Poster |
Message |
raimo |
Changig firing order
Sattusin lugema artiklit nookurite, tõukurite ja muu kohta ning avastasin enda jaoks midagi uut. Huvitav oleks teada kas keegi on ka katsetanud?
One trend that seems to be gaining momentum today is changing the firing order of a smallblock Chevy V8 to improve fuel distribution and power. John Steely of Howard Cams says switching the No. 4 and No. 7 cylinders in the firing order with a special camshaft works well for a lot of circle track racers. Whether this same trick works on the street or drag strip remains to be seen. |
31.01.2008 at 01:22 |
|
Jesper |
Changig firing order
Big-blockidel on see tavaline asi, lähim näide on näiteks Erkki auto (kui täpne olla, siis see on küll double swap, ehk 4/7 2/3). Samas arvesta, et see asi mõeldi välja Pro Stocki mootoriehitajate poolt, kes avastasid et kui silindrid nr 5 ja 7 järjest paugu teevad, läheb mootoriploki vastav ots natuke liiga kuumaks, seega nihutati probleem algul 4/7 swapiga silindrite 2 ja 4 vahele, kuhu voolab värsket jahutusvedelikku peale ja seega pole asi nii hull. Samas Pro Stocki viilijatele see lahendus miskipärast ikka ei meeldinud ja sinna otsa tehti ka 2/3 swap, mille tulemusena liigutati probleem silindripaari 1 ja 3 peale. Ma ei suuda nüüd peast visualiseerida xBC vända kuju, aga mu (suhteliselt kapsastunud) mälu järgi oli see 1-3 vända peal kuidagi rohkem "harali" (paremini jaotunud koormus) kui 2-4, sellest ka swap.
Sounds like rocket science? It is
Ma ei ole mingi ekspert, aga kui swapped nukk pole just samas hinnas tavalisega, tundub tavalise mitte-nii-viimase-piirini aetud SBC jaoks halva investeeringuna. |
31.01.2008 at 02:56 |
2 edits. Last edited 31.01.2008 at 03:17 by Jesper
|
partel |
Changig firing order
Täpsemalt öeldes mitte 4/7 vaid 7/4 swap.
Erkkil on jah double swap 7/4 ja 2/3 ehk mitte 18436572 vaid 18726543.
Tähtsam on 7/4. Point selles, et välistab kõrvuti asetsevate 5&7 järjestikuse. Muidu need võtaksid teineteise kütusesegu ja ka süüde võib üle hüpata. Standardnuka puhul võiks 5&7 juhtmed lahus hoida.
On ka näiteks 4/4 swap, s.t kõigepeal lähevad ühe poole sil ja siis teise.
Aga muidu on see rohkem viimasete raasude kogumine, kõigepealt tuleb ikka õige tüüp valida, s.t. agressiivne mehaaniline rull koos väga heade klapivedrudega.
Kui ma oleks relvafriik, siis paneks märklauale flat tappet nuka pildi ja kõmmutaks selle minigun'iga molekulideks!
Nukkvõll on auto kõige tähtsam osa, see peab olema eritellimusel ja hind ei ole mingi argument.
P.S. ja tõsta ikka jagajal juhtmed ka ringi. Darwini juhus: klient helistab, et peale swap nuka installi mootor paugub jne, öeldi, et vaheta ikka juhtmed ka ära. Tüüp ostis seega uued juhtmed Aga ikka paukus. Milleks jagajal süütejärjekorda vahetada kui nukatootja juba selle vahetas. Te peate nüüd asjatult ostetud uued custom juhtmed välja maksma!
____________________________
_ |
31.01.2008 at 07:33 |
1 edit. Last edited 31.01.2008 at 07:37 by partel
|
Jesper |
Changig firing order
Pärtel, oled sa kindel selles küttesegu teemas? Ma olen ka küttesegu juttu kuskilt kuulnud, aga ei saa pihta kuidas see swappimine asja parandab, kõigi variantide puhul jääb ju kuhugi alles olukord, kus kaks silindrit järjest imevad. Või jätan ma midagi kahe silma vahele? |
31.01.2008 at 08:19 |
|
partel |
Changig firing order
Nojah, kõige lihtsam vastus on, et ei tasu peab vaevata, 7/4 swap lihtsalt töötab. Silmanurgast olen näinud jah vastavaid arutelusid, et teoreetiliselt lükkab probleemi mujale jne. Aga see ei ole mingi imeasi, lihtsalt väike nipp.
Kõige tähtsam on ikkagi õige nukk, s.t. custom solid roller koos väga heade klapivedrudega ja korralik süüde.
Igast ajutuuningu imeprogrammid jne imenipid ei maksa midagi võrreldes töömahu, korralike kaante ja õige nukaga.
____________________________
_ |
31.01.2008 at 08:51 |
|
|