Poster |
Message |
Bikerman |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Teekond kiirusega 30 kmh
Sama 50 kmh mõlemad linnas. |
12.12.2007 at 22:10 |
|
Astro SS |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Ma ei ole mingi teadlane ega ekspert aga arvan,et vähemalt järgmisi muutujaid pead teadma:
1.mass
2.'traction' koefitsent
3.pidurite tüüp
4.sohvri reageerimisaeg
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
12.12.2007 at 22:33 |
|
Bikerman |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Seda jah,agaoleks kasvõi keskmist vaja. |
12.12.2007 at 22:43 |
|
peep Moderator |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
http://www.csgnetwork.com/stopdistcalc.html |
12.12.2007 at 22:47 |
|
Soul |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Väidetavalt peaks olema 50km/h kiirusel pidurdusteekond 12m ja seda kuival asfaltil. Mingi teema on kuskilt kõrva jäänud, et tõstes sõiduki kiirust 2x, suureneb pidurdusteekond 4x ja sama vastupidiselt, ehk siis langetades sõiduki kiirust 2x, väheneb pidurdusteekond 4x.
Väidetavalt mass ei kõiguta eriti pidurdusteekonna pikkust, kuna suurema massiga autot surutakse pidurdamisel ka suurema jõuga vastu teekatet, mis annab küll suuremat pidurdusenergiat kuid samas, massi suurenemise korral suureneb ka liikumisenergia.
NB, see on kuskilt meelde jäänud jutt, erinevate autokoolide teemaga seoses, ega pruugi pretendeerida 100%lisele tõele.
____________________________
Dodge Ram 1500 2002
Cadillac SRX 2007
Cadillac STS 1999
Chevrolet Astro 4x4 Tiara
Lincoln Mark VIII ´97
Cadillac STS 1997
Thunderbird 3.8 LX |
12.12.2007 at 22:52 |
|
Astro SS |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Ma olen vist rumal aga mul on raske uskuda,et tühja auto ja ülekoormatud auto pidurdusteekonnad on sama pikad ?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
12.12.2007 at 22:57 |
|
partel |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Nii väikeste kiiruste juures on põhiasi juhi reaktsiooniaeg.
Oletame, et see on 0.8 sek + 0.2 sek pidurite reaktsioon (kokku siis 1 sek) ja hõõrdetegur 0.7 ehk a=7 m/s2
30 km/h -> 8.33 m/s
s= v*t + v2/2a = 8.33*1 + 69.44/14 = 13.3 m
50 km/h -> 13.88 m/s
s= 13.88 + 192.90/14 = 22.2 m
____________________________
_ |
12.12.2007 at 22:59 |
|
partel |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
quote: Astro SS: Ma olen vist rumal aga mul on raske uskuda,et tühja auto ja ülekoormatud auto pidurdusteekonnad on sama pikad ?
Oleneb kui keeruliseks asi ajada, elementaarse lähenemise korral ei tohiks näiteks rehvilaius rolli mängida, kuna survejõud on ju sama, samuti peaksid ilmvõimatud olema F1 pidurdus 5G ja TF kiirendus 6G ehk igasugune üle 1G.
Eks igaüks mõelgu sobiv aeglustus välja.
____________________________
_ |
12.12.2007 at 23:16 |
|
Soul |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Vabandan Pärtli ees juba ette lolli küsimusega, aga kas Sa hetkel mitte peatumisteekonda ei arvutanud? Kuna pidurdusteekond on pidurite rakendumise hetkest kuni sõiduki seisma jäämise hetkeni mu mälu järgi ja pidurdusteekonda ei mõjuta seega mitte kuidagi juhi reaktsiooni aeg.
____________________________
Dodge Ram 1500 2002
Cadillac SRX 2007
Cadillac STS 1999
Chevrolet Astro 4x4 Tiara
Lincoln Mark VIII ´97
Cadillac STS 1997
Thunderbird 3.8 LX |
12.12.2007 at 23:17 |
|
Bikerman |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Point seismajäämise vajadusest seismajäämiseni.
Takso Avensis tühi ja minu Silverado ka tühi.
Hakkasin Marja tänaval Mustjõe poolt tulles Aleksela bensukasse keerama(seal ju hetkel suurehitus,teeääred paksult autosid täis),kui äkki rumpsatas mu paremasse esi nurkka JÄÄKNÄHTUDEGA Reval takso.Autot polnud aga paremast peeglist näha.Arvan,et vältis tagant otsasõitu...
Tuli politsei avariigrupp 3 tundi hiljem.Õnnetus oli 16.10 grupp tuli 19.15..Ütlesid,et mina süüdi,et ei olnud piisavalt teeääres,aga selleks hetkeks olid minu kõrvalt kõik töölised oma autodega koju läinud-situatsiooni pilt...kimasin eessõitvale taksole küljepealt sisse-mina süüdi.
Taksojuht vehkis näppudega ja röökis mulle nii lähedalt ,et mul nägu märg ja mul tekkis kahtlus-palusin puhuma panna ja puhuski jääknähud.Politsele sügavaid paindlikke kummardusi tehes suutsin nad olukorda mõõdistama panna.
Lõpuks küsisin,et miks me 3 tundi üldse ootasime,vastus tuli,et see ei ole meie võimuses midagi tõestada.Me olime kahekesi autos-ütlen et suunatuli põles...taksojuht karjub vahele..ei põlend..kirja pandi,et ei suudetud tõestada,et põles... jne.Haigete kamp.Politsei ütles..ära jäta keerates teeäärest nii suurt vahet(umbes 2,0 meetrit-arvestades,et just sõitsin seisvast autost mööda)...
Ja nüüd me tõestame,et purjus inimesel on õigus...või siis pool purjus.....Homme läheb lahinguks. |
12.12.2007 at 23:53 |
3 edits. Last edited 13.12.2007 at 00:17 by Bikerman
|
madis |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Lähene asjale teistpidi: teata Reval taksofirmale et neil sõidavad jääknähtudega juhid ja tee ettepanek maksta kinni sinu auto remont või siis vähemalt kasko (kui on) omavastutus. Vastasel juhul luba kirjutada taksokomisjoni avaldus.
Politsei on politsei, oma õigust jäädki taga ajama. Tagantjärgi ei tõesta midagi. Oma väidete kinnituseks loogika ja arvutuste appivõtmine ajab poliitsa hullemini pöördesse.
Või siis teine variant: hangi kusagilt advokaat või vähemalt keegi kes sedamoodi välja näeb ja palu tal kõik politsei ja taksisti ütlused kirjalikult fikseerida ja hiljem las politsei ja taksist kirjutavad sellele paberile alla kah. Ülikond, allkiri ja selline kraam mõjub ÜLLATAVALT hästi. Ise katsu seejuures võimalikult vähe rääkida.
Kolmas variant: neela alla ja unusta ära, närvid võivad rohkem maksta kui paar kilo autolappimist. |
13.12.2007 at 01:02 |
|
diesel |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
well, mul ka viimasel ajal paar õnnetust olnud ja ühel korral läks ka tõsiseks vaidluseks.
neiu tunnistas end igatpidi süüdi ja sai siis autod tee päält jalust ää aetud ja pealt seda
sai neiul süütunne kohe otsa.
õnneks taltus teine siiski kui sai mainitud kõnealust kohta heaste nägeva turvakaamera
olemasolu fakti. (päriselus pole mul aimugi, kas sääl üldse mõnd kaamerat on)
aga mis ma tahan öelda, on see, et jäädvustage niipalju kui vähegi võimalik.
igas teises moblas on tänapäe juba kaamera sees. tasub iga külje päält ülevaatlikke
plõkse teha kuhjaga. võimalike tunnistajate nimed-numbrid võib samuti moblasse salvestada.
üllatavalt palju võib pärast peavalu vähem olla.
kel raha pisut rohkem võiks incar kaamera peale mõelda. umbes nigu politseil, viimane minut
salvestub vahemälust kettale pealt nupuvajutust. on alati ka jupike ajalugu käepärast.
|
13.12.2007 at 10:02 |
|
Astro-97 |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Madise jutus jumet sarjast revalisse teatamine, see on ka variant.
teiseks, nagu eile juba mainisin... hr. Sirk
kolmandaks, ei mingit neelamist. see juba allaandmine miskisele roolijoodikule
edu.
____________________________
CB (Ch19 FM), PMR (446.155), vahest ka 8AM. |
13.12.2007 at 11:18 |
|
hents99 |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Krt selle politseiga majandamine viskab kopa ette küll. Mul oli endal Battery race päeval teel pärnusse avarii, kus tegin möödasõitu ca 60km/h kiirusega liikuvatest autodest. Esimesest sain korralikult mööda, teisest peaaegu mööda, siis järsku (st suunatuli sekund enne pööret sisse) otsustas ta vaskapööret teha ja sõitis minu ukse pihta. Mina polnd nõus end süüdi tunnistama, politsei muidugi korduvalt soovitas süüdi tunnistada, et tal kiire ja ei viitsi mõõta sündmuspaika. Ei tunnistand ja ca 3-4 tundi läks kiirenduspäevast kaduma politseijaoskonnas ootamise tõttu.
Politsei ise ütles, et nad annavad kirjalikult teada, kui otsus valmis ja võib järgi tulla, jäingi seda sinisilmselt ootama ja magasin lõpuks oma 15 päeva vaidlustamist maha. Juhtum oli siis mingi 04.08.07 ja järgmise kirja sellega seonduvalt sain 23.10.07, mis oli kohtutäituri kiri. Vahepeal sai politseiga kontakti võetud ja kindlustusest asju käidud küsimas, kuid otsusest ei midagi.
Nüüd siis ajan asju liikluskindlustusfondiga, kaskot minul polnud, auto 1994a S klass ja parandamine + koefitsiendi tõus läksid päris palju maksma, vähemalt veerand auto hinnas.
Otsuses oli kirjas, et mina sõitsin teisele autole pihta. Minu autol oli külg vigastatud, temal esinurk. Piltlikult ettekujutades sõitsin maanteel külg ees talle pihta.
Oleks diktofon kaasas olnud, siis poleks eriti raske vaidlustada, sest teine pool ütles mulle, et ei vaadanud peeglisse ja nägi mind alles siis, kui juba mulle pihta sõitis.
Mida rohkem ise pinda käid või su esindaja pinda käib, seda kiiremini ja õigemini asja lahendada püütakse.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
13.12.2007 at 12:01 |
1 edit. Last edited 13.12.2007 at 12:02 by hents99
|
Sören |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
quote: hents99:
...
Otsuses oli kirjas, et mina sõitsin teisele autole pihta. Minu autol oli külg vigastatud, temal esinurk. Piltlikult ettekujutades sõitsin maanteel külg ees talle pihta.
Oleks diktofon kaasas olnud, siis poleks eriti raske vaidlustada, sest teine pool ütles mulle, et ei vaadanud peeglisse ja nägi mind alles siis, kui juba mulle pihta sõitis.
...
miks siis üldse selle politsei kohale kutsusite? teine pool tunnistas ennast süüdi ju.
____________________________
gts1000 & gl500 & w140 |
13.12.2007 at 15:56 |
|
hents99 |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Ei tunnistanud end süüdi, selles see jama oligi.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
13.12.2007 at 16:19 |
|
antoine |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
julgen ka sirki soovitada - kui midagi teha annab, siis ta ka teeb. omad kogemused.
____________________________
Cadillac De Ville 1997
Cadillac Escalade Crew Cab Pickup 6.0 V8 2005
Jeep Commander 07 WH Facelift 3.0 V6 160kW 2005 |
13.12.2007 at 20:41 |
|
Astro SS |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Kas keegi viitsiks näidete põhjal selgeks teha ,miks mass ja pidurite tüüp ei mängi mingit rolli pidurdusteekonna arvutamisel?
Kui kõige tähtsam on hõõrdetegur siis tekitame olukorra kus võrdleme kahe auto pidurdusteekonda, hõõdetegurile toetudes peaks see neil mõlemal sama olema.
Kas ka tegelikult on ?
esimene auto on ,
Mosse 408, trummel pidurid,mass 1300kg ,205/50-15 rehvidega
teine auto on näiteks
Lotus Elise, kõik ketaspidurid , mass 1300 kg, 205/50-15 rehvidega
Kui mass ja rehvid on samad,siis peaks ka hõõrdetegur sama olema ja sellest tulenevalt pidurdiusteekon ka sama.
Mis jutub kui Mosse sõidab Lotuse järgi ja Lotus teeb äkkpidurduse ? Sama pidurdusteekonna puhul ei juhtu midagi ................., mina aga ennustan et MOsse lajatab täiega sisse kuna selle pidurdusteekond on kordades suurem
edit: Kas peebu valem eeldab rataste blokeerumist ja sellest tulenevalt heade pidurite olemasolu?
Kumb on parem olukord kas pidurid on rehvidest üle või rehvid on piduritest üle ?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
13.12.2007 at 21:25 |
2 edits. Last edited 13.12.2007 at 23:06 by Astro SS
|
Jesper |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
quote: Astro SS: Kas keegi viitsiks näidete põhjal selgeks teha ,miks mass ja pidurite tüüp ei mängi mingit rolli pidurdusteekonna arvutamisel?
Loomulikult mängib. See puuklotsi-dünamomeetri-otsas-mööda-lauda-lohistamise-füüsika, millele toetudes ei mängi, jätab arvestamata terve posu selliseid efekte nagu näiteks raskuskeskme muutus pidurdamisel, hõõrdejõu muutuse õhkrehvi läbi paindumisel ja aerodünaamika.
Pidurid peavad olema paremad kui rehvid, sest kõige efektiivsem pidurdus toimub kerge läbilibisemise tingimustes. |
13.12.2007 at 22:57 |
|
vvt |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
quote: Astro SS: Mis jutub kui Mosse sõidab Lotuse järgi ja Lotus teeb äkkpidurduse ? Sama pidurdusteekonna puhul ei juhtu midagi ................., mina aga ennustan et MOsse lajatab täiega sisse kuna selle pidurdusteekond on kordades suurem
Kumb on parem olukord kas pidurid on rehvidest üle või rehvid on piduritest üle ?
Koolifüüsika pidurdamise kohta põhineb ju klotsi lohistamisel. Ehk siis jutt on blokeerunud piduritest. Praktikas on natuke teistmoodi. Kui sama kaaluga mossel ja lotusel õnnestuks samal joonel ja sama kiirusega kohe rattad blokki vajutada ja rehv on sama, siis ongi pidurdusmaa sama. Tegelikkuses võidab Lotus sellega, et pidurid on paremini doseeritavad, pidurdusjõud on pidurduse alguses kindlasti suurem ja piduripaaride omadused ei muutu nii palju pidurdamise jooksul. Lisaks juhitavus pidurdamisel ajal - mosse tõstab vaat et tagarattad maast lahti, et enamvähem kurssi säilitada, pead vähendama piduripedaalile rakendatavat jõudu.
Sellest tulenevalt ei ole õige öelda, et pidurite tüüp, suurus jne ei loe. Miks ei loe - tegemist pole ju klassikalise lohistamisega olematul kiirusel.
Samamoodi loevad rehvid. Hõõrdetegurid samal teel ei ole teps mitte päris samad. Rehvi omadused pidurdusel muutuvad. Mida viletsam rehv, seda rohkem muutub. Lisaks võimaldab raskemini blokeeruv rehv pidurdada teekonna alguses kiiremini.
Massiga on lihtsam, kuid mitte üksühene, sest toimub muude tegurite muutmine. Teoorias on jah nii, et raskema keha suurema intertsi kompenseerib sellesama massi poolt tugevamalt vastu aluspinda surumine. Tegelikkuses põhjustab jällegi mass muutusi pidurite ja rehvide omadustes - ja need muutused on jällegi sõltuvuses näiteks pidurite ehitusest. Igas autotestis venib viletsa auto pidurdusteekond täiskoormaga pikemaks. Ainult sportautodele ja kallitele saksa autodele on iseloomulik, et pidurdusteekond ei sõltu eriti koormast ja pidurite temperatuurist.
Lihtsalt see tarkus kehtib steriilsetes laborioludes. Reaalsel autol on ka terve rida muid muutujaid, mida laboris ei saa jäljendada.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
14.12.2007 at 12:32 |
|
vr_ |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
seekord on vvt jutus isegi iva..
Mass mõikab tõepoolestmaha surumisel ja edasiliikumise tahtmisel üksteist tasakaalustavalt... aga seesama õnnetu pidurdussüsteem mis toimib ka hõõrdumisel
mossel libisevad ilmselt need klotsid natuke rohkem läbi kui sellel lotusel? seal enam massi mõjutusi pole
____________________________
Imperialist 71 |
14.12.2007 at 19:47 |
1 edit. Last edited 14.12.2007 at 19:47 by vr_
|
Bikerman |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
Ja lutti saime,ehk süüdi jäime.Sirk arvas ka,et ei tasu vaielda,sest asi läheb kallimaks,kui tekkinud kahjud.
Jätsime teeäärega liiga suure vahe ja inimene arvas,et mahub sealt mööda sõitma.---Tänud kõigile |
18.12.2007 at 22:31 |
1 edit. Last edited 18.12.2007 at 22:35 by Bikerman
|
PlyVal64 |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
quote: Bikerman: Ja lutti saime,ehk süüdi jäime.Sirk arvas ka,et ei tasu vaielda,sest asi läheb kallimaks,kui tekkinud kahjud.
Jätsime teeäärega liiga suure vahe ja inimene arvas,et mahub sealt mööda sõitma.---Tänud kõigile
How its possible? Et ühe sõidureaga tänaval tohib siis paremalt mööda sõita, kui ei ole selge, et eessõitja ei tee vasak- või tagasipööret? LIsaks ei ole minu teada paremalt möödumine lubatud. Parimal juhul mõlemapoolne süü... aga et roolijoodik jääb ÕIGEKS, see on juba tipp! Üldiselt kalkun ka arvas...
Õnneks läks meil paremini, ma tegin kohe pildid ja seal oli selgelt näga, et tibi lajatas õuealal täies mahus vastassuunas ringilt tulijale otsa. Alguses tahtis HAnsa ka mõlemapoolse süü tekitada aga LKFi vahekohus, kus oli ka hr.Sirk, suutis siiski õigele otsusele jõuda. Aga ma vist pean hakkama selliseid asju "koguma", et siis mingil hetkel üks põhjalik lugu kirjutada. Kuidas Eestis soodustatakse liikluskahjude hüvitamisel selgeid liiklusrikkujaid ja sellega õigustatakse liiklusohtlikku käitumist. |
18.12.2007 at 22:55 |
|
DevilDeVille |
Kuidas arvutada pidurdusteekonda?
väga persses variant. miilitsatele paksult retsepti taaskord samas jälle targem, mis debiilide taskusse raha mitte toppida (solidaarne vastutus elik Reval takso)
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
18.12.2007 at 23:11 |
|
|