga ju siis meil osalevad üritustel kallite autodega need, kes on kogu raha sinna alla matnud ja polegi pooltühja kõhuga erilist eluisu, kuna kõik raha läheb bensiinile ja kasutatud rehvidele. Ei pea sellega kedagi konkreetselt silmas ja loomulikult on see kerge kunstiline liialdus, seega palun mitte isiklikult võtta.
Mis puudutab Su esimest küsimust rihma kohta, siis on ülimuslikud tehnilised reeglid, mis avaldatud BHRA kodulehel. See leht millele Sa viitad, on ülevaatajate töödokument ja ilmselt lihtsalt kaasajastamata, kuna reegel muutus selleks hooajaks. Ülejäänud küsimustele las targemad vastavad. |
14.05.2007 at 18:27 |
1 edit. Last edited 14.05.2007 at 18:30 by peep (Moderator)
|
M.J |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
quote: peep: Mis ulmejuttu puutub, siis on aeg hakata aru saama, et kiirendusvõistlus on samasugune motospordiala nagu ralli, ringrada vms. See, et mõni tänavasõidu auto suudaks kiiruse mõttes olla konkurentsis ei tähenda, et seda peaks talle võimaldama ametlikult sanktsioneeritud motospordiüritusel, kus vastutus ohutuse eest on kordades suurem ja laiema kandepinnaga ja riskid võistlusolukorras samuti. Samamoodi ei saa selle Brabusega sõita ringrajal GT klassis või osaleda mõnel rallil. Miks kehtivad ametlikel üritustel tänavasõiduautodega võrreldes karmimad turvanõuded ja miks on olemas FIA, EAL, Kiirendusspordi Alakomitee, jne. kes neid kehtestavad vist ei pea seletama ?
Saan aru, et tundub, mis see sirge peal kiirendamine ikka nii ohtlik on aga kinnitan, et see tuleneb lihtsalt kogemuse puudumisest. Avariid juhtuvad ka seal ja tagajärjed on tavaliselt tõsised. Eriti kummaline on, et tihti just inimesed, kes ostavad kalli auto, ei saa aru, kuidas motospordi ohutustemaatika on üles ehitatud ja ei näe oma ninast kaugemale. Ma ise justkui näeks siin teistsugust loogikat - palju raha - ilusam elu - suurem soov seda säilitada. Aga ju siis meil osalevad üritustel kallite autodega need, kes on kogu raha sinna alla matnud ja polegi pooltühja kõhuga erilist eluisu, kuna kõik raha läheb bensiinile ja kasutatud rehvidele. Ei pea sellega kedagi konkreetselt silmas ja loomulikult on see kerge kunstiline liialdus, seega palun mitte isiklikult võtta.
Mis puudutab Su esimest küsimust rihma kohta, siis on ülimuslikud tehnilised reeglid, mis avaldatud BHRA kodulehel. See leht millele Sa viitad, on ülevaatajate töödokument ja ilmselt lihtsalt kaasajastamata, kuna reegel muutus selleks hooajaks. Ülejäänud küsimustele las targemad vastavad.
Sellessuhtes olen nõus, et kui tänavaauto on väga kiireks ISE ehitatud, siis peaks karmid nõuded kehtima. Kuid ulmejutus tuntud autodega ei ole ju ise ehitamise vaid ikka tuntud tegijatega. Veyron või SLR peaksid ikka väga ohutud ja stabiilsed olema samuti ka Z06 näiteks. OK, katuse peale lennates on igasugune turvapuuri ja korvistmega auto loomulikult ohutum, kuid siiski. Kumb lendab enne katusele, kas see mis on arvutatud 600 hobulele või see mis on ise selliseks punnitatud. Loomulikult mängib siin rolli ja suurendab ohtlikkust muru, kuhu sattudes võib igasugu asju juhtuda.
Mu küsimus oli lihtsalt et kas ohutusnõuded on pigem seetõttu et tavasõidukeid (mis on kiireks tehtud) turvalisemaks teha või aidata ka tehaseseades superautosid järgi. |
14.05.2007 at 19:24 |
|
Gsinut |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
Ohutusnõuded on selleks, et kõik oleks võistluse lõpuks terved ja elus. |
14.05.2007 at 19:51 |
|
foke |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
Peep selgitas täpselt erinevuse ära ju?
Asi ei ole mitte auto tehaseturvalisuses vaid kontekstis, kus teda proovile pannakse. Isegi, kui tõepoolest omal süül ei juhtu õnnetust, jääb alati võimalus, et sulle 'erkki-kiirusega' keegi lihtsalt otsa sõidab. On mul väga hästi meeles need 20 cm, mis Pärnus Laurit ja sommide kitsateljelist fiati lahutama jäid. Lisame ohufaktorite hulka rehvipurunemise, ebatasase betoonlennuvälja, rehvidest mahajäetud kohatist pidamist muutva kummikihi, liimijäänused, pimedas sõitmise ja vaid 20 m kaugusel olevad pealtvaatajad...
Edit: Et vältida suuri kiiruste erinevusi, on ka bracket-klassides indeksid paika pandud, olenemata turvapuuridest pole lihtsalt mõistlik eos suuri kiirusevahesid samal ajal rajale lubada. Point ongi seal - tuleb teha kõik vältimaks kõige hullemat. Ja kui ikkagi peaks... (3x üle õla), siis reeglitele mittevastavate autodega oleme selle ala Eestis külmutanud aastateks.
Üks on sport, teine fun. Vastutused on erinevad. Igasugune sport on reeglitega. Kettaheitjad heidavad staadionil võrkude vahel, olenemata sellest, et nad on tuhandeid heiteid õiges suunas sooritanud, ketas kaalub võistlustel 2 kg olenemata sellest, kas nad teevad trenni 2,25-se, 1,75-se või paekivilatakaga, ringist tuleb väljuda telgjoonest tagantpoolt, sõltumata sellest, et tasakaal on säilitatud ja käed rõõmust taevapoole - sellised on reeglid ja kui ei meeldi, ei pea võistlema. |
14.05.2007 at 20:07 |
1 edit. Last edited 14.05.2007 at 20:20 by foke
|
M.J |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
Oskab keegi nendele küsimustele mingit infot anda
Turvakaar peab olema auto kandevstruktuuride (raam, poolraam) külge keevitatud või kinnitatud metallplaatidega
vastavalt FIA reeglitele
1 Millised need reegid on?
Lisaks sellele on:
11.1.4. Sõidukid peavad olema varustatud turvavöödega, mis vastavad SFI 16.1 nõuetele.
http://www.fia.com/resources/documents/20645323__2007DragGeneral.pdf lugesin, et Seat belt mandatory in all cars. Three-inch (7.6 cm) driver restraint system meeting SFI Spec 16.1, mandatory in any car running 11,49 (*7,35) or quicker, in convertibles running 13,49 (*8,25) or quicker, and Dune buggy type vehicles running 12.00 (*7.50) seconds or slower. SFI 16.1 restraint system, when required, includes crotch strap, and must be updated at two-year intervals from date of manufacture. See General Regulations 10.5, 10.11.
2 Et siis cabrio puhul on ajaks 13,49?? Kas ka Eestis? SL55 ei tohiks siis ju üldse sõita?
3 Oskab keegi öelda kust leiaks selle SFI16.1 kohta infot? Tavalised auto vööd vist sellele ei vasta? Või kui tehniliselt vastavadki siis pole neid sertifikaati? Minuteada peavad kõik auto turvavööd vastama ÜRO reegel 16 nõuetele, aga kas SFI on lihtsalt mingi lisanõue (näiteks vöö laius) või siis a´la selline organisatsioon kes lihtsalt hästi teenivad (loe monopol) lüües templeid oma vöödele?
4 Kas tehnilisel komiteel on Eesti kiirendusvõistlustel õigus ka järelandmisi teha või kehtib siin - EI KUULU VAIDLEMISELE PUNKT?
|
14.05.2007 at 20:20 |
|
Jesper |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
SFI on mittetulunduslik organisatsioon Ameerikas, kes sertifitseerib turvavarustust. Isegi kui need nõuded oleks netis väljas, oleks sul neist tolku ainult siis kui sa kavatseksid ise turvavöösid tootma hakata ning soovid neile serti saada. Võidusõitja seisukohast pole vahet mis selle standardi sisu on, ostad lihtsalt sertifitseeritud vööd ja kogu moos. Näiteks sellised.
http://www.sfifoundation.com/about.html |
14.05.2007 at 20:34 |
|
Vanaisa Moderator |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
ehk siis täpsemalt:
The standard that applies to safety belts is SFI Specification 16.1. The spec defines a driver restraint assembly and outlines basic design dimensions and requirements. It also explains the testing procedures in detail and how to interpret the test results to determine if the product meets the required criteria and thus passes the test.
http://www.sfifoundation.com/seatbelt.html
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
14.05.2007 at 21:16 |
|
tfr |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
quote: M.J:Et siis cabrio puhul on ajaks 13,49??[/b] Kas ka Eestis? SL55 ei tohiks siis ju üldse sõita?
Kupeekabriot selles kontekstis vist ikkagi kabrioks ei loeta, kuna kinnisena on plekk pea kohal.
Küll aga peaks need reeglid kehtima Levole, kes oma kollasega seekord 13.280 sõitis. |
14.05.2007 at 22:32 |
|
partel |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
quote: M.J:Alla 11,5 s autod:
11.1.2. Auto peab olema varustatud FIA nõuetele vastava turvakaarega. Oskab keegi öelda milline joonis sellisel puhul kehtib http://www.fia.com/resources/documents/1999943588__2007DessinsDrag.pdf
Turvakaar peab olema auto kandevstruktuuride (raam, poolraam) külge keevitatud või kinnitatud metallplaatidega
vastavalt FIA reeglitele.
Millised need reegid on?
Turvakaare joonis on nr. 12. Plaatidega kinnitatakse kandekere korral, mõõdud joonise juures, 6 x 6 x 0.125 tolli, 3/8 poldid.
Kabriole on piir 13.49 sek.
Aga miks küsimused turvakaare kohta? Kiiretel tänavaautodel on ju nõutav turvapuur?
____________________________
_ |
14.05.2007 at 22:35 |
|
M.J |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
quote: partel: quote: M.J:Alla 11,5 s autod:
11.1.2. Auto peab olema varustatud FIA nõuetele vastava turvakaarega. Oskab keegi öelda milline joonis sellisel puhul kehtib http://www.fia.com/resources/documents/1999943588__2007DessinsDrag.pdf
Turvakaar peab olema auto kandevstruktuuride (raam, poolraam) külge keevitatud või kinnitatud metallplaatidega
vastavalt FIA reeglitele.
Millised need reegid on?
Turvakaare joonis on nr. 12. Plaatidega kinnitatakse kandekere korral, mõõdud joonise juures, 6 x 6 x 0.125 tolli, 3/8 poldid.
Kabriole on piir 13.49 sek.
Aga miks küsimused turvakaare kohta? Kiiretel tänavaautodel on ju nõutav turvapuur?
Siin teemas http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=23060 kodanik tfr ütles et 10,5 sek piisab ka turvakaarest. Eks ma sellest lähtusingi. Või an ta sama "tark" antud teemas nagu minagi?
Carbiol on ka ju kandekere või tähendab see antud juhul midagi muud?
Nüüdseks on juba päris arusaamatuks asi muutunud
Edit: 11.1.2. Auto peab olema varustatud FIA nõuetele vastava turvakaarega?? |
14.05.2007 at 22:45 |
1 edit. Last edited 14.05.2007 at 22:59 by M.J
|
tfr |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
quote: M.J: Siin teemas http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=23060 kodanik tfr ütles et 10,5 sek piisab ka turvakaarest. Eks ma sellest lähtusingi. Või an ta sama "tark" antud teemas nagu minagi?
Vahepeal reegleid lugenuna tuleb tunnistada, et ma eksisin - kaarest piirab ainult 10.999 sekundini. Selle 10.5 sekundi piiri ütles Speedestil mingi jutu sees välja Jaanus ja ma esimese hooga usaldasin ja üle kontrollima ka ei läinud
Seega Hundil pole kaart mõtet panna, sealt 11.077-st on 10.999-ni ikka väga lühike maa. |
14.05.2007 at 22:53 |
|
peep Moderator |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
Tehniliste reeglite asukoha ma Sulle juba ütlesin, loe neid ja mitte siit foorumist suva teemasid. Saa aru, siin võib igaüks öelda oma arvamuse aga võistluseid peetakse reeglite järgi, mis on kirjas BHRA ja FIA lehtedel. Palun loe neid.
Kui Sul on Veyron või McLaren SLR, nagu juba mitmetel selle foorumi juhukülalistel enne Sind on olnud, siis palju õnne aga see ei anna Sulle õigust siin läbu tekitada.
Kui Sul on konkreetne projekt, siis kontakteeru palun Ardo (siin Gsinut) või Andrus Mõsovskiga (kontakti leiad BHRA lehelt) ja räägi läbi, mida Sa tegema peaks, et auto vastaks nõuetele ? Hetkel jääb arusaamatuks, mida Sa saavutada tahad, peale läbu tekitamise ? Jätan vabaduse see teema lukku panna suvalisel momendil kui jutt konkreetsemaks ei muutu. |
14.05.2007 at 23:00 |
2 edits. Last edited 14.05.2007 at 23:03 by peep (Moderator)
|
M.J |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
quote: peep: Tehniliste reeglite asukoha ma Sulle juba ütlesin, loe neid ja mitte siit foorumist suva teemasid. Saa aru, see siin võib igaüks öelda oma arvamuse aga võistluseid peetakse reeglite järgi, mis on kirjas BHRA ja FIA lehtedel. Palun loe neid.
Kui Sul on Veyron või McLaren SLR, nagu juba mitmetel selle foorumi juhukülalistel enne Sind on olnud, siis palju õnne aga see ei anna Sulle õigust siin läbu tekitada.
Kui Sul on konkreetne projekt, siis kontakteeru palun Ardo (siin Gsinut) või Andrus Mõsovskiga (kontakti leiad BHRA lehelt) ja räägi läbi, mida Sa tegema peaks, et auto vastaks nõuetele ? Hetkel jääb arusaamatuks, mida Sa saavutada tahad, peale läbu tekitamise ? Jätan vabaduse see teema lukku panna suvalisel momendil kui jutt konkreetsemaks ei muutu.
Ei ole SLRi vaid kõvasti odavam MB cabrio mis hea õnne korral hakkab ka sinnakanti aegu sõitma. Esialgu ei plaani seda aga hakkasin lihtsalt uurima ja segadust on palju. Aga võibolla on tõesti õigem kohe konkreetselt sinu poolt toodud kodanike poole pöörduda.
http://foorum.mbklubi.ee/showthread.php?tid=4701 |
14.05.2007 at 23:06 |
|
peep Moderator |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
Super ! Saad kindlasti palju kergemini oma vastused ja niikuinii siin foorumis kirjutatu midagi ei maksa, kui oled selle aparaadiga võistluseelsel tehnoülevaatusel. |
14.05.2007 at 23:30 |
|
partel |
Turvanõuded kiirele tänavaautole
Reeglina on puurinõue jah 10.99 või 135 mph (217 km/h). Aga originaal tuleseina, põranda, kere puhul on 10.00-10.99 turvakaar piisav, v.a. kabrio, kus peab olema puur.
Kiiretel tänavaautodel on mõistlik piir näiteks 8.5 sek ja 180 mph (290 km/h), edasi läheb juba SFI 25.4 või 25.5 alla.
____________________________
_ |
14.05.2007 at 23:47 |
|
|