Poster |
Message |
w-cc |
Kinnises kanistris oleva õli vananemine
Mootoris soovitatakse vaatamata läbisõidule õli aasta või kahe (nn. long-life õlid) tagant ikka ära vahetada. Õli oksüdatsiooni tõttu siis. Kuidas on lood aga uues kinnises kanistris oleva õliga? Avastasin nimelt riiulist terve kasti Mobili täissünt õli potskasid, kõik uued kinnised kanistrid. Vanus teadmata. Kuigi väga vana ei saa olla, sest kankude peal API SL kvaliteedi klass, paar-kolm aastat seisnud vast. Kannatab seda mootorisse valada? Kui, siis millisesse? Valida japsi turbo, euro suht viimase sõna otsepritse ja usa V8 (LT1) vahel? Usa raua sisse äkki kõlbab? Või valan keskkütte katlasse? |
24.08.2007 at 10:18 |
|
ramman |
Kinnises kanistris oleva õli vananemine
Idee poolest ei tohiks vast väga hull olla. Pakend peaks olema neutraalne. Aga ma arvan et täpse vastuse saad suurematelt õlimüüjatelt. Mina proovida ei julgeks. Kui siis mossesse või zigulisse sisse kallata.
|
24.08.2007 at 10:29 |
|
Sören |
Kinnises kanistris oleva õli vananemine
mina ei ole küll ühelgi õlipurgil säilivustähtaega näinud. seega peaks kinnises pakendis suht hästi säilima, vastasel korral paneks õlitootja ehk vastava sildi ka purgi peale.
____________________________
gts1000 & gl500 & w140 |
24.08.2007 at 10:58 |
|
w-cc |
Kinnises kanistris oleva õli vananemine
Ise küsin, ise vastan . Mobili mootoriõlil on "5 years shelf life" s.t. 5 aastat võib laos vedeleda ja on veel kõlbulik. Üldiselt loetakse mootoriõlil piiriks 3 aastat, transmissiooni õlidel 2 aastat ja spetsiaalõlidel 1 aasta. Heades tingimustes pidavat õli ka 10 aastat seisma (stabiilne temperatuur jne). Kui aga kanistri põhjas sadet on märgata ja õli häguseks muutub, siis EI TOHI enam sihtotstarbelislt kasutada. |
24.08.2007 at 11:21 |
|
vvt |
Kinnises kanistris oleva õli vananemine
Oksüdatsioon niiskuse, happelisi jääkide ja kõikuva temperatuuri tingimustes mootoris on ikka vähe erinev kanistri tingimustest. Pealegi määrab igasugu "protsessidel" palju pind, mis õhu, niiskuse jms kokku puutub. Kanistris on selleks enamasti korgi ristlõikepind, mis teeb isegi ekstreemoludes selle oksüdatsiooni kaduvväikeseks.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.08.2007 at 08:26 |
|