register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?   1 2  
Poster Message
Gunn
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
Kütusekulunormid hävitavad V8?

Kui Ameerika autosid püüda võimalikult lühidalt iseloomustada, sobiks selleks mootorivalem V8. V-kujuline kaheksasilindriline jõuallikas muutus sealsel autoturul valitsevaks juba enne Teist maailmasõda.

Nüüd aga näivad selle päevad loetud olevat. General Motors katkestas töö luksusautodele mõeldud uue V8 põlvkonna kallal. Põhjusena mainitakse uusi kütusekulunorme, mis hakkavad kehtima 2011. aastast. Nende kohaselt peaks uute autode keskmine kütusekulu vähenema 2020. aastaks 40 protsendi võrra.
V8 asemel hakatakse Cadillacidele tulevikus paigaldama märksa kergemaid ja vähem januseid V6-mootoreid. Corvette ja selle baasil konstrueeritud Cadillac XLR jäävad (vähemalt esialgu) siiski kaheksasilindrilisteks.

Niiet kokku ostma! Hea lastelastele näidata mis kunagi "Pärisajal" oli :)
26.02.2008 at 19:59
Dzeims
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
Aga mis sa ise arvad - kas nafta on muidu piiramatu energiaallikas?
26.02.2008 at 20:33
Mati Kikkas
 
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
Kas nüüd peame häbenema ja ennast põlema panema????
Tooge mulle üks "roheline" või "muidu maailma päästja" ja
hakkame jälle jalgratast leiutama.
See kõlab sama moodi nagu meie korteriühistu seisukoht:
kesküte on energia, elekter on valgus, kes kütab elektriga - on
parasiit ja teiste kulul elav tagurlane...................

____________________________
03 GMC Savana Starcraft GT Classic
78 Lincoln Continental Mark V 460cid
26.02.2008 at 21:18
DevilDeVille
  
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
XLR kasutab ikka oma brand-i jõuallikat elik põhjatähte

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
26.02.2008 at 21:20
Indrek_S
 
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
samasugune seis oli 70-date keskel. Just olid töömahud ja võimsused saavutanud haripunkti, kui kõik kokku varises, kiiremini kui eesti kinnisvaraturg. Ainult et selle vahega, et tollel ajal nii suureks võimsused ei läinud, nagu nad seda täna on. Tuleb see ridapaugutajate mõõn üle elada ja loota, et umbes 30 aasta pärast on uus muskelautode "ajastu"

____________________________
not done until it's done
26.02.2008 at 21:46
Koit
  
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
Just sedasi, DEJAVU...siis on hea pensionipõlves jälle õige masin soetada;)

____________________________
Chevrolet Caprice Classic, ex Police
Chrysler Voyager
Plymouth Voyager
Pontiac Grand Amr
Cadillac DeVille 32V
Cadillac DeVille 4,9 V8
Thunderbird SC
Cadillac Deville 4,9 V8 '95
26.02.2008 at 22:02
Fog
 
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
Indrek_S: samasugune seis oli 70-date keskel. Just olid töömahud ja võimsused saavutanud haripunkti, kui kõik kokku varises, kiiremini kui eesti kinnisvaraturg. Ainult et selle vahega, et tollel ajal nii suureks võimsused ei läinud, nagu nad seda täna on. Tuleb see ridapaugutajate mõõn üle elada ja loota, et umbes 30 aasta pärast on uus muskelautode "ajastu"
Ehk siis arvestades eelmise tippaja top-notch mudelite hindu praegu tuleks paar tükka otse saluunist garaazi konserveerida:) Pensionisammas või nii.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
26.02.2008 at 22:03
Peeter82
 
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
Mõni päev tagasi kuulsin raadiost, et Ameerikas on leiutatud moodus bensiini
tootmiseks õhus leiduvast heitgaasidest (või metaanist).
Asi pidavat ära tasuma siis, kui bensiini hind Ameerikas tõuseb ca 13 kroonini liitri eest.



____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
26.02.2008 at 22:44
mrtn
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
Indrek_S:Tuleb see ridapaugutajate mõõn üle elada ja loota, et umbes 30 aasta pärast on uus muskelautode "ajastu"

aga sa nüüd AS Trossi käest saad heledate laksudega :D
26.02.2008 at 23:22
Maik
  
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
V8 vesinikmootorid võib ju ka huvitav ollla.

Või 8 elektrimootorit vs muu maailma 1,3 vastu :P Ja Bassikõlar v8 sountrackiga auto all...

Ei usu,et 30a pärast ehitakse uuesti januseid bensiinimootoreid.
Mulle progress meeldib. Kui ei tekiks ala uusi januseid op süsteeme ja gamesid seiskuks kõvasti näiteks ka arvutite areng jne (kõvast vingumisest hoolimata
mõnede poolt,et küll see 3a vana asi käib küll ja küll - jääge vait rsk), ja asi läheb kokkuvõttes siiski ainult paremaks.
Sama seis - nõuded karmistuvad ja tootjat _peavad_ arendama edasi ja edasi...

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
27.02.2008 at 07:30 3 edits. Last edited 27.02.2008 at 07:34 by Maik
madis
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
2004 Chero sööb 15-20 litra per 100. Rahakulu 5k - 8k kuus.
Peaaegu sama võimsuse ja dünaamikaga 2007 Chero turbodisla sööb 8-12 litra diislit. ca. 3-5k kuus.
Common sense. Mina ei näe küll mingit probleemi. Suure kütusekuluga kiitlemine on IMHO masohhism.

27.02.2008 at 08:49
Gunn
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
Dzeims: Aga mis sa ise arvad - kas nafta on muidu piiramatu energiaallikas?

Mis sa paugud? Andsin k6igest teada mis mujal ilmas toimub ja kuna seostub antud artikkel vägagi USA autodega, siis ei pidanud paheks seda ka siia panna.
27.02.2008 at 10:25
Vanaisa
  
Moderator
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
madis: 2004 Chero sööb 15-20 litra per 100. Rahakulu 5k - 8k kuus.
Peaaegu sama võimsuse ja dünaamikaga 2007 Chero turbodisla sööb 8-12 litra diislit. ca. 3-5k kuus.
Common sense. Mina ei näe küll mingit probleemi. Suure kütusekuluga kiitlemine on IMHO masohhism.


jutt õige. samas ei hakka küll mingit teist mootorit oma vanale apastraadile selle pärast installima, et palju võtab :)
27.02.2008 at 10:35
metslane
 
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
nuusutan õliseid näppe mis just 350cid mootori kallalt tulnud ning arvan, et liiga väike on ikka töömaht... nii et suuremaid mootoreid muretsema ikka:p
27.02.2008 at 21:47
Maik
  
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
Väga raske on normaalsele inimesele selgeks teha mis võlu peitub suure litraasiga , suure küttekuluga, samas mitte nii suure kw /NM arvuga mootoris....

Tõtt öeldes vaadates uusi diisel mootorite kwNM suhet tuleb ikka masendus peale küll.


____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
28.02.2008 at 07:42
R.Ott
 
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
Inferno:
Tõtt öeldes vaadates uusi diisel mootorite kwNM suhet tuleb ikka masendus peale küll.

Võrreldes suure bensukaga on neil suht väike see pöörete vahemik, kus tõsiseid numbreid tuleb

____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition
28.02.2008 at 11:03
ollo
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
R.Ott:
quote:
Inferno:
Tõtt öeldes vaadates uusi diisel mootorite kwNM suhet tuleb ikka masendus peale küll.

Võrreldes suure bensukaga on neil suht väike see pöörete vahemik, kus tõsiseid numbreid tuleb
Pööretevahemiku jaoks on ülekanded leiutatud. 200kW@4000rpm mootor liigub õige ülekandega täpselt sama kiirelt, kui 200kW@6000rpm, kui momendi/võimsuse graafiku kuju on sama, mis sellest, et ühel on pööretevahemik välja venitatud. Võimsusgraafiku pööretevahemikku tuleb alati vaadata max pöörete suhtes, mitte absoluutarvu.
28.02.2008 at 11:56
Fog
 
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
ollo: Pööretevahemiku jaoks on ülekanded leiutatud. 200kW@4000rpm mootor liigub õige ülekandega täpselt sama kiirelt, kui 200kW@6000rpm, kui momendi/võimsuse graafiku kuju on sama, mis sellest, et ühel on pööretevahemik välja venitatud. Võimsusgraafiku pööretevahemikku tuleb alati vaadata max pöörete suhtes, mitte absoluutarvu.

Aga käike kui selliseid tuleb aina juurde. 1500 või 3000 pööret magusat ala tähendab otseselt 50-100 kiirendusel käiguvahetust või mitte.

/me ootab kuni saab osta tjurbodiislga pereautot millel käigukasti asemel õlipump ja kõikide rataste juures hüdromootorid:)


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
28.02.2008 at 12:10
Gunn
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
metslane: nuusutan õliseid näppe mis just 350cid mootori kallalt tulnud ning arvan, et liiga väike on ikka töömaht... nii et suuremaid mootoreid muretsema ikka:p

Täpselt nii! Postitasin ka m6ttega et meil Veel on mida osta ja muretseda, kuid pole enam ülehomne päev vaid homne, kui uue auto ostmisel hakkab V6 juba laeks kujunema kahjuks.
28.02.2008 at 12:16
ollo
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
Fog:
Aga käike kui selliseid tuleb aina juurde. 1500 või 3000 pööret magusat ala tähendab otseselt 50-100 kiirendusel käiguvahetust või mitte.

/me ootab kuni saab osta tjurbodiislga pereautot millel käigukasti asemel õlipump ja kõikide rataste juures hüdromootorid:)

50-100 saab mu tjurpodiisliga 4. käiguga vabalt võtta, mitte et ma seda väga tihti harrastaks... 2000 pööret magusat ala 4000rpm mootori juures tahab täpselt samapalju käike, kui 3000 magusat ala 6000 rpm mootori juures, lihtsalt peaülekanne peab olema 1.5x kiirem. Osta see tjurpodiisel juba täna ära ja ei pea enam igal hommikul tanklatädidele tere ütlema.
Et keegi valesti aru ei saaks, siis mulle meeldivad ka suured ja võimsad mootorid, ilusad klassikalised rauast autod, kummisuits ja hea kiirendus (eriti külgkiirendus :)), võtan alati mütsi maha meeste ees, kes sellega tegeleda viitsivad (omal on kahjuks piiratud ajaressursi puuduse ja hobide/kohustuste liigsuse tõttu teised prioriteedid) aga ma ei näe küll ühtegi head põhjust, miks peaks vabatahtlikult 3 tonni kaaluva 6-liitrise autoga üksi Tallinna ummikutes istuma. "Because I can" on muidugi alati sobiv vastus, aga ratsionaalset pointi sellele on suht raske leida, pigem on suurel osal juhtudest siiski tegemist eestlase alaväärsuskompleksiga, mida sobib kenasti iseloomustama üks vene anekdoot:
Elasid kord kaks naabrit, Ivan ja Boris, mõlemad vaesed, aga Borisil oli siiski kits – mis tegi Borisi Ivani silmis jõukamaks. Ivan kadestas Borisi kitse pärast ja kui kuldkalake lubas täita Ivani ühe südamesoovi, siis soovis mees, et Borja kits kärvaks.

Keegi ei keela ju oma vanu V8 või kasvõi V16 klassikuid edasi pidada, lihtsalt ajad lähevad edasi ja sellised mootorid ei oma enam igapäevaautodes mingeid olulisi eeliseid vähempodisevate ees. Imelik, et näiteks suusatajatest keegi ei nuta, et tänapäeva suusad ei lõhna enam nii mõnusalt tõrva järele, nagu 25 aastat tagasi...
28.02.2008 at 14:45
Vanaisa
  
Moderator
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
eeliseid ei omagi - klassikute ja vanaautode juures tuleb mängu hoopis teine aspekt - auto kõigega kokku, ajastu jms, mitte paljalt mootor või tuuning.
28.02.2008 at 15:08
Draakon
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
Seekord läbustan natuke, aga silma jäi selline artikkel. Seega-sõidame ikkagi V8 mootoritega, aga need on hoopis Koreast ja Hyundai kere vahel?? Ma ei hakka ütlema enda arvamust Hyundaist, sest isal uuena ostetud Elantra ja probleeme püsivalt (+ vist just selle mootoriga said nad kohtuasja, sest olevat Opeli koopia, 2L isend siis).
http://live.hot.ee/aggregator/postimees/314676
Midagi ka teemasse - viimati koolist (seega ARKI) kandist tulles veeres treileril mööda Dodge Charger, hetkeks hakkas külma ilma arvestades ülimalt soe ja mõnus ja tuli meelde et peale eksameid ja hunnikut matemaatikat saabub siiski suvi. Vanad autod ei peagi konkureerima mingisuguste tänapäeva normidega, oma aja klassikud ja maru mõnus on nendega tegeleda. Seda suure mootori omapära on jah kole keeruline ka endal olnud seletada aga kaks tuttavat sai juba pööratud kui nad Pontiaciga tagarehve said esimest korda elus hävitatud. Maitse üle ei vaielda, maitse üle kakeldakse :) Teada on vana asi et kui hulk taastatud vanemat rauda kuskile saabub on paljude inimestega jutuainet pikalt ja palju küsimusi stiilis "misasi see nüüd on?" Nendel hetkedel ei huvita kedagi kas sul on klotspidurid ja kas kütust kulub 13,5 või 14,54 külma ilmaga.

____________________________
F.T.W.
28.02.2008 at 19:00 1 edit. Last edited 28.02.2008 at 21:03 by Draakon
Sören
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
ollo:
....
aga ma ei näe küll ühtegi head põhjust, miks peaks vabatahtlikult 3 tonni kaaluva 6-liitrise autoga üksi Tallinna ummikutes istuma.
...


kust see töömahu ja massi piir läheb? linnas on minu arvates mõistusepärane sõita linnasõidu autoga e sedaaniga, aga suhteliselt keeruline (arvatavasti võimatu) on leida väikest ja kerget sedaani, mis ka mugav oleks. suurematel autodel on enamasti ka suuremad mootorid, seega siin üks põhjuseid miks inimesed sõidavad suuremate autodega.
minu jaoks on mugavus küllaldane põhjus, et igal hommikul kahetonnise sedaaniga kodust välja sõita.


____________________________
gts1000 & gl500 & w140
29.02.2008 at 07:36
ollo
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
quote:
Sören:
quote:
ollo:
....
aga ma ei näe küll ühtegi head põhjust, miks peaks vabatahtlikult 3 tonni kaaluva 6-liitrise autoga üksi Tallinna ummikutes istuma.
...


kust see töömahu ja massi piir läheb? linnas on minu arvates mõistusepärane sõita linnasõidu autoga e sedaaniga, aga suhteliselt keeruline (arvatavasti võimatu) on leida väikest ja kerget sedaani, mis ka mugav oleks. suurematel autodel on enamasti ka suuremad mootorid, seega siin üks põhjuseid miks inimesed sõidavad suuremate autodega.
minu jaoks on mugavus küllaldane põhjus, et igal hommikul kahetonnise sedaaniga kodust välja sõita.

Mugavuste vastu pole kellelgi midagi :) mu oma pann ei ole ka maailma väikseim ja kergeim, kaalub tühjalt 1.5 tonni ja on sealjuures vagun, kuna vean tihti palju kola. Liigub ta ka piisavalt, et tald põhjas sõites kõrvalistujad mu peale kogu aeg lõugaksid, ei näe vajadust selle järele, et tal oleks 4 silindrit juures, käiks bensiiniga ja kütusekulu oleks 2-3x suurem. Suurel autol peab olema VÕIMSAM mootor, mitte vältimatult suurem, rohkemate silindritega ja ebaefektiivsem, seda ma tahtsin öelda. Tänapäeval tehakse igapäevasõiduks paremaid mootoreid, kui V8. Võibolla mitte nii ilusaid, nii hea hääle ja vibraga, aga oluliselt efektiivsemaid ja mõistlikumaid.
Aga võibolla hakkan ma lihtsalt vanaks jääma.
29.02.2008 at 11:20
DevilDeVille
  
Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?
ee... hmm... kas me juhtumisi mitte mikihiireautode foorumis pole? kui igaüks siin oma ökonoomsest igapäevaliikurist heietama hakkab (nu et 1,6 tonni ja 1,9 lirtsu ja vagun ja linnas alla 7 sajale eksole), siis kipub siht silme eest kaduma.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
29.02.2008 at 11:40
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Tulevik aasta 2001 - Päris autod kaovad turult?   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.