Poster |
Message |
amatöör |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Et siis vaja uus süda autole ehitada.400 cid->461cid stroker.
Kas on mõtet,pointi ja mis hp klassist juttu on.
Tegin natukene kodust tööd ja leidsin siis selliseid asju:
Põhi/kepsud,väntvõll ja kolvid:
http://www.gofaststuff.com/kits.html
Nukkvõll tõukurid jne:
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=CCA%2DK51%2D224%2D4&autoview=sku
Kaaned:
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=EDL%2D60579&N=700+4294908153+4294840135+4294890863+4294925232+4294838998+115&autoview=sku
Sisselase:
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=EDL%2D50561&autoview=sku
Küsimärgi all siis Karpa.
Muud firmad/tooded sobivad ka.
Mis mul jäi kahesilma vahele.
Kelle poole puurimise asjus pean pöörduma.
Tanel
____________________________
Elu esimene auto: camaro 78´ |
23.11.2007 at 22:05 |
1 edit. Last edited 28.11.2007 at 20:23 by amatöör
|
Erkki |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Mootori töömahu suurendamisel on alati mõtet
Jämedalt 1 cid = 1 Hp.
Bigblock'i väändemomendi numbriteni muidugi ei küüni, aga usun, et tulemusega jääd rahule.
Kui rahakott kannatab, osta rullnukk. Vahe on tagumikuga tuntav ehk annab umbes mõnikümmend lbs-i juurde.
Mina lasen oma plokid Soomes puurida ja koos transaga sinna ja tagasi maksab 5k.
Karpaks sobib tänavale 750 CFM Speed Demon.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
23.11.2007 at 23:11 |
|
partel |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Üldiselt on Edelbrock Performer RPM komplekt hj/$ puhul üks soodsamaid.
Antud juhul on jama selles, et sil läbimõõt on 400 oma, aga kolvikäik 540 oma, mistõttu mootor lämbub ebapiisavalt voolavate kaante tõttu.
Koduleht annab tiba üle 400 hj kui 461 BBC'st saaks sama RPM comboga 600 kanti.
http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/manifolds/pontiac_perf-rpm.shtml
Raske autoga rahulikult cruisata on tore, aga võimsust Pontiaci mootorist ei saa.
____________________________
_ |
24.11.2007 at 03:03 |
|
kristohd |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: amatöör: Kas on mõtet,pointi ..
Point suuresti selles, et saad oma auto tehnilise poolega sina peale- juhul kui ise teed muidugi.
Kuskilt tuleb alustada.
quote: amatöör: Mis mul jäi kahesilma vahele.
Mootoriehitus:
Väljalase
Õlipump
Tõukuri vardad
Nookurid
Jagajaga midagi ette võtta (HEI upgrade kit vähemalt)
saaled
Muu:
Mis käigukast sinna otsa pannakse?! Konverter?! Tagasild?!
Pidurid
Mis 400cid Pontiaci mootorist tehakse (üks näide miljonist):
http://highperformancepontiac.com/tech/0406pon_jbp_engine_masters_contender/index.html
E: Mis asja mõtekusse puutub siis alati on vist mõtekam komplektne mootor osta, kui peale mootoriploki suurt midagi alles ei jää?! |
26.11.2007 at 15:09 |
3 edits. Last edited 26.11.2007 at 15:38 by kristohd
|
Olds |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: kristohd: quote: amatöör: Kas on mõtet,pointi ..
Point suuresti selles, et saad oma auto tehnilise poolega sina peale- juhul kui ise teed muidugi.
Kuskilt tuleb alustada.
quote: amatöör: Mis mul jäi kahesilma vahele.
Mootoriehitus:
Väljalase soovituslikult Hooker
Õlipump Melling
Tõukuri vardad Smith&Brothers
Nookurid ehk miskit CraneCams`ilt
Jagajaga midagi ette võtta (HEI upgrade kit vähemalt)
Karburaator 750cfm Speed Demon näiteks
saaled Clevite P seeria (ja need sul juba stroker kit`iga kaasas)
Muu:
Mis käigukast sinna otsa pannakse?! Konverter?! Tagasild?!
Pidurid
Konverteri valiku puhul oleks hea kui teaksid võimalikult täpselt oma auto kaalu, tagasilla ülekannet, nukkvõlli, surveastet...
Mis 400cid Pontiaci mootorist tehakse (üks näide miljonist):
http://highperformancepontiac.com/tech/0406pon_jbp_engine_masters_contender/index.html
E: Mis asja mõtekusse puutub siis alati on vist mõtekam komplektne mootor osta, kui peale mootoriploki suurt midagi alles ei jää?!
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
26.11.2007 at 15:59 |
|
Astro SS |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Jagaja ---> MSD koos vähemal 8.8 MSD juhtmetega
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
26.11.2007 at 16:35 |
|
Olds |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: Astro SS: Jagaja ---> MSD koos vähemal 8.8 MSD juhtmetega
MSD jagaja tänavale on tegelikult overkill kui just raha tõesti palju pole. Täiesti piisab väikesest värskenduskuurist (alustuseks vasest otstega kaan ja rotor näiteks fimalt Standard) Juhtmetesse aga tasuks kindlasti investeerida, brändi valik on suht lai: Moroso, MSD, Taylor (viimasel väga head piibud)
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
26.11.2007 at 18:02 |
|
Astro SS |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Satndard'i nimelist saasta ma ei soovitaks kellelegi, kui raha hea asja ostmiseks kohe ei ole ,siis kogu natuke, saasta ostmine läheb lõpuks väga kalliks.
Olds MSD on sama palju overkill tänavale kui ka : Hooker, Speed Demon jne....
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
26.11.2007 at 19:21 |
|
amatöör |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Käimaks th400. Tagasilla vahetaks kangema sisupeale.
Masendus tekib peale kui neid pisiasju hakata arvestama.
Pidurite peale mõtlesin esimese asjana, mõni wilwoodi kompl. (vastavalt auto kaalule) aga ainult ette. Taga suured trumlid.
Eks lähitulevikus pean otsustama, hetke seisuga oleks esimeseks hooajaks enda elus osta valma mootor ca 450hp ringis.
Suured tänud info eest
Järgmine talv kergitan teemat uuesti.
____________________________
Elu esimene auto: camaro 78´ |
26.11.2007 at 20:37 |
|
partel |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Kordaks veel, et tegemist on väga väikese sil läbimõõduga, mis välistab võimsuse.
Kui juba nii põhjalikult asi ette võtta, siis on igal juhul mõttekam kohe big-block Chevy peale üle minna, eriti heal juhul aftermarket plokiga (4.5 tollise sil läbimõõduga).
____________________________
_ |
26.11.2007 at 21:47 |
|
amatöör |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Sponsoreerid?
Tahaks kõrva taha panna ja siia teemasse võrdluseks panna 540cid bloki hind
____________________________
Elu esimene auto: camaro 78´ |
26.11.2007 at 22:12 |
|
Olds |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: Astro SS: Satndard'i nimelist saasta ma ei soovitaks kellelegi, kui raha hea asja ostmiseks kohe ei ole ,siis kogu natuke, saasta ostmine läheb lõpuks väga kalliks.
Vaidleks tugevalt vastu. Väikeseks näiteks niipalju, et upgrade läbi teinud jagajad, millel kusjuures samad Standard vaskklemmidega (mitte aluklemmidega) kaaned ja rootorid sõidavad USA-s väga kõrgeid aegu. Ka minu mootoril, mis polnud just kõige nõrgem oli peal just seesama jagaja ning toimis suurepäraselt!
Natuke lugemist: http://www.4secondsflat.com/a688specs.html
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
26.11.2007 at 22:30 |
3 edits. Last edited 26.11.2007 at 22:38 by Olds
|
Astro SS |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Old, see oli ju sul ka säästumootor
Huvitav miks ta sul õhku lendas ?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
27.11.2007 at 08:39 |
1 edit. Last edited 27.11.2007 at 08:40 by Astro SS
|
kristohd |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: amatöör: Käimaks th400. Tagasilla vahetaks kangema sisupeale.
Masendus tekib peale kui neid pisiasju hakata arvestama.
Pidurite peale mõtlesin esimese asjana, mõni wilwoodi kompl. (vastavalt auto kaalule) aga ainult ette. Taga suured trumlid.
Eks lähitulevikus pean otsustama, hetke seisuga oleks esimeseks hooajaks enda elus osta valma mootor ca 450hp ringis.
Erkki kunagi rääkis, et kui üle 400hp minna võiks TH400 kasti ka tugevamaks ehitada.
450hp- |
27.11.2007 at 09:04 |
|
Olds |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: Astro SS: Old, see oli ju sul ka säästumootor
Huvitav miks ta sul õhku lendas ?
No kui 500hp mootorit nimetada säästumootoriks, siis jah....juu siis on säästumootor kui sa nii ütled
Kui Sa arvad, et purunemine oli tingitud Standard osadest jagajas, no siis jah...
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
27.11.2007 at 10:31 |
1 edit. Last edited 27.11.2007 at 10:46 by Olds
|
Olds |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: kristohd: quote: amatöör: Käimaks th400. Tagasilla vahetaks kangema sisupeale.
Masendus tekib peale kui neid pisiasju hakata arvestama.
Pidurite peale mõtlesin esimese asjana, mõni wilwoodi kompl. (vastavalt auto kaalule) aga ainult ette. Taga suured trumlid.
Eks lähitulevikus pean otsustama, hetke seisuga oleks esimeseks hooajaks enda elus osta valma mootor ca 450hp ringis.
Erkki kunagi rääkis, et kui üle 400hp minna võiks TH400 kasti ka tugevamaks ehitada.
450hp-
Mõistlik oleks kui sa just ei viitsi hooaja jooksul kasti mitu korda maha,lahti,peale kakkuda. Mina selle tee läbi käisin sel suvel ja enam ei viitsi ning see ka üks põhjustest, mis viis mul mootori rikkeni (räige läbilibisemine ja liig kõrged pöörded)
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
27.11.2007 at 10:44 |
|
amatöör |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Hetkel aega veel mõtlemiseks/raha kogumiseks on.
Olds,isegi mul on tahhomeeter
____________________________
Elu esimene auto: camaro 78´ |
27.11.2007 at 18:43 |
|
Olds |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: amatöör:Olds,isegi mul on tahhomeeter
So...?
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
28.11.2007 at 10:17 |
|
partel |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: amatöör: Sponsoreerid?
Tahaks kõrva taha panna ja siia teemasse võrdluseks panna 540cid bloki hind
Ma ei ole oma võimaste mootorite know-how otsingutel kunagi pidanud end kurssi viima Pontiac'i mootoritega. Seega tuginen vaid elementaarsetele numbritele.
Väikese sil läbimõmõõduga mootoriga sõitmine on nagu jooksmine hingates läbi õlekõrre, õhupuudus tuleb kätte.
Esitan julge väite, et Pontiac'i mootori ehitamine on raha raiskamine.
Seevastu Chevy aftermarket big-blocki hankimine on pikaajaline investeering. Sealt saab töömahtu 509-632, võimsust konventsionaalsete kaantega 900 hj kanti, spread-port kaantega 1300+. Ja, mis väga tähis, sel plokil on ka turuväärtus, erinevalt x remondimõõdus olevast plokist. Erkki ostaks selle kohe ära, kuna see leiab kasutust pigem varem kui hiljem.
Hetkel mõtled küll, et 450 hj , aga see jääb lahjaks, ja siis oled lõhkise küna ees, kogu raha on maha visatud, kõik tuleb uuesti teha.
____________________________
_ |
28.11.2007 at 12:04 |
|
saadukas |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: partel:
Esitan julge väite, et Pontiac'i mootori ehitamine on raha raiskamine.
Kas sama kehtib ka 455 mootori kohta?
|
28.11.2007 at 13:56 |
1 edit. Last edited 28.11.2007 at 13:56 by saadukas
|
altraditional |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
No kuulge, raiskajad. Kogu elu ongi üks raiskamine, vaheldumisi sendi kokku kraapimisega. Ja ma ei saa aru, mis valu sul, Pärtel, on näha kruisidel ja ABCSil ainult näiteks 3gen Fbody välimusega asju, kõigil suurepärane cheBBy vahel, kõik ühe puuga löödud? Siin käib jutt tänavamasinast, ma olen aru saanud. Sellised asjad, nagu isikupära ja stiil on ka mängus äkki, mitte parima järelturuväärtusega mootor + vihmavari.
Kuskilt teemast me juba kuulsime, et Olds on Pärtlile mõistetamatu oma tehnika eelistuse poolest, aga kes on siis Jyrki? Eriti mõtetu mees, kes pressib mingisugusest Moparist välja asju, mida saaks ju ka chevyst ?
Tanel, ma soovitaksin küll jääda vana liistu juurde, refraseerides vana GMi lauset, keep your Pontiac all Pontiac. Telli see 46x cid crate, või ehita see 400ne plokk üles, igaljuhul tuleb sellest tore masin sedasi.
|
28.11.2007 at 14:32 |
|
Peeter82 |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Pärtlil on selles osas õigus, et bigblockiga on lihtsam "asju ajada" kui piiri peale aetud smallblockiga.
Kui tahad jõudu näiteks 400 hj ja üle selle. Ja alla selle pole jälle stockiga suurt vahet ehk suht mõttetu.
Neid 450 (+) hj smallblocke pole just liiga palju näha Eestis, kel ongi, siis on laiali, eksole.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
28.11.2007 at 14:59 |
1 edit. Last edited 28.11.2007 at 15:01 by Peeter82
|
altraditional |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
Pontiaci 400 on pigem BB. Eriti alumise otsa poolest, main journalid on isegi jämedamad kui BBCl, rodid sama läbimõõduga. Enamus peaks olema ka 4-bolt.
Väiksem bore avaldab muidugi mõju, kuid eks lihtsalt tuleb sellega arvestada.
Edit: Ehk ei ole mõtet kolvikäiku nii suureks ajada, läheb suhe sil. läbimõõduga väga paigast ära. Eks see ole mõtteviisi küsimus, kas ülistada kubatuuri või harmooniat, hingamist. |
28.11.2007 at 15:24 |
1 edit. Last edited 28.11.2007 at 15:54 by altraditional
|
Olds |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: Peeter82: Pärtlil on selles osas õigus, et bigblockiga on lihtsam "asju ajada" kui piiri peale aetud smallblockiga.
Kui tahad jõudu näiteks 400 hj ja üle selle. Ja alla selle pole jälle stockiga suurt vahet ehk suht mõttetu.
Neid 450 (+) hj smallblocke pole just liiga palju näha Eestis, kel ongi, siis on laiali, eksole.
Jah minu kone läks laiali tänu suuresti oma lollusele... Üldiselt aga üle 600hp tehaseplokiga SB võtta on juba riskantne. Siis peaks juba kasutama R3 või R5 plokke, millede hinnad on suht hullud. Samas aga tean USA-s inimest, kes sõidab SB Mopari mootriga, millel küllalt jõhker NOS pakett peal madalat 8 sekundit ja auto kaal ei ole üldse mitte kerge - 1380kg kui ma õieti mäletan. Suht sama kehtib ka BB kohta kui just pole kasutusel main girdle plaati mis tõstab tunduvalt alumise otsa vastupidavust kuid "AGA" jääb ikkagi silindri seinte vastupidavusele. On ka muidugi erandeid...NOS-i "hull" ja "Fastest Street Legal Car in America" tiitlit omav Eddie Miller lajatas tehase plokiga (572cid) ja 700hp NOS-i laksuga väga madalat 8 sekundit korduvalt ning mootor (tehaseplokk, mis tugevdatud main girdle plaadiga ning Billet cross bolt raamsaale pukkidega) kestab siiani. Nüüd tal muidugi valmis Keith Black plokiga ning Predator kaantega uus monstrum, millele plaan tunduvalt suurem NOS-i litakas pähe lajatada...
Kristo- sa võiksid tõesti võtta asja niiöelda rahlikult, tellida ära stroker kit, korralikud kaaned, korralik sisselase, vastavuses turbiin ja karpa, panna mootor korralikult kokku ning tunda mõnu "rahulikust" ja värskest tänavamootorist, millel väänet rohkem kui küll tänavakasutuseks.
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
28.11.2007 at 16:00 |
|
kristohd |
Pontiac GP 76' Tehnika värskendus/vahetus.
quote: Olds: quote: Kristo- sa võiksid tõesti võtta asja niiöelda rahlikult, tellida ära stroker kit, korralikud kaaned, korralik sisselase, vastavuses turbiin ja karpa, panna mootor korralikult kokku ning tunda mõnu "rahulikust" ja värskest tänavamootorist, millel väänet rohkem kui küll tänavakasutuseks.
Meie võtame kindlasti asja rahulikult. Siin aga Taneli plaanid kirjas. |
28.11.2007 at 16:22 |
|
|