register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : EFI vs. karpa vol #¤&%   1 2 3  
Poster Message
partel
  
EFI vs. karpa vol #¤&%
quote:
Raceboy:
quote:
partel: Noh kui juba nukkvõlle ja kasti turbiine tellitakse üle neti...

Nendega võrreldes on aju suht vähetähtis, piisab kui enam-vähem on, samas kui vale nukk või turbiin killib performance'i täiesti ära.



See on küll nüüd vägagi rumal väide. EFI häälestus on vähemalt sama tähtis kui ülejäänud mootoridetailid või käiguosa. Enam-vähem häälestsuste nahka kahjuks enamasti kuuluvadki aukudega kolvid jm taoline kurb teema.
Nojah, näiteks Erkkil ja Jyrkil olid suvel seaded täiesti mööda, segu sigarikas jne. Mõlemad sõitsid 8 sek @ 260+ km/h. Jyrki TT esmasõidul olid kurvid täiesti laest võetud, aga toimis, poole gaasiga 9 sek. Häälestada on siis vaja kui hakata viimast võtma, aga milleks viimast võtta?

LT1/LT4 kõverikud on ju massikraam, iga tegija teab neid une pealt.

Kas jälle hakkab peale, et võimsus tuleb aju tuunimisest? Ideaalse häälestuse ja "enam-vähem" võimsusevahe on praktiliselt olematu, ka dünos võib see pigem mõõtevea suurusjärk olla, rääkimata "tagumikutunnetusest".

Võibolla tuleb võimsus ikka kütuse põlemisest, mille jaoks on mootorist vaja õhku läbi lasta. Kui õhku rohkem ei ole, ei saa ka rohkem kütust sisse pritsida, häälesta palju tahad. Ja kiirenduse võtmekomponendid on nukk ja kasti turbiin.

Teine asi muidugi kui inimest ennast huvitab vastav nikerdamine.


____________________________
_
03.01.2008 at 23:37
Jesper
 
EFI vs. karpa vol #¤&%
Pärtel, see "enam-vähem" millest sa räägid ongi MS kontekstis juba "optimaalne setup". Viimast heppa ei saa ükski põlveotsas tuunija üldjuhul (kohe) kätte, lihtsalt mõnedele meeldib kataloogist valmis kama tellimise asemel ise nokitseda ;)
03.01.2008 at 23:47
rustang
  
Moderator
EFI vs. karpa vol #¤&%
No Pärtel räägib sellest, et WOT režiimis oleks asi enamvähem OK. Mis on lihtne, 5-6 tõmmet suva sirgel tühjal manteel ja paigas. 100% daily driverile MS häälestamine tahaks aga ka seda, et kõik rezhiimid ning temperatuurivahemikud saaksid optimaalse settingu nii kütuse kui süüte osas, igasugu külmkäivitused ja vastavad rikastused, kiirenduspumba erinevad parameetrid, mootoriga pidurduse režiimid jne jne kõik ei tule meeldegi.
04.01.2008 at 09:23
anryo
EFI vs. karpa vol #¤&%
quote:
rustang: No Pärtel räägib sellest, et WOT režiimis oleks asi enamvähem OK. Mis on lihtne, 5-6 tõmmet suva sirgel tühjal manteel ja paigas. 100% daily driverile MS häälestamine tahaks aga ka seda, et kõik rezhiimid ning temperatuurivahemikud saaksid optimaalse settingu nii kütuse kui süüte osas, igasugu külmkäivitused ja vastavad rikastused, kiirenduspumba erinevad parameetrid, mootoriga pidurduse režiimid jne jne kõik ei tule meeldegi.
No just. Ehk, et kas on ikkagi mõtet või ei ole? Kas kõige sellega saab meil Eestis kegi hakkama, sest see on asi, mida mina ei oska.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
04.01.2008 at 10:23
mart154
 
EFI vs. karpa vol #¤&%
quote:
anryo:
quote:
rustang: No Pärtel räägib sellest, et WOT režiimis oleks asi enamvähem OK. Mis on lihtne, 5-6 tõmmet suva sirgel tühjal manteel ja paigas. 100% daily driverile MS häälestamine tahaks aga ka seda, et kõik rezhiimid ning temperatuurivahemikud saaksid optimaalse settingu nii kütuse kui süüte osas, igasugu külmkäivitused ja vastavad rikastused, kiirenduspumba erinevad parameetrid, mootoriga pidurduse režiimid jne jne kõik ei tule meeldegi.
No just. Ehk, et kas on ikkagi mõtet või ei ole? Kas kõige sellega saab meil Eestis kegi hakkama, sest see on asi, mida mina ei oska.

Mul on peaaegu kõrvalgaraazis :) mees, kes on häälestanud neid oma kümmekond.
Ja sõidab praegu peaaegu igapäevaselt sellise ajuga varustatud BMW-ga.

Endal mul on paigaldus 90% valmis. Kohe algab seadistamine... Samamoodi tahan, et tänaval just ämbriga kütet ei võtaks, ja et iga foori taga käivitama ei peaks :)
04.01.2008 at 11:01
KaroK
EFI vs. karpa vol #¤&%
Asjasse natuke sisse elamiseks võib võtta kätte teatud koguse teaduslikumat kirjandust või kasvõi lugeda läbi turboclub.ee foorumi vastavasisulised leheküljed.

Isegi täisvõimsusel seade tegemine dünopingis võttis päris mitu tõmmet. Rääkimata siis veel tänavakasutuses vajaminevate igasuguste vahepealsete koormuste rezhiimidest, et kütet pangiga ei peaks valama. Lisaks on ka kliima üsna varieeruv, mis nõuab erinevaid korrektsiooniväärtusi.

Kui 1 kraad süüdet võib anda paarisaja hobujõulisel mootoril juurde 5 hp või teha kolvi sisse augu, siis oleks hea ka süüde korralikult paika saada,
mitte panna see tuimalt 20 kraadi peale terves töövahemikus.

Jne.

Igatahes mina ei usu mingisse stock "aju" kasutamisse raua poolest kõvasti muudetud mootril, ning ka kuskilt tellitud "chip" kõlab nagu teleturu Cosmodisk.

04.01.2008 at 11:56
mart154
 
EFI vs. karpa vol #¤&%
quote:
KaroK:
Igatahes mina ei usu mingisse stock "aju" kasutamisse raua poolest kõvasti muudetud mootril, ning ka kuskilt tellitud "chip" kõlab nagu teleturu Cosmodisk.




Lisaks ei ole selle "aju"-ga suurt midagi rohkemat paele kajakate loopimist teha, kui auto "riistvaras" järjekordsed muudatused tehtud saavad.

Progetava ajuga võtad lihtsalt läpaka välja ja on asjad jälle jonksus :)
04.01.2008 at 12:02
partel
  
EFI vs. karpa vol #¤&%
Eks sõltub, mis mootoritest jutt käib. LT1 on ikka nii levinud, et tegija ütleb mootorijuppide nimekirja alusel 10 hj täpsusega tulemuse ära, asi siis küpsis teha.

Tegijamatel mootoritel on nagunii näiteks Autronic SM4 eelarvesse arvestatud.

Nagu mainitud, siis kindlasti temperatuuriga arvestada, kui kuumal suvepäeval hakata kütusekõverat optimeerima ehk lahjendama, siis jaheda ilmaga jääb asi ju liiga lahjaks.

Eks jah, EFI'le tuleb ju kõik "puust ja punaselt" ette kirjutada, erinavalt karpast, mis suudab ise mõelda. :)

Mis WOT häälestusse puutub, siis iga silinder on omaette isiksus, tegijamatel on igas primary-torus WBO2, mitte nii tegijatel on ainult pesad, kus siis ühte sensorit ringi liigutatakse ehk läheb 8 korda rohkem sõite. Süüte jaoks siis ICT funktsioon.

Arvestada tuleb, et EGT ja lambdaandurid on toredad ja kasulikud asjad, aga võivad elektroonikale kohaselt ka vigased olla ehk kahtluse korral usaldada ikkagi küünlaid ja kollektoritorusid.


____________________________
_
04.01.2008 at 12:21
Raceboy
 
EFI vs. karpa vol #¤&%
Pärtel, sa peaks end siiski EFI koha pealt veidi rohkem kurssi viima, kui nii põhjapanevaid (valesid) järeldusi teed.

EFI-le tuleb palju küll selgeks õpetada aga erineval sinu kiidetud karpast suudab ta mootori igal töörežiimil ka selle jaoks kõige optimaalsemal režiimi hoida. Ja näiteks on tal olemas tühikäik, stabiilne isegi väga vihaste nukkvõllidega. Aru ma ei saa sellest mõttetust kummardamisest stiilis "see auto on nii võimas et tel puudub tühikäik". See on IMO suur puudujääk, kui sa stardijoonel hoiad hinge kinni kas auto nüüd sureb välja või ei sure.

Siiani olen lõpuni väljahäälestanud umbes 10 autot, ja teist 10 on "võistlusseades", ehk lõplikult väljahäälestatud on vaid WOT ala ja osa cruise ala. Nende seas on ka üks Chevy small block.

Auto on võimalik päris väikese ajaga 90% oma võimetest häälestada (kasutades kogemust ja dataloggi), kuid õige tulemus saabub siiski veidi pikema aja vältel, lisaks rustangi toodud tavakasutuseks vajalike režiimide häälestus.

See, et keegi kuskil kodus arvuti taga kaugel teeb mape ringi ja sellest kohe juurde tuleb, on BS. Uute autode puhul võib jopata (see kehtib chipitootjate kohta), kuid mootori VE-d mõjutab isegi selle kulumine, ja päris suures ulatuses. Rääkimata FPR-ide, pihustite jm erinevusest autolt autole. Vaatamata sellele, et nö peaks need samad olema. Seepärast häälestavadki masstootjad autod suhteliselt konservatiivsesse seadesse, et erinevused on suured ja neid huvitab autode müük mitte garantiijuhtumite lahendamine.

Kui masinat on veel moditud, muudab see kogu häälestamise teemat omakorda.


____________________________
www.vems.ee
04.01.2008 at 13:24
partel
  
EFI vs. karpa vol #¤&%
quote:
Raceboy: Pärtel, sa peaks end siiski EFI koha pealt veidi rohkem kurssi viima, kui nii põhjapanevaid (valesid) järeldusi teed.

EFI-le tuleb palju küll selgeks õpetada aga erineval sinu kiidetud karpast suudab ta mootori igal töörežiimil ka selle jaoks kõige optimaalsemal režiimi hoida. Ja näiteks on tal olemas tühikäik, stabiilne isegi väga vihaste nukkvõllidega. Aru ma ei saa sellest mõttetust kummardamisest stiilis "see auto on nii võimas et tel puudub tühikäik". See on IMO suur puudujääk, kui sa stardijoonel hoiad hinge kinni kas auto nüüd sureb välja või ei sure.

Noh karpadega Pro Stock oma näiteks 284/304 nukaga hoiab päris kenasti tühikäiku. Need kraadid siis 0.050" pealt.


quote:

Auto on võimalik päris väikese ajaga 90% oma võimetest häälestada (kasutades kogemust ja dataloggi), kuid õige tulemus saabub siiski veidi pikema aja vältel, lisaks rustangi toodud tavakasutuseks vajalike režiimide häälestus.

Kumb on suurem, kas 90% 600'st või 100% 400'st?
quote:

See, et keegi kuskil kodus arvuti taga kaugel teeb mape ringi ja sellest kohe juurde tuleb, on BS. Uute autode puhul võib jopata (see kehtib chipitootjate kohta), kuid mootori VE-d mõjutab isegi selle kulumine, ja päris suures ulatuses. Rääkimata FPR-ide, pihustite jm erinevusest autolt autole. Vaatamata sellele, et nö peaks need samad olema. Seepärast häälestavadki masstootjad autod suhteliselt konservatiivsesse seadesse, et erinevused on suured ja neid huvitab autode müük mitte garantiijuhtumite lahendamine.

Kui masinat on veel moditud, muudab see kogu häälestamise teemat omakorda.

Nojah, häälestamisest tuleb juurde ainult siis kui vana setup oli (kõvasti) mööda.

Mida ma tahan rõhutada, et see häälestamine tähendab segu lahjendamist, mis mõnes (harvaesinevas) olukorras võib liiga lahjaks osutuda, kuna puudub "enam-vähem" häälestuse, s.t. rikkama segu turvaala.

Ma saan aru, et on suur hulk inimesi, keda huvitab vastav nikerdamine, aga ei maksa loota mingit jõulisa, kütusekulu muidugi võib väheneda.

Võiks meeldetuletuseks lugeda seda artiklit:
http://rehermorrison.com/techTalk/48.htm








____________________________
_
04.01.2008 at 15:21
vvt
  
EFI vs. karpa vol #¤&%
Pärtel kisub asja lihtalt talle igiomasesse TF-sofistikasse.

Kuidas sellest küll ta aru saaks, et maamunal on muid autosid rohkem kui TF või outlaw'd?

Hea näide totrusest:

quote:
Arvestada tuleb, et EGT ja lambdaandurid on toredad ja kasulikud asjad, aga võivad elektroonikale kohaselt ka vigased olla ehk kahtluse korral usaldada ikkagi küünlaid ja kollektoritorusid.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.01.2008 at 16:07 1 edit. Last edited 04.01.2008 at 16:10 by vvt
mart154
 
EFI vs. karpa vol #¤&%
pärtel-pärtel :)

lihtne küsimus, miks ei või sellel 600-sel olla EFI-t?
kui palju erineb 100% 600-st ja 90% 600-st? Piisavalt, et sina 90% auto roolis vaataksid piduritulesid? :)

Ei tahaks küll kõvatada. aga loodan oma 2.5 mikromootorist 400+hp kätte saada, sõita ja sellega -20 õhutemperatuuri juures tööle ja kõige selle juures kasutada 15-20liitrit sajale. Ahjaa, kogu see hp-eelarve peaks jääma alla 100k...

WB lamda sond maksab a-la 1000eek. läheb perse (ca 50k km peale :) ) ostan uue...
ega see EGT ka märgatavalt rohkem rahakotti ei röövi.

Kui segu sul tuhatoose toodab, siis on asi ikka mehes, kes arvuti taga.

Ahjaa, ja kui see elektroonika nii kurjast ja ebatöökindel peaks olema, siis peaks mu MS vist juba 3x maha põlenud olema. :)

Keegi ei ütle sulle, Pärtel, mis Sina tegema pead, aga elektroonika ei ole nii paha, kui sa arvad :)
04.01.2008 at 16:31
partel
  
EFI vs. karpa vol #¤&%
Ehh, EFI rahvas endas nii ebakindel, et otsivad kriitikat ka sealt, kus seda ei ole. :)

Ma tahan öelda, et jõud tuleb ikka kütuse põlemisest, mille tarbeks on vaja õhku. Ehk eelkõige on olulised sellised lihtlabased mitte-elektroonilised pisiasjad nagu töömaht, plokikaaned, nukkvõll, ülelaadimine.

Erkki Camarol ei puutunud kütusekõverat üldsegi, kuigi teadsime, et see on liiga rikas. Ainus "aju tuunimine" oli stardipöörete piiraja muutmine. Sellest hoolimata oli auto kiirem kui need, kel peale iga sõitu oli laptop katusel.

Asjatundlik häälestamine on vaid viimane lihv, põhiasjad on ikka muud.


____________________________
_
04.01.2008 at 17:02
Raceboy
 
EFI vs. karpa vol #¤&%
Jah, ja sama tehnika ja rõhuga kuid korralikult väljahäälestatuna on mootori poolt arendatav võimsus vähemalt 1300-1400 hj.

Kui sa pärtel nüüd veidi laiemalt ringi vaataksid, siis efiga small/big block masinad on suhteliselt levinud, nii ülelaadimisega kui ilma.

Kas sa kujutad ette endale Erkki mootoriga tänaval sõitmist? Ilmselt mitte (võibolla sina tõesti tegelikult), kuid tean peast vähemalt 5-6 inimest, kelle nii ligi 30% võimsamad mootorid (BB TT EFI) on täiesti sõidetavad tänaval.

EDIT: Laptop iga sõidu järel katusel ei pruugi häälestamist tähendada vaid dataloggi uurimist.

____________________________
www.vems.ee
04.01.2008 at 17:25 1 edit. Last edited 04.01.2008 at 17:25 by Raceboy
partel
  
EFI vs. karpa vol #¤&%
quote:
Raceboy: Kui sa pärtel nüüd veidi laiemalt ringi vaataksid, siis efiga small/big block masinad on suhteliselt levinud, nii ülelaadimisega kui ilma.

Kas sa kujutad ette endale Erkki mootoriga tänaval sõitmist? Ilmselt mitte (võibolla sina tõesti tegelikult), kuid tean peast vähemalt 5-6 inimest, kelle nii ligi 30% võimsamad mootorid (BB TT EFI) on täiesti sõidetavad tänaval.

EDIT: Laptop iga sõidu järel katusel ei pruugi häälestamist tähendada vaid dataloggi uurimist.
Ja mitu korda ma pean ütlema, et asi ei ole EFI's?

Ma lihtsalt ei taha et antud teema jätab mulje, et häälestamine üksi tagab piiramatu võimsuskasvu. Põhiasjad on ikka muud.

Jah, youtube'st on lihtne leida tõestust et 1500++ hj BB TT EFI autoga saab sõita tänaval, aga võib-olla on sellisel võimsusel peale EFI häälestatavuse mingi osa ka BB'l ja TT'l?

____________________________
_
04.01.2008 at 17:46
anryo
EFI vs. karpa vol #¤&%
Loomulikult on põhiasjad muud. Kuid mina esiteks ei soovigi mootorist rohkem õhku ja kütet läbi lasta. Ehk, mina olen selle auto mootoriga seal, kus need MUUD on tehtud ja nüüd vaja häälestada.
Eks see MUU piir on ja ka erinevatel autodel erinev. Kui ehitaks vaid võistlusautot, siis ma kindlasti ostaks valmiskujul BBC mootori ja saaks sama raha eest palju rohkem.
Hinnanguliselt on mul Camaro tehnika arendamisesse mingi 40k juba läinud ja sel talvel läheb 20k veel. Kui siia panna otsa ka veel võiamalik vana mootori müügist saadav raha, siis ongi uue ja palju võimsama raha juba kulunud.
Aga ma ei tahagi Camarost 600Hp masinat, vaid olemasolevast (töökindlast) LT1 mootorist, millel ei ole isegi headereid vahetatud, saada seda, mida ta on suuteline tootma. Ja seda kõige optimaalsemalt.
Ma usun, et kõik on nõus nentima, et kui maanteekulu on 9L/100 ja linnas mu viimane paak oli 25L/100 (seda enam-vähem normaalse sõidustiili juures), siis on moorori juhtimises ja segudes midagi mäda. Seda enam, et LT1 OBDII aju on teada/tuntud oma vale segu poolest.
Eks natuke rolli mängib ka asja juures see, et sooviks nii Peetri kui Hr. Gets masinatega joonele panna, kuna nemad on kasutanud ühtesid (kõigile teada ja taevani kiidetud) lahendusi ja mina teisi. Mind huvitaks, kas nad ikka on nii palju kiiremad, kui arvavad olevat või kas üldse on... :smokin

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
04.01.2008 at 18:26 2 edits. Last edited 04.01.2008 at 18:27 by anryo
Raceboy
 
EFI vs. karpa vol #¤&%
Häälestamine ei taga piiramatut võimsusekasvu, ja maksimaalvõimsuse vahe on tihti võibolla vaid 10%, kuid igapäevakasutuse seisukohast on 1000+ (või isegi vähema) hj puhul mingi muu lahendus peale EFI kergelt öeldes väheoptimaalne.

Üldiselt tahaks näha, kuidas sa Pärtel mõne BB TT mootori karpaväel normaalselt sõitma paned. Kui suudad seda teha nii et ta käivitub igast asendist normaalselt ja sellega saab paagitäiega vähemalt teise bensiinijaama sõita, siis müts maha. Aa, eelduseks on ka see, et kolbidel ei tohi auke tekkida.



____________________________
www.vems.ee
04.01.2008 at 22:21
anryo
EFI vs. karpa vol #¤&%
Ei noh, Pärtel oskab ju autosid käivitada küll. Pritsipudelist natukene benssu august sisse ja siis mõnekümmne pöördega juba natuke käivitub ka... Seda ju on enne iga Erkki starti näha... :lol
No offence, Pärtel, sest Kui jutt käib võistlusautost - siis olen sinuga 100% nõus.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
04.01.2008 at 22:57
vvt
  
EFI vs. karpa vol #¤&%
Algul tundus see pärtli jutt naljakas, aga see ebakompetentne jutt mootorielektroonika vähesest töökindlusest hakkab vaikselt üle võlli keerama.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.01.2008 at 21:33
vvt
  
EFI vs. karpa vol #¤&%
Kuulge tõsiselt, kas seda LT-1 tehaseaju ei saaks kuidagi lihtsalt aretada kuuesilindrilisele mootorile? Kui eelnevad teemad läbi lugeda, siis tundub, et see on üks piiramatu võimalusega aju, mis on vähemalt samahea kui suvaline standalone oma. Hoiaks kohe kõvasti raha kokku? Noh, kes teeb ära?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
07.01.2008 at 12:54
partel
  
EFI vs. karpa vol #¤&%
WBO2 puhul tuleb jällegi arvestada, et tegemist on "va lolli elektroonikaga".

Näiteks küünla sädevahe on liiga suur, süüde ise nõrk vms ja silinder ei löö, vaid lükkab põlemata kütuse WBO2'le ette, mis näitab seega sigarikast segu.

Elektroonika ilmeksimatust uskuv tegija mõistagi keerab segu olulisemalt lahjemaks ja... :kill

Süütekurv:

Kohaltvõtt/pöördesseminek vajab varasemat süüdet, hiljem kui pöörded on suht konstantsed, kuluvad ära retardid. Ekstremaalse näitena võib tuua N2O Pro Modid, millel veel lisaks nitroretardid, kogu summa tähendab seda, et eelsüütenurk on praktiliselt 0* ja leegid torudest väljas. Kiirenduse puhul kulub ära igale käigule oma kurv.

Ja mõistagi ICT (Individual Cylinder Timing) kuna kõik silindrid on omaette isiksused ja tahavad erinevat süütenurka.


____________________________
_
07.01.2008 at 13:04
mart154
 
EFI vs. karpa vol #¤&%
see, et sina ei oska wbo2 andurit kasutada, on sinu isiklik traagika minu meelest :)
07.01.2008 at 13:14
KaroK
EFI vs. karpa vol #¤&%
Kui kõik silindrid on omaette isiksused, siis mismoodi saab ilma ilma "progetava ajuta" neid normaalselt toita ja süüdata ?
07.01.2008 at 13:21
partel
  
EFI vs. karpa vol #¤&%
quote:
KaroK: Kui kõik silindrid on omaette isiksused, siis mismoodi saab ilma ilma "progetava ajuta" neid normaalselt toita ja süüdata ?
Toide: iga silindri pordipihustite erineva läbimõõduga düüsid.
Süüde: Süüteboksil on ICT ja muu vajalik olemas.

Tänapäeval võib mehhaanilise sissepritse kütusekurvi ikka üsna laialdaselt reguleerida. Rikkaks või lahjemaks, solenoidid aktiveeruvad kütuserõhu, taimeri, käiguvahetuse, juhi lülitamise peale vm peale.

Korralikul mootoril tuleb ju nagunii alustada turvaliselt rikkast segust. Järgnev paljukiidetud häälestamine on segu lahjemaks keeramine, mis võib kehvasti lõppeda. Võimsus tuleb ikkagi muudest asjadest. Blown big block on võimas ka siis, kui kütusekurv on nii rikas, et väljalasketorudest niriseb välja.

Ma ei saa aru, kui keegi ütleb, et segu oli liiga lahja, keerasime rikkamaks. Kui segu on lahja, siis mootor on kotis enne esimese tõmbe lõppu.

Eelnev ei puuduta 400 hj igapäevasõiduki kütusekulu väiksel koormusel.



____________________________
_
07.01.2008 at 14:09
KaroK
EFI vs. karpa vol #¤&%
Kas ned taimerid ja solenoidid ja süütebox ja lülitid ja muu ei ole elektroonika ?
On muidugi tootjaid, kelle asjad rohkem ära jäätuvad/kõrbevad.

381hp ja 437nm 1,6 turbo civic on ka võimas ja kütust ei jookse ka kuskilt otsast välja.

Ka max võimsusele häälestades on dünograafikust selgelt näha, kui segu saab natuke liiga rikas, kukub moment kohe ära,
liiga lahjaks minnes kukub moment laugemalt ja ei pruugi ka alati kaasa tuua tuhatoose.


umbes nii olen mina kogenud/aru saanud
07.01.2008 at 14:56
tqhq.ee foorum : Vaba teema : EFI vs. karpa vol #¤&%   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.