register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Ülevaade kiirenduste korraldamisest EV's  
Poster Message
wirx
  
Ülevaade kiirenduste korraldamisest EV's
niru jah, et piiraja ette tuli...samas, egas mul endalgi see kaugel enam polnud
aga kui paned uue ülekande, siis veerandmiilil sõitmiseks tuleks see ringi vahetada, kuna muidu ei pruugi 10 seki ära tulla...
Eks kilomeetril näeb, mis saab...minu lõppkiiruse veerandil on olnud tsipake vähem, 0.9bar rõhu korral rehvides, kui sul oli...põnev saab olema igatahes Plasmetil :)

Jesperiga olen igatahes ühte meelt, pole mõtet rikkuda ära nii kena dailydriverit nagu su Lingenfelter...ametlikud kiirendused toimuvad heal juhul kord kuus ja ainult suvel...aga puur, võrk, on-off lülitid, istmed jne jne....kõik need vähendavad dailydriveri rõõmu aastaringselt...ja vaevalt, et sa vettet dragsteriks ehitama hakkad...
Mina igatahes ei plaani mitte ühtegi toru vms asja autosse panema hakata, puhtalt selle pärast, et keegi on sellised reeglid teinud - dailydriveri mõnu kaob ära ju....suutsin autot teel hoida 298km/h miilil, ju saan hakkama ka 204km/h veerandil...
Olemas on ka teistsuguseid kiirendusi, kui kohalikud "ametlikud" dragracing üritused, kus saab tunduvalt rohkem sõita-autost rõõmu tunda ;)

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
21.05.2007 at 14:38 2 edits. Last edited 23.05.2007 at 09:20 by peep (Moderator)
anryo
Ülevaade kiirenduste korraldamisest EV's
quote:
wirx:
Olemas on ka teistsuguseid kiirendusi, kui kohalikud "ametlikud" dragracing üritused, kus saab tunduvalt rohkem sõita-autost rõõmu tunda ;)
Mehed-kotkad, ärge unustage, et litsentsiga sõitjad ei tohi osa võtta registreerimata kiirendusvõistlustest / streetrace'dest! Olete ikka teistele eeskujuks! Hunt vaevalt et läheks pemmidega joonele, aga no offence, wirx - sul natuke teine taust.... ;)

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
22.05.2007 at 21:43
Gsinut
Ülevaade kiirenduste korraldamisest EV's
Ma küsiks wirxi käest et miks ametlikud jutumärkides. Pealegi sai herr Hundile omajagu vastu tuldud, nii et ta saaks autost tunda mõnu nii tänaval kui ka kiirendusel. Keegi teine pole otse pöördunud ja asju nii ilusti küsinud. Kui seda teeks siis ka saaks asjad aetud. Alati on võimalik leida mingi kompromiss.
22.05.2007 at 23:09
wirx
  
Ülevaade kiirenduste korraldamisest EV's
Pidasin silmas sellist kohta nagu www.sportautod.eu (leht veel päris valmis pole) alati just lennukale ei lähe, kuid kindlasti ohutus kohas toimub vähese-valitud rahva hulgaga sõitmine(lähiõhtutel ntx plaan rinkale minna)...ja mis põhiline hea seltskond+saab isu täis sõita :)
streetracedel olen vist osalenud viimase paari aasta jooksul 1-2 korda...kui anryo seda silmas pidasid
Ametlikud olid sellepärast jutumärkides, et just need bhra omad, mitte audiclub, sr team, vms....

Kompromissidega on sedapidi, et kui teed reeglites väikese järeleandmise kellegile, siis võistlusel ei saa kunagi välistada seda, et sulle kaotanud isik esitab kaebuse ja reeglitele mittevastavuse tõttu peab kohtunik tulemuse siiski tühistama.

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
23.05.2007 at 02:50
peep
 
Moderator
Ülevaade kiirenduste korraldamisest EV's
Silmaringi laiendamiseks infot võistluste korraldamisest EV's anno 2007.

BHRA ei korralda ühtegi kiirendust. Samuti ei kirjuta BHRA ette, milliste reeglite järgi kiirendusi peaks korraldama. Seega ei puutu see MTÜ üldse asjasse otseselt.

Kiirendusi korraldavad erinevad firmad, MTÜ'd ja eraisikud. Korraldatavad üritused jagunevad väga jämedalt neljaks:

- Eesti Meistrivõistluste etapid
- muud EAL'is registreeritud kiirendusvõistlused (näiteks Speedest).
- EAL'is registreerimata, kuid muidu legaalsed võistlused (st. on olemas kas avaliku ürituse korraldamise luba või territooriumi omaniku nõusolek või mõlemad)
- Illegaalsed kiirendused.

Esimeses kahes kategoorias asuvad võistlused peavad olema korraldatud EAL'i poolt aksepteeritavate reeglite järgi. Oluline osa selles on turvalisuse tagamisel. EAL on rahvusvahelise autospordiföderatsiooni FIA liige ja sellega omab kohustust järgida FIA poolt kehtestatud reegleid ja nõuda nende järgimist ka enda poolt tunnustatud võistlustel. FIA kehtestab oma kiirenduse alased nõudmised eelkõige lähtudes NHRA reeglitest, kuna NHRA on sellel spordialal juhtiv katusorganisatsioon. Reeglid on vajalikud tagamaks võistlejate ja pealtvaatajate minimaalsel tasemel turvalisus, mis omakorda on ülitähtis spordiala arengu ja jätkusuutlikkuse koha pealt.

EAL töötab välja ja kehtestab kohalike autospordisarjade reeglid läbi alamkomiteede süsteemi, seega kiirenduse reeglid kehtestab EAL'i juures asuv kiirendusspordi alakomitee. Kes sinna kuuluvad, saab vaadata siit.

Kui tulla üldise juurest tagasi detailsemaks, siis iga ürituse eest vastutab korraldaja. Illegaalse kiirenduse puhul sageli korraldajat pole ehk seetõttu on antud alaliik eriti ebasoovitav ja keelatud.

Kui tegu pole EM etapiga, siis on korraldajal üldjuhul valik, kas järgida EAL'i reegleid või mitte ? Loomulikult ei vabasta näiteks otsus korraldada täpselt EAL'i turvareeglite kohane üritus korraldajat mingilgi määral vastutusest aga kindlasti annab see kindlust juurde võrreldes isetegevuse korras kokku pandud reegleid järgiva üritusega. Kui kolm sõpra tulevad tühjale lennuväljale ja kiirendavad, siis tõesti pole erilist mõtet asja täpseks ajada aga kui tegu kümnete osalejate ja sadades publikuga üritusega, siis mina isiklikult küll ei kannaks peakorraldaja vastutust ilma EAL'i turvareegleid kehtestamata. Loomulikult on eri isikute riskitaluvuse piirid erinevad ja eks igaüks ise otsusta. Siiski pakun, et kui sõprade üritusest kasvab välja täismõõdus kiirendusvõistlus (näiteks nagu AC kiirendus), siis sunnib see korraldajaid asja üle järgi mõtlema...ei tahaks ju, et hobi korras tehtud asja pärast oma või teiste elu ära rikud.

Oleme seni olnud väga õnnelikud, kuna pole midagi juhtunud aga fakt on, et varem või hiljem see õnn pöördub ja eks siis paistab, mis juriidiline jõud on EAL'i ametlikel nõuete järgimisel ? St. kui õnnetus juhtub ametlikul üritusel ja on järgitud reegleid, et kas siis korraldaja vabaneb vastutusest või kui õnnetus juhtub n.ö. "vabal" üritusel, et kas see mõjutab spordiala arengut reeglite karmistamise suunas ja milline on korraldaja vastutus ? Hetkel õnneks pretsedendid puuduvad.

Kokkuvõtteks, eks igaüks ise teab mis teeb ja iga uus korraldaja on teretulnud aga pole mõtet ametlikke turvanõudeid kritiseerida, need on kehtestatud asja pärast ja nad on leebemad kui olla võiksid.
23.05.2007 at 09:20
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Ülevaade kiirenduste korraldamisest EV's  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.