Poster |
Message |
urmas |
Killukesi
On üks mees, kellest rääkides oleksid paslikud sõnad: "parandamatu, lootusetu, paadunud ...". tqhq oleks oluliselt vaesem, kui Pärtel ei oleks see, kes ta on. Kui maailm must-valgeks jagada, siis tuleb Pärtel tahes-tahtmata heade nähtuste poolele liigitada. Olen viimaste kuude jooksul noppinud tema killukesi, mida lugedes ikka hea tuju võib saada. Pärtel, olgu keps Sulle kerge!
· Kas kellelgi on plaanis seal (ASCAR e. NASCAR) järgmine aasta võistelda?
· Mootor on üks tervik, vahetad ühe tähtsa osa, tuleb ka kõik muud sellega kooskõlla viia. Ja lõpuks avastad, et oled uue mootori ehitanud, aga vanad jupid on vaid ära viskamiseks.
· Kui aga võimsus eesmärgiks, siis tuleb võtta nii suur mootor kui võimalik ja kui see autosse ei mahu, siis on see auto viga, ja seega tuleb auto välja vahetada. Auto on ju mootori vihmavari.
· 12-sek autot ma küll ei ostaks. Kui tekib tahtmine vähe kiiremini sõita tuleb jälle uus auto muretseda. 10-sek pole algajale sugugi liiga kiire.
· Lihtsalt 12 sek tüütab üsna kiiresti ära. Ja ega 10'gi kaua huvitav püsi.
· 10 sekundi jaoks pole ühtegi "race" osa vaja.
· 8-sek autoga saab suht vabalt kesklinnas kolistada, kui jahutussüsteem korras on.
· Nojah, 10-sek auto on ikkagi eelkõige tänavaauto, mis aeg-ajalt ka rajal käib.
· Keda huvitab ainult kiirendamine, seda ei huvita 10 sek aeg.
· 10 sek usaka jaoks pole vaja muud kui ca 650 hj, tagasild, natuke vedrustuse sättimist ja korralikud rehvid. Ühtegi race osa pole vaja, free-flow summutid võivad olla, ainus mis tavaliselt välja võetakse on konditsioneer.
· Tööauto on oluliselt kallim pidada kui 10 sek auto, 650 hj BBC saab vabalt 20 liitriga hakkama. Ja mingeid muid erilisi kulusid seal ka pole.
· Muuseas, tööautoks (=talveautoks) ma seda (650 hj BBC) ei võtaks, tööautos peab olema palju ruumi, konditsioneer, audio/video/IT, minibaar etc etc. töötegemiseks hädavajalik. See pole kaugeltki odav.
· Tahad hinda kontrolli all hoida -> rohkem liitreid.
· Mis minu plaanidesse puutub, siis kahjuks on minu teadmised veel äärmiselt tagasihoidlikud, ebapiisavad millegi alustamiseks. Igatahes 10 sek on kardetavasti läbikäidud etapp.
· 650 hj hüdrotõukuritega big-block ei nõua mingit erilist hooldust. 1000+ hj saab vabalt tänaval sõita kui jahutussüsteem on korralik. Kuskil 700 hj kandist tasub blower peale aretada, võtab vähem kütust.
· Suur mootor algab 10'st liitrist. Alla 2000 hj on könn.
· Nõrkadel autodel (alla 2000 hj) domineerivad Chevy mootorid.
· Ja mis puutub mõnede kodanike katsetesse minust big-blocki fundamentalisti teha, siis BB pole minu jaoks mingi asi iseeneses, vaid selle eelised sai mulle alles ajapikku selgeks. Peamine eelis minu jaoks on see, et big-block on kõige soodsama hj/EEK suhtega, ja see teadmine säästab palju raha.
· Aga mind paneb imestama, et kustkohast tuleb arvamus, et 500 hj on võimas?
· Jah, EV tase on nagu ta on, minul on hetkel kaks Eesti rekordit 10.965 sek sõitjana ja 11.239 sek konstruktorina.
· Jah, muidugi, auto ei koosne ainult mootorist ja transmissioonist, aga need seal siiski on ja ka ülejäänud asjade tähtsus saab selgeks, kasvõi selles mõttes, et need liigse kaaluna välja visata.
· Aktiveeritakse hetk pärast starti - auto lendab esirattad õhus kohalt, siis throttle stop keerab kraani kinni, auto kukub ninali, veereb vaikselt, juht sööb hamburgerit, seejärel tohrottle-stop deaktiveerub, ning täiega finishisse.
· Displacement - Unlimited.
· Asi selles, et kust me tuleme - Ferrarid/Lambod/Porsched on võimsad ja kiired autod, vormel üks on üle kõige ning 7-liitrine on suur mootor. Esimese sammuna tuleb need eksiarvamused kummutada, siis räägime edasi.
· Põhihäda on see, et ostetakse auto ja siis hakatakse vaatama, mida sellega teha saab. Tegelikult tuleb pigem valida mootor ning siis vaadata millisesse keresse see panna.
· Kõige soodsamate mootorite - Chevy small-block ja big-block puhul on kuni ca 1300 hj'ni pea kõik juba leiutatud. Kõige mõttekam on täiskomplektne mootor osta. Ise teha on ainult siis mõtet kui tegemise rõõm on vältimatu, ning kehvem lõppresultaat aksepteeritav.
· Kui aga öelda, et tõeline pomm on vedelal lõhkeainel töötav 6000 hj mootor, siis 600 hj bensumootor tundub selle kõrval süütu tallekesena, mida ta ka on.
· Midagi pole teha, tuleb ikka mõni kaheliitrine mootor osta. Põhimootori käivitamiseks.
· Vette tavaliselt ei ole suure kubatuuriga mootoriga...
· Kõigepealt vali võistlusklass, siis tehnika. Kui seejärel on veel kerevalikut, siis konsulteeri sponsoriga.
· Viimased paar-kolm aastat olen järjest rohkem teada saanud, mida ma kõike ei tea. Aga positiivsemast küljest: kui palju aega, raha ja mootoreid olen päästnud alumiiniumijumalatele ohverdamisest.
· Igiliikuri leiutamise asemel võiks pigem jälgida edukate võidusõitjate tegemisi.
· Tegele põhiasjadega (töömaht, ülelaadimine, kaaned), mitte lisaseadmetega.
· Bensiinimootorit kruttides ei teki pea mingeid teadmisi võimsatest mootoritest.
· Ebaühtlane tühikäik pole probleem, vaid eesmärk.
· And of course there is always - if you want something to be done right - then do it yourself!!
· Noh, bow-tie on IMVHO etem kui kappav kasjoll.
· Joo õlut, saa targemaks.
· Pidin seletama, et drag racing ei ole veerandmiili pikkune võidujooks naiseriietes..
· Nimelt sõitsin eile bussis (automaatkastiga). Tundus, et midagi on väga valesti. Lõpuks mõtlesin ka välja - teine käik ei läinud kummikiuksuga sisse.. duh
· Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking, nitromethane is for racing...
· Loodetavasti saadakse aru, et 1000 hj pole mingi eriline võimsus, vaid alles algus.
· Näe vaadake kõik, see on see Pärtel, kelle jaoks alla 2000 hj on kilpkonna abimootor!
· Kui vastane on nii kõva, et lootusetu vastu saada, siis tehke mega burnout ja võtke punane tuli (valestart) ja pärast öelge, et oleks ära pannud, aga stardiga ei vedanud.
· Tuleb arvestada, et kaante läbilaskevõime pole probleem kuni 600+ cid mootoriteni.
· Üks klõbina võimalus on ka nookurid vastu klapikambrikaasi.
· SBC El Camino mootoriruum on tühi nagu vaakumkamber.
· SBC'ga võib jalgpalli mängida, paraku ei suuda see 402.33 meetriseid kummijutte jätta, nagu autole kohane. Aga noh, kuni 622 cid mootorit veel pole, siis ajab asja ära küll...
· Small-block on kantud Punasesse Raamatusse hävimisohtliku liigina (Smallus Blockus Chevroletis)
· Töllerdasin parajasti linna peal, kui kõhus mullitama hakkas. Järgnev röhatus kõlas nagu small-block. Seepärast ei olegi eriline fänn.
· Tänavaauto mootorit ei saa pöördesse lasta, jõudu tuleb hankida töömahuga s.t. big-blockiga.
· tanklad on jobudele, õigetele meestele tuuakse kütus 200 liitriste vaatidega Ameerikast koju kätte...
· Nojah, päris Top Fuel'iga ei saa, kuna mootori paukumine lõhub majade aknaklaasid ära ning väljalaske tuleleegid võivad mõne teise korruse rõdul peesitava kassi põlema panna. Kes viitsib kinni maksta?
· Aga mul on mure lindude pärast, turbo imeb ümbritseva õhu nii hõredaks, et linnud võivad kukkuda aiateibasse, see oleks küll kole.
· Paraku eriti kaua sellistega järjest sõita ei saa - imeb pilved taevast mootorisse.
· TF on kiirem madalal rannikualal kui miilikõrgusel Denveris, kus õhk on nii hõre, et ka linnud käivad jala.
· Kui kõht kerkib, siis ei pea mitte dieeti pidama, vaid autot võimsamaks ehitama.
· Ma ei salga, et minu jaoks algab võimsus neljakohalisest numbrist (st. üle 1000). Võib-olla on mul silmaring nii lai, et alla 1000 hj jääb lihtsalt kahe silma vahele.
· SC dragsteriga sõita on imelihtne, praktiliselt võib rooli lukku panna.
· Top Fuelil pole ühegi teise klassiga midagi ühist, ükski varasem kogemus ei valmista ette.
· Tegelikult TF on oma ehituselt suht lihtne, samuti on lihtne võimsust saada. Kogu trikk on n.ö. veojõukontrolli (sidur, kütusekogus, süüde) seadistamine, et see jõud ka rakendatud saab.
· Nagu ma ütlesin, blower ei ole kompressor, seal sees on normaalrõhk. Ülerõhk on kollektoris, kus see tahab bloweri rootoreid tagurpidi käima panna. Rõhulained tekitavad kollektoris paraja toronaado, seguosakesed hõõrduvad omavahel ja kuumenevad.
· Tuletasin siis Erkkile süütejärjekorra meelde.
· Loll ei ole see kes BB ehitab, vaid see kes küsib - miks sa seda ehitad.
· Sina ei pea autole käigukasti panema, sest käigukast on nõrga mootori tunnus.
· Ma pole neid performance osi küll niipalju ostnud kui Erkki ... |
17.12.2002 at 20:21 |
|
max |
Killukesi
Nice work |
17.12.2002 at 21:05 |
|
PlyVal64 |
Killukesi
Tegelikult on ju siin kõik peaaegu sulatõsi(jätame need linnasõidud välja). Aga too Pärteli kolmas väide ... Ply gives twelve points to Pärtel! Naeran ja naeran ja... |
17.12.2002 at 21:05 |
|
peep Moderator |
Killukesi
Vanasti olid Lenini kogutud teosed... Aga see on peaaegu sama hea, iga õige usaraua fänni kohus on vähemalt viit tsitaati peast teada !!!
Järgmisel ühisüritusel kontrollime ja kes ei tea, selle account siin kustutatakse. |
17.12.2002 at 23:28 |
|
wax |
Killukesi
Keegi peab ju selle nn. halli ja igava elu värviliseks ja huvitavaks tegema - Pärtel on TQHQ-s omas elemendis |
18.12.2002 at 09:30 |
|
LaSa Moderator |
Killukesi
varsti saab sellest klassika ja hakatakse tsiteerima
Tänud ka Stang GT-le parimate palade kokkukogumise eest;
Stang GT on nüüdsest ametlik TQHQ folkloori-isa |
18.12.2002 at 09:55 |
Last edited 18.12.2002 at 09:57 by LaSa (Moderator)
|
prijuhin |
Killukesi
Tase :-))
Pärtel sõnastas usafännide 10 käsku ja peoga peale kah. Kui vaimu on ja sulg lendab ning mõttest puudu ei tule, hoia rauad tules. |
18.12.2002 at 22:21 |
|
Jansa |
Killukesi
Klge, mingi siuke on ka silma jäänud, et 'käigukast on nõrga mootori tunnus' vms.
|
18.12.2002 at 23:50 |
|
rivos |
Killukesi
MEGAIRW
pole ammu nii palju naernud. eriti, et kaheliitrine mootor pärismootori käivitamiseks.
keep it going |
22.01.2003 at 21:38 |
|
max |
Killukesi
quote: rivos: MEGAIRW
pole ammu nii palju naernud. eriti, et kaheliitrine mootor pärismootori käivitamiseks.
keep it going
Mis seal siis nii naljakat. Loe ja kuula, mida pärtel selle kohta üles riputanud on
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=82#0 |
22.01.2003 at 22:45 |
|
forced2race |
Killukesi
Outrageous !!!
____________________________
Save The Wave (vette 91 ) |
23.01.2003 at 00:01 |
|
BlueStang |
Killukesi
quote: partel:
Kui talda annad, siis peab olema kohe minek...
Small is beautiful!
Pane tugitool kiirteele, istu ja oota kuni mõni rekka täiega selga lajatab!
Lisada pärtli kogutud teostesse
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
28.01.2003 at 21:31 |
Last edited 28.01.2003 at 21:39 by BlueStang
|
Fire |
Killukesi
Äkki lisaks selle ka siis:
partel:
Minu arvates on siiski kõige mõistlikum võtta üks vanem USA kere ja see siis tippvarustust täis laduda, aga samas jätta karpamootor ja mehhaaniline automaatkast.
Arvatavasti kestab niikaua, et seda ei vaheta enam teise auto, vaid juba UFO vastu
____________________________
I don´t care how much horsepower the newest Corvette wonders put forth, they still don´t shake the earth.
Corvette ´81
Bronco ´86
Town Car ´97 |
07.07.2003 at 20:15 |
|
hents99 |
Killukesi
väga hea. 10p . ootame aga jälle uusi kilde. seniks aga
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
10.12.2003 at 13:23 |
|
James Dempsey |
Killukesi
Ütleks nii et, üle pika aja midagi asjalikku... ole kõva, Pärtel! |
10.12.2003 at 14:12 |
|
NeverL |
Killukesi
päev muutus kohe rõõmsamaks |
10.12.2003 at 19:39 |
|
13piisab |
Killukesi
mnjah, suht stiilipuhta essee saaks siit.
lugedes tekib aga küsimus (inspireerituna kana-muna teemast): "kumb oli enne: kas suhtumine või hobused?"
või kasvavad-kosuvad nad käsikäes? |
18.12.2003 at 06:56 |
Last edited 18.12.2003 at 06:58 by 13piisab
|
gets |
Killukesi
Viska mõned juurde sinna
tanklad on jobudele, õigetele meestele tuuakse kütus 200 liitriste vaatidega Ameerikast koju kätte...
Nojah, päris Top Fuel'iga ei saa, kuna mootori paukumine lõhub majade aknaklaasid ära ning väljalaske tuleleegid võivad mõne teise korruse rõdul peesitava kassi põlema panna. Kes viitsib kinni maksta?
Aga mul on mure lindude pärast, turbo imeb ümbritseva õhu nii hõredaks, et linnud võivad kukkuda aiateibasse, see oleks küll kole.
Paraku eriti kaua sellistega järjest sõita ei saa - imeb pilved taevast mootorisse.
TF on kiirem madalal rannikualal kui miilikõrgusel Denveris, kus õhk on nii hõre, et ka linnud käivad jala.
|
19.12.2003 at 01:47 |
Last edited 19.12.2003 at 01:52 by gets
|
ylovoitka |
Killukesi
Pärtel: Töllerdasin parajasti linna peal, kui kõhus mullitama hakkas.
Järgnev röhatus kõlas nagu small-block.
Seepärast ei olegi eriline fänn.
Tänavaauto mootorit ei saa pöördesse lasta, jõudu tuleb hankida töömahuga.
S.t. big-blockiga.
Võiks ka lisada |
19.12.2003 at 09:14 |
|
hunt |
Killukesi
Pärtelist pole viimasel ajal eriti kuulda. Ei tea, kas sõrm kipsis, või miskit muud lahti?
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
04.06.2006 at 22:51 |
|
PlyVal64 |
Killukesi
Hunt, on ikka kuulda. Pärtel lihtsalt enam ei pritsi vaimukusi rahvale, jätab need vajalikeks puhkudeks
Aga üks näide veel avaldamata Pärtli kuldlausetest:
Omaette ooper on käivitamine. 2.0 liitrisest käivitusmootorist muidugi piisaks põhimootori käivitamiseks aga seda ei ole ju kuhugi panna. Seega pidi piirduma reduktoriga starteriga. Millest käib jutt |
04.06.2006 at 23:11 |
|
v6sa |
Killukesi
Kopipaist alkagooliteemast:
Nojah, käesoleva hooaja plaan on järgmine:
Raadil:
1. Mitte sõita üle 60 ft andurite
2. Jõuda finishisse
3. Siis vaatab edasi
Kõrgtehnoloogiliste teoreetikute meelehärmiks loobime lihtsalt oma sita kokku ja vaatame, mis saab.
|
14.06.2008 at 07:11 |
|
madis |
Killukesi
6 aastat möödas ja alljärgnevad väited:
· 12-sek autot ma küll ei ostaks. Kui tekib tahtmine vähe kiiremini sõita tuleb jälle uus auto muretseda. 10-sek pole algajale sugugi liiga kiire.
· Lihtsalt 12 sek tüütab üsna kiiresti ära. Ja ega 10'gi kaua huvitav püsi.
· 10 sekundi jaoks pole ühtegi "race" osa vaja.
· 8-sek autoga saab suht vabalt kesklinnas kolistada, kui jahutussüsteem korras on.
· Nojah, 10-sek auto on ikkagi eelkõige tänavaauto, mis aeg-ajalt ka rajal käib.
· Keda huvitab ainult kiirendamine, seda ei huvita 10 sek aeg.
· 10 sek usaka jaoks pole vaja muud kui ca 650 hj, tagasild, natuke vedrustuse sättimist ja korralikud rehvid. Ühtegi race osa pole vaja, free-flow summutid võivad olla, ainus mis tavaliselt välja võetakse on konditsioneer.
· Tööauto on oluliselt kallim pidada kui 10 sek auto, 650 hj BBC saab vabalt 20 liitriga hakkama. Ja mingeid muid erilisi kulusid seal ka pole.
..on ju jummala õiged. |
14.06.2008 at 10:50 |
|
_siim_ |
Killukesi
Üks klõbina võimalus on ka nookurid vastu klapikambrikaasi
pole ju naljakas või vaimukas?,täiesti olnud asi ntx erkkil testipäeval.
aga muidu jah 5+ |
14.06.2008 at 12:41 |
1 edit. Last edited 14.06.2008 at 12:42 by _siim_
|
kamamell |
Killukesi
Siit saaks päris häid pumperstickereid. |
14.06.2008 at 13:38 |
|
|