register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Soovitage paadivedurit  
Poster Message
madis
Soovitage paadivedurit
Nonii.
Isa ostis endale 9meetrise kaatri, peab plaani millega seda mööda maad transada. Maibatsu (Nissan) 4x4 Doublecab tundub väike, Grand Cherokee on kah nagu väike. Mingi suurem kastiga diisel. Kel on kogemusi ja argumenteeritud soovitusi paadivedamise autoks ? F250 ? Ram ?
02.06.2007 at 09:27
PlyVal64
Soovitage paadivedurit
9-meetrist kaatrit Sa juba maad mööda legaalselt B-kat auto taga ei transpordi. 2.55 laius on maksimum lubatud. Lisaks kaalub 9-meetrine, kui Sa ikka kaatrist räägid, mitte suurest RIB-kummikast või lappajast, ise rohkem kui legaalselt sõiduauto järel vedada lubatud. Ainult sellise kaatri jaoks mõeldud haagis ise kaalub min.800 kilo, kogumass 3500 kg. Seega võib kaater kaaluda kuni 2700 kg. Üks 9-meetrine kaater, ilma mootorita kaal 3,7 tonni. laius 3.10.
Suured kaatrid on kõik veoauto teema ja erivedu, sest maast lahti treileril olles kipuvad nad enamasti ka üle 4,5 meetri kõrgusesse kippuma. Kui haagise täismass on üle 3500 kilo, on juba rõngas-haakeseade või sadul ja muu veoautodelt tuttav asi kohustuslik. Tegime just 3-tonni kaaluvat kaatrit, mida tahetakse selle tavalise kärunärakaga vedada. Mina ei tahaks olla vastutulija, kui selline jubetis teelohus selle näruse munakajunni jeebu tagan ära murrab ja mulle selline asi otsa lendab. Sõiduautode haakeseade ei ole ette nähtud sellisteks koormusteks! Juba nende kerekinnitus ei ole piisavalt tugev, 4 M10 polti on ikka sitaks vähe.
Edit: arenenud paadikulturiga maades on üle 3500 kilo täismassi tekkimisel sellised paadiveokid. See Poola näide.
02.06.2007 at 10:18 1 edit. Last edited 02.06.2007 at 10:39 by PlyVal64
madis
Soovitage paadivedurit
Sul kipub vist õigus olema. Jätan numbrid meelde ja võrdlen kaatri passiga.
02.06.2007 at 13:39
Pedaal
Soovitage paadivedurit
üks igapäeva auto mida ka raadios reklaamiti just selle veovõime pärast on uus kia sorento - piduritega haagis kuni 3500kg
02.06.2007 at 13:51
hunt
 
Soovitage paadivedurit
Lugedes siin kirjutatut - tekib mul igatahes küsimus - MILLEKS ??
.... siis vaja investeerida ''veoautosse'' ja mingisse šalandasse ilmselt mitte 1-ga algav kuuekohaline rahanumber ?

Kui mul läheks seda vaja paar korda (kui sedagi) aastas - ma küll ostaks selle operatsiooni veoteenusena sisse ....

hunt @ kah elus mõned sajad tuhanded kilomeetrid maha sõitnud ja mitte ühtegi laevaveokit oma silmaga mitte näinud

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
02.06.2007 at 18:27
PlyVal64
Soovitage paadivedurit
Hunt, see ongi mõte! Ainult 3500 kilo paadihaagis maksab 70K, täiesti mõttetu teema on talvehoiuks seda osta. Aga noh, Eestis rikka silm märjaks ei lähe ja tegelased punnitavad oma sõiduautodega neid jurakaid sügisel koduhoovi ja kevadel vette tagasi. Sai just üks selline korra treilalt pukkidele pandud, põhi tehtud ja pukkidelt treilale tagasi. Pukid maksavad paar tuhat...
See pildil olev Iveco veab kuni 13 meetrit ja 6 tonni kaaluvat asja, hinnakiri Poolas on üle 200 kildisel otsal 3 zlotti (12 krooni) kilomeeter, sama ka väljaspoole sõites (0,8 eurot) pluss käibekas. Muuseas, lühem ots on vabsee odav, näiteks kuni 100 kilti vedu maksaks meie rahas koos käibekaga 2200 krooni! Eestis ei taheta sellise raha eest isegi autot vedada...
9-meetrine on juba selline jurakas, et see pannakse mai algul vette ja võetakse oktoobri lõpus välja. Ja vaid hull hoiab, ja mõtleb sellisest asjast, laeva koduõuel. See seisab talvel sadamas staapliplatsil, ajutine maja ümber (mis on meil tundmatu tegevus) ja kevadel saab vaid uut mürk.
02.06.2007 at 20:08
Märt
Soovitage paadivedurit
vast oleneb kah distantsi pikkusest. Kui on vaja lyhike ots sadamast koju vedada, siis kannatab ka ilma punnitada. Muidu kannataks vast teenust rentida... Pole Eesti mereeluga kursis, siinpool on igal sadamal aparaadid transaks olemas...

PS. Durango veab minu pisikest kyna heameelega:)

____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
02.06.2007 at 20:16
vvt
  
Soovitage paadivedurit
Kui paadile eraldi angaari osta/üürida ei jaksa, siis haagisest ikkagi pääsu ei ole. Ilma liigutamata on ikkagi halb toimetada, eriti kui selline paat, mida enam käsitsi suurt ei liiguta. Alternatiiviks on muidugi käed taskust välja võtta ja haagis ise ehitada ning iseehitatud haagisena ka arvele võtta. 70K eest saad neid ilmselt mitu tükki. Algmaterjaliks on mõni vene veoauto või traktori kaheteljeline haagis võileivahinnaga tänuväärne kaup.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.06.2007 at 12:33
cam79
 
Soovitage paadivedurit
..see pole enam nii lihtne kui soovid tänavaregistrisse kanda.
kindlasti tasuks otsida EU avarustest, võib õnnestuda, aga ennem peaks olema hind tema siia transpordile.
Tõsi ta on, et siinne toodang maksabki ülalmainitud suurusjärkudes, kahjuks on sellest töö ja loomise osakaalu tasu suhteliselt väike, lõviosa maksumusest moodustavadki sillad, haakeseade, materjal.


____________________________
Z28 79
jpm
04.06.2007 at 21:48
vvt
  
Soovitage paadivedurit
Viimast seisu ei tea (pole vaja olnud), aga mõni aeg tagasi käis suhteliselt kergelt isevalmistatud traktorihaagiste registreerimine - inspektor tuli kohale, vaatas üle, et enam-vähem, tuled-kaitsekatted küljes ja korras. Pool Eesti põllumajandust sõidab sellistega. Sama käis ka isevalmistatud traktorite kohta - autoga võrreldavat paberijura seal küll polnud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.06.2007 at 08:46
foke
 
Soovitage paadivedurit
On kogemus 8 m pikkust Regalit, mis kaalub vast tühjade tankidega mingi 2,2 tonni, treilaga Haapsalust Tallinna vedamisel. Veduriks Mersu buss, see suurem. Kurask võeti rajalt maha kohe. 100 häda - liiga pikk, liiga raske jne.
Hiljem olen kasutanud sellise väiksema kastiga rekka teenust, mis ise pääle tõstab oma tõstukiga, hoovis pukkidele ja järgmine kevad jälle teistpidi tagasi:). Mu kaatri laius on 2,45 m, niiet kastiluugid jäid vastu külgi, tagumine ots koos jalaga ujumissilla jagu üle serva, luuk ära, kõik normis, kõrgus mahtus ka gabariiti.

Edit: ma kardan, et see treiler oli tühjalt oma poolteist tonni vähemalt, 3 telge. 3 mehega käsitsi manööverdada ei jaksanud.
05.06.2007 at 14:11 2 edits. Last edited 05.06.2007 at 14:12 by foke
margus61
Soovitage paadivedurit
quote:
madis: ... võrdlen kaatri passiga.
Aga palju siis ikkagi massi ja laiust on paberite järgi? Vaatasin, et mu Grandile on lubatud 3360 kilo järgi rakendada. Kui Foke andmetel meeter lühem kaater on ca 2,2 siis võiks ju olla teostatav (vähemalt teoreetiliselt).
05.06.2007 at 22:53
tammevana
  
Soovitage paadivedurit
Taga topeltratastega kastikad e. siis Dually`d peaks selle tööga ilusti hakkama saama. Üks selline asub lombi tagant siia poole teele ka, - Chevy 3500 6,5 liitrise diisel mootoriga. Kindlasti leidub Ameerika maal ka sobivaid paaditreilereid.

____________________________
Tam Garage - Klassikalised autod USA-st ja Euroopast
Vanatehnika klubi "Vintage Mobilists"
info@tamgarage.com
50 199 86
05.06.2007 at 23:52
PlyVal64
Soovitage paadivedurit
Ärge laske ennast Foke 8-meetrist petta :D Tal siiski 25,5 jalga kere, kus sees mittemidagi kaaluv pukspriit 0,5 ja lisandub ujumissild 1 meeter. Kui jutt käib 9-meetrisest, siis on tegu juba 29-jalase kerega ja see on julgelt tonn raskem. Lisaks on kaatrid pikkusklassis üle 26 jala 99% juhtudel laiemad, kui 2,5 meetrit. Tolle 29-jalase laiuseks pakuks 3-3,2 meetrit ja transakaaluks kuni 3,5 tonni.
Foke kaater on ehedaim näide, milline on viimane suurusklass, mis on mõeldud treileril maasturi taga vedamiseks, üle selle on kõik veoauto ülegabariidilise teema ja üldiselt mõeldud kaiääres ning staapliplatsil seisma.
Nende puhul ei pääse ülegabariidilisest isegi siis, kui tegu on eritreileriga, mis käib üldse Suuremõõtmelise ja/või raskekaalulise autoveo eeskiri 5. peatükk Eriveosena veetava pukseeritava seadme vedu alla. ARK tehnikadirektori väide, spetsiaalne kaatri/jahi kiilplokk on pukseeritav seade (nagu ka need veetavad tõstukid), registris ei pea olema. Aga kiiruspiirang 25 km/h ja kõik seal kirjeldatud nõuded peavad olema täidetud. K.a. saateautod, load jne.
06.06.2007 at 09:26
kkerem
Soovitage paadivedurit
Hmm, ära ka ei tasu unustada, et BE lubasid selle värgelduseks vaja, kui kõik muu on normi piires me@haledalt vahele jäänud

____________________________


-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)
06.06.2007 at 17:56
madis
Soovitage paadivedurit
Sihuke tegelane

http://www.aquadorboats-com.tx.fi/service.cntum?pageId=103034

Ilmselt jääb isevedamine ära, laius liiga suur. Tänud inffi eest igaljuhul !

P.S. Kogemustel baseeruv info sellist mõõtu paadi kütusekulu kohta kuluks ära, kel on see jagagu :)
07.06.2007 at 18:28 1 edit. Last edited 07.06.2007 at 19:01 by madis
PlyVal64
Soovitage paadivedurit
Aquador 26HT ei ole tõesti isevedamise paat, kuigi täna lõpetatud Bella850 tõstsime küll treilale ja see kulges uue Mersu jeebu sabas Paldiskist Piritale. Aga see on illegaalne, kuigi füüsiliselt võimalik. See ongi, et tõsta tuleb kraanaga aga veetakse sõiduauto sabas...
Samas, mis kuradi kütusekulu Sa ikka tahad 2 milli maksva paadi puhul teada? KÕIK võtab ära ja puudu jääb ka... Aga kõik sõltub, mis mootori Sul isa tellis. On see bensiin või diisel? Tank on Aquadoril 300 liitrit, sellega saab hädapärast Piritalt Hiiumaale, Saaremaa jääb juba kättesaamatuks. Diisliga võib see võimalik olla. Kui anda minna 30 sõlme, siis tuleb julgelt arvestada tunnikuluks 50 liitrit bensiinimootoriga ja 30 diisliga. Maismaa mõistes on see siis umbes 95 liirit sajale bena ja 80 toopi diislit. Merel tuleb kõike võtta rämeda varuga, sest nende mootorpaatidega jäädki sinna hulpima, kui püüad tanki tilgatumaks sõita... Üldiselt on nii, et tangid Pirital täis, sõidad vaardiga Dirhamini, seal täidad jälle tanki ära ja sõidad edasi. Pärnusse pead veel Virtsus tankimispeatuse tegema ja Tallinn-Pärnu ots võtab ära u. tonni kütust. Tänastes hindades 13-15 tuhat krooni.
07.06.2007 at 23:00
madis
Soovitage paadivedurit
Mõistuse hääl suunas teda disla peale. 30 sõlme ja 30 liitrit oli ka paadimüüja öeldud number. Tundus väga jõhker :)
Võiks eeldada et väiksem kiirus, nt 20 sõlme annab veidi väiksema kulu per 100km, kuid lineaarsest on see suhe vist kaugel.
07.06.2007 at 23:19
hunt
 
Soovitage paadivedurit
... ja me kuivamaarotid siin niutsume kütusekulu üle !

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
07.06.2007 at 23:20
PlyVal64
Soovitage paadivedurit
Madis, diisliga võiks arvestuslikult sõita tankitäiega u. 500 kilomeetrit kuid tervislikum on arvestada 400'ga. Kogu kulu sõltub veel ka tuulest, lainest ja triivist-hoovustest. Diisliga saab reaalselt Piritalt näiteks Roomassaarde välja, Pärnusse aga mitte. Kuid see kulu vaiksemalt sõites, see sõltub igal paadil ja ilmastikuolul erinevalt. Ja ka vindist. Reaalselt võiks see pikaotsa "öko" (kiirus vs aeg vs kulutus) olla peale glissi minekut 2/3 pööretega, s.o. umbes 3000-3500 rpm ja 20-26 sõlme. Too viimane lõpp kiiruses on meeletu kuluhüpe. Kuid reaalselt kõige vähem võtavad need 26+ jalga klassi Penta pajaga diiselpaadid kiirustel kuni 20 sõlme ja kuni 3000 rpm. See oleks selline mõnus kruiisikiirus, kus rahkotis massimõrv veel ei toimu (kulu 17-20 toopi tunnis), kus paat veel julmalt ei lõhu, ehk kus on tõesti lahe sõita.
07.06.2007 at 23:53
foke
 
Soovitage paadivedurit
355cid Mercruiseriga (bensiin) miinimumkulu, mida olen saanud, on ca 40 l/h ja maksimum kisub sinna 80-90 lähistele. Nii suur on erinevus, mis ajendatud negatiivsetest faktoritest, a'la tuul, laine, rahva ja lasti kogus, põhjatöötlus, sõukruvi samm. Fakt, et kõige ökom on sõita madalaimal kiirusel, mis kaatrit veel ilusasti probleemivabalt glishis hoiab. Minu Raegalil on see ca 22 kn (u. 40 km/h). See teeb olenevalt oludest ja vindist 3000-3300 rpm. Max rpm, mida vees jaksab joosta on u 4000 ja max kiirus, mida saanud olen on 33,5 kn (62 km/h).
Jämedalt arvestan merele minnes kuluga 50 l/h kruisikiirusel, olenevalt oludest korrutan tamboviga... :)
Aeglane tühikäigul jahikiirusel kulgemine teeb kuluks vist umbes sama suurusjärgu läbitud miili kohta.

http://www.mv.hiiumaa.ee/g2/v/indrek/2005/paadimatk/DSCF4913.jpg.html
08.06.2007 at 07:09 1 edit. Last edited 08.06.2007 at 07:16 by foke
vvt
  
Soovitage paadivedurit
Khm, isand Pärtel ütleks seepeale, et TF võtab 5 liitrit sekundis. Aga ega ühe suure bensiini-paadi ja sinna vahele eriti palju niisama-sõitmise riistasid enam mahugi :uhoh

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.06.2007 at 18:14
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Soovitage paadivedurit  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.