register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kaalujaotuse dünaamiline muutmine  
Poster Message
Fog
 
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
Räägiks natukene kaalujaotusest tulenevate probleemide mõjutamisest.

Algseis:
Kaalujaotus: 45% ees / 55% taga.
Ees 7/8" stabikas.

Pärast mootori + manuaal->automaat vahetust:
Kaalujaotus: 40% ees / 60% taga.
Ees 7/8" stabikas.
Taga 32mm stabikas.

Sellest tulenevalt on auto tuntavalt alajuhitav. Oleks vaja aga neutraalseks saada (vabaga kurvis peaks neutraalne olema, gaasi/piduriga vastavalt over/understeer). Ilma tagumise stabikata oli auto põhimõtteliselt nagu usakas juttude järgi(Appi, kurv!).

Pärast tagumise stabika lisamist on asi parem, kuid mitte "hea". Seega jääb üle veel rehvide laiuse/diameetri/seguga mängida. Olemas on 16"*6" ja 14"*6" veljed mis ootaksid rehviideid.

Auto on puhtalt hobiauto, ehk pidama peab märjal/kuival asfaldil. Libeda/kruusa puhul aitab nagunii ainult kartulikott kuna G-jõud ja sellest tulenev vedrustuse käikude erinevus paremal/vasakul on väiksem ja seega "dünaamiliselt" asja ei lahenda.


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
22.02.2008 at 20:26 1 edit. Last edited 22.02.2008 at 20:27 by Fog
peep
 
Moderator
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
40/60 on kurvisõiduks tegelikult ideaalne kaalujaotus. Samas juhtimisvõtted peavad olema erinevad, kui tavaautoga - aeglaselt sisse, kiirelt välja, kurvid "nurgeliseks" jne. Otsi netist mingi artikkel, kus räägitakse 911'ga sõitmisest - muidugi Fiero pole 911 aga sealt saad kindlasti vihjeid.

Muidugi, eks erinevate sõlmede muutmisega saab ja ilmselt tulebki juhitavust mõjutada aga mida ma öelda tahtsin on, et see kaalujaotus iseenesest on ok !
22.02.2008 at 21:12
Madman
 
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
Mis vedrud/amordid praegu all on? Ma küll ei mäleta et niiväga hull oleks tunne enne kurvi aga pole ammu sõitnud ka enam. Ja õlled pane ette kapoti alla :D

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
22.02.2008 at 22:06
Fog
 
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
Ees:
"FJH" koodiga, ehk kõige kangemad originaalvedrud.
tundmatud amordid aga töötavad stendi järgi.
originaal stabikas.

Taga:
300lb/in 10" coilover conversion.
monroe gaasiamordid.
saab 9000 eest otsast laenatud stabikas.



____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
22.02.2008 at 22:45
MacMaster
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
Tegemist on küll raadiomudeli seadistamisega, kuid sellel on piisavalt sarnasust auto vedrustusega. Minu arvates väga arusaadavalt seletatud. http://modelcar.ee/rcch/
22.02.2008 at 23:28
Fog
 
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
Väga huvitav, hakka või sõiduvõtteid lihvima auto modimise asemel.
Siiamaani olen alati käitunud omast-vanast-tarkusest, et võimalusel kurvis ei pidurda.
Vahepealne tsikliga sõitmine aitas sellele loomulikult veel kamaluga kaasa ;)


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
23.02.2008 at 00:24
minimum
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
quote:
Fog: tundmatud amordid aga töötavad stendi järgi.
KYB. täpsemat mudelit ei tea aga arvan, et ega neid rohkem kui 1 mis Fierole sobiks, sellelt tootjalt pole.


____________________________
-
23.02.2008 at 10:02
Andrus BHRA
 
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
Auto kurviomaduste seadistamises on üks põhitõde: kui vaja vähendada alajuhitavust, siis tuleb teha esistabikas pehmemaks või tagastabikas jäigemaks. Pehmema esiotsaga auto juhitavus on parem ja ta läheb kergelt ülejuhitavaks. Reaalses elus see muidugi nii lihtne ei ole ja õigete seadete saavutamiseks kulub üksjagu aega ja vaeva. Lisaks veel iga auto oma eripära. Ei ole olemas ka sellist ideaalset seadet, mis töötab ühtmoodi hästi nii libedal, kui ka kuival rajal. Libeda ja kuiva raja seaded on siiski täiesti erinevad. Kui soov pürgida ideaali poole, siis soovitan teha stabikad reguleeritavateks. Sõiduvõtted, mida Peep siin pakub on võimalikud ainult võimsa mootoriga, sest lahjaga kurvi pidurdades ja seda nurgeliseks sõites "määgid" sealt välja ja see lõpeb pahatihti põllul või seinas. Kuigi tõsi on ka see, et õigete (autokohaste) sõiduvõtetega saab kiiremini ja ohutumalt edasi!
26.02.2008 at 12:33
Fog
 
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
Absoluutselt pole plaanis rinkapilli teha vaid mitte väriseda kui naine poodi läheb:) Saavutada tahaks neutraalse just vabaga kurvis liikudes, et automaadiga jalg gaasilt käituks auto ettearvatavalt ja neutraalselt.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
26.02.2008 at 12:54
Sören
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
quote:
Fog: ....
Siiamaani olen alati käitunud omast-vanast-tarkusest, et võimalusel kurvis ei pidurda.
Vahepealne tsikliga sõitmine aitas sellele loomulikult veel kamaluga kaasa ;)


sorry for OT, aga ka tsikliga pidurdatakse kurvis teatud juhtudel, juht peab ainult teadma, mida ta teeb, ja arvestama ka teeoludega. näiteks esipidur aitab kallet kurvis vähendada, juhul kui seda vaja peaks olema.



____________________________
gts1000 & gl500 & w140
26.02.2008 at 13:24
Andrus BHRA
 
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
quote:
Fog: Absoluutselt pole plaanis rinkapilli teha vaid mitte väriseda kui naine poodi läheb:) Saavutada tahaks neutraalse just vabaga kurvis liikudes, et automaadiga jalg gaasilt käituks auto ettearvatavalt ja neutraalselt.

Siis pole ju probleemi! Õpeta naine õiget kiirust valima, et ta ei keeraks sotiga selveri parklasse sisse! Kui ka aeglasel sõidul auto sõna ei kuula, siis kontrolli, kas oled midagi oma masinal valesti tjuuninud!
26.02.2008 at 14:58
Olds
  
Kaalujaotuse dünaamiline muutmine
quote:
MacMaster: Tegemist on küll raadiomudeli seadistamisega, kuid sellel on piisavalt sarnasust auto vedrustusega. Minu arvates väga arusaadavalt seletatud. http://modelcar.ee/rcch/
See on hea link. Puutusin sarnaste seadistustega kokku kui kunagi tegelesin automudelismiga, täpsemalt siis kiirusmudelitega, mis küll sõitsid "ringiratast" ühendatud trossiga raja keskel ning sealne seadistus polnud küll päris see, mis raadiomudelitel vaja kuid jõud, mis seal mõjusid (maailmarekord hetkel üle 330 km/h) olid kordades suuremad

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
26.02.2008 at 16:26 1 edit. Last edited 26.02.2008 at 16:27 by Olds
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kaalujaotuse dünaamiline muutmine  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.