Poster |
Message |
ervin |
bensiinimootorite tulevik? ;)
http://www.gizmag.com/go/7679/ |
28.07.2007 at 00:25 |
|
_siim_ |
bensiinimootorite tulevik? ;)
vägev küll aga kaua selline elektroonikahunnik töökindel ka püsib |
28.07.2007 at 09:15 |
|
ervin |
bensiinimootorite tulevik? ;)
otsepritsega dislad (ja ka bensukad) on käigus juba aastaid ja elektroonikaga pole väga probleeme olnud kui nüüd seda kontseptmootorit vaadata, siis elektroonika poolest ei tohiks ta väga oluliselt keerukam olla kui tavaline otsepritsega mootor, seega kui vastupidavuse probleeme tekkima võiks hakata, oleksid need pigem mehaanilised.
|
28.07.2007 at 12:04 |
|
madis |
bensiinimootorite tulevik? ;)
Elektroonika on väga töökindel, loomulikult peale lastehaiguste ärapõdemist. |
29.07.2007 at 11:13 |
|
partel |
bensiinimootorite tulevik? ;)
Ma ei imestaks, kui selle mootori tootmine ja hooldus kulutab rohkem energiat (=naftat) kui mootor ise säästab.
1.8T S-klassi jaoks... 238 hj / 400 Nm on 4-liitrise klass, huvitav, kes seda ostaks. Meenub mõne aja tagune USA tootjate kurtmine, et me suudame teha sõidukeid, mis on 40 mpg, aga inimesed lihtsalt ei ostaks neid. Sõiduautod peedistati ära ja kas hakati ostma tikutopse? Ei, hoopis tuli SUV'i buum.
Võiks nagu energia jäävuse seadust meeles pidada. Auto liigutamine kulutab kütust ja tekitab CO2'e, punkt.
____________________________
_ |
29.07.2007 at 12:28 |
|
ervin |
bensiinimootorite tulevik? ;)
quote: partel: Ma ei imestaks, kui selle mootori tootmine ja hooldus kulutab rohkem energiat (=naftat) kui mootor ise säästab.
natuke kahtlen selles aga iialgi ei või teada.
quote: 1.8T S-klassi jaoks... 238 hj / 400 Nm on 4-liitrise klass, huvitav, kes seda ostaks.
point ei olnud tegelikult selles, et s-klassile peaks hakkama neid peale panema vaid rõhutati, et kirjeldatud tulemused ei tulnud tikutops-tüüpi-auto peal vaid s-klassi suuruses masina peal. kogu asja võlu seisneb selles, et 1.8l ei ole kaugeltki ju mitte maksimaalne töömaht mida antud tehnoloogiat kasutades toota saab - lihtsalt prototüüp on tõenäoliselt liigse keerukuse vältimiseks ja kulude mõistlikuna hoidmiseks tehtud pisike ridapaugutaja.
quote:
Võiks nagu energia jäävuse seadust meeles pidada. Auto liigutamine kulutab kütust ja tekitab CO2'e, punkt.
just. samas ei maksa ka unustada võlusõna nimega kasutegur. üks võimalus on kulutada energiat jahutussärgis oleva vee kuumutamiseks, teine, oluliselt meelepärasem variant on osa sellest kuumusest suunata tagarataste alla |
29.07.2007 at 13:35 |
|
vvt |
bensiinimootorite tulevik? ;)
Mersu võimet selliseid asju teha ei maksa alahinnata. Loomulikult pole Stuttgarti arenduskeskus kaugeltki võrreldav Lingenfelteri või John Force tiimiga .
Tegelikult - mõni aeg tagasi oli Auto Bild Eestis loomkatse, kui palju võtavad autod kütust kiirteel. Katses hiilgas C180 Kompresspor, mis 180 kmh võttis vaid 10l 100km peale bensiini. Ütleks, et selline number on bensumootoril lausa sensatsiooniline.
On ju üsna selge, et energia jäävuse seadus bigblockile ei kehti ja nende valmistamine on väga kütusesäästlik tegevus
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
29.07.2007 at 20:48 |
|
TCOFF |
bensiinimootorite tulevik? ;)
Aga nt. see mootor 5-ses : http://www.bmw.ee/page.php?pgID=b137fdd1f79d56c7edf3365fea7520f2&lang=est
lausa 3 liitrine ja kõigest 6.7l sajale. Seejuures on 3 liitrit kindlasti töökindlam ja ühtlasem, kui 1.8. Võimsust, NM rohkem jne. IMO pole see mercedese mootor midagi erilist. |
29.07.2007 at 22:20 |
|
hents99 |
bensiinimootorite tulevik? ;)
A mis siin bensiinimootoriga pistmist on? Eks diisleid ole ökosid palju rohkemgi.
Tegelt oleks juba tagumine aeg arendada bensiinimootoreid ja suurendada tunduvalt kasutegurit.
Ja minu arust pole üldse mõttekas võrrelda 1.8 bensiini ja 3.0 diiselmootori väänet.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
29.07.2007 at 23:16 |
|
madis |
bensiinimootorite tulevik? ;)
Pärtel su väited on ABSURDSED. Bigblocki jaoks pajaraua sulatamine võtab rohkem energiat kui keskmise taksofirmade maibatsu-pargi valmistamine.
Energia jäävus ei puutu asjasse, energiat tekib jah samapalju kuid meil ON VAJA SEDA ENERGIAT MIS MUUDETAKSE KASULIKUKS TÖÖKS mitte bensuaurudeks ja tulelontideks.
2klapiga bigblock on laiatarbest ammu välja surnud nii et status quo säilitamine Pärtli ja co jaoks ei ole probleem, olemasolevat ei võta teil keegi käest ära. Ja kui mu 5 litrane V8 annab 250hobust ning kulutab 12l/100le siis minu arvates on mingi edasiminek toimunud hoolimata kuratlikust elektroonikast mis kindlasti hommepäev katki läheb |
30.07.2007 at 03:45 |
|
vvt |
bensiinimootorite tulevik? ;)
quote: madis: Pärtel su väited on ABSURDSED.
Äran'd erutu, inimesel puudub lihtsalt kogemus tänapäevaste mootoritega. Las väidab, just ignore...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
30.07.2007 at 09:11 |
|
riisiveski |
bensiinimootorite tulevik? ;)
Praeguseks hetkeks on ka VW 1.4 TSI juba ennast näidanud, kui võimalik tulevik bensiinimootorite jaoks.
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
30.07.2007 at 13:48 |
|
TCOFF |
bensiinimootorite tulevik? ;)
Aga jälle paneks vastu BMW 3.0 bensiinimootori, mis saavutab keskmiseks kuluks 7.7l/100km, samal ajal arendab 200kw ja kiirendab suurt 5-st bemmi sajani 6,4s. Ega ilmasjata ju ei võideta aasta mootori tiitleid erinevates klassides.
Mootoriehitus on väga hästi arenenud ja eriti just BMW ja Mercedese osas. Mercedes, kes on 1.8l diisel mootoris välja pigistanud ulme numbrid ja BMW, kes oskab ka suured mootorid ökonoomseks jätta ..
Siiski usun, et enne leitakse mingi alternatiivne kütus, kui nafta otsa saab. Usun , et 2 sajandit on seda veel kindlasti. See 20 aasta jutt on pigem naftaärikate poolt, et saaks nafta hinda tõsta...
quote: riisiveski: Praeguseks hetkeks on ka VW 1.4 TSI juba ennast näidanud, kui võimalik tulevik bensiinimootorite jaoks.
|
30.07.2007 at 18:49 |
|
kps |
bensiinimootorite tulevik? ;)
Mitte üks mootor pole ökonoomne, kui sinna mõistliku tallapaksusega vend rooli taha istub, vahet pole mida need numbrid lubavad |
30.07.2007 at 18:56 |
|
ervin |
bensiinimootorite tulevik? ;)
lisaks otsepritsele on asjal veel üks huvitav funktsionaalsus:
quote: At its core lies the controlled auto ignition, a highly efficient combustion process similar to that of a diesel.
|
30.07.2007 at 22:13 |
|
vvt |
bensiinimootorite tulevik? ;)
quote: kps: Mitte üks mootor pole ökonoomne, kui sinna mõistliku tallapaksusega vend rooli taha istub, vahet pole mida need numbrid lubavad
On küll.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
01.08.2007 at 16:06 |
|
jass |
bensiinimootorite tulevik? ;)
quote: ervin: lisaks otsepritsele on asjal veel üks huvitav funktsionaalsus:
quote: At its core lies the controlled auto ignition, a highly efficient combustion process similar to that of a diesel.
et siis kasutavad nagu detoniatsiooni ? |
01.08.2007 at 16:18 |
|
ervin |
bensiinimootorite tulevik? ;)
quote: jass:
et siis kasutavad nagu detoniatsiooni ?
detonatsioon on kontrollimatu isesüttimine, neil on kontrollitult see asi, aga põhimõtteliselt jah |
01.08.2007 at 20:33 |
|
13piisab |
bensiinimootorite tulevik? ;)
quote: ervin:
detonatsioon on kontrollimatu isesüttimine
kas nii ei oleks mitte sobilikum kirjeldada (kestva) detonatsiooni võimalikku tulemust - hõõgsüüdet? Et detonatsioon ise on siiski lihtlabane segu põlemise levimine (no ei oska ilusamini väljendada ) kiirusega üle 2000m/s?
____________________________
vanem on parem |
01.08.2007 at 22:38 |
|
tfr |
bensiinimootorite tulevik? ;)
Siin on veits läbu, aga selle ümber asjalikku juttu ka antud tehnoloogiast:
http://en.wikipedia.org/wiki/HCCI |
04.08.2007 at 22:19 |
|