Poster |
Message |
R.Ott |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Postimehest - FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Kas järjekordne karje või on ka sisuliselt midagi suuremat oodata? 25 eegune liitrihind sunniks mind vist juba küll mingit mikromootoriga igapäevaliikurit pidama...
____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition |
10.07.2007 at 14:05 |
|
ivoalaska |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
siis hakkame sõitma selliste http://www.olemees.ee/index.php?option=com_content&task=view&id=1929&Itemid=117 masinatega |
10.07.2007 at 14:12 |
|
kenu |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Arvatavasti mingi järjekordne reklaamitrikk, ei viitsi ausalt-öelda süvenedagi.
Minu eluajal on seda nafta lõppemist kogu aeg ennustatud ja alati on välja
tulnud, et teda peaks iga päris kõvasti järel olema veel.
Samas võiks tõesti nafta kokkuhoiu nimel seda mõttetut kaupade edasi-tagasi vedamist
vähendada, kui vaadata kasvõi eesti kaubanduskettides oleva rämpsu päritolumaid,
siis on näha kui palju kütet läheb ikka mõttetuks rämpsu transpordiks. Hääkene küll tigusid või
banaane, ma saan aru, aga kurke kapsaid, kartuleid, makarone jms mida saaks väga hästi
kohapääl toota
N-Yorkis hakatakse ka pudelivett ära keelama juba -- samuti meeletu raiskamine.
Samas, ei usu, et ei suudeta mingit alternatiivmootorit välja mõelda.
Praegu on tragikoomiline juba selle paleoliitikumist pärit arhailise ottomootori
seljas ratsutamine ja aututootjad ei häbene selle kõrval veel mingitest põlvkondadest rääkida.
Totaalselt vananenud mootor täis pikitud mõttetut elektroonikat -- see on "tänapäeva" autu.
|
10.07.2007 at 14:53 |
|
peep Moderator |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
See, et nafta lõppeb on fakt, seepärast oledki seda kogu aeg kuulnud. Diskussioon käib selle üle millal ja mida see endaga kaasa toob ? |
10.07.2007 at 15:21 |
|
Bullet |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
juba viimased 12 aastat on olemas täiesti toimivad ja 100% nafat kartellist sõltumatud auto mootorid mis töötavad vesiniku jõul..... pane paak vet täis ja sõida.
nimelt siis lõhustatakse vesiniku molekule mille tulemusel tekib elekter ja kõrvalnähtudena jääb natuke järgi vett ja soojust.
100% loodussõbralik auto ja võrreldes praeguse tehnikaga ka kõvasti võimsamad autod kuna vesinikust saadus elektri energia suunatakse ratasesse läbi võimsate elektri mootorite..... mist teadagi suudavad võimsamat väänet tekitada võrreldes bensiini või diiselmootoriga.... ja seda olenemata kiirusest.
siiani on see suur maailma monopolt "nafta kartell" selliste autode turule tulekut takistanud kuna nied ootaks ees siis pankrot
näiteks võib tuua selle, et 97 aastal pani BMW oma 7 seeriale selga vesinikul töötava mootori ja anti kasutusse oma kontserni töötajatele igapäevaseks kasutamiseks (mõttega katsetada nende motode vastupidavust) .... ja üllatus üllatus.... KÕIK need autod sõidavad isegi täna veel. |
10.07.2007 at 15:23 |
|
Jesper |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
A kust sa vesinikku saad "Paak vett täis ja vesiniku molekule lõhustama", vabandust aga see on viisakalt öeldes väga informeerimatu lause. Vesinikumootoris pannakse paak vesinikku täis ja energiat saadakse vesiniku molekulide ühendamisest hapniku molekulidega. Aga vesinikku peab ka kuidagi tootma, see ei vedele vabal kujul looduses.
Vesinik võib olla pikas perspektiivis hea tehnoloogia, aga loogiliselt järgmine samm on tavamootorites biokütuse põletamine. Eesti on mahajäänud maa, selle pärast on meile see veel uus asi, aga näiteks Saksamaal on biodiisel kõrvuti tavalisega tanklates jaemüügis. Biolisanditega bensiini laialdasem kasutuselevõtt (nii palju kui mina tean segatakse sinna peamiselt metanooli , aga võin eksida) on tõenäoliselt lähiaastate küsimus. Kõva promo selles suunas käib ning esiliinil on tugevalt esindatud see sama paha "nafta kartell", ehk firmad nagu näiteks Shell ja BP.
Aastaks 2010 peavad kõik EU liikmesriigid viima biokütuse kasutamise protsendi 5,75%-ni. Aastaks 2020 10%-ni. |
10.07.2007 at 15:52 |
2 edits. Last edited 10.07.2007 at 16:02 by Jesper
|
Peeter82 |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Biokütus pole mingi lahendus, kuna selleks, et toota praegusel hulgal naftale asendajat,
tuleks selleks kasutada kogu haritavat maad ja tuleks vist puudugi.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
10.07.2007 at 16:08 |
|
peep Moderator |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Biokütuse efekt on küsitav, enamus toodetavast kulub tema taastootmisele uuringute põhjal, mida on õnnestunud lugeda. Kui maasisene termaalenergia ja salvestunud fossiilenergia välja arvata, saame me kogu ülejäänud energia päikeselt. Kui õpitakse seda efektiivselt salvestama, siis on probleem lahendatud, sest energiapuudust iseenesest ei ole, seda on kaugelt rohkem kui me iganes tarbida suudaksime. Siiski ma kardan, et see ei ole lähiajal tõenäoline ehk energiapuudusest tulenevad tagasilöögid inimkonna arengule tulevad kindlasti, arutleda võib vaid millal ? Ja kas hetke areng ongi üldse õige ? Ja siit jõuame juba igavikuliste küsimusteni...
Edit: vesinik tundub mulle väga hea energiasalvesti. Kui lahendataks küsimus, kuidas seda energiat sinna efektiivselt muundada, olekski ok ! |
10.07.2007 at 16:14 |
1 edit. Last edited 10.07.2007 at 16:19 by peep (Moderator)
|
Jesper |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
quote: Peeter82: Biokütus pole mingi lahendus, kuna selleks, et toota praegusel hulgal naftale asendajat,
tuleks selleks kasutada kogu haritavat maad ja tuleks vist puudugi.
Mina pole küll millestki sellisest kuulnud, võibolla kurjad nafta kartellid siis hoiavad infot kinni
Loomulikult ei ole biokütus lõplik ja igavene õnn, aga see on lihtsalt järgmine samm. |
10.07.2007 at 16:17 |
2 edits. Last edited 10.07.2007 at 16:19 by Jesper
|
Peeter82 |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Väike research netist:
5 aasta pärast on nafta vajadus maailmas 95 milj barrelit päevas = 34675 milj barrelit aastas = 5513325 milj liitrit aastas
Rapsist saab 1029 liitrit hektarilt biodiislit aastas (USA-s)
Seega on biodiisli tootmiseks vaja 5358 miljonit hektarit maad.
Haritavat maad on maailmas ainult ca 1600 miljonit hektarit.
See väheneb muide pidevalt.
Nii et maad tuleb kõvasti puudu ja süüa tahaks ka justkui?
Wikipedia andmetel on rapsi tootmine siiski üsna efektiivne, kuna hektari maa harimiseks
kulub ainult ca 82 l/ha kütust, rapsiõlist saab aga ca 1029 l/ha kütust (USA-s)
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
10.07.2007 at 20:20 |
|
wagoneer |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Seepärast tulebki praegu nautida vana-ajastu autosid mida tulevikus võibolla ainult aastas paaril korral käivitada saab kuna pole enam bensiini. Aga usun,et eks see vesiniku variant kuidagi kättesaadavamaks tehakse ning laialdasemalt kaustusele võetakse.
Biodiisel pole kindlasti lahendus.
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76` |
10.07.2007 at 20:27 |
|
Jesper |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Parasvöötmes biokütuse tooraineks rapsi kasvatamine on suhteliselt ebaefektiivne, on juba leitud rida taimi mis kasvavad kiiremini ja annavad seega rohkem saaki (ma peast ei mäleta hetkel detaile, vabandused, aga noh ma arvan et keegi ei vaidlusta arengut sel alal). Noh ja lõppkokkuvõttes jääb vesiniku puhul küsimus et kust kohast seda kavatsetakse samas mahus välja imeda? Afaik on hetkel olemasolevad vesinikutanklad kõik üldjoontes sellise ehitusega, et elektrijaamast tuleb suur jäme juhe ning veejaamast suur jäme toru ja vesinik tehakse kohapeal valmis. Sisuliselt on vesinikuauto hetkel lihtsalt hea akuga elektriauto. Mitte et mul oleks midagi vesiniku kui sellise vastu, lihtsalt ma pean suhteliselt ebarealistlikuks et see tehnoloogia lähemal ajal veel argiküpseks saab, samal ajal kui biokütus on täna reaalselt jaemüügis.
Tegelt ma arvan et ma olen selles asjas nats mitte-erapooletu ka, mulle tehti mõni aeg tagasi sel teemal BP ja Shelli poolt korralik ajupesu Niiet võtke seda mula kui ühe maailma asjades rohelise ja muidu sinisilmse nolgi targutamist. |
10.07.2007 at 20:31 |
2 edits. Last edited 10.07.2007 at 20:36 by Jesper
|
ervin |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
alternatiiv: http://www.popsci.com/popsci/science/ee6d4d4329703110vgnvcm1000004eecbccdrcrd.html |
10.07.2007 at 21:13 |
|
madis |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Vesinikutsükli kasutegur on heal juhul 50%, akudega elektrisalvestusel 80% ja parem. Vesinikuvärk on hetkel laiatarbeks mõttetu - just kasuteguri tõttu.
Aga seda paak vett täis juttu ei maksa tõsiselt võtta, ka minu juures on käinud palju igiliikurileiutajaid ja issand halasta neil on isegi sponsoreid.. |
10.07.2007 at 21:54 |
|
vr_ |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
quote: Peeter82: Väike research netist:
5 aasta pärast on nafta vajadus maailmas 95 milj barrelit päevas = 34675 milj barrelit aastas = 5513325 milj liitrit aastas
Rapsist saab 1029 liitrit hektarilt biodiislit aastas (USA-s)
Seega on biodiisli tootmiseks vaja 5358 miljonit hektarit maad.
Haritavat maad on maailmas ainult ca 1600 miljonit hektarit.
See väheneb muide pidevalt.
Nii et maad tuleb kõvasti puudu ja süüa tahaks ka justkui?
Wikipedia andmetel on rapsi tootmine siiski üsna efektiivne, kuna hektari maa harimiseks
kulub ainult ca 82 l/ha kütust, rapsiõlist saab aga ca 1029 l/ha kütust (USA-s)
Tüüpiline demagoogia
ega naftakriis ei ole see et nafta otsa saab.. piisab, et tootmisvõimsus on tiba väiksem kui nõudus
Kriisi leevendamiseks ei pea samamoodi kogu naftat asendama bioküttega.. vaja ainult see tipmine osa kinni katta
____________________________
Imperialist 71 |
11.07.2007 at 00:08 |
|
Peeter82 |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
quote: vr_:
Tüüpiline demagoogia
Kallis inime, ma püüdsin ainult Jesperile tõestada, et naftat ei saa täies ulatuses asendada biodiisliga.
Faktid, mitte demagoogia.
Muidu ma su juttu kahtluse alla ei sea.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
11.07.2007 at 07:25 |
1 edit. Last edited 11.07.2007 at 07:26 by Peeter82
|
vr_ |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
quote: Peeter82: quote: vr_:
Tüüpiline demagoogia
Kallis inime, ma püüdsin ainult Jesperile tõestada, et naftat ei saa täies ulatuses asendada biodiisliga.
Faktid, mitte demagoogia.
Muidu ma su juttu kahtluse alla ei sea.
No võta mu vastust kui mitte ainult enda jutule... vaid kogu teemale..
ju ma siis lugesin välja rohkem kui kirjas oli sul
____________________________
Imperialist 71 |
11.07.2007 at 08:26 |
1 edit. Last edited 11.07.2007 at 08:27 by vr_
|
viplala |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Muide Discowery pealt näitas paar aastat tagasi üht entusiastide autot, kus oli tõesti nii, et vesi paaki- see muudeti mingi nipiga vesinikuks ja hapnikuks ning auto sõitis. Kusagilt on meelde jäänud ka see, et enamus häid alternatiiv projekte ehk siis potensiaalsed konkurendid bensiini mootorile, on kellegi, halli kardinali, poolt üles ostetud ja samas ka unustusehõlma vajunud. Kõlab nagu UFO jutt aga äkki on selles mingi tõetera sees. |
11.07.2007 at 09:50 |
|
qwerty |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
vee pealt töötav taskuarvuti:
http://www.treehugger.com/files/2005/01/waterpowered_ca.php
|
11.07.2007 at 11:06 |
|
vr_ |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
quote: viplala: Muide Discowery pealt näitas paar aastat tagasi üht entusiastide autot, kus oli tõesti nii, et vesi paaki- see muudeti mingi nipiga vesinikuks ja hapnikuks ning auto sõitis. Kusagilt on meelde jäänud ka see, et enamus häid alternatiiv projekte ehk siis potensiaalsed konkurendid bensiini mootorile, on kellegi, halli kardinali, poolt üles ostetud ja samas ka unustusehõlma vajunud. Kõlab nagu UFO jutt aga äkki on selles mingi tõetera sees.
Selleks et veest hapniku ja vesiniku eraldada on vaja energiat... edasi mõtle ise kas seda energiat võiks kuluda samapalju kui vesiniku ja hapniku põlemisel veeks seda tekib...
Aga energia jäävuse seadus on ju könnidele
See et naftakompaniid igasugu kasulike leiutisi üles ostavad ja nende leiutajaid poel mingi uudis.. nad peavad ju ka valmistuma naftakriisiks aga miks kääiku lasta neid kui naftast veel pappi tilgub.. telefonid oleks meil ka superhüper juba taskus või naha alla siirdatud kiibid... aga milelks vaeva näha kui rahvas ostab veel heameelega vananenud tehnoloogiat..
Tuleb ainult õigel ajal juurde tilgutada...
____________________________
Imperialist 71 |
11.07.2007 at 12:13 |
1 edit. Last edited 11.07.2007 at 12:14 by vr_
|
Madman |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Eile Toyota boss USA-s rääkis ka mootorite arendusest ja tema nägemuses on lähitulevik hübriidide päralt. Küsimusele kas hetkel on võimalik ehitada 5.7L V8 mootor mis sõidaks 50 M/G vastas ta et ainult mäest alla sõites ja siis kui mootor on välja lülitatud.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
11.07.2007 at 12:46 |
|
vvt |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Noh, naftakriis iseenesest ei võrdu nafta lõppemisega. 1973 oli ka naftakriis, kuid see oli organiseeritud araabiamaade poolt eesmärgiga pressida läänelt rohkem pappi välja.
Tegelikult oli ühes Tehnikamaailmas hoopis mõtlemapanevam kirjutis - teemaks teised tsivilisatsioonid. Seal arendas autor muidu mõtet, et inimkonna areng sõltub laias laastus sellest, kas suudetakse enne nafta ja muude maavarade ammendamist omandada võimekus koloniseerida teisi planeete või mitte. Sest sealt võib saada kütuseid ja maavarasid. Praegu suudame seda teha vaid fossiilse kütuse abiga.
Kui seda ei juhtu, hääbub inimkond väikeseks agraartsivilisatsiooniks, kes reisib hobusega ja vaatab tähti maa pealt. Sest nagu eelpool öeldud, kütusetarve kasvab kogu aeg ja kui fossiilsed kütused lõppevad, ei piisa enam põllumaast, et kütusenälga rahuldada.
Ühe variandina tapab inimkond end maha ja juhtub midagi filmis "Ajamasin" nähtu laadset, kuis 20 000 aasta pärast elatakse kiviajas ja kummardatakse puuslikke.
Praegu raisatakse palju raha, kütust ja tehnoloogiat üksteisega sõdimiseks. Kui meenutada kuulendude aega, siis inimese esimesest orbitaallennust Kuule astumiseni kulus ikka vähe lühike aeg. Saadakse küll, kui tahetakse.
BTW, vesiniku kasutamist autodes piirabki muide asjaolu, et veest vesiniku saamiseks kulub rohkem energiat kui sellest vesinikust mootoris saab - ehk lihtsam on panna maanteele trolliliinid ja sõita elektriga trollibussi moodi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
16.07.2007 at 12:15 |
|
madis |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Inimkonnal on energiat NII ET TAPAB kuid ega enne naftakriisi keegi sellega tegeleda ei viitsi.
Fusion on võtmesõnaks. Praegused aretamised käivad rohkem ülikoolistiilis - miljardid eurod ja 20 aastat ja siis ehk saame midagi. Kardan et Hiina võib selles vallas pioneeriks osutuda. |
16.07.2007 at 13:27 |
|
kkerem |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Targutaks siis ka, tegelikult on ju meil "ammendamatut" energiat küll ja küll. Kaks põhilist allikat on päike ja tuul, millest siis saab lahedasti toota edasist, madalama astme energiat. Samuti on igasugu tuuma ja termotuuma lahendusi, kuid kõik maksab ja energia on äri nagu jäätise müük, et enne kui ei ole turgu või saab odavamalt/mugavamalt toota pole asja mõtet teisiti teha.
Päikese ja tuulega ongi see, et kuna pole pidev, siis tasuks sellest midagi muud toota ntx vesiniku või vett pumbata (aku point).
Nafta hinna tõusu ja lõppemise puhul ei ole kaotajaks mitte autojuht, vaid tööstur - kõik plastid, paljud õlid jne toodetakse sellest. Autosse kallamiseks ja autosõiduks kõlbuliku vedelikku annab toota küll ja küll ja seda leidub veel küll ja küll - gaas, põlevkivi, kasvõi vesinik jne...
Teine asi on ka see, et naftast tulenev energia on ühe kartelli poolt määratav hind ja kogus, mida maailmale müüakse.
____________________________
-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)
|
16.07.2007 at 14:57 |
|
Gsinut |
FT: Maailma tabab naftakriis viie aasta jooksul
Nii et klassidest jäävad alles vaid TF ja Alcohol klassid? |
16.07.2007 at 15:15 |
|