Poster |
Message |
partel |
Blower Camaro, vol 8
Aeg hakata esialgseid hooaja kokkuvõtteid tegema.
Saime siis baseline'i teada, meie radadel kõrged 8 sek ajad ja 260-264 km/h kiirus. Sealt saab siis edasi minna.
Selle teadasaamiseks muutsime kahte asja: "mitte" ja "midagi". Kuna avaetapil uisutasime ja Raadil ei olnud ka algul pidamist, siis Erkki tahtis 4-link tagavedrustuse kallale minna, mispeale ma ähvardasin tal käed raudu panna, see setup sõidab 8 sek aegu, punkt. Ja finaalis Lauri vastu sõitiski võidu toonud 8.9 sek.
American Beauty'il siis natuke kiiremini, aga ikka sudis.
Hämmastav, kui andeksandev on kompressoriga 1000+ hj Big Block Chevy, põhimõtteliselt oli ta täiesti hooldamata, klapivahesid sai vaadatud kevadel, paar õlivahetust ka ja kõik.
Omamoodi naljakas oli vaadata teiste tiimide püüdlikku tööd, rataste puhastamist, liimimist, vahejahuti jahutamist jne, me ei teinud midagi, tagarattad igast saasta täis, aga ikka sõitis 8 sek aegu ehk natuke kiiremini kui need teised.
Võib-olla ununes neil suures tuhinas selline pisiasi, nagu hobujõud. Võib-olla tasub mõelda, mis autot liigutab.
Kompressormootori põhivajadus on absoluutselt pidev rikas segu. Meie mootor ei lennanud õhku ainult tänu sellele, et meil on täismehhaaniline kütusesüsteem. Kütus külgeb läbi mehhaanilise Enderle 80A-1 pumba, filtri, segusiibri ja siis läheb kaheks: suurem osa tuleb tagasi pumpa, väiksem osa läheb läbi düüside ja pihustite mootorisse. Süsteem töötab pidevoolu põhimõttel, kütust soriseb kogu aeg, kõige peenem koht on 33 düüs, ehk 0.83 mm
Ega meil muud varianti pole ka, mootori õhuvajadus on 470/12/12/12*7500*1.25= 2500+ cfm ehk kahe karpa jaoks 1250+ cfm per karpa. Õnneks meie Enderle Birdcatcher voolab 4600 cfm. Karpadega on viimasel ajal jamasid olnud, võtad karbist ja pole primary düüse sees, ujukinõel ei sulgu ja uputab üle, elektripumbad alatoodavad jne.
Hetkel ma ei taha midagi teada EFI'st, N2O'st, karpadest vms, ainus viis on supercharged Enderle mehaaniline pritsung.
Teine põhjus see, et meil oli ikka väga rikas segu, mõelge ise: pump on 6.8 gpm @ 8000 ehk 5.95 @ 7000, 8 hati düüsi 33, tagasivool 104, ehk mootorisse läheb 45%, ehk 2.7 gpm, ehk 2.7 * 6 = 16 lb/m ehk 960 lb-hr jagatud 1100 hj ehk BSFC = 0.87 või sinna kanti.
Kahju jah, et MC39 Nightrace'il vihma tuli, muidu oleks me õhtul vähemalt lõppkiirusrekordi teinud.
Teine asi on see, et sai raudset tõestust, et Outlaw klass on tiimitöö, neli inimest on absoluutne miinimum. Minul ei ole aega varju pakkida, kütust valada jne jne. Ainult rehvirõhku reguleerida.
Ilma Marguse, Tõnise ja Indrekuta ei oleks midagi teinud.
Ja last, but not least, tänusõnad sponsoritele:
Valvoline, GoodYear, US Parts
____________________________
_ |
21.08.2007 at 10:08 |
|
vvt |
Blower Camaro, vol 8
quote: partel: Kompressormootori põhivajadus on absoluutselt pidev rikas segu. Meie mootor ei lennanud õhku ainult tänu sellele, et meil on täismehhaaniline kütusesüsteem. Kütus külgeb läbi mehhaanilise Enderle 80A-1 pumba, filtri, segusiibri ja siis läheb kaheks: suurem osa tuleb tagasi pumpa, väiksem osa läheb läbi düüside ja pihustite mootorisse. Süsteem töötab pidevoolu põhimõttel, kütust soriseb kogu aeg, kõige peenem koht on 33 düüs, ehk 0.83 mm
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
21.08.2007 at 13:20 |
|
wax |
Blower Camaro, vol 8
vvt, http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=13430 |
21.08.2007 at 13:40 |
|
otipoiss |
Blower Camaro, vol 8
Kui suure saladuskatte all järgmise aasta plaanid on? |
21.08.2007 at 18:20 |
|
Erkki |
Blower Camaro, vol 8
Järgmise aasta plaane pole veel teinud, aga kuna olemasolevast mootorist peaks boosti tõstmise teel umbes 100 lisahobust välja pigistama, siis käime selle tee lõpuni. Kuna olemasolev mootor töötas laitmatult, siis on veel vara seda "maha kanda". Järgmisel hooajal tuleb keskenduda vedrustuse seadistamisele. Lisajõust on vähe kasu kui seda maha ei suuda panna. Siinkohal pean nõustuma Pärtliga, et mida vähem elektroonikat, seda töökindlam. Ainuke element, mis auto juures nöökis, oli süütebox. Selle nahka läks ülima tõenäosusega ka Eesti rekord Pärnus. Võite aimata, milliseid tundeid see teadmine minus elektroonika vastu tekitab, seda enam kui teada mis see box maksab
Lahendus? "Mehaaniline süüde" ehk magneeto. Tõsi, magneeto on nii kallis, et selle raha eest saab osta mitu boxi tagavaraks. Muide, MSD toodab ka ise dubleeritavaid süsteeme, mis tumbleri lülitamisega teise asendisse käivitavad automaatselt varusüsteemi. Juhuks kui süütesüsteemis miski kala tekib. See viitab omakorda sellele, et tootja ise möönab, et elektroonika pole 100% töökindel.
Samas on elektroonika kindlasti suur abimees igasugustes abiseadmetes nagu datalogger ja telemeetria.
Siinkohal suured tänud korraldajatele ja sügav kummardus pealtvaatajatele.
Tänud tiimile: Pärtel, Margus(CEC66), Indrek(diesel), Tõnis
Special thanks: Valvoline, Good Year, US-Parts, Info Auto
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
21.08.2007 at 23:27 |
|
tmac |
Blower Camaro, vol 8
may the force be with you.
minu isiklik arvamus on see ,et olles siuke väike rahvas ja veel väiksem dragirahvas tuleks kokku hoida ja kudagi moodi erkki järgmine aasta Alastarosse saata |
22.08.2007 at 15:24 |
|
max |
Blower Camaro, vol 8
quote: tmac: ...erkki järgmine aasta Alastarosse saata
Sel juhul peaks Erkkii paar juppi lisaks külge kruttima, muidu saab saltot näha. |
22.08.2007 at 23:10 |
|
Madman |
Blower Camaro, vol 8
Huvitav palju auto läbisõit juba on? No juhuks kui peaks kunagi müüki minema...
Ühte asja ma olen veel mõelnud et kui seda jõudu vaadata mis mootoris on siis tunduvad raami torud kuidagi väga haprad aga võibolla on siis mootor veel nõrk...
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
23.08.2007 at 00:01 |
|
jyrki |
Blower Camaro, vol 8
..now, all you have to do is to load the car on trailer, and come to Alastaro at 31.08-02.09. There is a couple of empty spots at the Outlaw pits....
http://www.fhra.fi/info/20070831_defa.html |
23.08.2007 at 11:36 |
1 edit. Last edited 23.08.2007 at 11:37 by jyrki
|
PlyVal64 |
Blower Camaro, vol 8
quote: jyrki: ..now, all you have to do is to load the car on trailer, and come to Alastaro at 31.08-02.09. There is a couple of empty spots at the Outlaw pits....
No ma ütleks nii: nüüd oleks õige aeg Erkkil-Lauril anda soomlastele seda, mida nemad on meile aastaid ja aastaid andnud! Kui vähegi isiklik ajakava ja tiimi rahakott kannatab, võiks meie KIIRED autod küll sinna minna. Ehk võtta vastu kutse. Jyrki kutse pole mingi niisama asi...
|
23.08.2007 at 12:45 |
|
max |
Blower Camaro, vol 8
Tõenäoliselt tuleks Eestist korralik fänniklubi kaasa - omad ju sõitavad |
23.08.2007 at 15:17 |
|
diesel |
Blower Camaro, vol 8
well, kui aus olla, siis liimirajale minek ei annaks miskit uut.
on ju niigi selge, et madalad kaheksad on selle setupi laeks.
no fännidel oleks muidugi kena kaasa elada.
a raha kuluks seukse liigutuse pääle kõvasti ja peab tunnistama,
et see pool on üsna nõrk nüüd hooaja lõpus.
siinkohal peaks kohe mainima, et erkki engineeringu plekksepal
tuleb õige pea sobiv paarikuuline auk kalendrisse. huvilised kasutagu
juhust ja hõõrugu erkkiga kaupa. mõnd huvitavat autot jõuaks
üksjagu nokitseda ja erkki teeniks sellega ka mõne kopika raha,
et tulevi aasta veelgi kiiremini sõita.
|
24.08.2007 at 08:14 |
|
jyrki |
Blower Camaro, vol 8
Having driven both on pretty good and less than spectacular tracks, I must say that for the driver with a car that has power, chassis and tire, driving on a good track is such an experience, that after you have done it, you are not that eager to drive on those less than spectacular tracks anymore. If the track can hold it and the car is up to the task , the accleration is hardest in the start, and decreases all the time when the trip continues. At less than spectacular tarcks, teh car just pulls about the same way to the finish line, but you miss the violent launch. To say, that it's evident those cars are capable of running low 8's (or even better, who knows?), is completely different from actually doing and experiencing it. |
24.08.2007 at 08:43 |
|
partel |
Blower Camaro, vol 8
Järgmiseks hooajaks pisut mõtlemisainet:
Lauri kavatseb hankida uue mootori, arvatavasti midagi sellist:
1. Reher-Morrison 622 N2O
2. Steve Schmidt 632 N2O
Ja hakkab seitsmeid sõitma.
Mnjah, raskeks läheb...
____________________________
_ |
28.08.2007 at 11:23 |
|
Fog |
Blower Camaro, vol 8
quote: partel:
Mnjah, raskeks läheb...
Raskuste vastu aitab TMFC ehitamine
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
28.08.2007 at 12:06 |
|
A.L. |
Blower Camaro, vol 8
ja ega Lauri vana mootorit ka minema viska, jälle tuleb mõni konkurent juurde |
28.08.2007 at 20:49 |
|
Gunn |
Blower Camaro, vol 8
Ex neid tuleks nii mõnigi juurde. Kuid enamikul meist, kel Tõsine huvi, pole võimalusi (loe-raha) et millegi sellisega tegeleda. Mõni areneb sinnamaani, mõni aga tuleb justkui maa-alt (Näit Sangernebo) valmis auto-valmis mootor ja kõik muu sinna juurde kuuluv ning piisav finants ning lõi vaat et platsi puhtax eelmine hooaeg-Müts maha!
Suurim poolehoid minu poolt vanimale Eesti suurmeistrile (Bat)! Kuid kõigi teiste "Suurte" ees ka sügav kummardus ja palju edu! Kuna hooaeg läbi siis selles mastaabis juba pikk talv ees, ootame huviga kevadet et näha( seni saab siin lugeda) mis ja kuidas keegi edasi on arenenud.
Ps- erki auto kohta infi liigub et mis toimub, aga sangernebo ja lauri kohta väga ei kohta!? kust leida!? |
28.08.2007 at 22:31 |
|
vr_ |
Blower Camaro, vol 8
quote: Gunn: Ex neid tuleks nii mõnigi juurde. Kuid enamikul meist, kel Tõsine huvi, pole võimalusi (loe-raha) et millegi sellisega tegeleda. Mõni areneb sinnamaani, mõni aga tuleb justkui maa-alt (Näit Sangernebo) valmis auto-valmis mootor ja kõik muu sinna juurde kuuluv ning piisav finants ning lõi vaat et platsi puhtax eelmine hooaeg-Müts maha!on arenenud.
Kui sa nüüd väga lähemalt uurid siis ei tulnud see huvi väga ma alt midagi.. armastus raua vastu on vanem kui meil suuremal osal.. ja finants pakun, ei tunne küll teiste rahakotte, pole midagi nii piisav...
ainus mis pakun on hea jalg ja tagumiutunetus mis lisaks motole ja autole finishi poole aitas.. tuletage meelde.. hooaja võit tuli "mahakantud" autol mis imeväel esimesest sõidust alates sirgelt sõitma hakkas ja kitsaks jäänud mootriga
____________________________
Imperialist 71 |
28.08.2007 at 23:29 |
|
Olds |
Blower Camaro, vol 8
quote: Gunn:Ps- erki auto kohta infi liigub et mis toimub, aga sangernebo ja lauri kohta väga ei kohta!? kust leida!?
Sangernebo auto kohta ilmub mõningat infot usaraud.ee lehel nagu olen tähele pannud. Lauri auto kohta aga niipalju, et nende tegemisi nii laialt ei avaldata. Pole seda siiamaani tehtud ja vaevalt, et tehakse ka nüüd. Keegi lihtsalt ei viitsi ja ei näe selleks põhjust.
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
29.08.2007 at 08:40 |
|
hunt |
Blower Camaro, vol 8
Ei ole küll õige asjapulk kommenterima, aga eelarved vist kasvavad geomeetrilises projektsioonis.
10 sek - ei midagi erilist - 500 hp + NOS (200)
9 sek - BadToy või Eedu auto
8 sek - nagu oli lugeda ca 0,5 milj hooaeg, siin vist pole veel auto hinda ka täielikult sees
7 sek - ilmselt eelmine summa korda X ....
6 sek - numbrid koos nullidega vist ei mahu paberi peale ära ...
Olles mõnikord uurinud valmisautode hindasid tunduvad mõned justkui hoopis ''ilma rahata'' .... kuid samas - kes oma toimivat asja ikka poolmuidu maha müüb ?!?
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
29.08.2007 at 09:01 |
|
partel |
Blower Camaro, vol 8
Et Outlaw klassi konkurentsivõimeliselt siseneda, peab olema vähemalt 2MEEK.
Miljon läheb auto peale ja tuleb puudugi veel, teine siis ülejäänud asjade peale, treiler, veok jne.
Seda siis eeldusel, et tiim on tasuta. 8 sekundi auto on tiimitöö, üksi ei tee midagi.
Julgen väita, et Erkki on parim autoinsener Eestis ja mina olen ainus tiimipealik, kes asja oskab.
____________________________
_ |
29.08.2007 at 10:32 |
|
ervin |
Blower Camaro, vol 8
... ja mina olen ainus tiimipealik, kes asja oskab.
ilmselt on siiski veel inimesi kes asjast jagavad. liiga ära tõusta ka ei maksaks. ja kui nüüd hakata loogiliselt mõtlema, siis ei ole sada aastat tarvis nende paari võistluse jaoks osta treilerit ja muud varustust. kellel vähegi finantsalast mõtlemist on suudab paari lihtsa arvutuse toel järeldada rentimise kasulikkuse kohta antud situatsioonis. |
29.08.2007 at 10:36 |
|
partel |
Blower Camaro, vol 8
Tegelikult kuluks ära spetsiaalselt ettevalmistatud rekka.
____________________________
_ |
29.08.2007 at 10:52 |
|
vr_ |
Blower Camaro, vol 8
quote: partel: Tegelikult kuluks ära spetsiaalselt ettevalmistatud rekka.
Aga Pärtel.. kindlasti oled sa ka osav autojuht.. scanial oli miski euroopa parima juhi valimine.. ja auhinanks oli täismõõdus rekka
ette valmistada jõuab hiljem
____________________________
Imperialist 71 |
29.08.2007 at 10:58 |
|
Raceboy |
Blower Camaro, vol 8
See üritus alles tuleb sept. lõpus, vist 20. sept. nii et võimalus rekka võita
____________________________
www.vems.ee |
29.08.2007 at 11:04 |
|
|