Poster |
Message |
ERAK |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
Tere.
Loodan, et topicu pealkiri on korrektne/mõistetav.
Nimelt sooviksin teada saada võimalikke kulusid ostes auto USA'st, tuginedes siinsete inimeste kogemustele.
Mul on soov müüa oma K1500 ja saada Trans Am'i omanikuks. Trans Am peaks siis ilmselt olema 97 a lõpus toodetud 98 a mudel, et vabaneda siinsest tasust (24K), mida tahetakse tüübikinnituse eest nagu olen asjadest aru saanud.
Minu rahaliste võimaluste ülempiir oleks u 200K kanti, kogu pulli eest, st sõitev auto Tallinnasse, kusjuures soovin auto siin liisingusse või järelmaksu saada. Liisingu puhul tuleb peale sundkasko nagu aru olen saanud?
Mis võiks olla sellise kasko aastamakse suurusjärk? Millest see oleneb üldse? KW? riskigrupp? Sugulasel on 98' a Golf V5 samuti liisingus ja temal on see sundkasko ca 500 EEK aastas, aga sellele ei julge tugineda, äkki kellegil võrdlust sarnase aja Trans Am'ga?
Soov oleks siis Trans Am 98 a mudel, ideaalis WS6 Ram Air, korralik,
hooldatud masin...
Kui see soov läheb utoopiliseks siis võiks olla tavaline Trans Am (LS 1 muidugi)
E-Bay'st leidsin meelepäraseid autosid.
Kui palju tuleks sisse maksta või kuidas need asjad üldse käivad?
[/b]NB. Maaletoojad võivad siinkirjutatut võtta ka ostusoovina sarnastel tingimustel.[b]
Tänan juba ette kui keegi viitsib vastata/tarku õpetussõnu jagada...
Head,
Terv. ERAK
____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
rehvide müük |
09.11.2007 at 19:09 |
|
ervin |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
kõige "tavalisema" kaskokindlustuse hinnaks ütleb e-kindlustuse leht vähemalt ~26000 krooni aastas. ilmselt tasub uurida kuskilt kindlustusseltsist (näiteks IF-ist) minikasko kohta. |
09.11.2007 at 19:27 |
|
erik |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
quote: ERAK:
Mis võiks olla sellise kasko aastamakse suurusjärk? Millest see oleneb üldse? KW? riskigrupp?
taastamiskulud, kasutaja vanus, kw, 100 muud asja. erinevatel seltsidel ilmselt erinevad kriteeriumid ka. 2 aastat tagasi sain IF-ist 2002. a camarole pakkumise 65 000 krooni aastas (kvartaalsed maksed). ergo oli veidi odavam, sinna 28 000 kanti.
kui esituli maksab suvalisest kohast tellides 8K eek, siis 500 kroonist aastamakset pole vist mõtet loota |
09.11.2007 at 20:36 |
|
Fog |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
"Arvutasime välja järgnevate seltside kaskokindlustuse hinnad: ERGO, If Eesti, Parex, QBE, Salva, Seesam. Kõige soodsam kaskokindlustus valitud sõidukile maksab 30 235 krooni."
e-kindlustuse kalkulaator abiks.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
09.11.2007 at 21:09 |
|
peep Moderator |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
Sellist autot ei ole mõtet liisida. Leia parem see raha laenuks või kannata natuke, kuni juurde koguneb ja looda heale õnnele, et midagi ei juhtu... |
09.11.2007 at 22:27 |
|
tfr |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
Minu jaoks isiklikult on elu küll näidanud, et daily driveri jaoks (milleks ERAK seda ilmselt üsna kindlasti plaanib) on kaskokindlustus täiesti must be asi. Varem või hiljem juhtub, see on fakt. Oled Sa siis ise süüdi või ei ole - minul on näiteks kolm korda kodus maja ees ja neljas kord Selveri parklas külg maha sõidetud.
Tegin ise ka käepärast oleva kalkulaatoriga paar kiiret arvutust - '98 auto, 200k, tuli standardtingimustega (3000 omavastutus, 10% vargus) kõige odavamaks variandiks BTA 16200kr/aasta, Hansa Varakindlustus on umbes poolteist kilo kallim.
5000kr omavastutuse ja 15% varguse omavastutuse korral on BTA makse 14100 krooni aastas.
Minikasko on antud autole tõesti mõttetu, kuna varastama seda keegi vaevalt hakkab, tõenäoline kaskojuhtum on ikkagi see, et kas endal läheb käest ära või siis rihitakse kusagil nurk ära või käiakse maki järel.
Seda 14/16k aastas maksaks mina kasko eest igal juhul ka siis, kui raha auto kohe välja osta oleks. |
09.11.2007 at 23:02 |
|
epsum |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
Kui inimene julge on, siis hansaliising pakub ka ilma kaskota liisingut miskitel tingimustel. Kuna ma ise hansaliisinguga läbi ei käi, siis täpsemalt ei tea, a vähemasti a24's on seal olemas kaskovaba liisingu kuumakse.
Iseasi on see, et kui kannatab, siis äkki oleks kasulikum suurendada (või võtta ) mõni muu laenutoode, mille intress on mõistlikum (kodulaen or smthng), maksta auto kohe välja ja siis otsustada.
Keskeltläbi satub inimene avariisse korra 5 aasta jooksul - kuna varguseohtu reaalselt ei ole, ja pooled avariid on teise poole süül, võime arvutada 1 süülise õnnetuse reaalse juhtumise tõenäosuseks 7..8 aastat. Elik, sul jääb suurusjärku 100-160k remondibaasi jaoks raha kui sa kaskot ei tee... või võid selle raha mujale kulutada, minule meeldib vabadus otsustada oma raha üle ja jätta õhku võimalus et võib, aga ei pruugi juhtuda.
tom@kunagi.riskiarvestusega.tegelenud
|
09.11.2007 at 23:26 |
|
jaak |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
quote: tfr: Minu jaoks isiklikult on elu küll näidanud, et daily driveri jaoks (milleks ERAK seda ilmselt üsna kindlasti plaanib) on kaskokindlustus täiesti must be asi. Varem või hiljem juhtub, see on fakt. Oled Sa siis ise süüdi või ei ole - minul on näiteks kolm korda kodus maja ees ja neljas kord Selveri parklas külg maha sõidetud.
Ah sina siis oledki see, kes hoolimatult autot pargib, nii et see teistele jalgu jääb?
Tegelt nali naljaks, olen ise mitmel korral näinud, kuidas kaubanduskeskuse parklas naisterahvas oma prakimiskohalt välja tagurdades keerab oma auto ninaga üle kõrvalseisva auto külje. Küsima minnes tehakse lolli nägu ja öeldakse "no ja siis?". Uskumatult debiilne värk. |
09.11.2007 at 23:30 |
|
jaak |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
Aga kas sulle üldse antakse liisingut nii vanale autole? Liisinguperioodi lõpuks ei tohi auto vanus ületada 9-11 aastat, sõltub seltsist.
|
09.11.2007 at 23:34 |
|
erik |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
quote: tfr:
Seda 14/16k aastas maksaks mina kasko eest igal juhul ka siis, kui raha auto kohe välja osta oleks.
Millist 14-16?
Otsi mulle 14 hinnaga, ma luban et püüan olla veel ettevaatlikum kui ERAK plaanib
edit: auto välja ostetud |
10.11.2007 at 03:54 |
1 edit. Last edited 10.11.2007 at 03:55 by erik
|
Iff |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
Võimalus on veel, et Sa ei võta tervet summat liisingusse vaid maksad ise kohe 100K auto eest ja liisingusse võtad teise 100K. Autol väärtusega kuni 100K pole kasko nõutav, liisingumakse tõuseb siis küll miski paarsada krooni. Ja kui Sul pole 100K endal kohe välja käia siis saad ju võtta pangast väikelaenu näiteks. See jutt ei kehti muidugi juhul kui Sa kindlasti tahad kaskot teha. |
10.11.2007 at 11:34 |
|
tfr |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
quote: Iff: Võimalus on veel, et Sa ei võta tervet summat liisingusse vaid maksad ise kohe 100K auto eest ja liisingusse võtad teise 100K. Autol väärtusega kuni 100K pole kasko nõutav
Nii ei lähe, see 100K piir on ikka auto reaalne turuhind, mitte finantseeritav osa. |
10.11.2007 at 11:39 |
|
ervin |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
quote: tfr: quote: Iff: Võimalus on veel, et Sa ei võta tervet summat liisingusse vaid maksad ise kohe 100K auto eest ja liisingusse võtad teise 100K. Autol väärtusega kuni 100K pole kasko nõutav
Nii ei lähe, see 100K piir on ikka auto reaalne turuhind, mitte finantseeritav osa.
luba ma korrigeerin. mitte turuhind vaid ostuhind - kui sa soetad sama auto 400k eest, siis maksad ka 400k eest kaskot hoolimata sellest, et turuhind on hoopis teine. |
10.11.2007 at 11:48 |
|
Iff |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
quote: tfr: quote: Iff: Võimalus on veel, et Sa ei võta tervet summat liisingusse vaid maksad ise kohe 100K auto eest ja liisingusse võtad teise 100K. Autol väärtusega kuni 100K pole kasko nõutav
Nii ei lähe, see 100K piir on ikka auto reaalne turuhind, mitte finantseeritav osa.
Liising ikka vaatab, et auto vähem väärt poleks kui lepingus kirjas. Kui ostja kaskot ei soovi siis liisingut küll ei huvita palju nö vaheraha on makstud. Endal pole küll otsest kogemust kas see toimib ka 200K-se auto puhul aga 4-50K vaheraha pole probleemiks olnud |
10.11.2007 at 16:23 |
1 edit. Last edited 10.11.2007 at 16:24 by Iff
|
ERAK |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
Tänud kõikidele vastanutele. Kui võimalik, siis proovin saada laenu, et auto välja osta
Terv.
ERAK
____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
rehvide müük |
10.11.2007 at 23:34 |
|
partel |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
Aga kui selgub, et autosse tuleb panna näiteks 50K?
____________________________
_ |
13.11.2007 at 12:18 |
|
Peeter82 |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
Laenuga sellist autot osta oleks jah vähe kahtlane ettevõtmine. Aga kui selgub, et auto vajab suuremat remonti? Tekib tahtmine uusi velgi osta või uut nahksisu?
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
13.11.2007 at 12:49 |
|
anryo |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
Oot, aga kas minikasko oli vaid kuni 100k maksvataele? Kui jah, siis lisaks liisingule võib kalkuleerida ka pangast (väike)laenu võtmist. Intress peaks sama olema ja pole üldse mingit kaskot vaja.
Edit. Sama teema juba eelpool lahatud. Aga ka mina soovitaks seda varianti.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
13.11.2007 at 16:08 |
1 edit. Last edited 13.11.2007 at 16:09 by anryo
|
tfr |
?sundkasko ja võimalike muude kulude kohta...?
quote: partel: Aga kui selgub, et autosse tuleb panna näiteks 50K?
See risk, et midagi juhtub, on kasutatud autode puhul alati olemas - eelnevalt autot kontrollida lastes saab seda vähendada, aga nullini mitte kunagi. Põhimõtteliselt on ka tutikat autot liisides variant, et juhtub mingi õnnetu juhus, mille esindus rõõmsalt "vale ekspluatatsiooni" taha pugedes garantii alt välja arvab. Sellise arvestusega, et 50K peab alati taskus olema, et "äkki juhtub midagi", ei saaks vist 95% inimestest üldse autot osta.
PS. Ahjaa, Royal & SunAlliance-l on ka selline kaskovariant olemas, mis tehnilise rikke katab. |
13.11.2007 at 17:43 |
|
|