Poster |
Message |
DevilDeVille |
Hobiautode kindlustamisest
Tere lugupeetavad foorumlased!
Kuna me väikeses riigis senini keegi hobiautodele (ennekõike siis mikihiiremaal tehtutele) kaskokindlustust ei paku, siis sai hakatud tuttavale Hansapanga kindlustusgurule pinda käima, et tehtagu selline asjandus. Kindlustusel ju riske vähe, mikihiireautosid keegi varastama ei kipu ja ega keegi ka metsavahele kruusakatsetele oma südameverega ülesehitet apastraadiga naljalt lähe. Kuna närvidele on käidud piisavalt, siis tundub tekkinud olevat vähemalt pinnapealne huvi potentsiaalse teenusepakkuja poolelt. Sellest tulenevalt sain sellise küsimustiku, mida paluti oma tutvus- ja hobiringkonnas levitada, et hiljem mingeid kokkuvõtteid teha. Niiet palume lahkesti saata mulle vastuseid neile küsimustele ja loomulikult ka ettepanekuid-kaebusi. Isiklikult arvan, et paljudele hobiauto omanikele ei teeks hingerahu seisukohalt eriti liiga, kui apastraadid kenasti vandaalide-õnnetuste vms vastu kindlustet oleks.
Siin siis küsimused:
___________________________________________________________
Hei!
Tehke siis mingi ülevaatlik tabel! :-)
Terv!
S**
-----Original Message-----
From: E**
Sent: Thursday, May 31, 2007 4:10 PM
To: S**
Subject: Uunikumide kindlustamine
Tere,
Mis andmeid meil vaja on?
- kas kõik need autod sõidavad? Kui tihti?
- kas kehtivusalaks oleks ainult Eesti?
- riskidest õnnetusjuhtum, vargus, tulekahju?
Sõiduki mark ja mudel
Sõiduki turuväärtus
Sõiduki väljalaskeaasta
Hea oleks saada fotosid nendest sõidukitest
Tervitades,
E**
____________________________________________________________
Tänud kõigile vastajatele
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
31.05.2007 at 22:36 |
|
viplala |
Hobiautode kindlustamisest
Hobiauto puhul peaks turuväärtus olema teisiti määratav kui tavaliselt nime ja aasta järgi. Mõnel on ju ainult 70 k maksva auto mootorisse pandud 200 k sisse.
Mille järgi seda turuväärtust üldse võtta? Kes seda hindama hakkab?
Kas kindlustada saaks ainult uunikume?
|
01.06.2007 at 10:01 |
|
Fog |
Hobiautode kindlustamisest
quote: viplala:
Hobiauto puhul peaks turuväärtus olema teisiti määratav kui tavaliselt nime ja aasta järgi. Mõnel on ju ainult 70 k maksva auto mootorisse pandud 200 k sisse.
Mille järgi seda turuväärtust üldse võtta? Kes seda hindama hakkab?
Kas kindlustada saaks ainult uunikume?
Minu saadetud vastuses oli pakutud selline suurus nagu "asendusväärtus"
Paljud autod on moditud, haruldased jne. Seega on omaniku asi kindlustusele öelda oma auto parameetrid ja ka kohad kust sarnast kraami osta saab, et kindlustus saaks arvutada antud väärtuse.
Näiteks Hundi vette ei ole ole tavaline vette. Selle taastamisväärtus = sama aasta vette ostmine + LF kit+install + eestisse toomine.
See summa seega arvutatakse kokku, ning kindlustusmakse sõltub otseselt sellest summast.
Lisaks: Mina ei poolda "ise tehtud" vigade kinni maksmist. Sõidad puusse siis on oma asi. Küsimus on ikkagi välistes tegurites:
* Tahtlik vandalism.
* Tahtmatu rikkumine(pargid ehituse kõrvale vms ja saad betooniga).
* Vargus.
* loodusnähtused(puuoks, tuli, vesi vms.)
* telliskivi eessõitvast ehitusprahiveokist.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
01.06.2007 at 10:12 |
|
viplala |
Hobiautode kindlustamisest
Avarii kui teine süüdi on? |
01.06.2007 at 10:30 |
|
Fog |
Hobiautode kindlustamisest
quote: viplala: Avarii kui teine süüdi on?
Siis maksab ju liikluskindlustus.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
01.06.2007 at 10:34 |
|
Sarv |
Hobiautode kindlustamisest
Hobiauto hinna määrab kindlustusvõtja ja vastavalt sellele määratakse ka kindlustusmakse. Lihtne! Milleks asju keeruliseks ajada?
____________________________
We may be human, But we're still animals.
Eldorado '85 |
01.06.2007 at 12:17 |
|
Fog |
Hobiautode kindlustamisest
quote: Sarv: Hobiauto hinna määrab kindlustusvõtja ja vastavalt sellele määratakse ka kindlustusmakse. Lihtne! Milleks asju keeruliseks ajada?
Jah, kuid kahtlen, et kindlustaja tahab õhku kindlustada. Viin neile rondi siksi ja kindlustan kahele millile? Mingi etalon peab ikka olema.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
01.06.2007 at 12:32 |
|
rollingjack |
Hobiautode kindlustamisest
quote:
Jah, kuid kahtlen, et kindlustaja tahab õhku kindlustada. Viin neile rondi siksi ja kindlustan kahele millile? Mingi etalon peab ikka olema.
Ega vist ikka ei taha siksi kahele millile kindlustada. Aastane kindlustusmakse sõltub ka kindlustussummast. Kui kindlustus küsib aastamakseks sel juhul näiteks 260000, kas siis ka kindlustaksid?
Ma kardan, et sellise umbmäärase väärtusega kontingendile, nagu hobiautod, tuleb ka aastamaks päris rasvane. Ikka selleks, et kindlustuse riske vähendada. Kui palju reaalseid kindlustajaid sel juhul järgi jääks?
____________________________
Have fun and be safe! |
01.06.2007 at 12:59 |
1 edit. Last edited 01.06.2007 at 13:00 by rollingjack
|
Vanaisa Moderator |
Hobiautode kindlustamisest
Unicu klubi eksperdid näiteks oleks pädevad hindama, kas auto on väärtuslik või lihtsalt rauaromu.
Kindlustuse enda eksperdid seda asja ei pruugi jagada....
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
01.06.2007 at 13:01 |
|
mart154 |
Hobiautode kindlustamisest
hobisõiduk ei pea kindlasti ainult uunik olema?
minu hobisõidukist rullnokabemmi hindaks mõni uunikumispets arvatavasti "bemmiront - väärtus 5000eek"
tegelik kulu auto ehitusse on umbes 10x suurem... ja suureneb kiiresti |
01.06.2007 at 14:22 |
|
Vanaisa Moderator |
Hobiautode kindlustamisest
ei pea muidugi.
Kiirestisõitmise autode eksperdid näiteks on olemas BHRA ridades - usun, et püha asja puhul pole nad vastu oma abi andma.
Samuti on olemas/tekkimas autode klubid, kust võiks vastava margi eksperte sirguda?
Ma tean, et Cadillacidega näiteks muret ei tekiks...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
01.06.2007 at 14:39 |
|
riisiveski |
Hobiautode kindlustamisest
Auto hind siiski ei sõltu eriti sisse pandud raha summast, vaid sellest, mis hinnaga on võimalik see auto maha müüa.
Sportautode puhul (kiirendus, rada, ralli jne) lisandub siia võibolla veel annus "lisaväärtuseid" - saavutatud tulemused, võidetud tiitlid jne.
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
01.06.2007 at 14:42 |
|
Vanaisa Moderator |
Hobiautode kindlustamisest
Päris nii ei ole - sul võib olla mingi vana auto näiteks, mille ütleme näiteks korralik ja kroomitud esistange maksab paar-kolmkümmend tuhat eesti raha pluss transa pluss install. Ja auto omahind võib ikka jääda 50 000 eesti raha juurde (ütleme, et on mingi suht räime kerega 40ndate raud).
Ja sa ju ei taha, et kindlustus siis ütleb - laome sulle 30 000 kätte ja võtame auto ka ära? Et läheb mahakandmisele....
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
01.06.2007 at 14:47 |
|
murukult |
Hobiautode kindlustamisest
Teema on kindlustusega tegelikult algatatud siiski uunikumide kindlustamist silmas pidades. Nende osas on meerika maal ka mingid avalikud hinnaklassi infod olemas.
____________________________
77 C3 |
01.06.2007 at 15:53 |
|
Raceboy |
Hobiautode kindlustamisest
quote: murukult: Teema on kindlustusega tegelikult algatatud siiski uunikumide kindlustamist silmas pidades. Nende osas on meerika maal ka mingid avalikud hinnaklassi infod olemas.
No samas, kui kindlustust sinna suunda ajada õnnestus, miks mitte üritada neil katta sama teenusega kogu hobiautondust?
Ma kindlustaks hea meelega oma 25 aastat vana Porsche ära, mis pole uunik, kuid millesse ma selle auto turuhinnast umbes 5-6 korda suurema summa sisse pannud olen.
____________________________
www.vems.ee |
01.06.2007 at 16:42 |
|
hunt |
Hobiautode kindlustamisest
Tegelikult on see mõttetu teema.
Kindlustusmakse kirjutatakse selline ''venekeelne'' number ette, et kindlasti igasugune isu ära kaob .... sest kindlustuskompanii on teatavasti kasumit teenida sooviv ettevõte, kes sellest ärist KINDLASTI vastu hambaid ei saa .
Või järgmine case - mul on hädasti oma (üle 50 vanale) autole uusi stangesid vaja ..... No ja siis ma otsin tankisti, kes need ära käkib - shit happens !!
Enne, noh nii 2 kuud tagasi, olin ma muidugi välja rehkendanud, et selle kaks kuud kaskot elan üle ... Noh maksin nii 10 kEEKU - ''teenisin'' 50+ kEEKU !
No ei ole mõtet tulla rääkima, et selliseid case'sid ette ei hakka tulema.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
01.06.2007 at 18:53 |
|
murukult |
Hobiautode kindlustamisest
quote: hunt: Tegelikult on see mõttetu teema.
Kindlustusmakse kirjutatakse selline ''venekeelne'' number ette, et kindlasti igasugune isu ära kaob .... sest kindlustuskompanii on teatavasti kasumit teenida sooviv ettevõte, kes sellest ärist KINDLASTI vastu hambaid ei saa .
Või järgmine case - mul on hädasti oma (üle 50 vanale) autole uusi stangesid vaja ..... No ja siis ma otsin tankisti, kes need ära käkib - shit happens !!
Enne, noh nii 2 kuud tagasi, olin ma muidugi välja rehkendanud, et selle kaks kuud kaskot elan üle ... Noh maksin nii 10 kEEKU - ''teenisin'' 50+ kEEKU !
No ei ole mõtet tulla rääkima, et selliseid case'sid ette ei hakka tulema.
Raceboy - jutt ongi olnud 25 aastat ja vanemad autod.
Eks ka selle kindlustusega toimuks asi nagu muu kaskoga. Kindlustus kasutaks edasikindlustust jne. Ja kasko kindlustus uutel autodel ju toimib - ka seal on võimalik traktoriste leida. Samas ka paar aastat vana auto ostmisel vaatab kindlustus ta ENNEM kindlustuse algust üle ning kui sul on stanged katki, siis õnnetuse korral neid uutega ei asendata.
____________________________
77 C3 |
01.06.2007 at 19:49 |
1 edit. Last edited 01.06.2007 at 19:50 by murukult
|
cam79 |
Hobiautode kindlustamisest
Pettusi tehaks igalpool, eks kindlustus peab ennast selle eest ise kaitsma ja sina pead olema valmis juhtumi korral tõestamiseks, et MA EI OLE PÄTT
Tegelikult kui võtta; et uue a 300K EEK maksva auto kaskomakse on u. 20 000EEK/a
siis samaväärse uunik Hobiauto makse võiks loodetavasti jääda samasse suurusjärku. Sinu võit on see, et reeglina need autod liiguvad ainult poole aasta jooksul, ehk suve perioodil, mis tähendaks maksmist ainult poole aasta eest.
6 kuu eest 10K maksta (teeb 1666 EEK 300 000 auto puhul)
sellise kalkulatsioonini viis minu kui kindlustusest kaugel oleva inimese niivõrdkuivõrd loogiline mõtlemine
Tähtis on võimalus, eks igaüks ise otsustab, kas on mõtet või pole. Täna pole meil ka võimalust..
____________________________
Z28 79
jpm |
02.06.2007 at 08:05 |
|
kummel |
Hobiautode kindlustamisest
Ise küsisin IF kaskot volvo 1800 mis on restaureeritud. pakkumine oli järgmine.
Auto väärtus 400 000
kuumakse 10 000
omavastutus 10 000
Tundus sellel hetkel liiga kallis arvestades ,et auto liigub suht vähe. Võin numbrites ka eksida, võibolla oli makse veel suurem.
Selle pakkumise sain ka alles peale pikka kauplemist ja rääkimist igasugu ametnikega seal firmas.
vähemalt on asi võimlik. |
02.06.2007 at 17:32 |
|
R.Ott |
Hobiautode kindlustamisest
quote: kummel: Ise küsisin IF kaskot volvo 1800 mis on restaureeritud. pakkumine oli järgmine.
Auto väärtus 400 000
kuumakse 10 000
omavastutus 10 000
Kolme aasta ja nelja kuuga maksad selle 400000 kindlustusele. Selle raha eest saab juba teise sama v22rtusega projekti k6rvale tekitada ja kui ise ehitada, siis just kolme ja poole aastaga j6uaks selle masina ysna yles ehitada. Pointless. Mida nad seal kindlustuses m6tlevad?
____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition |
02.06.2007 at 17:46 |
|
Pedaal |
Hobiautode kindlustamisest
quote: R.Ott: quote: kummel: Ise küsisin IF kaskot volvo 1800 mis on restaureeritud. pakkumine oli järgmine.
Auto väärtus 400 000
kuumakse 10 000
omavastutus 10 000
Kolme aasta ja nelja kuuga maksad selle 400000 kindlustusele. Selle raha eest saab juba teise sama v22rtusega projekti k6rvale tekitada ja kui ise ehitada, siis just kolme ja poole aastaga j6uaks selle masina ysna yles ehitada. Pointless. Mida nad seal kindlustuses m6tlevad?
aga samas on see ~1200 päeva võimalusi kahjujuhtumi(te)le
loomulikult on see hind palju aga eks kindlustus ole ka kasumile mõtlev ettevõte |
02.06.2007 at 17:57 |
|
Jesper |
Hobiautode kindlustamisest
Kuumakse 10000 P1800 eest on ikka nii ajuvaba et seda ei saa kuidagi loogiliselt õigustada. Lihtsalt kindlustuse rahvas ei viitsinud kaasa mõelda, friikisid ära ja väänasid igaks juhuks ilge kirve. |
03.06.2007 at 03:24 |
|
hunt |
Hobiautode kindlustamisest
Suht sama ajuvaba on ka see, et P1800 400 000 EEK-u maksab.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
03.06.2007 at 07:06 |
|
Raceboy |
Hobiautode kindlustamisest
Nojah, täiesti tavaline mõtlemine kindlustuse-lammaste poolt. Ehk siis ei viitsitud mõelda. Auto, millega vähe sõidetakse ja mida omanik ilmselt hoiab nagu silmatera, selle kuumakse 10 000 krooni Lahe, mida muud. See juhtum kipub vägisi saama uueks idiootsuse maailmarekordiks.
____________________________
www.vems.ee |
03.06.2007 at 08:11 |
|
Silwer |
Hobiautode kindlustamisest
Umbes aasta tagasi võtsin If kindlustusest pakkumise oma 1988 aasta 635 CSI kindlustamiseks ja pakuti järgmist:
Minikasko: 6000 eek / aastas
Kasko: 18070 eek / aastas
Tehtud järgmistel tingimustel:
Sõiduki osade hüvituslimiit: 10000 eek
Auto enda maksimaalne väärtus: 200000 eek
Omavastutused:
Õnnetusjuhtum / tulekahju / vandalism: 10000 eek
Vargus: 15%
Aga ma ei olnud rahul sellega et auto tegelik väärtus määratakse peale kahjujuhtumist vastavalt hetkel kehtivale turuväärtusele. Leppisin IF-iga kokku et käin terve autoga nende eksperdi juures ja juba enne lepingu sõlmimist määratakse õiglane ja kinnitatud hüvituslimiit ning vastavalt määratavale summale siis otsustan kas soovin kindlustada või mitte. Omaenese laiskusest on siiani eksperdi juures käimata...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
03.06.2007 at 10:48 |
|