Palun abi (moto vahetus)Tere. (terve pikk positus läks aiataha, vale nupu pärast)
Olen nüüd juba pikka aega seda foorumit jälginud ja TQHQ on saanud lausa piibliks, kui nii võib öelda. Pikka aega olen endale USAkat tahtnud osta, kuid valitseb suur ruumipuuudus - õues vedeleb kolm huvitavat autot, millest üks hõivab garaaži. Paar kuud tagasi sain kätte auto, mida viimased 15 aastat pingsalt ootasin. Tegemist on sellise http://www.autohaus-rogen.at/chevrolet/tuning.html masinaga (siinkohal enamus jätavad kindlasti lugemise katki). Minule oli see üks nendest kättesaamatutest unistuste autodest. Kutsikavaimustus on nüüdseks vaibunud ja algas suur vigade elimineerimine. Keretööd käivad, varsti saab värvi alla, minu nimele ja siis kohe sisu kallale. Asja tõsiduse kinnitamiseks olgu öeldud, et olen taga ajanud igasugu vigureid, et täismõnu saada. N: tagumised lahtikäivad aknad, aknatõstukid, tuttuued tihendid jpm.
Tegemist ei ole järjekordse DREAM projektiga, mida iseloomustab üks postitus ja kiire kadumine foorumist. Kui tahet on, võimalused olemas ja tervist jätkub, küll siis leiab ka vajaliku ressursi Kui saaksin selle auto valmis igapäevaeks uhamiseks ja garaažis tühjus oleks, siis võiks ometi enda täielikku KITT replicat ehitama hakata.
Plaan oleks sügisel kõigepalt sobilike tükkide uurimine, tükkide otsimine ja ostmine, nö põrandal katsetamine ja lõpuks kogu kupatus kuhugi ARKi silmis auväärsesse teenindusse viia. Kaaskodanike ohutuse mõttes ja hakka ise mitte midagi aretama. Siis võiks ühe mootori veel osta ja põrandale juppideks teha ja tunda mis on see Õige tunne - USA suunitlusega mootorit ehitada. Ma ei ole veel ARKis uurimas käinud, kuna vastupidiselt siin foorumis, ei ole nad Viljandis (kus ma suveti elan) üldse vaimustatud inimeste tahtest oma lemmikut paremaks muuta.
Palun abi (moto vahetus)LISA: olen kursis, milline jama see on, kuid ajan ikkagi oma joru edasi, kuna soov on tohutu. Muide auto on 74´aastast ja sama mudeli suurim mootor 1.9L
Palun abi (moto vahetus)30/20/10 reeglist ei pääse Sa legaalselt asju ajades üle ega ümber, ehk siis: "Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust."
Neid numbreid loetakse siis Autodata järgi suurimast sellele mudelile paigaldatud mootorist.
1.9l puhul on siis maksimaalseks vahetusmootori töömahuks 2.3 liitrit - seega Fire 2.8 V6 sinna paberi peale kuidagi ei mahu (isegi kui kapoti alla peaks mingi ime läbi mahtuma).
Palun abi (moto vahetus)Üks idee on on vaadata ka näiteks Chevy Novat: http://people.smu.edu/acambre/nova/history.html
'62 - '65 on disain sarnane mainitud opeliga, mootoreid 4sil. kuni V8teni. Igasugused ARKi probleemid jäävad ära, ehitamise ja aretamise osa jääb ära või vähemalt lihtsustub. Eriti kui arvestada et mainiti masina 'teenindusse viimist' jne. Hankimise poolest on neid ehk võimalik ka soomest saada, või siis loomulikult usast otse tuua.
Palun abi (moto vahetus)Heh, milleks jalgratast leiutada.
Sellelse Chevy (ehk siis Opel Kadetile) loobitakse peale Opeli 110kw 2.0 mootoreid (üsna bolt-on) ja kuidagi need ka lagaalseks saadakse.
Kusjuures, seesamune 1,3 heas tervislikus seisukorras liigutab seda autot kah päris hästi.
Uuri Opeli, Streetrace ja Automoto foorumeid, seal peaks Kadettidena paar head projekti olema
____________________________
not done until it's done
23.07.2007 at 21:25
1 edit. Last edited 23.07.2007 at 21:38 by Indrek_S
Palun abi (moto vahetus)Ei leidnud oma Kadett C lingikogu üles, kuid kiirelt otsides leidsin netist, mis nende masinatega tihtipeale tehakse: http://users.telenet.be/jov/opeltuners/jariv/index.html. C20XE 110kw liigutavad seda pisikest keret väga viisakalt. Pikemalt tuhnida leian sulle saksakeelse lingi, kus on kirjeldatud antud mootori kohandamist tagaveolise masina jaoks. Vanadele kadettidele mahutatakse ka Rekordi 2.4 liitriseid ja isegi Senatorite 3.0 mootoreid, kuid seaduse piiresse nendega enam ei jää.
Palun abi (moto vahetus)Suurimad tänud kõigile vastajatele, liigutasite mõtet kõvasti edasi.
See Opeli 2.0+ oli mul isegi kuu aega tagasi mõttes aga... kuidagi V mootorit tahaks ikka peale saada ja USA värk on nii hingelähedane. (Firebird ikka vaieldamatu lemmik). Selle V6 kaboti alla paigutamisega suuremat probleemi mõõtmete poolest ei tuleks, hea tahtmisega saaks isegi SBC V8 ära peidetud.
Teenindusse viimist mõtlesin selle nurga alla, et kui uute sildade ja värkide peale panekuks läheb, et seda lasen teha teeninduses. Olen ka ise suuremaid mootoreid täiesti üksi peale aretanud, aga see masin on liigagi väärtuslik minu jaoks, et ise käkkima hakata. Kere+muu värk kuni istmete nahatamiseni ikka ise, kogemustepagas suur. Kere hakkab juba vaikselt valmima lausa, sestap uurima hakkasingi.
Huvitav, kas siis tõesti mingitgi võimalust ei ole? Nõus vahetama mida iganes autoküljes ära (kõike mis uut värvi peeti ei keera).
Ühe võimalusena näen mingisuguse suva 2.3L V6 peale nahistamist (Sierradel vist on mingi), saaks paberid korda ja salamisi 2.8L peale. Vaevalt ülevaatuspunkt sellest nii täpselt aru saab.Võimalus ka erinevaid katteid valmistada. Aga kui avarii ükskõik kelle süül, siis on asjad rohkemgi kui jamad. Aga kui 1.3 salaja V6 teha, siis on nahad kindlad tulema. Ega keegi ei oska kuskil näiteks Lätis (vms kus piirid vabamad) registreerimise kohta midagi kommenteerida?
Mul on see 1.3 eelmine suvi kokkupandud mootor, ja tõesti liigutab küllaltki mõnusalt seda kere edasi, aga V6 tunnet ei ole... Chevy Nova tundub ka vahva auto olevat, aga kui uus auto siis võtaks kohe juba Pontiac Firebirdi ära.
Siinkohal tänaksin uuesti abistajaid läheksin tagasi garaazi kabotti lõpetama ja viimaseid silikonmulle välja ajama.
EDIT: Sõber ostsis Blazeri üüratu mootoriga, mis ka kuidagi ei oleks seaduse sisse mahtunud, aga peal tema on ja paprad korras
23.07.2007 at 22:36
2 edits. Last edited 23.07.2007 at 22:39 by Chance
Palun abi (moto vahetus)To Fog: kasvõi seda. Kogu selle kila-kola-tavaari peale mis lõpuks pagasnikus olema hakkab on arvatavasti vaja etteotsa metallplaate keevitama hakata.
Tegelikult on asi selline, et peaksin auto ilusti värvi alla panema, kroomosadele kroomi, ajahambapoolt kulunud polstritele nahka ja enda nimele ära regama, siis vaataks mis täpsemalt juhtuma hakkab. Aga sellegipoolest on teretulnud erinevad mõtted ja soovitused, kriitika ja hoiatused. Kahju, et mul päris USAkat ei ole, saaks siin foorumis päevikut pidada. Aga mis teha, kui siinsete monsterite kõrval kõhetu Kadetti punn on huvisolev istumisalune
Palun abi (moto vahetus)Mudugi kui teist mootorit hakkad sisse ehitama siis ei soovita ennem värvida kui mootori jaoks vajalikud kere ümberlõikused tehtud on.
Palun abi (moto vahetus)Fire 2,8 v6 saab lõdvalt kotti 2.0 pritsung scorpa käest millel 88kw (sai joonestatud) ... mõtle nüüd ise KUI mõtekas see mootori aretamine sinna ikkagi on!?
Kui usakad meeldivad rohkem siis ostagi otse firebird ....
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
Palun abi (moto vahetus)ma nüüd täpselt ei tea, palju kaalub see v6, aga pakun, et blokk on tal vähemalt malmist, kui ka mitte kaaned...
nii, rakendades bmw mootorite kogemusi, pakun et ligilähedale 200kg?
palju aga kaalub see 1.3, mis seal vahel on? usun, et seda jõuab sülle võtta
palju kaalub see 1.9 vms, mida sinna tehasest pandi? usun, et suur mees võtaks ka selle sülle.. võinoh, natuke ilustades...
pakun huupi, et alublokiga uuekooli opeli ridaneli kaalub ka umbes 100kg... koos käigukastiga?
nii, ~2x raskem firebirdi mootor, mis (vist) teeb 76kW ja 197Nm
ja kerge opeli alumootor (jälle jään täpsemad näitajad andmata ), aga 110kW 16V mootor peaks vist 196Nm tootma?
mineku kohta vist rohkem rääkima ei pea?
usun, et kaalujaotusest ka ei pea eriti rääkima - ühe puhul on see isegi ehk võimalik!
Palun abi (moto vahetus)nõustun eelrääkijatega, et mis mõte on toppida mingit mõtetut aegunud 2,8 l V6 selle auto kapoti alla. piisaks ju täiesti tavalisest opeli 2,0 l mootorist. tehasest 85 kW ja kui natukenegi modida pigistab 100 ära. ja see mootor veab seda kere küll ja rohkemgi veel. ei tekki kaalu muresid, vähe ümberehitamist j.n.e. ja enne istuta ikka mingi mootor sinna vahele ära, kui värvima hakkad, muidu teed palju tühja tööd ja pärast pead seda jälle lõhkuma hakkama. ja seda ka veel, et räägid, et meeldivad ameeriklased hirmsat moodi, aga V6´l ju 2 silindrit puudu.
Palun abi (moto vahetus)Tänud jällegi teema arendamise eest, ei ole tükk aega nii abistavat ja asjajagavat rahvast kohanud.
Kõlgun täiesti kahevahel ja veel on vaja palju mõelda ja uurida. Mõlemal oma head ja vead. Ühest küljest ridaneli oleks tõesti lihtne vahele istutada ja arvele võtuga ei oleks mitte mingeid jamasid, võimsamaks saab ju igakell modida kui vajadust ja huvi on. Lisaks veel on sõbrapoiss täpselt sama töö ära teinud ja saab paljusid asju tema pealt vaadata. Teisest küljest ei ole töömahule asendajat... ja see mahe madal "lörin" paitab kõrva, mida mulle alles demonstreeriti. Vägagi mahe.
Tundub, et kaalukauss hakkab järjest rohkem R4 suunas vajuma. Seekord siis on vaja puuduv madalpööre alla neelata, lõpetan ilusti Kadetti ära ja vaja Pontu soetada. Aga ajades R4 rada siis kuhu poole oleks otstarbekas vaadata? Rekordi 22E vahest? 85 kW 4800 RPM Tunduks justkui sobiv alus. Kas keegi oskab soovitada Tartus firmat vms mis teeb kvaliteetset tööd mootori ja kõige sellele lisanuduva tavaari kinnituste keevitamisele? Raha pealt ei ole mõtet sellistes asjades koonerdada
Kui kellegil on selle vastu midagi, et tikutoosmootori teemat TQHQ´s arutatakse, siis ma ei pea pahaks teema lukustada ja kodinaid kokku korjata.
Raimo: kas sa Kadettiga ette ka midagi võtad? Kupee on eriliselt ilus ju.
Palun abi (moto vahetus)maitea, pekske mind, kui ma nüüd loll olen aga mina soovitaks võtta käsile opeli 16v 110kW mootori C20XE äkitse?
ma muidugi ei tea, kuidas see muu sobiva tehnikaga kokku klapib
PS. see pisike V6 ei tee mingit "mahedat müdinat", ega ka ei tõmba madalalt.
Palun abi (moto vahetus)quote Chance: Teisest küljest ei ole töömahule asendajat... ja see mahe madal "lörin" paitab kõrva, mida mulle alles demonstreeriti. Vägagi mahe.(2,8 V6 Pontu)
Palun abi (moto vahetus)on ka igasugu masinatega sõidetud, ameerika oma peab ikka v8 olema-hea müdina ja madala väändega, kui tahad väiksemaid panna on eurokatel valikut küllalt paremaid kui pontu v6
quote:Chance:
Teenindusse viimist mõtlesin selle nurga alla, et kui uute sildade ja värkide peale panekuks läheb, et seda lasen teha teeninduses.
Selliste mahukate projektidega on kaks varianti.
1. Tegemist on restaureerimist vääriva autoga (muskel, klassik). Raha on kartulikotiga kõrvalistmel, töö tellid ala parimatelt tegijatelt, tellid võimalikult palju originaalosi.
2. Ehitad-tuunid enda lõbuks segaverelist autot. Autol on peamiselt emotsionaalne väärtus sinu enda jaoks (töörõõm-põnevus). Igasugu teenindustes tegemised tuleb unustada, sest aretamine maksab veelgi rohkem kui tavatöö.
quote:Raimo: kas sa Kadettiga ette ka midagi võtad? Kupee on eriliselt ilus ju.
õnneks või kahjuks ei kuulu auto mulle, vaid sellele pole pikemat aega järgi tuldud. ilmselt pole ka võimatu et mõni huviline selle auto omandada saaks.
Palun abi (moto vahetus)Mul on sarnase projekti läbi elanuna ainult üks kommentaar: kui juba foorumist peab otsima et millist mootorit hea oleks panna, kust saab jne, siis unusta see swap ära ja tee masin originaalmootoriga liikuvaks.
Või siis osta endale kohe 3gen Firebird/Camaro. See variant on oluliselt odavam kui stiilis "Raha pealt ei ole mõtet sellistes asjades koonerdada" hakata midagi kuhugi swappima.
Palun abi (moto vahetus)Ma vistu unustasin mainida, et auto on tegelikult kehtiva ülevaatusega ja sõidan igapäev. Luuke-värke topelt mille eeltööd teen. Viimane värvimine+kapitaalremont oli 7 aasta eest. Auto on olnud meie peres ja saanud head hoolt. Selletõttu hulluse ette võtsingi.
Jään vist siiski R4 peale, sain täna kätte pildid teise mehe autost. Ei tundugi olevat midagi nii hullu, kui kartsin. Kõige suurem jama käigukastipealse pleki vahetusega. Ega siis midagi muud, kui teen rahulikult edasi ja hakkan vajalikke tükke kokku mõtlema ja seejärel soetama. Kui auto täielikult valmis, siis ostan esimesel võimalusel 82 firebirdi, mida igapäevasõiduks arendada. Tema pilli minek 1.8L mootoriga igatahes ajas küll suu tõsiselt vett jooksma.
Veel see, et kas keegi oskab soovitada kedagi, kes tartus oleks võimeline kvaliteetselt a) keevitama uued mootori käpad b) käigukasti kinnitused c) tagasilla kinnitused Põhi jama siis asja otse jooksma ajamises. Puudub tööjõud kuna üksi küll seda ära ei tee. Kõige vaevalisem aretus jääb ära, kuna on pildimaterjal teisest tehtud autost. Peale selle otsin asutust, tartus kes erinevate detailide treimisega tegeleb. Treipink puudub, muidu prooviks ise. Esisild on suhteliselt nõrk ja näiteks rooliotsa pidin vektra omast parajaks treima. Otseselt on vaja veidi kardaani kohandada... alla saab Manta silla toppida.
Jesper, lugesin sinu auto teema läbi. Sind on ikka ebaõnn ainult saatnud
Palun abi (moto vahetus)Ebaõnnest on asi kaugel, lihtsalt ma olen valgete, siledate, klaviatuuril "karastunud" näppudega kobakäpp. Anoh puu otsa ronitakse ikka mööda tüve. Customi tegemine on juba definitsiooni järgi selline tegevus, millega oled sa päeva lõpuks ikkagi üksi maailmas, ükskõik kui palju sõbralikke soovitajaid-abistajaid nõu andmas on.
Palun abi (moto vahetus)Kuskilt peab ju alustama. Ja elu on näidanud, et härga ära meelita vaid haara kohe sarvest Lõpetan siis praeguseks teema ja uuenduse teen kui värv seljas Peatse jällekohtumiseni!