Poster |
Message |
Nicholas |
Trailblazeri 4WD ja manööverdamine?
Tere,
paluksin teadjate või omanike infot Trailblazeri ('03) 4WD kasutamise kohta manööverdamisel.
Nimelt A4WD puhul esirataste täielikul väljapööramisel käib aegajalt esisillast läbi kõva ragin ja nn. "hüpe" ning 4HI puhul esirattaid peavõimatu lõpuni pöörata kuna rool muutub väga raskeks ja kangeks. Samas 2WD korral kõik ok.
Kas antud nähtused on normaalsed ja(või) kuidas üleüldse on antud süsteemi õige kasutada?.
Ette tänades...
____________________________
Mustang Bullitt ‘08
Mustang GT ‘20
Challenger ‘15 |
27.10.2007 at 18:02 |
|
90Deville |
Trailblazeri 4WD ja manööverdamine?
Ilmselt on normaalne,kuna 4wd korral lukustub keskdiffer ja esirattad blokeeruvad .Jama on kui sarnane asi 2wd juhtub.
____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi |
27.10.2007 at 18:33 |
|
STEPSIDE |
Trailblazeri 4WD ja manööverdamine?
Auto4WD korras tehnika puhul peab võimaldama siiski sujuvaid pöördeid jms.
4WD HI asendit ei tohi kasutada kõval pinnasel pöördeid tehes(lõhub vahekasti ja diffrilukku)
Sinu kirjeldatud juhtumi puhul on vigane kas esisillas parema poolassi lähedal olev lukusti või vahekastis näiteks surveplaadid,laagrid,kahvel,lülitusmootor jne.
Väike selgitus asjast:
2HI (Two-Wheel High): This setting is for driving in most street and highway situations. Your front axle is not engaged in two-wheel drive. It also provides the best fuel economy.
A4WD (Automatic Four-Wheel Drive): This setting is ideal for use when road conditions are variable. When driving your vehicle in automatic four-wheel drive, the front axle is engaged, but the vehicle's power is sent to the rear wheels. When the vehicle senses a loss of traction, the system will automatically engage four-wheel drive. Driving in this mode results in slightly lower fuel economy than 2HI.
4HI (Four-Wheel High): This setting should be used when you need extra traction, such as on snowy or icy roads or in most off-road situations. This setting also engages your front axle to help drive your vehicle.
4LO (Four-Wheel Low): This setting also engages your front axle and delivers extra torque. It sends maximum power to all four wheels. You might choose this setting if you are driving off-road in deep sand, deep mud, and climbing or descending steep hills.
|
27.10.2007 at 19:31 |
|
kristjan_l |
Trailblazeri 4WD ja manööverdamine?
Tervitus.
Mõni aeg tagasi oli tööautoks tutikas Navara (2006). Sellel esines kohe alguses sama probleem - et ka 4WD HI puhul ei lasknud rattaid max välja pöörata ja pöörderaadius läks tunduvalt suuremaks. Teenindusest asja uurides selgitati, et nii ongi ja sellega tuleb leppida. Samas sama aasta Pathfinderi puhul sellist nalja ei esine.
____________________________
REKVISIIT.EE
tõukerattast tankini |
28.10.2007 at 09:26 |
|
Valmet |
Trailblazeri 4WD ja manööverdamine?
quote: kristjan_l: Tervitus.
Mõni aeg tagasi oli tööautoks tutikas Navara (2006). Sellel esines kohe alguses sama probleem - et ka 4WD HI puhul ei lasknud rattaid max välja pöörata ja pöörderaadius läks tunduvalt suuremaks. Teenindusest asja uurides selgitati, et nii ongi ja sellega tuleb leppida. Samas sama aasta Pathfinderi puhul sellist nalja ei esine.
Minu teada datsunidel puudub vahekastis differ. Trailblazeri kohta kahjuks ei tea.
Edit: Part time 4wd korral on vahekasti differ lukus, full time 4wd korral on differ vaba. Kui Sul muidugi on pakutud need variandid.
____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76 |
28.10.2007 at 10:24 |
1 edit. Last edited 28.10.2007 at 10:27 by Valmet
|
jaak |
Trailblazeri 4WD ja manööverdamine?
quote: Nicholas: Tere,
paluksin teadjate või omanike infot Trailblazeri ('03) 4WD kasutamise kohta manööverdamisel.
Nimelt A4WD puhul esirataste täielikul väljapööramisel käib aegajalt esisillast läbi kõva ragin ja nn. "hüpe" ning 4HI puhul esirattaid peavõimatu lõpuni pöörata kuna rool muutub väga raskeks ja kangeks. Samas 2WD korral kõik ok.
Kas antud nähtused on normaalsed ja(või) kuidas üleüldse on antud süsteemi õige kasutada?.
Ette tänades...
Normaalne ju! Kui sa 4HI asendis kusagis asfalteeritud parklas rooli põhja lappasid ja ringe kohal tegid. Palju rohkem muretsema peaks, kui 4HI ja 4LO asendis selline ringi tegemine blokeritud keskdifriga täiesti hääletult käiks.
Kui ei usu, siis võid ka siit küsida:
www.4x4.ee
Tõenäoliselt kõik kinnitaks seda ...
Blokeeritud keskdifrit ei ole soovitav kõvakattega teedel kasutada. Ehk siis kuna tegemist on ikkagi maaturiga, siis kasuta nelikvedu seal kus seda vaja läheb. Pehme pinnas, lumi, jää, libe tee, maastikul ... seal on haardumine pinnasega väiksem ja rattad libisevad pinnase suhtes läbi ning ei poo vahekastist keeramise ajal esi- ja tagasilda kinni pöörlemiskiiruse erinevusest. Ja see A4WD ... see on üldse suht mõtetu reziim. Mulle ei meeldi, kui auto minu eest otsustab, et nüüd aktiveerime nelikveo. Talvel kurvis võib suht palju nalja saada.
|
28.10.2007 at 13:00 |
3 edits. Last edited 28.10.2007 at 13:09 by jaak
|
kkerem |
Trailblazeri 4WD ja manööverdamine?
On jah kahte tüüpi nelivedu:
1) keskdiffriga
2) ilma keskdiffrita.
Ühesõnaga probleem on selles, et nagu külgede peale jaotab vedu differ nii peab seda ka ette ei taha jaotama. Üks ots läbib keeramisel pikema teekonna kui teine ja sellest tuleb ka kiiruse vahe.
Kusjuures ilma keskdifrirta pideva neliveoga sõitmine lõhub sildu ja vahekast - mitte vähe. Teine asi on see, et libedal pinnasel auto ei käitu nagu neliveoline, vaid ta lohistab ennast kurvidest läbi, mis aga on ohtlik.
kuidas asjad töötavad
____________________________
-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)
|
28.10.2007 at 16:09 |
|
|