Poster |
Message |
cce |
õppesõit
küsimus laiale ringile oleks selline:missugune auto oleks etem 15ne aastasele õppesõiduks?
tegemist siis isendiga,kes ei ole ise pedaale kunagi puutund.kas peaks tegema mingeid
turvalõkse autosse või laseks niisama põllu peale lahti?äkki on kellelgi kogemusi sellises
asjas.tobe küsimus küll aga äkki siuke V6 94kw oleks õppimiseks liigateine oleks
euro R4 66kw.mida mehed arvavad?
|
28.06.2008 at 16:48 |
|
_siim_ |
õppesõit
ah ei juhtu seal põllupeal midagi,turvavööst küll,v6-el keerad gaasitrossi tiba pikemaks kui kardad et liiga võimsaks jääb.kindlasti peaks olema manuaalkastiga
Siim @ õppis põllupeal sõitma 18 erinevat panni ja 6 aastaselt esimene ning koguaeg näpp õline :P |
28.06.2008 at 16:57 |
1 edit. Last edited 28.06.2008 at 16:58 by _siim_
|
Fog |
õppesõit
Kiiver võiks ka peas olla imho, lihtsalt üldkasvatuslikul eesmärgil, et turvalisus ennekõike. Lisaboonusena varjab vaatevälja ning õpetab "peaga vaatama" mida eksamil järgitakse.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
28.06.2008 at 17:02 |
|
Ri-Q. |
õppesõit
Olen õpetanud ja sõitnud enne autokooli päris paljude algajatega, kes pole kordagi varem rooli taha sattunud ja minu kogemus ütleb, et kõige närusem variant on väga nõrk auto - 3silindrilised jne. Selline auto kipub neil välja surema ja see tekitab juba eos mõttetut stressi ning hirmu järgmise sõidukorra ees. Seega mootor olgu enne jõudsam kui nõrk. Kui eksam tuleb teha bensiinimootoriga, siis pole eriti mõttekas lasta vahepeal sõita diiselmootoriga.
Isiklikult ma laseks alustuseks mingil suurel, ohutul alal sõita automaatkastiga autoga, kasvõi ameeriklasega - sõidutunnetus ja hirmu kadumine liikluse ees on võtmesõna. Õppeautol võiksid suured aknad ja korralikud peeglid olla, kuid mingis Moduse-taolises masinas võib mõnel juhul tekkida häiriv akvaariumiefekt.
____________________________
REC
BB |
28.06.2008 at 17:07 |
|
_siim_ |
õppesõit
njah aga automaadilt manualile üle minna on päris raske,olen paari inimest näinud selle probleemiga maadlemas... |
28.06.2008 at 17:13 |
|
topis |
õppesõit
ARKis peaks saama valida, kas teed eksami bensuka või diisliga |
28.06.2008 at 17:33 |
|
cce |
õppesõit
just küsimus ongi mul see ,kas lasta alustada automaadiga ja võimasama mootoriga
või nunnutada lahjemaga ja manuaaliga?ütleme nii,et kas turvalisuse mõttes võiks elimineerida
klaasid ja muu selline laialipaiskuv materjal? |
28.06.2008 at 17:39 |
|
Timo |
õppesõit
kõigepealt mingi ront kätte ja las põristab põllupeal, nii, et tunnetuse sisse saaks ikka, et mis see sõitmine üldse on. ja eestis annab teha minumeelest ka ainult automaatkasti load, võüi vähemalt siis, kui mina lube tegin, sai. lubadepeale läks eraldi märge, et tohib sõita ainult automaadiga, minumeelest üks näitsik tegi endale.
õppimise jaoks ikka bensukas ja manuaal.
minul õnneks selle õppimisega probleeme pole olnud, niikui jalad alla sain, siis isa süles sõitsin juba. siis mingi aeg sai suvel kõvasti tööd tehtud, mopp maha müüdud ja ostsin mosse ja peale seda rekordi. nendega sai ikka igasugu trikke ära tehtud .
minumeelest tulekski ikka maast madalast asjaga harjutama hakata, pärast lihtsam ju.
____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935 |
28.06.2008 at 17:46 |
|
Ri-Q. |
õppesõit
quote: siim_pallav: njah aga automaadilt manualile üle minna on päris raske,olen paari inimest näinud selle probleemiga maadlemas...
Võib küll olla, kuid mulle tundub, et võib-olla õrnemal sool kulub autoga sinasõpruse loomiseks pisut kauem aega ja nad ei hakka liiklusele täielikult tähelepanu enne pöörama, kui auto olemusega ei ole harjutud. Kui ta alustab sõitu manuaaliga, siis ta peab ajuressurssi pühendama üheaegselt keskkonnale, käikude vahetamisele ja auto roolimisele + näidikute, lülitite jm käsitlemine - tavaliselt kõike korraga ei jõua ja tulemuseks on tasakaalu kadumine. Sellist juhti ma vist polegi näinud, kes suudab hoiduda enne käiguvahetust kangile vaatamast, millega kaasneb kiiruse vähenemine (ja siis juba algul kavatsetust erineva käigu rakendamine = kerge paanika) ning auto suuna muutus. Inimesed on nii palju ja kuidagi veider on mõelda, et kõikidele sobib üks universaalne metoodika või et kõik noored juhid pärast ARK-i eksamit piisavalt autot valdavad. Kui autotunnetus tuleb kiiresti, siis liiklemise õppimine on ometi igikestev protsess.
Cce: Ei ole vaja seal midagi elimineerida. Algul oled ikka ise kõrval ja teed põhitõed selgeks. Algaja kipub ikka väga ettevaatlikult ja õrnalt lähenema, pigem tuleb teda julgustada ka pisut gaasipedaali vajutama.
____________________________
REC
BB |
28.06.2008 at 17:47 |
|
mrtn |
õppesõit
te teete sellest õppesõidust mingi müstilise ettevõtmise =) |
28.06.2008 at 17:50 |
|
cce |
õppesõit
quote: mrtn: te teete sellest õppesõidust mingi müstilise ettevõtmise =)
ei tee keegi midagi müstilist,kui oleks alustand viieselt ,ei oleks ka probleemi.ja mõttes
oli ka huvi äratamine us.raua vastu.sellest ka küsimus kas tasub kohe suurema
mootoriga paugutama hakata |
28.06.2008 at 18:10 |
|
kkerem |
õppesõit
Mina ka maast madalast põllul sõitnud. Üks, mida ma kindlasti ei soovita on automaadiga õpetamine-õppimine. Tänaseks olen ise sõitnud pea 7 aastat ainult automaadiga ja ausaltöelda on jube piinlik manuaaliga vahest sõita .
____________________________
-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)
|
28.06.2008 at 19:44 |
|
ervin |
õppesõit
quote: kkerem: Mina ka maast madalast põllul sõitnud. Üks, mida ma kindlasti ei soovita on automaadiga õpetamine-õppimine. Tänaseks olen ise sõitnud pea 7 aastat ainult automaadiga ja ausaltöelda on jube piinlik manuaaliga vahest sõita .
kummaline. minul isiklikult ei ole mingit probleemi kummagagi sõitmisel. enne sõitu häälestud vastavalt ümber ja sõidad ilma mureta. |
28.06.2008 at 19:47 |
|
viplala |
õppesõit
Vähe müstiliseks kisub jah Kui kahju pole, anna ikka kohe V8 kätte ja kui turvavöö olemas siis jääb ainult turvasexist rääkida |
28.06.2008 at 20:03 |
|
margus61 |
õppesõit
quote: cce: küsimus laiale ringile oleks selline:missugune auto oleks etem 15ne aastasele õppesõiduks?
tegemist siis isendiga,kes ei ole ise pedaale kunagi puutund.kas peaks tegema mingeid
turvalõkse autosse või laseks niisama põllu peale lahti?äkki on kellelgi kogemusi sellises
asjas...
Esimeseks katseks oli suhteliselt hea aeglustiga masin, saab alguses paremini paigalt ja kiirused ei kujune suureks.
Ilma igasuguse eelneva ja stressi tekitava ettevalmistuseta sai 12-aastane heinamaa peal rooli taha pandud. Aeglane sisse, väike seletus pedaalide ja käikude kohta ja tuld. Esimese katse lõpuks sai ta isegi kitsal metsateel puude vahelt nii läbi, et kast peale jäi. OK, õpilane ei olnud enam stoiliselt rahulik, aga tüdruku esimese katse kohta on see vist normaalne. Antud juhul oli õppeautoks UAZ 3303 (selline kastiga), aga kastika miinuseks on see, et istumine on esirataste peal, nagu bussijuhil ja see ajab roolimisel segadusse.
Ma pakuks siis heaks esimeseks õppeautoks odavat aeglustiga maasturit (nt UAZ). Pole kahju retsida ja pärast on sõiduõpetajal ka fun-i küllaga, kui põllale rada sisse ajada... |
29.06.2008 at 08:16 |
|
Stang-R |
õppesõit
Toetan samuti käsikasti varianti.
Auto tuleks valida selline, millel on käiguvahetus suht konkreetne ja sidur sujuv, mitte äkiliselt rabav, üht last õpetasin sigari-Audiga ja
teist Golfi'ga, ei miskit hullu.
Tegelikult on kõige olulisem psühholoogiline faktor: tuleb rahulikult-sõbralikult asi teoreetliselt selgeks teha, näidata ette, kuidas asi käib,
demonstreerida, mis juhtub, kui midagi valesti teha, ja nagu ütles üks ütlemata sümpaatne parimates aastates parajalt paks mees, kes elas katusel, et rahu,ainult rahu.
Üks oluline asi veel, auto tuleks tankida usaldusväärses tanklas, et liialt palju kängurubensiini paagis ei oleks .
____________________________
Mustang 68 HT |
29.06.2008 at 09:03 |
1 edit. Last edited 29.06.2008 at 09:13 by Stang-R
|
tfr |
õppesõit
quote: cce:ei tee keegi midagi müstilist,kui oleks alustand viieselt ,ei oleks ka probleemi.ja mõttes
oli ka huvi äratamine us.raua vastu.sellest ka küsimus kas tasub kohe suurema
mootoriga paugutama hakata
Lõviosa inimesi, eriti nõrgema "tehnikavaistuga" naisterahvaid, ei alusta viieselt, vaid selles eas (15-20). Sellest hoolimata lähevad nad autokooli ja pannakse seal täiesti tavalise auto rooli ja keegi ei hakka igaks juhuks esimeseks korraks klaase eemaldama. Ja kõik autod jäävad terveks.
Seega tee omale ja siin teistele ka selgeks, mida Sa õppesõidu all mõtled - kas autoga tänaval sõitma õppimist või "rallikooli". |
29.06.2008 at 09:24 |
|
kkerem |
õppesõit
quote: ervin: quote: kkerem: Mina ka maast madalast põllul sõitnud. Üks, mida ma kindlasti ei soovita on automaadiga õpetamine-õppimine. Tänaseks olen ise sõitnud pea 7 aastat ainult automaadiga ja ausaltöelda on jube piinlik manuaaliga vahest sõita .
kummaline. minul isiklikult ei ole mingit probleemi kummagagi sõitmisel. enne sõitu häälestud vastavalt ümber ja sõidad ilma mureta.
Mis siin kummaist on, ma mäletan ka oma esimest automaadiga proovisõitu, kõrvalistuja tahtis läbi klaasi väljuda, kui ma üritasin sidurdada. Viimastel aastatel olen manuaaliga mõned korrad sõitnud. Üks tüüpviga, mida ma teinud olen on valgusfoori juures peatumine, nii et käik sees ja sidur lahutamata.
____________________________
-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)
|
29.06.2008 at 13:09 |
|
partel |
õppesõit
Mina: 10-12 aastaselt põristasin pisut kardiga. Õppesõit Volgaga ehk boksi tagurdamine oli midagi muud. Eksam esimesel katsel.
Kõige lihtsamini sõidetav auto: Erkki vana Camaro 476 cid BBC/600 hj. Vaid 600 hj ja vabalthingava mootori uimasus tagasid gaasiga pingevaba ümberkäimise, amordid korralikud (Koni), Sparco iste + 4p vööd, hea väljavaade, suht kompaktsed mõõtmed. Nagu kinnas käes, tegi mida mõtlesin, ei mingit õõtsumist vms. Samas "normaalse autoga" on üsna raske sõita...
Muuseas esimene sõit usakaga oli Lauri vana Camaro 454 BBC, sai Pärnust võistluselt tuldud. Poole tee peal oli ment, mõistagi pisut , nii kui mööda sõitsime hakkas plaks-plaks-plaks-plaks - meid tulistatakse!? . Tegelt oli väljalaskenookur pealt lennanud ja lõi karpasse tagasi! Tuleristsed...
Aga muidu, linnaliiklus eeldab juba auto valitsemisoskust ehk alguses platsil ilma fooride ja kaasliiklejateta. Iga inimene on erinev ja tahab erinevat programmi.
____________________________
_ |
29.06.2008 at 14:24 |
|
sniffer |
õppesõit
Ostsin oma poistele Audi 100 (sigar) 2,2 L aastast `84 Eelnevalt olid nad veits kogenud autosõitu. Läksid siis heinamaad "tallama" ja oluline mida nõudsin oli kohapealt auto äraliigutamine ja käiguvahetus. Radika vent undas vahet pidamata, kartsin et ajavad mootori kotti, kui ei kedagi. Kuu ajaga oli asi klaar ja isegi peeglite järgi tagurdamine (boksi) selge. Tänaseks on ühel juba load taskus ja julgesin osta bmw 520
Poiss teab ka seda, et kui rehvi vilistamist näen - kuulen linnapeal on kohe auto24 pill müügis. Jõudu!
____________________________
Chevy Van G20 Sportvan 5,7L`91a(Tiara)
MINI COOPER 2010
USA lipp sinu autole...
|
29.06.2008 at 19:51 |
|
malloc |
õppesõit
Alustasin sõitmist ka mingi 4 aastaselt isa süles, umbes 10 aastaselt sai kohaltvõtt, käiguga pidurdused jms. ringrajal töristades ära õpitud ning paraleelselt sigulliga metsateedel autot korralikult käsitlema õpitud. Samuti käisin Kullo autospordiringis, kus sai kõvasti vigursõitu tehtud ning jäärajavõistlustel käidud. Edasi järgnesid juba piiratud juhiload, mõned võistlused jms.
Ise pean parimaks sõidukooliks just seda Kullo autospordiringi, 2x nädalas 20 minutit sigulliga (nüüdseks neil vist küll Daciad) aja peale vigursõitu teha (slaalom, külgboks, garaaž jne.) andis väga suure pagasi ning nüüd pole probleem peeglite järgi linnas parkida või auto ohtlikust olukorrast ära päästa.
Mingeid kiivreid ega midagi küll kunagi õppides ei kasutanud. Endal peab ikka mõistus peas olema. Linnas kiiver peas ju ei sõida?! |
29.06.2008 at 20:15 |
|
iseKass |
õppesõit
apppppiiiiiiiii mis juttu te ajate... tõsiselt kui tahad õpetada prouat sõitma ja huvituma usa rauast siis alust ikka manuaaliga mina alustasin ford scorpioga(ei ole küll usa raud ja mitte ei olnud ma 4 aastane vaid ikka juba 19) manuaal 2,4 liitrine ja mis siis, et välja suri see ongi õppimise eesmärk, et teaks mis siis teha ja kui manuaaliga oli selge siis sain proovida ka automaatkastiga(siis juba usa rauaga) autot. auto tunnetus tuleb ikkagi manuaalkastiga hei ja gabariidid on ka päris erinevad raudadel suuremaid ja eurosuuruseid.
ei eita, et mulle meeldib sõita suure mootoorilise automaatkastiga ÕIGE rauaga, aga sellist lollust, et teeks endale ainult automaatkasti load, ei iial...
lihtsalt ühe Kassi arvamus |
29.06.2008 at 23:11 |
|
sass11 |
õppesõit
http://www.ark.ee/atp/?id=223
Las igaüks jääb ikka oma liistude juurde. Autoga sõitma õpetamine kaasaarvatud. ARK-i veebileheküljelt leiab tingimused kuidas reakodanik saab sõiduõpet teha.
quote: V6 94kw oleks õppimiseks liigateine oleks
euro R4 66kw
Vahet ei ole millisega kellelgi oma hoovis paarutada lased.
|
30.06.2008 at 01:40 |
|
|