Poster |
Message |
smr |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
http://jah.ee/article.php?id=3625548&language=ee&page=1
noh, eat this
Kas see ongi tulevik? |
23.05.2007 at 17:36 |
|
jaanus |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
quote: smr:Kas see ongi tulevik?
tsiteerides klassikuid: "Gasoline is for washing parts, ...", on nad täiesti õigel teel
|
23.05.2007 at 18:50 |
|
Madman |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Eks see ongi tulevik jah. Poleks arvanud lihtsalt et nii kiiresti keegi juba algust teeb. Aga mida rohkem selles suunas arenguid on seda parem. Praegu on just roheline energia see kuhu hakkab järjest rohkem raha minema ja raha tahab ka tulemust näha. Kui areng samas tempos jätkub siis on mõnekümne aasta pärast Venemaa suht käpuli omadega. Ja ma ei usu et autod sellepärast kehvemaks jäävad. Kehvemat kaupa olgugi et odavama hinnaga võibolla on ikka suht raske müüa.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
23.05.2007 at 19:19 |
|
kenu |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Ammu oleks aeg. See on ikka praeguste autotootjate häbi, et vorbitakse arhailise ja tehniliselt kiviaega kuuluva ottomootoriga isendeid. Ainukesed uuendused on mõned lisatud pedetuled ja meeletus koguses mõttetut elektroonika. Samas ei suudeta isegi vankelmootoriga masinat masstootmisse juurutada. Eks ta vist naftaparunite türannia ole. |
24.05.2007 at 07:50 |
|
hunt |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Mina tellisin oma Vettele juba 1,9 TDI ära !
Sissepurskega ühte anumasse ja puha !!
Järgmine aasta stripil kohtume ....
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
24.05.2007 at 08:03 |
|
peep Moderator |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Siiani on parimad ökoautod siiski veel ottomootoritega ja areng on olnud muljetavaldav, kui vaadata kütusekulu, heitgaaside ja omaduste suhte muutumist viimase 10 aasta jooksul. |
24.05.2007 at 08:24 |
|
vvt |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Mis puudutab mainstreami autosid, siis lõviosa ostetavatest autodest moodustavad keskmiselt 1.6 mootoriga väike- või väikekeskklassi masinad. Nende bensuvariantidel ei ole küll millegi järel taga nutta, jõuetud, rüüpavad oma kubatuuri ja võimsuse kohta liigselt kütust ja maanteel on sõita täitsa nõme. Mina ütleks küll, et viimase 10 aastaga on diiselmootor rohkem edasi arenenud kui bensiinimootor. Sama klassi diiselauto kütusekulu on praegu 1/3 võrra väiksem, kui kogu riik tarvitaks ainult neid, siis on mootorikütust ka 1/3 võrra vähem vaja. Eesti autoostustatistikat, kuis 10 Corolla kohta ostetakse 1 LandCruiser, ei saa arenenud maade kohta kasutada.
Mis puutub võidusõitu, siis mis mootoriga autod võidavad praegu Le Mansi?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
24.05.2007 at 08:41 |
1 edit. Last edited 24.05.2007 at 08:43 by vvt
|
Garfield |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
quote: hunt: Mina tellisin oma Vettele juba 1,9 TDI ära !quote:
Vettele käib ikka 6,0 V10 TDI. Aga tõsiselt, ma arvan, et selline kaasaegne diiselmootor ei liigutaks seda vihmavarju mitte kehvemini, kui su praegune mootor. Kütust tankides naeraksid (keskmine 11L/100km) ja tänavatel sõites ka, sest alates 1800rpm oleks sul ca' 1000Nm väänet.
____________________________
Focus RS |
24.05.2007 at 08:46 |
|
hunt |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
quote: Sama klassi diiselauto kütusekulu on praegu 1/3 võrra väiksem, kui kogu riik tarvitaks ainult neid, siis on mootorikütust ka 1/3 võrra vähem vaja. Eesti autoostustatistikat, kuis 10 Corolla kohta ostetakse 1 LandCruiser, ei saa arenenud maade kohta kasutada.
Me ikka veel arenenum autoriik !!
Suhtarvuna ikka Land Cruisereid rohkem ostetakse.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
24.05.2007 at 08:51 |
|
newton Moderator |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
quote: Garfield: Vettele käib ikka 6,0 V10 TDI. Aga tõsiselt, ma arvan, et selline kaasaegne diiselmootor ei liigutaks seda vihmavarju mitte kehvemini, kui su praegune mootor.
Aga palju see kaaluks ja kas ta siia alla ära mahuks?
|
24.05.2007 at 08:58 |
|
Fog |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Tegelikult on see maru hea lüke. Nimelt peavad autotootjad alates tihenditest lõpetades ajuga arvestama etanooli omadustega, ning kõikidel on võimalus off-the-shelf ülelaetud etanoolijoodikutest mootoreid hankida taskukohase hinnaga.
Pärtli rõõmuks saab loomulikult varsti meth klasside autot registris hoida ja piima järel käia.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
24.05.2007 at 09:01 |
|
PlyVal64 |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
OK, Norra ülirikas riik võib äkki tõesti selle ka teoks teha, sest mistahes nii oluline ,uutus vajab täielikku infrastruktuuri ümberehitust. See tähendab alternatiivkütuse tanklaid. Piiritusega on asi lihtne, selleks vist sobib ka tänane tankla oma ehituselt. Aga näiteks gaas?
Mina isiklikult sõidaks hea meelega juba täna elektriautoga linnas, kui selline oleks müügil tänase väikeauto hinnaga, s.o. umbes 10-15k eurosid sõltuvalt varustusest. Kusjuures võiks see rahulikult isegi kahekohaline olla, absoluutne enamus inimestest ei kasuta rohkemat ruumi.
Ja teine asi oleks ikkagi see jubetiste räme maksustamine ning linnaautode soodustamine. See on kordi lihtsam ja efektiivsem lahendus raiskamise ja reostamise lõpetamiseks, kui muud lahendused. Moodsad üliökod üliväikesed diislid väikeste autode kapottide all. Kuni 50-60 hobust, rohkemat ei ole lihtsalt vaja. Midagi selle kurikuulsa Lupo TD moodi. Igasugused navigaatorid, eskalaatorid, pajebennid, ländkruiserid etc peaks Eesti viie-kuue suurema linna haldusterritooriumil tööpäevadel sõitmiseks maksma arvestatava summa, näiteks oleks 60K aastas paras. Saaks mingi kleepsu esiaknale ja siis võib sõita kasvõi ganzabanga treppi. Kui seda kleepsu pole, politsei peab kinni ja nagu joodikule kohe 12-18K trahvi. Suurtele sedaanidele mingi 30k aasta, väiksematele 12K, vahepealsetele näiteks 6K ja linnaautodele sümboolne 100 eek/kuu. Ja kui veel need linnaautod viia soodustatud olukorda tasulise parkimise alal, näiteks poole väiksem parkimistasu või ainult neile avatud parklad eriti soodsates piirkondades, oleks varsti õhk puhas, teed korras, keegi ei kihutaks arutult. Lisaks veel naastrehvi keelustamise nendel linnaautodel ja kõik oleks häpid.
Kodus seisvatele ebapraktilistele autodele oleks vaba sõitmine umbes samal põhimõttel, nagu Saksamaal rekkadel: reede õhtust esmaspäeva varahommikuni. Saavad pered puhkama sõita, maainimesed ostureisidele oma suurte autodega jne. |
24.05.2007 at 09:20 |
|
Vanaisa Moderator |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Sinu maksustamise ettepanek on räige inimõiguste rikkumine Ply.
Mis edasi, paneme rohkem teenivatele suurema tulumaksumäära? Keelame üle mingi riigi poolt paika pandud keskmise teenivate inimeste avalikes kohtades viibimise?
Hakkame taas ühismajandeid tegema ja kommunismi poole liikuma?
Elektriautondusel muideks oleks jumet küll (ja usun, et ka poolehoidjaid/autoostjaid) kui akud meie külmas kliimas ka mingit mahutavust omaksid.
Aga üldiselt on see kõik mull ainult - niikaua, kui naftafirmad raha teenivad, ei juhtu meie AS EV-s küll midagi. Isegi hübriidide tasuta parkimine lõpetati ära
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
24.05.2007 at 10:08 |
|
Jesper |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
quote: vvt:
Mis puutub võidusõitu, siis mis mootoriga autod võidavad praegu Le Mansi?
Pescarolo võidab Väiksematest klassidest ei hakka rääkimagi... |
24.05.2007 at 10:13 |
|
vvt |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
1000 Nm on mujal tänavaautodel olnud kaunis probleemne, pidavat käsikasti ei saa kuskilt ja automaat tahaks kõvasti järeleaitamist.
Norras on muide liikluspilt kaunis tagasihoidlik Tallinnaga võrreldes, osalt ka sellest, et autod on seal maksude tõttu umbes poole kallimad kui siin. Oslos ringi sõites näed uut E-mersut ainult taksona ning 7st bemmi võid ka mitte näha. Ka ei kohta eriti neid sootunnust pikendavaid maastureid. Ühiskondlik hoiak muidugi ka - rikkusega (st autoga) poosetamine ei ole üldiselt in.
Mis praegu diiselmootorit tehniliselt piirab (nagu ka muid turbomootoreid) on sõidetavus ja alusauto vastupidavus. Tehniliselt ei ole mingi probleem ka 250 hj 2.0 turbodiislit ehitada. Ja see tehnoloogia ei ole praegu veel piisavalt kättesaadav, et suvapannid seda kasutada saaks.
3.0 diislist pakutakse praegu 500+ Nm ja keskmine kulu 7.5 kanti.
Mis puutub bensumootorite kadumist, siis ainuke infrastuktuuri muutmine on tanklapüstolite vahetamine. Egas sisepõlemismootor veel kuskile kao. Sama kütusetsistern veab bensiini asemel biodiislit ja sama tünn bensujaamas mahutab seda. Ja sama Statoli müüja võtab raha vastu. Toiduõli enam bensujaamas ei müüda, sest seda saab tankurist
Mis juhtub kaugemas plaanis inimkonnaga: enne kui inimkond õpib lendama teistele planeetidele ja sealt maavarasid hankima, lõpeb meil nafta otsa. Inimene oma mugavusest hävitab seda. Teistele planeetidele jääbki minemata. Edasi inimkond hävitab end sõjas piiratud ressursside pärast või hukkub mõne suurema asteroidu kukkumisel Maale (kuna ei oma tehnoloogiat selle hävitamiseks kosmoses või planeedilt evakueerimuseks - praegu ei suudeta isegi kogu kosmost Maa ümber jälgida). Ja radioaktiivsel/tuhastunud planeedil Maa saabub vaikus.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
24.05.2007 at 10:14 |
1 edit. Last edited 24.05.2007 at 10:17 by vvt
|
Jesper |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
A muidu mis puudutab mittebensiiniautosid, siis ma ei mõista miks kohe mingid mõttetud diislid ja muu rämps üles kistakse. On ju olemas näide täiesti viimasepeal elektri-sportautost: Tesla Roadster. Usaraud muideks |
24.05.2007 at 10:16 |
|
raix_ |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Ply-l jumalast õige lähenemine. Tarbimist tulebki maksustada (teatud koefitsendi näol nt), see ehk aitab natuke alternatiivkütuste arendamist edasi lükata/täiustada.
Kahjuks eesti on nii väike riik, et diiselauto ostmine end majanduslikult eriti ei õigusta (kuigi nt austrias on vist suisa 75% autodest dislad), kuna hinnad on juppmaad kallimad ja meil ju vahemaad väga väikesed.
Aga noh, iseasi kas siin USA suunitlusega foorumis väga palju toetajaid sellisele ideele (nagu teema pealkiri) leiab
|
24.05.2007 at 10:27 |
|
rasmus |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Ply mõte on iseneesest mulle meeldiv, mis sest, et esmapilgul veidi järsk ja radikaalne.
Eesti on oma olematute automaksude ja seadustega automüüja ja ostja paradiis. Autod on odavad, pidada pole ka kallis - katsu sa siis madalalaubalisele rikkale selgeks teha miks ta peaks iga päev üksinda liikudes väiksema autoga veeretama. Ländkruiseriga või seitsmese beemveega on ikka uhkem kahte parkimiskohta hõivata ja uhkelt ummikus istuda. Auklikul teel on ka parem sõita, mis sest et sa lõhud seda teed oma kahetonnise künaga veel hullemaks. Aga miks? Sest see ei maksa ju sittagi. Igasugune teooria energia kulutamise, kliimasoojenemise, teede lõhkumise kohta on selliste inimeste jaoks ühest kõrvast sisse teisest välja "mula", aga maks mida sa pead maksma on selgelt tuntav efekt. Ja kui sul on pappi nii palju et ei torgi ja ikka sõidad edasi siis palun, aga vähemalt pead sa oma poolt tekitatud kahjude eest midagigi maksma.
Minu isiklik arvamus on, et autosid peaks hakkama maksustama registrimassi järgi. Miks? Sest mass on see mis on saastamise (suurem kütuse/rehvide/materjali kulu) ning teede kasutamise/lõhkumise aluseks. Eraldi koefitsent kilovattide ning saastenormilt ja vsjo.
Siit võib kohe tekkida suur hädakisa, et mis siis veokatest saab. Ma ise maksan iga kuu oma krusade eest ca 4-5k euri teemakse, + jumal teab mingeid silla- ja tunnelitasusid, mille eest ei saa isegi tšekki mitte.
Kui kogu ülejäänud tsiviliseeritud maailmas on kombeks teede kasutamise eest maksta, siis miks ei võiks meil see asi toimida?
Iseasi on muidugi see, kuidas seda kõike realiseeritakse. Kui see hakkab (ja meie riigis tõenäoliselt hakkab) toimuma kohalike omavalitsuste najal ja laekuvate maksurahade kasutamine kaob jälle kuhugi penskarite taskutesse, "sundüürnike" rahuldamiseks või ükskõik kuhu mujale peale teede ehituse/hoolduse/puhastamise, on süsteem selgelt vale. |
24.05.2007 at 10:34 |
|
Bundy |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Põhimõtteliselt maksavad ka praegu bensuröövlite omanikud rohkem sest neilt saab riik tänu suuremale tarbimisele rohkem raha aktsiisimaksu arvelt. |
24.05.2007 at 10:37 |
|
Vanaisa Moderator |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
-----Kui kogu ülejäänud tsiviliseeritud maailmas on kombeks teede kasutamise eest maksta, siis miks ei võiks meil see asi toimida? -----
Mujal heaoluriikides nimelt on kõik muud võimalused riigile makse korjata juba ammendatud.
Küll sa hakkad meil ka maksma varsti kinnisvaramaksu jms lollust mille võib võtta kokku ühisnimetaja "riik tahab raha" alla.
Ja ega sa ometi sisnisilmselt ei looda, et see raha läheb tema õigesse ja ettenähtud kohta?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
24.05.2007 at 10:46 |
|
rasmus |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
quote: Vanaisa: -----Kui kogu ülejäänud tsiviliseeritud maailmas on kombeks teede kasutamise eest maksta, siis miks ei võiks meil see asi toimida? -----
Mujal heaoluriikides nimelt on kõik muud võimalused riigile makse korjata juba ammendatud.
Küll sa hakkad meil ka maksma varsti kinnisvaramaksu jms lollust mille võib võtta kokku ühisnimetaja "riik tahab raha" alla.
Ja ega sa ometi sisnisilmselt ei looda, et see raha läheb tema õigesse ja ettenähtud kohta?
quote: Rasmus:
Kui see hakkab (ja meie riigis tõenäoliselt hakkab) toimuma kohalike omavalitsuste najal ja laekuvate maksurahade kasutamine kaob jälle kuhugi penskarite taskutesse, "sundüürnike" rahuldamiseks või ükskõik kuhu mujale peale teede ehituse/hoolduse/puhastamise, on süsteem selgelt vale.
? |
24.05.2007 at 10:58 |
|
Fog |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Kütuseaktsiis ongi ainuke reaalne number mida maksustada.
Registrimass? no anna olla. 1 kord kuus cruisin caddyga ringi, 30p kuus sõidan junniga ja ikka maksan caddy "saastamise" eest rohkem?
Kilowatt? ditto.
Teemaksud? kui tegemist on alternatiivsete ning euronõuetele vastavate teedega siis palun. Praeguste "Augu" ja "Rööpa" tänava ristil ma maksuautomaati küll näha ei taha.
Aga kahjuks AS EV puudub selline asi nagu kütuseaktsiis. On olemas vaid kütusetrahv. (vt. "aktsiis" mõistet ning trahvist saadava raha kahjutamist).
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
24.05.2007 at 10:58 |
|
5.0 |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
auto ei kuluta mitte ainult kütust tarbides ressursse, vaid kogu oma eluea jooksul ka kõike muud- alates valmistamisest ja lõpetades utiliseerimisega. Selles valguses on selline bensiinimootorite keelamine oma saaste teiste kaela saatmine, sest valmistatakse neid alternatiivseid autosid, nende varuosi, kulumaterjale ja seda muud kütust mujal maades ning oma saastet vähendades saadab Norra teistele veel suurema saastamise, sest vähemalt praegu on bensiinimootoriga tavaline auto oma eluea jooksul vähem ressursinõudlik. |
24.05.2007 at 11:08 |
|
vvt |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
Oot, peame nüüd pisut hobuseid? Jutt oli ju bensiinimootoritega uute sõidukite keelamisest, see ei tähenda automaatselt elektriautosid või hübriide. Praktikas tähendab see bensiiniautost vähe kallima diiselauto otstmist. Et diiselkütuse või diiselauto tootmiseks kuluks märkimisväärselt rohkem ressursse, ei ole tõendatud nagu kuidagi. Keskklassi autodel maksavad bensu ja diiselmudel samapalju. Suvakarpidel on diisel kallim....võrreldes "hinnad-alates" kiviaegse bensumootoriga. Kuna diisekütuse liitrihind maailmaturul on odavam, võiks nagu järeldada, et selle 1 liitri tootmiseks kulutatakse jällegi maailmaturult hangitavaid ressursse vähem? Bensiinimootoriga auto vähem ressursinõudlik....well..väga vaieldav asi. Praegu on diiselmootoriga mudelite hinnad võrdsustumas bensumootoritega. Hinnas peaks ju kajastuma valmistamise ja turustamise ressurss? Utiliseerimisel pole midagi vahet, kas on bensiin või diisel. Hoolduskuludes on vahe kiirelt kokku kuivamas. Ei ole enam diisel 7500 km õlivahetusvälbaga, juba ammu ei ole.
Bensiiniautode keelamine ei võrdu automaatse üleminekuga (veel) kallitele ja ressursimahukatele hübriididele/elektriautodele.
Auto hindadest: 1,6 bensiin hinnad alates vs 2.0d on vägivaldne võrdlus. Võrrelge sama kubatuuri/jõudlusega mudeleid - nt praeguse Golfi puhul vahet praktiliselt pole.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
24.05.2007 at 12:03 |
|
reimo |
Norra tahab keelata bensiinimootoriga autode müügi
quote: rasmus: ...katsu sa siis madalalaubalisele rikkale selgeks teha miks ta peaks iga päev üksinda liikudes väiksema autoga veeretama. Ländkruiseriga või seitsmese beemveega on ikka uhkem kahte parkimiskohta hõivata ja uhkelt ummikus istuda. Auklikul teel on ka parem sõita, mis sest et sa lõhud seda teed oma kahetonnise künaga veel hullemaks...
Aga maksustamine ju soodustab meil igapäevaselt suuremate autodega liikumist. Minulgi plaanis osta firmale igapäevaseks liikumiseks väike ja ökonoomne sõiduauto, millega enamasti üksi liigun, ainult hommikul 6km lasteaeda ja õhtul sealt tagasi kaks last ka peal. Ja kaubikuna kasutaks oma Jeepi. Aga kui nüüd erisoodustusmaks sõidukale kahekordseks tõstetakse, hakkan mõtlema mingi N1 kategooria asja peale - on see siis vaheseinaga buss või pika kabiiniga pikap - igal juhul võtab kütust ja lõhub teid rohkem kui väike sõiduauto. Ja paljudel juhtudel selle kaubaruumi eraldamise töttu kaubikuna kasutamise praktilisus ka väiksem kui maha keeratud istmetega Jeep. Ja kuigi kaubiku erisoodustusmaks peaks teoorias olema suurem, siis praktikas praegu seda eriti ei rakendata, korjatakse ikka sõiduauto pealt. Teema "päevikuid saab suvalt täita" võib siia lisamata jätta.
____________________________
Grand Cherokee ´93 - müüdud
Grand Cherokee ´12 |
24.05.2007 at 12:08 |
|
|