Poster |
Message |
Draakon |
Tuleviku autod suruõhul?!
Kuna autode arengust-taandarengust ja eri kütuseliikidest siin ennegi juttu olnud paneks ülesse sellise lingi suruõhumootoritest. Kõik oma V8-le siis kõrgsurveballoone paigaldama.
http://www.snotr.com/video/835
____________________________
F.T.W. |
22.01.2008 at 20:51 |
|
Gambrinus |
Tuleviku autod suruõhul?!
Päris hea, eks sinnapoole tulevikus pilgud tõesti pööratakse! |
22.01.2008 at 21:10 |
|
ramman |
Tuleviku autod suruõhul?!
Huvitav, kui suur peaks olema balloon, mida big block vajaks samade jõunumbrite säilitamiseks. Hetkeks võib ju paarisajaliitrisest jätkuda aga eriti kaugele ei jõua vist. |
23.01.2008 at 10:24 |
|
olevtoom |
Tuleviku autod suruõhul?!
quote: Gambrinus: Päris hea, eks sinnapoole tulevikus pilgud tõesti pööratakse!
Ikka märkame, et uus on hästiunustatud vana . Suruõhumootor pärineb 19. sajandist ja autodel pole ta levinud ikka sel proosalisel põhjusel: suruõhu energiamahukus jääb bensiini või diislikütuse omale kõvasti alla. Tehnoloogiliste jamade seast võiks mainida kas või seda, et viimane bensiiniliiter paagist annab sama energiahulga kui esimenegi. Suruõhk jääb rõhu vähenedes järjest "jõuetumaks".
Energiaprobleemi suruõhuauto -- nagu elektriautogi -- ei lahenda. Niikaua kui pole odavat ja massilist elektrienergia tootmise võimalust mitte fossiilkütusest. Saastet saab küll teise kohta ümber tõsta. Ja akumulaatoritega elektriauto ees on suruõhuauto eeliseks üsna kiire laadimine.
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
23.01.2008 at 13:22 |
|
olevtoom |
Tuleviku autod suruõhul?!
quote: ramman: Huvitav, kui suur peaks olema balloon, mida big block vajaks samade jõunumbrite säilitamiseks. Hetkeks võib ju paarisajaliitrisest jätkuda aga eriti kaugele ei jõua vist.
Kirjutavad, et 300 liitrit 3000-baarise (!) rõhuni kokkusurutud õhku veab autot sama kaugele kui 1,4 liitrit bensiini.
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
23.01.2008 at 13:27 |
|
Jesper |
Tuleviku autod suruõhul?!
Ma ei usu, et see bensiiniga üldse võistlema on mõeldudki - pigem ikka elektrimootoriga ZEV rakendustes. Ma fakte ei tea, aga intuitiivselt tundub, et suruõhk võiks olla väiksemate kadudega energiasalvestusmeedium kui aku. |
23.01.2008 at 14:29 |
1 edit. Last edited 23.01.2008 at 14:29 by Jesper
|
Madlobster |
Tuleviku autod suruõhul?!
Suruõhk on üks kallemaid energia liike üldse. Ja et see mingisugusest idee tasandist kaugemale jõuaks selles tugevalt kahtlen. |
23.01.2008 at 16:25 |
|