Poster |
Message |
Raxo |
Buick Electra Estate Wagon '86
Tervitus!
Olen selle foorumi lugeja juba üle paari aasta olnud ning huvi usaraua vastu on olnud veel kauemgi. Lõpuks tuli võimalus endalegi midagi soetada ning mugavalt oli siinsamas Rakveres üks Buick seismas. Toodud oli see Soomest vist 2005. aastal, kuid arvele polnud millegipärast võetud. Ostsin Buick'i 15. veebruaril, tegin tuled korda, mõned kuud segadusi paberitega, ja 31. mail sain numbrid kätte.
http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_786
Nüüd oleks vaja auto korda ka saada. Mõned probleemid:
1. Külmalt käivitades on tühikäik kõrva järgi normaalne, kuid soojenedes tõusevad pöörded päris kõrgele. Samas kui käik on sees, siis on pöörded samuti kõrva järgi normaalsed, kuigi pidurit lahti lastes hakkab auto aeglaselt kiirendama (ehk siis rohkem, kui õige oleks).
2. Mõnikord peale käivitamist (tulles sõidust, jättes mingiks ajaks seisma ja siis käivitades) käiku sees hoides sureb mootor vaikselt välja. Mõningase sõitmise järel see nähtus kaob. Tundub juhtuvat siis, kui tuleb natuke rohkem kui tavaliselt käiata - seega probleem seotud ujukiruumi tühjaksjooksmisega?
3. HC on 3500!! Lambda-andur on täitsa uus, küünlad uued, õhufilter uus, vaakumvoolikud jällegi veidi pragulised. Katalüsaator on tühjaks tehtud. Kui auto sain oli Electric Air Switching Valve pistik lahti ühendatud, praegu omal kohal.
Karburaatoriks Rochester Quadrajet. Täpsustuseks, et sinna läheb ainult kaks pistikut - Mixture Control Solenoid ja Throttle Position Sensor. Ülejäänud siis vaakumiga. Pilt ka
Esialgu probleemidest kõik. Sõita iseenesest saab, kuid ikka kripeldab sees, et asi pole päris korras.
Tagumine iste on Soome käsitöö, nagu tavaks selliste autode puhul. Kas originaalistmeid on võimalik maarjamaalt saada? Ideaalne oleks muidugi see, kui saaks punase tagaistme ja ka kolmanda istmerea koos turvavöödega.
Pakkuda võib ka Secondary Metering Rod'e, tähisega DD. |
17.06.2007 at 18:08 |
7 edits. Last edited 19.06.2007 at 11:32 by Raxo
|
Occassion |
Buick Electra Estate Wagon '86
quote: Raxo: Tervitus!
Olen selle foorumi lugeja juba üle paari aasta olnud ning huvi usaraua vastu on olnud veel kauemgi. Lõpuks tuli võimalus endalegi midagi soetada ning mugavalt oli siinsamas Rakveres üks Buick seismas. Toodud oli see Soomest vist 2005. aastal, kuid arvele polnud millegipärast võetud. Ostsin Buick'i 15. veebruaril, tegin tuled korda, mõned kuud segadusi paberitega, ja 31. mail sain numbrid kätte.
http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_786
Nüüd oleks vaja auto korda ka saada. Mõned probleemid:
1. Külmalt käivitades on tühikäik kõrva järgi normaalne, kuid soojenedes tõusevad pöörded päris kõrgele. Samas kui käik on sees, siis on pöörded samuti kõrva järgi normaalsed, kuigi pidurit lahti lastes hakkab auto aeglaselt kiirendama (ehk siis rohkem, kui õige oleks).
2. Mõnikord peale käivitamist (tulles sõidust, jättes mingiks ajaks seisma ja siis käivitades) käiku sees hoides sureb mootor vaikselt välja. Mõningase sõitmise järel see nähtus kaob. Tundub juhtuvat siis, kui tuleb natuke rohkem kui tavaliselt käiata - seega probleem seotud ujukiruumi tühjaksjooksmisega?
3. HC on 3500!!!! Lambda-andur on täitsa uus, küünlad uued, õhufilter uus, vaakumvoolikud jällegi veidi pragulised. Katalüsaator on tühjaks tehtud. Kui auto sain oli Electric Air Switching Valve pistik lahti ühendatud, praegu omal kohal.
Karburaatoriks Rochester Quadrajet.
Esialgu probleemidest kõik. Sõita iseenesest saab, kuid ikka kripeldab sees, et asi pole päris korras.
Tagumine iste on Soome käsitöö, nagu tavaks selliste autode puhul. Kas originaalistmeid on võimalik maarjamaalt saada? Ideaalne oleks muidugi see, kui saaks punase tagaistme ja ka kolmanda istmerea koos turvavöödega.
Pöörete kohapealt peaks olema tühikäigu mootoriga miski kala. Omal ka sama asi chevy'l mureks. Vahel nagu kõik töötab ja siis jälle ei tööta. Loodan ka sellest varsti võitu saada. Pole ju tore kui mootori tühikäik möllab omasoodu. |
17.06.2007 at 18:18 |
2 edits. Last edited 17.06.2007 at 18:20 by Occassion
|
Raxo |
Buick Electra Estate Wagon '86
Mul peaks see vaakumiga olema (C.E.C. Valve? Throttle Kicker? Segadus), seega vaakumvoolikute vahetus vist igati loogiline samm (oli niigi plaanis).
Oleks mingit head Quadrajeti manuaali vaja, kus minu oma ka sees. Praegu otsin infot 4MC 4MV manuaalist. |
17.06.2007 at 19:14 |
2 edits. Last edited 17.06.2007 at 21:52 by Raxo
|
Bikerman |
Buick Electra Estate Wagon '86
Sõbrad-et te teaks...tegu on karburaator mootoriga(SUURELT PILT KA ),mis tühikaigu mootorist ja karbussi küljes olevast thr.pos. sensorist te räägite.Need ikka pritsega mootoril esinevad asjad.(suur junn karbussi kõrvalistuja pool on elektriga tooreklapi juhtimine)
Otsusta ise-kas proovid karbussi puhastada(tihendeid lõhkumatta,nõelu,mida on seal sees mitu,vigastamata),vahetada sinna remont komplekt(ei pruugi head tulemust anda).
Või siis asendada teise neljalõõrilise karbussi-näiteks firmalt Carter.
Vana ja lõpuni kasutatud Quadrajet sobib üldiselt kas tuhatoosiks,või kummipaadi ankruks.
Edu tuunimisel-----vaakum vollad kah siis värskemad. |
17.06.2007 at 21:32 |
|
Raxo |
Buick Electra Estate Wagon '86
No karburaatoreid on ka erinevaid. Tooreklappi ei juhita elektriga minu variandi puhul, sinna läheb sisselaskekollektori küljest tulev toru. Throttle Position Sensor ja Mixture Control Solenoid on täitsa olemas. Ning kõrvalistujapoolse kickpaneli taga on Electronic Control Module. Ajuga karburaator siis. |
18.06.2007 at 21:31 |
|
Bikerman |
Buick Electra Estate Wagon '86
No ja kellele su andurid infot edastavad ja mis eesmärgil,kui muu mootoriosa on täielikult mehhaaniline.Ainult karbuss ajugaAju suhtleb iseendaga.Pole varem kuulnud.Mul 74 Rancherol on elektri toores ja samutu tuleb kollektorist toru-ja edasi.Sa näita seda kellelegi,muidu oled omadega täitsa metsas.Toores on:kas elektriline,või mehhaaniline(trossiga).Toruke kollektorist aitab elektrijunnil lihtsalt kiiremini soojeneda(et saaks toore kiiremini maha) ja väldib karbussi härma minemist talvel,mida teeb ka läbi õhufilltri väljalaske kollektorilt imetav õhk)-vot sulle pirukas.
Aga noh te ju spetsid...
Lisan sulle pildi-must junn pildil on elektriline toores,sinna tuleb 1 karv(süütega 12V)ja ta ei suhtle ei sinu,ega sinu autoga,töötab omaette.
|
18.06.2007 at 22:44 |
5 edits. Last edited 18.06.2007 at 23:04 by Bikerman
|
Raxo |
Buick Electra Estate Wagon '86
quote: Bikerman:Aga noh te ju spetsid...
Ei nimeta ennast spetsialistiks, pigem täiesti algajaks. Oma järeldused teen internetist uurimise ja auto uurimise teel. Mõnikord lähevad jah järeldused täitsa metsa, aga vigadest ka õpitakse.
Üks tutvustav link, kust mina infot otsin |
18.06.2007 at 23:06 |
|
DevilDeVille |
Buick Electra Estate Wagon '86
nu vanematel Quadrajetidel on minusuguse amatööri arust veel sedasorti toores saadaval, mis reguleerib end sisselaskekolle temperatuurist sõltuvalt kaarduva bi-metallvedru abil, puuduvad igatmasti trossid ja juhtmed.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
18.06.2007 at 23:13 |
|
Bikerman |
Buick Electra Estate Wagon '86
Jah selline oli ka 59 Buickil mul.Kuid selliseid ei kasutata väga ammu.
Kõige lihtsam link on osta endale paberil remondi manual(siis remondi õpik)kauplusest US-Parts,mida saad mõnusalt istudes auto kõrval,õlise näpuga lehitseda ja defineerida enda sõiduki küljes olevaid detaile.Ja minagi annan hea meelega nõu,kui tehnika ei lähe väga elektrooniliseks(seda küll sinu auto juures ei ole).Ja kindlasti teisedki vanemad auto remontijad aitavad(just usakate peal).
Aga elustada seda karbussi on sellegi poolest väga raske,kui mitte võimatu.Ta on oma ehituselt väga keerulise sisuga,ja kulumisel ime vigu näitav.Pöörete kõikumine,ilge bensukulu jne.Et su noored närvid kauem vastu peaks ,siis tasuks osta uus,mehhaanilise toorega(trossiga,et talvel saaks toore sivem maha)karburaator.
Kuid see siiski vaid minu soovitus. |
18.06.2007 at 23:23 |
1 edit. Last edited 18.06.2007 at 23:26 by Bikerman
|
Lembit |
Buick Electra Estate Wagon '86
quote: Raxo:
3. HC on 3500!!!! Lambda-andur on täitsa uus, küünlad uued, õhufilter uus, vaakumvoolikud jällegi veidi pragulised. Katalüsaator on tühjaks tehtud. Kui auto sain oli Electric Air Switching Valve pistik lahti ühendatud, praegu omal kohal.
Kõrget HC'd ja kehva tööd põhjustavad ka süüteprobleemid. Ühel neljasilindrilisel mootoril oli kah HC tuhandetes ja mootor ei töötanud. Põhjus: süüde oli üle 30 kraadi vale.
Kontrolli igaks juhuks üle.
|
19.06.2007 at 10:08 |
|
Vanaisa Moderator |
Buick Electra Estate Wagon '86
High CO = Look for anything causing not enough O2 (air) present to complete combustion. This fuel had access to the flame front, but there wasn't enough O2 to complete the burn. Plugged up air filter, Cold engine, choke on, thermostat bad, etc. Sometimes has rotten egg smell with exhaust (rich mixture, too much sulfur in gas, not enough getting burned)
High HC = Look for something that would cause lean mixture, or poorly design chamber that has "hiding" places for fuel. Think of it as fuel that didn't get access to the flame front. Vacuum leaks, bad plugs, wires, cap, rotor. Too bad cam with too much overlap will cause this too. Anything that causes weak spark.
High NO2 = Look for lack of EGR (EGR does not work at idle), too high compression, too high ignition timing, Carbon in chamber. Typically cat converter has no effect on NO2.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
19.06.2007 at 11:39 |
|
Raxo |
Buick Electra Estate Wagon '86
quote: Bikerman:Kõige lihtsam link on osta endale paberil remondi manual(siis remondi õpik)
Sarnase elektroonilisel kujul asja eest (karburaatori kohta) lähevad tänusõnad LaSa'le
Kõrgete pöörete ja iseenesliku kiirendamise probleemi saab lahendatud vaakumi leidmisega. Kui Idle Load Compensatori külge ühendada piisava vaakumiga voolik (proovisin õhupuhasti külge mineva voolikuga), siis on kõik ilus ja kena igas käiguvalitsa asendis.
quote: Lembit:Kõrget HC'd ja kehva tööd põhjustavad ka süüteprobleemid. Ühel neljasilindrilisel mootoril oli kah HC tuhandetes ja mootor ei töötanud. Põhjus: süüde oli üle 30 kraadi vale.
Kontrolli igaks juhuks üle.
Iseenesest mootor töötab ilusti, kuid ega kontrollimine paha tee. |
19.06.2007 at 21:23 |
2 edits. Last edited 20.06.2007 at 20:58 by Raxo
|
|