Poster |
Message |
Jarmo |
Airride ja hüdraulika
Kuna custom Merc'i teemas on juba ots lahti tehtud, mõtlesin, et teen siis siia üleüldise teema juba kah. Kuna meite maal selle asjaga veel erilist tegevust pole, jääb see teema ehk alguses vaikseks, aga siiski..... Vähemalt saab siia paisata ideid jne.
Omalt poolt paneks siia uurimiseks sellise lingi: http://www.airridetalk.com/beginners-corner.html
Seal seletatud natuke asja, kuidas ja mis.
Ning samas uudishimutseks, et mis auto Tuning.ee mehed teinud on ja kus/millal seda näha saaks?
Võibolla on salamisi veel keegi oma sõiduki bagginud? Punane Dodge Stepside peaks olema ka, vähemalt tagant.
____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint |
01.04.2008 at 14:36 |
2 edits. Last edited 01.04.2008 at 22:10 by Jarmo
|
_siim_ |
Airride ja hüdraulika
huvitaks ka mis firma toodangut kasutatud on ,
airride valmistamiseks pole küll midagi erilist tarvis,arvamus tugineb sisetundele kuna olen päris palju kokku festo ja parkeri kraamiga ja ei näe eriti põhjust miks seda ei saaks auto küljes kasutada,masinate küljes on sadu kordi suuremad koormused,tundub et kõige keerulisem on õhkpadjad vms sildade külge aretada,edasi juba lihtsam
|
01.04.2008 at 22:02 |
2 edits. Last edited 01.04.2008 at 22:08 by _siim_
|
STEPSIDE |
Airride ja hüdraulika
Omale sai võetud eeskujuks firma Art Morrisson vedrustus.Link http://artmorrison.com/layout.php
Sealsest kataloogist leiab paar õhkvedrustuse skeemi koos 4-link lahendusega. vist lk28
Ise otsustasin kasutada õhkvedrustust lihtsuse mõttes koos ladderbaridega.Õhkpadjad tundusid olema kindlam valik kastiautole ja regulli võimalus salongist tundus ahvatlev.Pealegi oleks võinud ilmselt coilover amordiga kergelt alt minna.Tulemuseks liiga jäik või liiga pehme seadistus.
Selline siis asi valmis saigi:õhkpadjad Movano kaubikult,mõned osad Chassisengineering firmalt,padja kinnitused eestimaisest vesilõikusest,torud ja kolmikud Hüdroscandist,kompressor GM-i toodangust.
Tulemusega olen igati rahul,võibolla tuleb vajadusel veel kasutada elektrilisi isolatsioonklappe et eraldada õhu liikumine ühest padjast teise.Selliseid kasutatakse tehasetoodangul ilmselt siis ikka stabiilsuse huvides.
Salongis asub kolmeastmeline lüliti ja manomeeter.Normaalrõhk süsteemis on kuskil 2,5 atm.Dragil kasutasin pisut suuremat.
Süsteem pumpab ennast tühjast olekust norm asendisse umbes 20 sekundiga.
Mõned pildid siin:http://dodge.live.ee/?m1=10 |
01.04.2008 at 22:51 |
|
ICE |
Airride ja hüdraulika
Meie tegime sellise auto nagu VW Beetle (2000a. midagi) ning kasutatud on HPS Pneumatic Suspension tooteid. Üldiselt amortide paigaldus ja masina-aluse trassi vedamine on lapsemäng, keerulisemaks läheb auto sees. Loomulikult oleneb kõik sellest, et mis on lõpp-eesmärk. Kuna tegemist on tuuningmasinaga siis on visuaalsusel väga suur roll. Lisaks pole Beetle'i pagasiruum just eriti suur. Kasutasime kahte väikest paaki ning 8+4 klappi. Igal rattal on oma sisse-välja klapp ning siis on ka sildade kaupa (või parem/vasak pool) võimalus regullida. Meil tuleb sinna ka kontroller, mis näitustel toimetab ise. Bolt-on kitile oli vaja juurde osta peaaegu samapalju trassivoolikut kui kaasas oli. Lisaks mitme tuhande eest liitmike ning igasuguseid üleminekuid. Nuputamist oli kõvasti, kaasas olnud joonis oli meie loogika järgi puudulik. Sellest ka minu vastuolu väitele, et valmis kitid "plug n play" on. Ma ei väida, et asi hirmkeeruline oleks kui korra-paar asjad läbi mõtled.
Reaalsus: kuna masin on pisike, on ka paagid pisikesed. Seetõttu toimetab kompressor tihedalt. Kui paagid on õhku täis siis auto tõstmine toimub uskumatult kiiresti, palju kiiremini kui ma oleks õhkvedrustusest arvanud.
quote: Süsteem pumpab ennast tühjast olekust norm asendisse umbes 20 sekundiga.
Meil toimub see umbes 0,7 sekundit, tühjaks sama kiiresti. Ma saan aru, Stepside, et sul paaki(e) pole.
Kui tahad, et asi ilus oleks ja kompaktne, siis on torude väänamist ja üldse mõtlemist kõvasti. Eks varsti saab pildimaterjali ka.
____________________________
Petrolheads.ee |
02.04.2008 at 10:52 |
1 edit. Last edited 02.04.2008 at 15:01 by ICE
|
partel |
Airride ja hüdraulika
Bolt-on (ok, BBC mootorite kohta tipp-tegija poolt, aga pole oluline):
http://rehermorrison.com/techTalk/39.htm
Aastate jooksul ikka pisut töökodades ka olnud ja ei meenu küll, et võtad karbist ja kruvid külge.
*Saadetakse vale asi
*Mõni jupp on puudu
*Erinevalt lubadustele ei sobi
*Sobib "enam-vähem"
"Bolt on" muutus enam-vähem tähenduseks "praak". Sai vastatikku irvitatatud teemal, et minu bolt-on on 5K - heh, könn, minu oma on 7K!
Isegi kõige tühisemat asja tuleb "kustomeerida" päris korralikult.
____________________________
_ |
02.04.2008 at 11:55 |
|
ICE |
Airride ja hüdraulika
quote: Isegi kõige tühisemat asja tuleb "kustomeerida" päris korralikult.
Amen to that! Tundub, et pole vahet mida tuunitakse.
____________________________
Petrolheads.ee |
02.04.2008 at 15:03 |
|
partel |
Airride ja hüdraulika
quote: DC ICE: quote: Isegi kõige tühisemat asja tuleb "kustomeerida" päris korralikult.
Amen to that! Tundub, et pole vahet mida tuunitakse.
Absoluutselt!
Näiteks Samveli, Viljari, Markeli jne on mul tohutult rohkem rääkida kui '79 Camaro restaureerijaga.
Isegi karmimalt: mõne autoesinduse peamehhaanikuga ei ole mul suurt millestki rääkida, samas 100 m sprinteriga küll ja veel. Kiirendus on ju 100 m jooks autodega, tavaautodega ei ole seal midagi pistmist...
____________________________
_ |
02.04.2008 at 15:17 |
|
|