register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks   1 2  
Poster Message
Tuulepoiss
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Tere

Uurin et milliseid komponente '88 a 305 cid TPI mootori sisselaske juures tuleks /saaks vahetada et tagada mootorile vajalik õhukogus 450 hj väljastamise tarvis.

Üldisem plaan on jätta TPi sisselase niipalju samaks kui saab ja mootor koos valitud kaantega vahetada 350 või 383 vastu.

mootori ülaosa tahan sellepärast jätta samaks et mitte jätta kapoti all kasutult rippuma enamus juhtmeid ja paljud 88 gta elektrilised funktsioonid lõpetaks töö.

KAs on sellise mootori ülaosa samaks jätmise ja alumise osa vahetamise kogemust, kas on on selline vahetus mõtekas ja mis lisa probleeme selline vahetus võiks kaasa tuua mida esmapilgul ei või oletadagi?



____________________________
Trans AM GTA 88 305 cid
Trans AM GTA 88 355 cid+Procharger P-1SC -> D-1SC
Trans AM J.H. 89 565 cid+nos (sold)
Dodge Ram 1500 08 345 cid Hemi 4x4
20.10.2007 at 13:35
peep
 
Moderator
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
TPI sisselase on pudelikael ehk kui tahad jõudu juurde, pead sellest loobuma.

Su postitusest on näha, et omad asjast väga udust pilti hetkel. Soovitan ennast ise rohkem kurssi viia, net on sellekohast infot täis. Ükskõik mida keegi siia kirjutab, kui Sa ise teemat kasvõi suures piires ei valda, siis ei oska Sa ka head nõu halvast eraldada.

Detailidesse laskumata ütleks Sulle, et mina ei hakkaks sinna 450 hj. ehitama, v.a kui mul oleks palju vaba raha, mille kulutamine pole probleem ja ma oleks tulihingeline 3-gen'i fänn (a'la kuigi mul on raha näiteks C5 Vette ostmiseks eelistan moditud 3-gen'i), ning plaanin selle autoga järgmised 10 aastat sõita.

305 cid TPI autole pane valjem summuti või lihtsalt eemalda olemasolev. Edasine võimsusele suunatud modifitseerimine liigitub noorusaja tormakuse alla, milles pole midagi halba, juhul kui Sa oledki noor. Sest eks isiklikud kogemused ole need parimad nõuandjad.;)
20.10.2007 at 18:01 4 edits. Last edited 20.10.2007 at 18:14 by peep (Moderator)
anryo
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Ühes teises teemas jooksis just äbi Rootsis asuv Race Shop (http://www.race-shop.com/motorer.htm). Sealsed hinnad on küll väga head - ei usu, et vana mootori ise "kangemaks" ehitamine odavam tuleb. Peale selle, nii jääb sul ka vana mootor üle, mille saad maha müüa... :)

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
20.10.2007 at 20:27 2 edits. Last edited 20.10.2007 at 20:28 by anryo
vvt
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Mõttetu üritus. Pööra tähelepanu Jyrki kommentaaridele.

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=843

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
20.10.2007 at 21:15
Tuulepoiss
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Eks teadmiste kogumine käib pidevalt päevast päeva.

Küsiks siis teistpidi , "piiride kohta" et alates millest õhu vahendamine mootorile juba piisav on läbi TPI.
Näiteks olen leidnud sellise asendustoote sisselaskele http://www.holley.com/91504201.asp mis tagaks õhku piisavalt numbrite järgi.

Kas antud sisselaske miinuseks on valest otsast mootori võimsuse tõstmisele lähenemine või tuleb ikka 350/383 peale paigaldatuna, afetermarket 1000$ kaantega, võimsusel lagi ette näiteks ~300 hp juures või ikka kirjutatud 400 peale on reaalne?

Saan aru et antud küljelt (TPI säilitamine/uuendamine ja mootori alumise osa väljavahetamine) mootori võimsuse kasvatamine ei ole mitte kõige odavam ja mitte üldtunnustatud kuna on kallim ja keerukam- olen nõus sellega.
Kogemusi teadjamatega tahaks ikka vahetada.

Jyrki kommentaarid üle vaadatud ka kõrva taha pandud.

Vana mootorit jupi kaupa ehitades arvan samuti et odavam see ei tule kui valmis komplekti ost, juhul kui selline juba olemas oleks.



____________________________
Trans AM GTA 88 305 cid
Trans AM GTA 88 355 cid+Procharger P-1SC -> D-1SC
Trans AM J.H. 89 565 cid+nos (sold)
Dodge Ram 1500 08 345 cid Hemi 4x4
21.10.2007 at 18:34 1 edit. Last edited 21.10.2007 at 18:36 by Tuulepoiss
peep
 
Moderator
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Ok, väga jämedalt on Sul kolm võimalust, kui tahad ikkagi ehitama hakata. Panen selles järjekorras, mis on minu arust parim raha, omaduste ja hp. suhe:

1. LS 1 conversion. Ei ole küll 450 hj. aga palju-palju kiirem kui hetkel + viimase peal sõiduomadused ka igapäevakasutuseks + mõistlik bensiinikulu. Mootori saad lammarist osta. (edasiseks uurimiseks märksõna "ls1 conversion", aadress www.google.com)
2. 383-400 karpamootor. Jõudu saad rohkem kui see 450, ilmselt ei lähe tegemine väga palju kallimaks kui variant 1 aga kasutusomadustelt ja bensiinikulult suhtes oled tagasi kuldsetes kuuekümnendates.
3. 383-400 sissepritse mootor aftermarket ajuga. Ühendab kahe eelpoolmainitu head omadused aga kas Sul on nii palju $$$ ?

Nagu näed, olemasoleva mootoriga ei ole neist kolmest ükski seotud.

Muidugi, ma pole mingi ekspert, seega ehk on veel paremaid variante...

Edit: üks link niisama lugemiseks: http://www.lt1intake.com/
21.10.2007 at 20:27 2 edits. Last edited 21.10.2007 at 20:31 by peep (Moderator)
partel
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Esiteks kaks sõna: unusta ära

Pritsungi puhul on kasutatud Accel Superram
http://www.accel-dfi.com/pdf/Pages7_10.pdf

+383

Point selles, et 450 hj talumiseks pead kogu tehnika välja vahetama. Uus mootor, uus kast, uus tagasild jne jne isegi kere ei jää puutumata.

Kui arvad, et 450 hj auto on hea tõmbega, eksid rängalt. Tänavarehvidega ei ole mingit kiirendust, võimsus läheb kummisuitsuks, nii esimene kui teine käik. Mickey Thompson ET Street rehvidega midagi siiski on. Veerandmiilil sõidaks 450 hj'ga 12 sek. Mina sõitsin oma elu esimesel kiirendusel 10.9 ja oli jube lahja.

Lihtsalt ei taha, et peale suurt pingutust pettuksid tulemuses. Võta aeg maha, sõida mis hetkel on ja hakka uurima 1000+++ hj asju.


____________________________
_
21.10.2007 at 20:32
max
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt lähened Sa teemale valest otsast ehk eesmärgid on Sul (minu jaoks veel) natuke segased. Mis Su eesmärk on, kas 450hp mootor? Kas on eesmärk sissepritsega mootor? Kas on eesmärk jupikaupa 450hp mootorini jõuda? Kas on eesmärk ehitada nii võimas mootor kui x krooni eest saab? Kas on eesmärk näpud õliseks teha? Pane see kõigepealt paika, siis saaks Sulle ka konkreetsemaid soovitusi anda.

Sinu toodud sissepritsekitile pole võimalik teadmata Sinu eesmärke hinnangut anda. Lambist pakun, et kui Sa selle oma praegusele mootorile peale paned, siis saad ehk 10-20hp juurde ehk pole mõtet seda hetkel soetada. 305 mootorist mõistlike kuludega palju üle 300hp ei saa. Selleks on vaja Sul torukollektoreid, head sisselaset, nukka ja kaantega on samuti vaja midagi ette võtta. Kokkuvõttes siis mõttetu, ehita parem kohe see mootor mida Sul tegelikult vaja on. Sama töö 350 peal annab Sulle nt ligi 400 hp.

Meenus, et Erkki müüs ju nii mõndagi huvitavat:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=24768
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=24769

Kui Sa oma eesmärgid paika saad, siis saad ju vaadata, kas nendest oleks Sulle abi.

Samuti vaata ikka ka meie kodusaidi vastavaid lugusid:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=34
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=59
21.10.2007 at 20:49
Peeter82
 
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Igasugu ideesid pakutud...
Ja kõikse lihtsam: müü maha ja osta kiirem auto.


____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
21.10.2007 at 22:01
amatöör
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
quote:
Peeter82: Igasugu ideesid pakutud...
Ja kõikse lihtsam: müü maha ja osta kiirem auto.

Vähemalt 350cid :)

meeldetuletades Oldsi lauset minu ahnele hingele kui soovisin 600hp: "Oled sa 500-600hp autoga sõitnud?"

Kui sinu masin 305-ga aretab ca 200(reaalset) hobust taguratastele siis 450 oleks liig mis liig. Minu pontiaci 250-280hp(persejärgi) liigutavad pea 2 tonnist masinat piisavalt hästi, et jalgu mitte jääda. Ise kavatsen 350-se 400-se strokeri peale ära vahetada(462cid) ja siis ka esimeseks eesmärgiks rahulik 400-450hp.


Alati võid teise auto juurde osta!:)
Kaks on hea aga kolm on veelparem.


____________________________
Elu esimene auto: camaro 78´
22.10.2007 at 21:02
Tuulepoiss
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Eesmärk nr 1 hobiauto võimsuse suurendamine, et oleks sõidumõnu rohekm nii tänaval kui ka aegajalt kiirendusvõistlustel päris jalgu ei jää teistele tehasekorras autodele. 3 gen meeldib. Ei tahaks GTA d lammutada formulaks ,vaid säilitada kõik senised funktsioonid.

Eesmärk nr 2 Auto võimsust suurendada tahaks ka nii et tuntav oleks, poole võrra tundub hetkel tuntava erienvusena minu jaoks.

Eesmärk nr 3 Saada selgust mis on se hobujõudude piir, alates milleni on 3 gen suht lihstalt/odavalt võimalik jõuda.

Eesmärk nr 4 Koguda infot erinevate võimsuse suurendamise komplektvõimaluste kohta ja valida nendest enda jaoks sobilikum.

Eesmärk nr 5 Koguda infot enne otsuste tegemist piisavalt et oleks ka infot mille põhjal otsust teha ühe või teise variandi kasuks.

Sellised eesmärgid olen hetkel valinud. Eesmärk nr 1 on valitud võibolla vastuoluline ja äärmusest äärmusesse, kuid selline ta on.

Lugedes tqhq autoesitlusi tundub Haakoni '86 Iroc-Z auto ehituslugu see mis ka mulle võiks sobida, ning ka hetkel Eestis müügis olevad mootorid on silma jäänud.

Ideesid olen saanud tõesti igasuguseid, nii et mõtlemist on.



____________________________
Trans AM GTA 88 305 cid
Trans AM GTA 88 355 cid+Procharger P-1SC -> D-1SC
Trans AM J.H. 89 565 cid+nos (sold)
Dodge Ram 1500 08 345 cid Hemi 4x4
22.10.2007 at 22:41
hunt
 
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
anti siit foorumist ühe samasuguse riistapuu ilma MegaTurbo kulutusteta üsna ilusasti liikuma saanud.
Seda teed minek tunduks justkui minu arust kõige mõistlikumana.
Teine võimalik variant oleks jungle teed minek.



____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
22.10.2007 at 23:26
Olds
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
quote:
amatöör:
quote:
Peeter82: Igasugu ideesid pakutud...
Ja kõikse lihtsam: müü maha ja osta kiirem auto.

meeldetuletades Oldsi lauset minu ahnele hingele kui soovisin 600hp: "Oled sa 500-600hp autoga sõitnud?"

Kui sinu masin 305-ga aretab ca 200(reaalset) hobust taguratastele siis 450 oleks liig mis liig. Minu pontiaci 250-280hp(persejärgi) liigutavad pea 2 tonnist masinat piisavalt hästi, et jalgu mitte jääda. Ise kavatsen 350-se 400-se strokeri peale ära vahetada(462cid) ja siis ka esimeseks eesmärgiks rahulik 400-450hp.
Näed siis mis laused meeles on :) See pole/polnud mõeldud paha pärast vaid mõttega tuua inimene "maapeale" tagasi, sest nagu sa ise samuti ütled, et ca 300hp liigutab masinat tänavasõidu jaoks piisavalt hästi. Ja seda ma tahtsingi öelda, et tänavale puudub igasugune vajadus 500+ hp mootori jaoks

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
23.10.2007 at 07:40
Indrek_S
 
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Kohenda sutsu sisselaset ja väljalaset..saad 15+ hobujõudu juurde

vaheta tagaülekanne näiteks 4.11 ülekande vastu ja oled justkui maast leidnud 50+ virtuaalset hobujõudu tänaval hullamiseks

____________________________
not done until it's done
23.10.2007 at 09:49 1 edit. Last edited 23.10.2007 at 11:33 by Indrek_S
kristohd
 
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
quote:
Indrek_S: Kohenda sutsu sisselaset ja väljalaset..saad 15+ hobujõudu juurde

Kiiremaks auto praktiliselt ei lähe aga "sound" saab hea olema.

quote:
Indrek_S:vaheta tagaülekanne näiteks 4.11 ülekande vastu ja oled justkui maast leidnud 50+ virtuaalset hobujõudu tänaval hullamiseks

See 4.11 aitab rehvi põletada aga maanteele enam minna ei taha.
23.10.2007 at 10:43
vvt
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Puhtalt sisselaske detailide asendamisega sealt 450 hj EI TULE. Sellest elementaarsest tõest võiks ikka alustada ja siis edasi jahuda. Kui füüsikatunnid pole koolis vahele jäänud ja mootori töötamisest väike ettekujutus olemas on, siis on üpris kindel, et kahekordset võimsuse tõusu ei anna sulle mitte ükski sisselase. Õigemini sisselase võib vaakumi all läbi lasta imekoguseid, kuid su muu pada ei jõua seda sealt läbi pumbata. Thats it.



____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.10.2007 at 11:54 1 edit. Last edited 23.10.2007 at 11:56 by vvt
Fog
 
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
quote:
Tuulepoiss:...mootori ülaosa tahan sellepärast jätta samaks et mitte jätta kapoti all kasutult rippuma enamus juhtmeid ja paljud 88 gta elektrilised funktsioonid lõpetaks töö...

Selle "ülemise osa" võid vahetada suvalise korraliku hingamisega pritsungi vastu. Seal pole midagi spetsiifilist mida ei annaks retrofittida uuemale sisselaskele.
Seal on ju ainult:
* map sensor
* pihustite juhtmed
* iac stepper
* tps sensor

Seega peab uus süsteem omama täpselt samu andureid, ehk uue ülemise otsa throttle body peab olema stepperiga iac + tps. 8 pihustit on nagunii ning map sensori saad ka külge panna.

450 jõudu pole sellest 305-st loomulikult loota ja kuna 305 on väiksema läbimõõduga ja vajad strokeri jaoks enivei uut plokki koos sisuga, siis soovitan:
1. osta mootor(383)
2. osta pritsungiga sisselase (pihusti kohad + throttle body)

Kokkuvõttes jääb su elektrinänn tööle ja hingamist on ka piisavalt. Aju progemise kohapealt saad äkki abi Amperist?



____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
23.10.2007 at 13:06
max
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
quote:
Tuulepoiss: Eesmärk nr 1 hobiauto võimsuse suurendamine, et oleks sõidumõnu rohekm nii tänaval kui ka aegajalt kiirendusvõistlustel päris jalgu ei jää teistele tehasekorras autodele. 3 gen meeldib. Ei tahaks GTA d lammutada formulaks ,vaid säilitada kõik senised funktsioonid.

Eesmärk nr 2 Auto võimsust suurendada tahaks ka nii et tuntav oleks, poole võrra tundub hetkel tuntava erienvusena minu jaoks.

...

Lugedes tqhq autoesitlusi tundub Haakoni '86 Iroc-Z auto ehituslugu see mis ka mulle võiks sobida, ning ka hetkel Eestis müügis olevad mootorid on silma jäänud.

Väga hea! Vaata siis veel ka laiast maailmast erinevaid 3. genneri combosid (nt thrirdgenist) ja siis saad täpsemalt aimu, mida sa ostma pead. Hetkel tundub, et 383 + korralik kast on see mida vajad ...ehk foke tehnika sisuliselt. Kui tahad madalamat pööret maanteele, siis Pärtli ettepanek TH350 + kiirem tagaülekanne on peaaegu see, mida vajad. Lukuga konverter toob pööret madalamale, eriti veel kõrgema stalliga turbiini puhul. Kompromisse on muidugi vaja teha, kui tahad ka stripi jaoks käike optimeerida, sest stripil võiks pöörded 2. või (soovitavalt) 3. käiguga piiraja juures olla. Seega tundub hetkel, et tagaülekande valimine selliselt, et 2. käik on 1/4 miilil piirajas, võiks Sulle way to go olla ...kastiks siis lukuga TH350. Siis on ka maanteepöörded enam-vähem. Veerandmiilil küll kaotad natuke, aga sõitma hakkad Sa nagunii ainult bracketit, mistõttu on ainult 2 käiku antud juhul stripile isegi parem kui 3.

Vana mootori ja kasti müüd maha lihtsalt või tõstad mõne teise vihmavarju sisse.
23.10.2007 at 16:30 1 edit. Last edited 23.10.2007 at 16:32 by max
vvt
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Kogemused muu maailma autodega näitavad, et seeriapritse on liiga piiratud asi korraliku tulemuse saamiseks. Vähegi korralikum projekt eeldab ikkagi progetavat pritset/süüdet. Mina isiklikult ei usu, et kuskile mailiga andmeid saates või ise kombineerides saadetakse selline proge, mis 100% mootorist võtta võimaldab. Miks muidu siinmail iga tegijam vabahingav auto ikkagi progetava ajuga sõidab? Jutt muidugi on eeldusel, et säilitatakse ARKi nõuete kohane legaalsus heitgaaside osas (CO ja HC osas).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.10.2007 at 08:07
peep
 
Moderator
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
quote:
selline proge, mis 100% mootorist võtta võimaldab

100% ei saagi aga levinud kombinatsioonide puhul on tulemus tänavasõiduks rahuldav. ARK'i poolt nõutav legaalsus vaevalt säilib.
24.10.2007 at 09:39
gets
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Selliseid asju on võimalik LT1'l näppida näiteks.



Aftermarket elektroonikanänni poole peab tõenäoliselt alles väga karmi setupi korral vaatama.
24.10.2007 at 09:56
vvt
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Oeh, mismoodi sajast muutujast võrrand kokku pannakse :uhoh

Edit: 200 hj-st 450 hj on muidugi kasv üle 2 korra ehk vähe usutav, et tehase kamast sinna midagi külge jääb.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.10.2007 at 13:41 1 edit. Last edited 24.10.2007 at 13:51 by vvt
Lembit
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Oeh, aga kui seda ei tea, ega siis ei päde eriti aju progemise kohapealt sõna kah võtma ju.
Ega aftermarket ajuga kah ilma nendele muutujatele väärtusi teadmata ei ole midagi teha.
24.10.2007 at 13:51
partel
  
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Elektroonikaimesid on kõik kohad täis, aga ei maksa ikkagi ära unustada, et võimsus tuleb töömahust, plokikaantest ja nukkvõllist, mitte elektroonikatuuningust.

Kui aju progemisega mõne hj saab, näitab see lihtsalt seda, et eelmine setup oli kehva.


____________________________
_
24.10.2007 at 14:44
madis
K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks
Kainema suhtumise korral võib sellest tabelist välja rookida punktid mis ei puutu otseselt mootori powerisse (shift poindid) ja siis grupeerida ülejäänud muutujad mis kirjeldavad sama objekti (nt. knocki kõver jms.).
Ja osad muutujad on jällegi ebatäpsuste kõrvaldamiseks, neid saab paika panna testriga mõõtes. Ja osad asjad on loogilised - nt. injector offset versus battery voltage.
Hoolimata kõigest jääb siiski alles kümme muutujat, millega edasi mängida. Kuna "optimaalset" ei ole olemas siis tuleb paika panna mingi eesmärk ja sellest lähtuda.
24.10.2007 at 17:10 2 edits. Last edited 24.10.2007 at 17:13 by madis
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : K: Stock 305 cid TPI mootori sisselaske detailide asendamine 450 hj tagamiseks   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.