Poster |
Message |
partel |
Drag racingu olemus
Ei saanud mitte tõlkimata jätta:
-----
Drag racing on lihtsate inimeste lihtne mootorispordiala, mille ideeks on ilusa ilma ajal jõuda veerandmiili kaugusele. See toimub mööda kaherealist teed autot või motikat vähem või rohkem meenutava aparaadiga. Vihmaga liiklust ei toimu, kuna siis rada pestakse harjamasinaga. Rajale sadanud vett ka soojendatakse reaktiivmootoriga puuhuriga, kuna soe vesi eemaldab paremini mustust. Kui rada on pestud ja kuvatatud, pihustatakse sellele pesuainet järgmise vihmahoo ja pesukorra jaoks.
Võistlusmasinad on jagatud klassidesse ja ühine on nende tuunimisviis. Neil kõigil on väljalasketorud maha saetud, mis on soodne viis tuunida ja kõlabki võimsalt. Muid tuunimisvõtteid ei julgeta kasutada, kuna mootorid on vanad ja kehvas seisus. Mitmed tiimid kasutavadki varumootoreid, kuna üks mootor sageli ei kesta kogu distantsi. Nõrgemates mootorites kasutatakse selle peal olevat väikest abimootorit, mis hammarihma vahendusel aitab kaasa väntvõlli pöörlemisele. Kiirusel ei ole alati tähtsust, kuna mitmetele on paigaldatud kiirusepiiraja nagu tänavasõidukil. Nendes autodes tohib kasutada ka cruise controli, et kiirus kogemata liiga suureks ei läheks ja gaasijalg ei väsiks.
Ka juhi sõidumugavuse peale on mõeldud, kestab sõit ju tervelt 5-12 sek. Setõttu kasutatakse rehvidena pehmeid madalsurve slikke, mis pehmendavad väiksemadki teekonarused. Mõnedes kasutatakse ka vedrustust ja amorte, kuid nende seadistamine on tiimide väitel väga raske. Arusaadav, kuna need teed on ju nii tasased. Kasutakse ka katust, eriti aeglasemates autodes, kuna teel olles võib vihm üllatada. Dragsterites ei ole katust ega uksi, kuid askeetlusest hoolimata sobivad nad eriti hästi alaväärsuse all kannatavatele juhtidele. 8.5 meetrine toru on tõsine pikendus, erinevalt mingist bemmist. Funny Car on jälle lõbusate kalameeste auto, osava roolitööga liiguvadki nad sinka-vonka nagu kaladki. Top Fuel sobib vanuritele, kelle kuulmis- ja haistmismeeled on tuhmunud. Dementsus ei ole probleemiks, kuna käiku ei pea vahetama ja teekond möödubki nii kiiresti, et ei unusta, kuhu tuleb minna. Hullud sõidavad tsiklitega, ainus asi mida need ilma enesealalhoiuinstinktita juhid kardavad, on putukad. Tihti näebki kuidas rattur sõidab slaalomit, et vältida kokkupõrkeid kärbestega. Juunioritel on samuti oma auto ja rattarühmad. Üllatuslikult on just noored parimad juhid, neil ei ole isegi abirattaid vaja, mida täiskasvanud kasutavad isegi autodel.
Ala sobib seega kõigile, kuna seal ei pea midagi oskama ja juhtidena on nähtud igast mattinykaseid jne. Unekotid on samuti ala omaks võtnud ja vaesekesd jäävad mõnikord juba stardis magama. Starteril on õnneks kasutada suur hulk värvilisi tulesid, mida vilgutades juhid saab üles ajada ja teele saata.
Sõidu järel vaid vähesed suudavad ise tagasi tulla, enamus tuleb slepis boksi tuua. Kui juht midagi mäletab, siis seletab silmad punnis peas, kuidas ta täitis omaarust raske ülesande. Tavaliselt siiski ammutakse juhtunut pardaarvutist, mida siis jumalast targem tiimipealik tõlgendab kuidas heaks arvab. Seejärel alustatakse kuni mitu tundi kestvat mutrite kinni-lahti keeramist. Isegi kui seejärel mootor käima läheb, krutitakse veel edasi enne uuesti teele asumist. Nii jätkatakse kogu nädalavahetuse aja ja heal juhul võib kogusõiduaeg tulla isegi üle poole minuti.
Õnneks on selle ala välja mõelnud ameeriklased, mis siis veel oleks kui mingi hull eestlane oleks seda teinud...
____________________________
_ |
08.09.2007 at 11:03 |
|
302 |
Drag racingu olemus
|
10.09.2007 at 07:33 |
|
Olds |
Drag racingu olemus
Väga karm
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
10.09.2007 at 09:18 |
|
amatöör |
Drag racingu olemus
____________________________
Elu esimene auto: camaro 78´ |
10.09.2007 at 10:40 |
|
|