register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : 454 mootori "tuuning"   1 2 3 4  
Poster Message
jaak
 
454 mootori "tuuning"
Sai hangitud 454 mootor oma "Bad Ass" Chevyle metsas müttamiseks ja tulevastel MudDrag võistlustel osalemiseks.
Tänud Raulile, kes antud mootori mulle USA'st kohale taris.



Kuna 454 temaatika mulle suht uus, siis küsin alustuseks järgmist:

Kaante kood on 336781 (118cc chamber, 256/114cc ports, 1973-1985). Need peaks olema stock kaantest suht head kaaned ja portimise ning suuremate klappide paigaldusega võiks nad vist päris hästi voolama panna (kui uskuda infokilde siit ja sealt lääne foorumitest)? Kes meil siin koduvabariigis sellise töö võiks ära teha? Ja kas antud kaaned on ikkagi võimelised koos kõikide muude täiendustega välja pumpama 600HP'd?

Plokki ennast pole lahti võtnud veel ja selle koodiks on 361959, täpset kinnitust ei leia, kas tegemist on 2 või 4 poldiste raamsaaledega. Siit kohe küsimus, kus kohast ma leian mootoripuki, kuhu kannatab 454 mootori külge keerata, ilma et peaks pabistama selle äralagunemisest?

Ennem tõsisemaid plaane paikka ei hakka panema, kui on üle vaadatud ploki seisukord. Üldjoontes on vaja teha mootor, mis hakkaks kohe madalalt väänama ja mille HP peak võiks tõusta 600HP juurde. Arvestaks ka Nitroga, mis ehk aitab välja nendest eriti "karvastest" tingimustest metsarajal :)

13.06.2007 at 22:19
tfr
 
454 mootori "tuuning"
quote:
jaak: Kes meil siin koduvabariigis sellise töö võiks ära teha?

Ma pakun, et ega Sul siin koduvabariigis muud teed ei ole, kui mootor kaenlasse ja Erkki Engineeringusse :)
13.06.2007 at 22:22
partel
  
454 mootori "tuuning"
Kui tahad 600 hj madalate pööretega, peab väänet olema 600+ lb-ft ehk 800+ Nm. Arvestades, et korralikul vabalthingaval on 100 Nm/L, siis peab töömaht olema 8+ liitrit ehk reaalseim combo stroker 496 cid. 454 on liiga väike, 600 hj saab kätte küll, aga 6000 kandis.

781 kaante kohta ei ole uurinud, küll keegi friik ikka 600 hj kätte saanud, ise soovitaks unustada ära igasuguse portimise jne raharaiskamise ning osta uued Edelbrock RPM kaaned, näiteks need:

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=EDL%2D60459&N=700+115&autoview=sku

Mootoripukist niipalju, et just sai üks 496 BBC mootoripukist stendi tõstetud proovikäivitamiseks, seetõttu on üks BBC'd kannatav pukk hetkel vaba.

Seda eeldusel, et saab plokki kasutada. Mina oleks teinud uue ploki peale 540 cid ja asi mutt, alghind muidugi suurem, aga see-eest pikaajaline investeering, talub 1000++ hj jne.


____________________________
_
13.06.2007 at 23:02 1 edit. Last edited 13.06.2007 at 23:05 by partel
jaak
 
454 mootori "tuuning"
600HP'd 6000 kandis on iseenesest sobiv, sest wheelspeedi on ka vaja 1m läbimõõduga rehvile kohe kindlasti MudBogi või MudDragi rajal ning nendes eriti kavalates mudaaukudes rahulikul metsateel.
14.06.2007 at 08:01
vvt
  
454 mootori "tuuning"
Nende kaante ehitamine siin suurematele klappidele läheb minimaalselt 20K maksma ja efekt pole veel teada, klapid saab kuskil 8-10K-ga ja ülejäänu on töö. Kaan on lingil 900 dollarit tükist. Pluss su pildil paistavad malmjurakad, mis minuarust on...mnjah.....

Huvitav, mis selle kone võimsus sellisel kujul on? Kui see on mingi 250 hj klassis olev trucki mootor, siis eks sa tead ise, kui tõenäoline on vabahingava mootori võimsuse kahekordistamine ilma spetsosi tarvitamata ja mis lõivu makstakse töökindluselt.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
14.06.2007 at 08:52
Fog
 
454 mootori "tuuning"
Kaaned, sisselase, karpa ja nukk tuleb osta.
Üle tuleb vaadata veepump, jagaja ja õlipump.
Headerid osta/ehitada.

Partel oskab sulle mingi combo pakkuda kindlasti.
top end kit 502 cidist 611hp sinu puhul vast 525-550 veaks välja.



____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
14.06.2007 at 09:09
jaak
 
454 mootori "tuuning"
781 kaantega mootori võimsusnumbrid peaks jääma 300-350 vahele, kui uskuda kõike mida netist lugeda saab.

Et elu lihtsam oleks ja ise jalgratast leiutama ei peaks, siis on lihtne võtta juba kellegi poolt läbi proovitud skeem ja seda ehk enda jaoks veidi kohandada.
Hea ülevaade tegemistest on näiteks siin artiklis, kus võeti samuti vana mootor ja hakati tasakesi erinevaid tükke külge keerama:
454 rat engine

Merlin high-rise dual-plane manifolds for oval-port heads (PN 452-063010)
Hardcore 870 Carb
Merlin Oval-Port Heads, heads feature large oval ports (269cc on the intake), larger valves (2.190/1.88)
Comp Cams' 3/8-inch High Energy pushrods, 0.100-inch longer than stock pushrods (PN 7854-16)
Pro Magnum rockers made of 8650 chromoly steel with real roller tips and needle-bearing pivots (1320-16)
Guideplates 3/8-inch-diameter
Comp Cams' Magnum 286H with 0.556/0.556-inch lift, 236/236 duration at 0.050, and a 110-degree lobe separation
Hooker Super Competition headers

Peak Power: 465 @ 5,500
Peak Torque: 513 @ 4,100
Compression ratio 7.75:1
14.06.2007 at 10:13
jaak
 
454 mootori "tuuning"
Bloweri lisamine oleks veel üks võimalus saada jõudu juurde, aga mida arvab blowerit käitav mehanism sellest, et teda aeg ajalt vee alla pannakse? Või koguni olukorda, kus kogu blower on vee all?

EDIT: Eeldame, et õhuvõtt on ikkagi snorklist :)
14.06.2007 at 10:18 1 edit. Last edited 14.06.2007 at 10:30 by jaak
STEPSIDE
 
454 mootori "tuuning"
Kuid siiski ka malmkaantega on üht-teist võimalik saavutada,isiklik kogemus mitte chevy vaid mopari 440-ga.Kasutan stock malmkaani 906 mida tõsi küll loeti omataoliste seas paremate sekka aga korraliku koduse poortimise järel olen tulemusega rahul ja alukaani ei ole plaanis niipea soetada.Trucki liigutas praegune mootori combo 12,4 sek.ET ja usun et hp-d küündivad ikka üle pooletuhande.Peale mõnede vidinate vahetust ehk tuleb ehk isegi 11 ära aga kaaned jäävad siiski samaks.
Eks ilmselt see 454 on suht madala surveastmega (8,5??)ja kui selle juba 10 kanti saaks näiteks kolbide vahetusega oleks vast piisav hulk hobuseid kah olemas,mõistagi koos parema nukka ja vabama sisselaskega.Omal muidugi 454 kogemus puudu.
Enda malmkaaned tulid kunagi tehasest välja selliste näitajatega:
http://www.moparmusclemagazine.com/techarticles/5115_cylinder_heads/photo_03.html
14.06.2007 at 10:48
partel
  
454 mootori "tuuning"
Aga ikkagi on esimene samm vale.

Need junkyard kraami aretamise-portimise-puurimise ajad peaks ikka möödas olema, seda tehti kuna teist võimalust lihtsalt ei olnud.

Tänapäeval on aga mistahes rakenduseks sobivad kaaned letikaup, odavam on osta uued kaaned kui hakata vanu portima.

Sama ka ploki kohta, uus malmplokk on ikka väga hea hinna/kvaliteedi suhtega, aga talub mida iganes: 1000++ hj, blower/nitro jne.

Romulakraami aretamine läheb pea sama kalliks, aga tulemus on kehvem ning, mis peaasi, võib see praguneda iga kell.


____________________________
_
14.06.2007 at 10:53
jaak
 
454 mootori "tuuning"
Arvan, et kui plokk ja vänt on korralikud, siis saan neid igastahes ära kasutada ja minu rakenduse tarvis on sellest küll ja küll. Seega pole mõtet asjatult ju kulutusi teha. Seda enam, et vajadusel saab ju kaaned ja muu kola ka näiteks kunagi hiljem vajaduse tulles uue ploki külge ümber kruvida.
14.06.2007 at 11:07
vvt
  
454 mootori "tuuning"
900 USD maksva teatud kasutuseks spetsiaalselt konstrueeritud kaane taolise asja aretamine vanadest kaantest pole IMO konkurentsivõimeline. Vanadest kaantest "edelbrocki" tegemine läheb sul samapalju maksma kui uute kaante ostmine. Kui sa just ise nii kõva mees pole, et ise klapipesi paned ja vastavat tehnikat omad:uhoh

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
14.06.2007 at 11:52
margus61
454 mootori "tuuning"
quote:
jaak: ... portimise ning suuremate klappide paigaldusega võiks nad vist päris hästi voolama panna. Kes meil siin koduvabariigis sellise töö võiks ära teha?

Vist ainult üks mees Eestis pordib nad sul ära. Kui teda näha tahad, otsi peegel...

STEPSIDE tegi kaaned ära küll, aga tundub, et sellist tööd tehakse ainult endale. Kui selle eest raha hakata maksma, siis kipub asi igasugust mõtet kaotama. Muidugi ei saa kõike ainult rahasse rehkendada. Ma omal portisin eelmisel kevadel SBF kaaned ära, auto sain sõitma alles tänavu cruiseks. Aga sain hea elukogemuse ja kõige käigus sai lahendatud paras hulk huvitavaid küsimusi.

Värk nägi välja umbes nii (vajalikud riistad olid eelnevalt hangitud):
- sai üldist teooriat uuritud;
- sai uuritud konkreetse castingu portimise finesse;
- sai portimistöö ära tehtud ja viisin klapid teha;
- soetasin uued klapid remontmõõdus vartega;
- soetasin väljalaskeklappidele remontpesad (originaalis on kaande töödeldud)
- koostöös kaanevanamehega sai teha lastud õiges (tolli)mõõdus hõõritsad juhtpukside töötlemiseks remontmõõtu;
- vana tegi kaaned ära (mahalihv + klapipesad + juhtpuksid + kanalite viimane pinnatöötlus).

Viimased 4 etappi võtsid aega septembrist kevadeni. Ikka oli miskit vaja ja elu seisis. Ega vanal polnud õiget viitsimist ka, rutiinsemaid asju oli jalaga segada. Aga töö kvaliteet ei olnud seal kontoris tingimise objektiks. Kogu tegemine sisaldab ka parajat riski: kui jahutussärki lõikad on kogu projekt pees.

Oma töötunde, juppide hinda ja tööraha ei oska hetkel öelda, aga saan logist järele vaadata, kui huvi on.

Tulemus on p-düno järgi väga hea, aga kahjuks ei oska veel numbriliselt väljendada. Oma suur osa on loomulikult selles, et hernekepi asemel on miskit palju nurgelisemat ja surveaste arvutuslikult 9,5. Aga need stock kaante väljalaskekanalid olid küll nagu koopaorava p**seaugud - smogipunnid keskel risti. Okkaline oli see gaaside patutee läbi sihukese rägastiku...

Edit: Mul oli ka ülesanne teine: mitte saada xxx hobujõudu kätte, vaid panna olemasolev kooslus võimalikult hästi liikuma.
14.06.2007 at 12:13 1 edit. Last edited 14.06.2007 at 12:21 by margus61
rustang
  
Moderator
454 mootori "tuuning"
Kas sellest turbot ei kannataks teha? Sepistatud kolvid sisse, kanalitest suured roppused välja lihvida, klapimõõt ka samaks jätta ja puhuda 2 turboga peale, surveaste niikuinii sobilikult madal, mingi odav progetav sissepritse, veoka vahejahuti ja valma :)
14.06.2007 at 12:19
diesel
454 mootori "tuuning"
a kuda punaseks aetud turbo vaatab äkilisele vette sattumisele?
peaks vist katki kiirelt minema?
14.06.2007 at 12:22
Fog
 
454 mootori "tuuning"
Arvestama peab sellega, et inimene ikkagi just ostnud tooriku, ja juttu ajada et osta uus plokk on natuke khmm praegu. Küsimus on tal ikkagi selles, mis seal tegema peab et vajalikku tulemust saada.

mina vaataks asja sellise külje pealt, et lööks kokku hinna, mida kindlasti vaja on, ning siis võrdleks seda numbrit mingi performance packagega. Sageli on need samas hinnas, kuigi paketil juppe rohkem kaasas.

Transahinnad ka juurde paned, saad ilmselt kaaned peale kauba või väga odavalt.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
14.06.2007 at 12:27
jaak
 
454 mootori "tuuning"
Mul see aasta vaja kaks tretti USA'sse teha, seega saan niipalju kaasa tarida kui käed jaksavad tassida. Muidugi marukoom on plokikaasi kohvris siia vedada :)
14.06.2007 at 12:59
jaak
 
454 mootori "tuuning"
quote:
rustang: Kas sellest turbot ei kannataks teha? Sepistatud kolvid sisse, kanalitest suured roppused välja lihvida, klapimõõt ka samaks jätta ja puhuda 2 turboga peale, surveaste niikuinii sobilikult madal, mingi odav progetav sissepritse, veoka vahejahuti ja valma :)

Kusjuures see võib olla variant. Pritse ka töötab vähemalt iga nurga all. Vahest tuleb ikka ette hetki, kus juhipoolne külg lohiseb mööda kraavikülge ja auto liigub tänu sellele, et rattad lihtsalt on veel kuidagi läbi ime ühenduses kraavipervega teiselt poolt. Või on auto püstloodis nina taeva poole kusagilt üles ronimas vintsi abil.

Esmane pakett on ikkagi vast leida lahendus vabalthingavas mootoris, kuna too on lihtsalt niipalju kordi lollindlam.
14.06.2007 at 13:16
vvt
  
454 mootori "tuuning"
Mootor tuleb pilbasteks nagunii võtta, sest vajalikku surveastet ilma kolbideta ei saa. Kuna 600 hj tahab saada head karpat (mis maksab ka natuke), siis natuke lisades ongi pritse hind käes. 600hj-ks jääb esialgsest mootorist vist vähe järgi :) Mingi 8,5 surveastmega ahju peale pole never mõtet mingeid megafancy kaani soetada. Siis avastad, et silindrid on ovaalsed, kepsud kõlmbatud ja nii ta läheb....

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
14.06.2007 at 13:26
partel
  
454 mootori "tuuning"
600 hj BBC'd on korduvalt tehtud, käkitegu, raskem on saada alla 600 hj kui rohkem, mingit ülelaadimist, pritsungit vms pole vaja.
Lihtsalt vana plokk ise, puurimine ja töötunnid annavad uue ploki hinnaga üsna võrreldava hinnaklassi.

Miks küll enne ostmist nõu ei küsita?


____________________________
_
14.06.2007 at 13:30
Fog
 
454 mootori "tuuning"
quote:
partel: 600 hj BBC'd on korduvalt tehtud, käkitegu, raskem on saada alla 600 hj kui rohkem, mingit ülelaadimist, pritsungit vms pole vaja.
Lihtsalt vana plokk ise, puurimine ja töötunnid annavad uue ploki hinnaga üsna võrreldava hinnaklassi.

Miks küll enne ostmist nõu ei küsita?

Tagantjärgi oleme kõik targad, paku inimesele lahendust. Eestis pole BBC gurusid jalaga segada.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
14.06.2007 at 13:47
jaak
 
454 mootori "tuuning"
quote:
partel:
Miks küll enne ostmist nõu ei küsita?


Vaata, vahest lihtsalt kukub mootor iseenesest sülle. Siis peab vaatama, mida sellega saab peale hakata.

EDIT: Praegune 6.2D välja vahetada natuke järele aidatud 454'ja vastu paneb selle auto piisavalt elama ... kuigi süües kasvab isu. Aga alati saab ju mootoreid vahetada. Ega see pole kinnisvara Pärtel, et nüüd on puhta pekkis ja elu lõpuni ühe sama asja otsas.
14.06.2007 at 14:38 1 edit. Last edited 14.06.2007 at 14:41 by jaak
jaak
 
454 mootori "tuuning"
quote:
vvt: 900 USD maksva teatud kasutuseks spetsiaalselt konstrueeritud kaane taolise asja aretamine vanadest kaantest pole IMO konkurentsivõimeline. Vanadest kaantest "edelbrocki" tegemine läheb sul samapalju maksma kui uute kaante ostmine. Kui sa just ise nii kõva mees pole, et ise klapipesi paned ja vastavat tehnikat omad:uhoh

Täiesti nõus. Nagu ma ütlesin, siis ise jalgratast pole mõtet leiutama hakata. Küsimus on ju ainult tühise 454 mootori järeleaitamises, mida teispool maakera on juba pool sajandit tehtud.
14.06.2007 at 14:46
jaak
 
454 mootori "tuuning"
Küsimus:

Alukaaned VS Malm - Kas peale parema temperatuuriohje on veel eeliseid, mis alukaante kasuks räägib? Keskkonda, kus ratta alt suht tihti tulikuuma kaane peale külma vett võib lennata või on eessõitja õhku lennutatud muda ummistanud radika ning ikka läheb ka kõige parema tahtmise juures vahest masin keema, siis eelistaks ise malmi.
14.06.2007 at 14:50
vvt
  
454 mootori "tuuning"
Väike sahmakas vett ei tee kummalegi variandile midagi. Küll aga erinevalt 6,2 diislist tuleb seal investeerida tublisti süütesüsteemi "veekindlusse", sest sahmakas vett mootori peale lõpetab seeria süütesüsteemiga mootori piinad mõneks ajaks. Alumiinium on parem soojusjuht ja seetõttu on muudel samadel tingimustel võimalik tarvitada kõrgemat surveastet. 1 ühik surveastet on aga sellise kubatuuri juures valgusaasta. Mingil määral on alukaaned ka kergemad, kuid antud paja kontekstis võib vahe olla ebaoluline. Eks see kaanevärk sõltub ka sellest, kui palju on materjali varu. Kui port on väike nagu koopaorava pärak ja seina paksus on 10 mm, siis sellest mingit tegijat nagu ei tee. Mingis ajakirjas (kas mitte Engine Masters) oli hiljuti loomkatse, kus võeti ette miski 400 cid BB ja hakati aretama odavat mootorit. Pole seda käepärast, aga asi muutus siis seksikamaks, kui kaaned vahetati, enne seda oli juurdekasv 20 hj kaupa. ma võin numbrites eksida, sest allikat pole käepärast, aga laias laastus illustreerivaks näiteks käib küll. Ka võib arvata, et Ed kaaned on mõnevõrra parema jahutusega kui need seeriamootori omad. Ah, mis targutan siin, sellest tean ainult ajakirjatarkusest...

Veel - tundmatu kaane portimisel on risk lükata frees kuskilt läbi. Seepärast raha eest teenuse tegijad ei kipu võtma liigseid riske. Korra eksid ja võid oma kaaned minema visata. Veel vähem tahab keegi tööraha eest sulle uusi ostma hakata.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
14.06.2007 at 15:04 5 edits. Last edited 14.06.2007 at 15:14 by vvt
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : 454 mootori "tuuning"   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.