Poster |
Message |
jeff01 |
Slikkidest.....
Kust on odavam osta / tellida Dragi slikke? Mis hindadega peaksin arvestama?
Autost niipalju, et olin kuni tänaseni kindel, et vajan oma 160kw/315nm mikromootorilgi dragi slikke kuna kolmanda lõpus tekkis pidamine alles piiraja all kiirusel 120km/h aga nüüd sai auto 8cm madalamaks, tagasillale 30 lisakilo suurema diffri näol, mille sisuks on TORSEN tüüpi lukk ja ka ülekanne tal sees selline (3.15) et pikkade käikudega lõpetan kolmanda käiguga 402m ja nüüd on tunne hoopis selline et rahuliku käiguvahetuse korral võin teise lõpuski ilusti põhja vajutada, mitte nagu enne, mil uisutas veel kolmandaga (Kiirused nende kahe käikude lõpus pmt samad nüüd)
Mis rehvi ma üldse vajan?
Suuri lisajõude ei tule kuna auto jääb vabalt hingama esialgu
Peale tänaseid proovisõite tundub et kui tänavarehv oleks soe poleks asi üldse nii hull kui esimestel proovimistel.
Järjest rohkem hakkab tunduma, et dragi rehv oleks owerkill, kuid samas saaks startida oluliselt kõrgemate pööretega ilmselt.
Kas keegi oskaks anda oma kogemusele toetudes 10 pallis skaalal punkte:
a) kehavle tänavarehvile
b) Korralikule uuele tänavarehvile
c) Streetlegal slikkidele nagu näiteks toyo R888
d) Ringraja slikkidele
e) Dragi slikkidele
Esmärk on mitte just suurte kuludega kaasa sõita ametlikel võistlustel A klassis, nö mitte võitma minnes aga nii, et mul sekundeid rehvide taha ei jääks.
Lugupidamisega´Joosep |
01.02.2008 at 15:20 |
|
Olds |
Slikkidest.....
Ja tänavarehv ei tahagi niivõrd kõva burnouti nagu paljud teevad ja arvavad vaid pigem paarisekundilist "puhastust." Soojaks aetud tänavarehv vaata, et isegi on hullem kui lihtsalt "puhastatud" variant
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
01.02.2008 at 16:03 |
|
rustang Moderator |
Slikkidest.....
Omal ajal kui Drag veel "rahvasport" oli ja Pärnu võistlustel lipuga starti anti olid abiks lamellid, mis aitasid nõrgavõitu autoga stardis nii mõnelegi vastasele üllatuse valmistada. |
01.02.2008 at 16:31 |
|
BENBEN |
Slikkidest.....
Tänaval on tänavarehvid, ringrajal rinkarehv, dragi ajal dragi rehv. Miks? Tänavarehv on mõeldud 10-te tuhandete kilomeetrite läbimiseks ja on kõva seguga(tukk aega ei soojene, siis läheb kõige sobivamast temperatuurist ruttu üle ja siis peab veel kehvemini kui külmast peast, rinkarehviga peaks tegema burnouti mõned minutid... ja siis kohe minema muidu jahtub maha ja rehvi küljed ei ole nii pehmed et võimaldada korralikku kohaltvõttu, dragi rehvil on haardepinnal sobiv segu ja pehmed küljed absorbeerivad stardihetkel energia ja pärast vabastavad selle. Ise olen naljapärast katsetanud ka vanu ralli kruusarehve, ootamatult ilmnes nende eelis õhtul niiskemas olukorras...
Teadjamad on oodatud parandusi/täiendusi tegema.
a)0
b)3
c)8
d)6
e)10
____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range")
PerTronix, Doug Headers, JBA Exhaust, H-D exhaust systems, Cambertire dealer.
Ask for price!
www.benben.ee |
01.02.2008 at 17:48 |
1 edit. Last edited 01.02.2008 at 17:50 by BENBEN
|
Silwer |
Slikkidest.....
Toyo R888 60ft aeg oli mul lasna kanalis kriips üle 2 sek. Dragi rehviga peaks sellest mingi 0,2 vähemalt alla saama.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
01.02.2008 at 19:44 |
|
jeff01 |
Slikkidest.....
Tänud asjalike vastuste eest, kaldun veidi streetlegal slikkide suunas, kuna:
1) hind on oluliselt odavam kui dragi slikkidel
2) mu autol on liiga vähe jõudu et dragi slikkidele raisata.... |
01.02.2008 at 22:02 |
|
Silwer |
Slikkidest.....
quote: jeff01:2) mu autol on liiga vähe jõudu et dragi slikkidele raisata....
Kui tahad 1500rpm startida siis miks mitte. Üle selle 1500 startides käib lihtsalt ratas tühja sinu auto jõu, kaalujaotuse ja tänavalegaalse sliki juures.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
01.02.2008 at 22:21 |
|
peep Moderator |
Slikkidest.....
Kuidas drag'i slikid oluliselt kallimad on kui R888 Kui eesmärk on väikese eelarvega hästi esineda, siis investeering korralikku rehvi on ikka üks väga hea investeering - ütleks, et parim raha/sekundi suhe üldse. -1 kümnendik stardis = -1,5 kümnendikku ET'st. Auto võimsus pole oluline, nii nõrka autot mis joonel ratast ringi ei saa, ei ole olemas. |
01.02.2008 at 23:19 |
|
partel |
Slikkidest.....
Rehv on viimane asi, kust kokku hoida.
Need kontaktpinna loetud ruutsentimeetrid ongi need mis võimsuse kiirenduseks muudavad.
Esimene küsimus, kas 15 tollised mahuvad?
Kui jah, siis lollikindel valik on ikka:
http://www.mickeythompsontires.com/strip.php?item=ETDrag
Kindlasti peab olema rehvirõhumõõtja ja kasuta ainult ühte, kuna igaüks näitab erinevalt.
Burnout: nagu kirjas, siis nõuab väikest burnouti või üldse mitte. Üle stardijoone burnout on show, tagasi jõudes on rehvid juba jahtunud ja paska külge korjanud. Teisest küljest, külgsein väsib kiiremini kui rehv kulub, ehk mida võimsam auto, seda rohkem võib kummi põletada, kuna külgsein väsib enne. Näiteks 600+ hj ja 1800 kg 10 sek bracketauto külgsein kestab mingi 70 sõitu, võrdluseks, et Top Fueli rehvid kestavad 1-4 sõitu.
____________________________
_ |
03.02.2008 at 12:30 |
|
hunt |
Slikkidest.....
Ardo Civicu- punnile igatahes mahtusid ja ta laksas 1,8x aegasid.
Edit: oh sa püha püss küll !
1000 vabandust, et niimuudu ämbrisse panin ! Muidugi Ardol Oopel ... enam nii ei tee !
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
03.02.2008 at 17:20 |
2 edits. Last edited 14.02.2008 at 10:51 by hunt
|
PlyVal64 |
Slikkidest.....
quote: hunt: 15'' Ardo Civicu- punnile igatahes mahtusid ja ta laksas 1,8x aegasid.
Sa nüüd Gsinuti käest alles saad Tuleb siin ausat Saksa Mosset pilukaks sõimama. Kadett, ikka Kadett, on see Ardo punane "punn".
Kuid mõte õige, FWD puhul võib slikk olla vist isegi tähtsam, kui normaalse auto puhul. Edevedusel ju "kaal sillalt kaob", kui vähegi kiirendust on, tagavedusel on asjad vastupidi. Igal juhul saab ka 30kW FWD sussi tuimalt sahisema, RWD puhul kipub ka 60 kW väheks jääma. 40Hj Sappari või Põrnikaga ketsi ikka ei vilista, olgu sidur ning mootori konfig (bokser ja vau) kui hea tahes. Kuid "Inetu Pardipoja" ühe labajala saab suitsema küll. Kõigil rehvilaius sama,nii 145 mm....
Aga nagu ma aru saan, on teemaalgatajal mingit laadi agraarPorsche ehk RWD. Sinna peaks 15-tolli ikka ää mahtuma. Kaalujaotus peaks ju väga hää olema, slikk võib päeva küll päästa. |
03.02.2008 at 22:02 |
1 edit. Last edited 03.02.2008 at 22:05 by PlyVal64
|
bastion |
Slikkidest.....
tere,
ma ei saa aru mismoodi puutuvad osad kommid siin teemasse lugedes Jeff-i esimest lauset aga Mickey Thompsoni rehve toovad maale eestis Cooperrehvid (http://www.cooperrehvid.ee/) ja Keisei Racing OÜ (www.keisei-racing.com)
hinda oskad juba ise küsida , omaltpoolt pakun TQHQ seltskonnale välja idee grupiostule. saab kombineerida ET Street,Drag,Front ja offroad rehve.
täpsem info juba privaadis
olavi
____________________________
(Varuosad & Tuuning) CARSHOP.EE - tel 6701222 (Wiseco,K1,JE Pistons,ARP,Cometic,Trend,Dart,Diamond) |
04.02.2008 at 15:33 |
|
Raceboy |
Slikkidest.....
Ei ole agraar-Porsche, BMW E30-le vaja hoopis, aga see samuti RWD. Tõsi, Joosepi 944-ga võrreldes olematu rataste pidamisega (Porschel käigukast tagasilla kohal).
____________________________
www.vems.ee |
04.02.2008 at 17:40 |
|
jeff01 |
Slikkidest.....
quote: Raceboy: Ei ole agraar-Porsche, BMW E30-le vaja hoopis, aga see samuti RWD. Tõsi, Joosepi 944-ga võrreldes olematu rataste pidamisega (Porschel käigukast tagasilla kohal).
Ei tahtnud e30 keret mainida, kuna siin foorumis ei vaadata sellele automargile just h'sti ja selleks ka p]hjus olemas. Aga iga bmw roolis ei ole tegelikult pilves v]i purjus ajudeta v'rdjas kes teisi surnuks s]idab.
Auto hetkel s]idukorras aga minust 4000km kaugusel.....tahaks juba raadile Gtechiga proovima aga ei saa....
kui viimati temaga tegelesin oli umbes niisuguses seisus et ootas keevitamist http://porsche-foorum.ee/bmw/data/1201855764/P2010019.JPG
Eks katsun siis tasapisi koguda ja m]tlen esmalt slikkide kui racing paagi suunas....
E30 koobastes olnud kuuldavasti 235/35/17 rehve, eks pean otsima parima offsetiga veljed ja 15 tolliseid slikke kalkulaatorite abiga sobitama hakkama....vajan vist umbes midagi nii suurt kui 205/60/15 kuna sellega l]petan veel kolmandaga ,akseli j'rgi pole m]tet sekundiks neljandat sisse panna....parim mis akseliga oma andmetega saavutasin oli 13,5 kaalu kq suhte j'rgi 14,5 ja ise loodan nende keskmist ehk 13,999... auto kaal saab olema umbes 1250 kg koos minuga v]i veidi v'hem. ja tehasest sel mootoril 160kw, mille katsun tagasi saada vabama hingamise ja v'ljalaske, ning progetava aju abiga.
Tänud asjalike vastuste eest. |
05.02.2008 at 12:03 |
1 edit. Last edited 05.02.2008 at 12:14 by jeff01
|
Olds |
Slikkidest.....
Mul sõber üritas samale kerele panna alla Hoosier 9.00X26.00 R15 slikke ja need hakkasid koopasse käima. Seega pead kas koobast laiendama või leidma kitsama rehvi
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
05.02.2008 at 12:40 |
|
partel |
Slikkidest.....
Nojah, üldreeglina rehvid ikka nii suured kui alla mahuvad, muidugi on need ka hoorattad ehk kui mootor on nõrgem kui rada, siis võib ka väiksem olla.
Peaülekanne valitakse rehvide järgi, mitte vastupidi.
Hea pidamisega võib jõuülekanne ja/või vedrustus nõrgaks jääda.
Mida G-tech'iga proovida on? Suvel õhtupoole läheb paremaks, jah! Ükskõik, mis juppi tuunides...
____________________________
_ |
05.02.2008 at 13:12 |
|
PlyVal64 |
Slikkidest.....
Total OT aga eraldi teemat pole ka mõtet teha: slikkide, tagaveo, dragi ja näiteks bracketiga siiski seonduv:
15K sek eest Commodore Coupest tehtud 4-link paberitega dragi toorik. Dana60, plastuksed-luugid, korralik puur etc. Sinna mootoriruumi Kaubalifti tehnika ja peaks üks sigakiire apastraat suht odava raha eest saama. OT out.
Äkki mõni otsustab lolli rahakulutuse asemel kohe korralik toorik soetada. |
05.02.2008 at 22:47 |
|
Raceboy |
Slikkidest.....
quote: PlyVal64: Äkki mõni otsustab lolli rahakulutuse asemel kohe korralik toorik soetada.
Eks enamasti vaadatakse ikka seda, mis soodsalt saada on ja soodne ehitada.
Muidu meie oludes ilmselt oleks lihtsuse, know-how ja riiulijuppide poolest A-klassis kindlalt mõistlikuim variant Põrnikaga tegeleda. Asi on parima võimaliku pidamisega ühesillaveoliste seas.
____________________________
www.vems.ee |
05.02.2008 at 23:50 |
|
jeff01 |
Slikkidest.....
quote: Olds: Mul sõber üritas samale kerele panna alla Hoosier 9.00X26.00 R15 slikke ja need hakkasid koopasse käima. Seega pead kas koobast laiendama või leidma kitsama rehvi
Seega ehk lihtsam jah kitsamad osta, kuigi ei v'lista seda, et kui tal üks külg koopasse k]is siis ehk leiab parema offsetiga veljed.
Keret v'liselt muuta pole plaanis. Ei ole nii suuri rahalisi võimalusi et dragsterit ehitama hakata ja proovin niisama odava tehnikaga kaasa sõita ja purustada linnalegend, et selline combo ei mahu 13s sisse, seejuures saada juurde teadmisi ja rahulolu õlistest k'test
Hetkel ei taha peaülekannet muuta aga olen sellele ka mõelnud ja ehk kevadepoole... sellesse M3me TORSEN tagadiffrisse pidid kõikide e36 keskmise korpusega diffrite ülekanded sobima
|
07.02.2008 at 18:48 |
|
voy |
Slikkidest.....
....sellepärast ongi Raceboy-l õigus,kui tahad ,,linnalegendi,, purustada,ehita põrnikast!? PS ! Ürita ükskord üks asi täielikult valmis ehitada(vahet pole mis auto mark),aga ära jäta pooleli oma alustatud tööd ! |
07.02.2008 at 22:46 |
1 edit. Last edited 07.02.2008 at 22:57 by voy
|
Olds |
Slikkidest.....
quote: jeff01: quote: Olds: Mul sõber üritas samale kerele panna alla Hoosier 9.00X26.00 R15 slikke ja need hakkasid koopasse käima. Seega pead kas koobast laiendama või leidma kitsama rehvi
Seega ehk lihtsam jah kitsamad osta, kuigi ei v'lista seda, et kui tal üks külg koopasse k]is siis ehk leiab parema offsetiga veljed.
Need veljed olid muideks ümber tehtud ja offset viidud nii maksimaalselt heaks kui kannatab kuid siiski...
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
08.02.2008 at 11:07 |
|
jeff01 |
Slikkidest.....
quote: PlyVal64: Total OT aga eraldi teemat pole ka mõtet teha: slikkide, tagaveo, dragi ja näiteks bracketiga siiski seonduv:
15K sek eest Commodore Coupest tehtud 4-link paberitega dragi toorik. Dana60, plastuksed-luugid, korralik puur etc. Sinna mootoriruumi Kaubalifti tehnika ja peaks üks sigakiire apastraat suht odava raha eest saama. OT out.
Äkki mõni otsustab lolli rahakulutuse asemel kohe korralik toorik soetada.
Ma ei tea küll dragist just palju aga minuteada on viese kaubalifti kaal miinimum piiril ja suuri pidamisprobleeme tal selle 4liitrise stockis 200kw mootoriga just ei ole et se 4 link selle mootori nüüd siga-kiireks teeks...
Minu puhul pole se projekt aga mõeldav kuna se auto vajab veelt mitut sadat tuhandet, et nii põhjalik ettevõtmine end õigustaks ja kes minu puhul seadistaks sellise auto vedrustuse :S
Hetkel maadlen siis slikkide mõõtude enese jaoks arusaadavamaks arvutamisega ja MT kodulehte uurides paistab, et kindlasti alla sobiv mõõt on 24.5/8.0-15 ehk 205/60/15 mis näib mulle küll tava rehviga võrreldes kitsas aga järgmine mõõt mida pakutakse on juba see mis oldsi sõbra autole alla ei mahu. 24.5/8.0-15 tahab ka 8 tollist velge mis on suht optimaalne selle koopa jaoks. Rehvipaari hinaks tuleb 8,5k kandis ja selle investeeringu teen ilmselt ära kuna siht otstarbeliselt neid kasutades on neist kasu ehk isegi kahe suve jooksul.
Põrnikas oleks küll tore ja oli ka saadaval sama raha eest mis mu BMW aga vaid pidamisest on vähe, korraliku mootori ehitamine tähendab ka seda, et talle tuleb leida seda jõudu vastu võttev käigukast, poolteljed, kastis olev piiratud libisemisega differentsiaal ja paremad pidurid, kuna 4x trummel võtab kiiruse maha alles seal kus poole kiiremad dragsterid lõpetavad. Idee järgi on seal võimalik kasutada osaliselt ka porsche tehnikat vist aga hind on see, mis asja paika paneb, kuna oma BMW le võin 3-5k eest osta töökorras 160kw mootori koos käigukastiga, 2-3k eest piiratud libisemisega differentsiaali koos korpuse ja juurde kuuluvaga, kere enda hind algab viiest kilost jne jne...paras käkk mul harjutada, kuna ilmselt pean slikkide korral hoidma varuks ühte siduri, käigukasti ja pooltelgede komplekti lootuses, et se differ on 2x võimsama auto all kestnud siis kestab ka minul. |
09.02.2008 at 14:51 |
4 edits. Last edited 09.02.2008 at 17:25 by jeff01
|
Peeter82 |
Slikkidest.....
Pane parem koopalaiendused ja osta laiemad rehvid. Muidu võib juhtuda, et
raiskad raha ja istud lõpuks kitsaste rehvide otsas, mis vajadusi ei rahulda.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
09.02.2008 at 22:59 |
|
Mell |
Slikkidest.....
quote: Peeter82: Pane parem koopalaiendused ja osta laiemad rehvid. Muidu võib juhtuda, et
raiskad raha ja istud lõpuks kitsaste rehvide otsas, mis vajadusi ei rahulda.
siiski igaks juhuks mainin,et selle laiusega vast hulluks ka ei maksa minna nii vähese j6u puhul...
kunagi sai korra Kaubalifti rulle tavalise (tänavak6lbuliku) Omega 3.0 150kw lauda all katsetatud ja tulemus:60ft paranes kyll 0.3-0.4 sek,kuid l6ppaeg k6igest 0.1-0.2 sek ja l6ppkiiruses oli mitu kmh kaotust...ehk oluliselt suurem veeretakistus teeb oma töö?
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
09.02.2008 at 23:58 |
|
jeff01 |
Slikkidest.....
quote: Mell: quote: Peeter82: Pane parem koopalaiendused ja osta laiemad rehvid. Muidu võib juhtuda, et
raiskad raha ja istud lõpuks kitsaste rehvide otsas, mis vajadusi ei rahulda.
siiski igaks juhuks mainin,et selle laiusega vast hulluks ka ei maksa minna nii vähese j6u puhul...
kunagi sai korra Kaubalifti rulle tavalise (tänavak6lbuliku) Omega 3.0 150kw lauda all katsetatud ja tulemus:60ft paranes kyll 0.3-0.4 sek,kuid l6ppaeg k6igest 0.1-0.2 sek ja l6ppkiiruses oli mitu kmh kaotust...ehk oluliselt suurem veeretakistus teeb oma töö?
Umbes seda mõtlen isegi ja nende laienduste, tiivakeste, scoopidega ja spoilerdustega kolmeste vastu on mul kerge allergia... Eks proovin omal nahal ja omad vitsad peksavad (Kui peksavad) Esialgne summutisüsteem sai valmis mõeldud ja ka seda arvestatud, et hädapärased sõidud võin selle autoga tänavalgi teha....(poolenisti legaalselt) Pole küll valmis veel uus summuti aga sellel on ka lõpupütt, mis pole otseläbi aga peaks siiski kerge hingamisega olema, kuna on suurima siseavaga mis leida õnnestus (63cm nagu ka toru ja resonaator) Slikkide teema on minu jaoks end vist ammendanud ja sain siit nii mõndagi uut teada. Lahtine on veel see, kust slikid ostan... (ootan hindu)
Tänud vastanuile.
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
10.02.2008 at 09:18 |
|
|