Poster |
Message |
mikimouse |
Camaro z28 4gen
tere
plaanin juba kevadest saati oma praegused "kotletid" maha müüa ja üks korralik usaraud soetada.
kinnisideeks saanud just camaro millegipäras ja loomulikult v8.olen netist uurinud ka nende kohta,agaäkki saaks siit nüüd eestikeeles ja konkreetse vastuse oma küsimustele.
usakatega puudub absoluutselt igasugune kogemus siiani.ei kujuta ette,mida üldse vaadata ja kust otsast pihta hakata,kui peaks autot ülevaatama minema.
piltidepealt paistavad kõik müüdavad suht siledad,kas nad roostetavad ka üldse kuskilt mõned tüüpilised kohad näiteks?
siis huvitaks veel varuosade saadavus ja hinnad...võrreldes näiteks kasvõi audi C4 juppidega?
kuuldavasti on tal suht kehvad pidurid ja väga "kurvikartlik". mida camaroga näiteks Saugal teeks? tõenäoliselt ei satu ma sinna kül kunagi,aga lihtsalt huvitab.'
ja siis viimaseks,palju reaalne kütusekulu on? auto jääks tööauto kõrval siis nädalavahetuse-autoks,nii et paartuhat km kuus tuleb läbisõitu ikka.just maanteekulu huvitab,kuna enamus pikk sõit.
ma siin alles uus ja usaraud on täiesti võõras,loodan et teema sai õigesse kohta.ärge siis näkku lööge,kui mõni küsimus vähe jabur teile tundub. |
06.07.2008 at 21:31 |
|
peep Moderator |
Camaro z28 4gen
See masin ei roosteta, kui just pole avariiline. Jupid on odavad, mitte ehk Audi odavad aga sama kiirete autodega võrreldes väga odavad ja heas korras masina puhul pole neid ka eriti vaja, ta ei lagune. Juhitavus on pigem pehme kui jäik ehk kui harrastad ringrajasõitu, siis osta midagi muud aga niisama sõitmiseks on ta täiesti adekvaatne. Samuti on pidurid piisavad tavasõiduks, uuema versiooni pidurid on isegi rajale kõlbulikud. Soovitan LS1 mootoriga variant osta, see on uuem, kiirem ja probleemivabam. Ostes vaata nagu igat teist autot, et kõik toimiks, kuskilt ei tilguks ega midagi ei koliseks, midagi väga erilist seal pole. Kui bensukuluks arvestad maanteel 11-12 l. siis peaks välja tulema, ta võib ka vähem/rohkem võtta olenevalt gaasijalast.
Aga kõigepealt võta vaevaks ja loe inglise k. saite, infot on ülekülluses. |
06.07.2008 at 21:49 |
|
Maik |
Camaro z28 4gen
njah, seda teemat on siin väga palju lahatud,
otsing muidugi annab PLEASE refiNe you searchi, täpsustada kah ei oskanud.
saugal - perse läheb ette ja teeb spinni ma arvan kenasti, üldiselt tagaamordid ja vedrud on nagunii vanad all enamustel..
küt kulu 17 linnas, maanteel 10 jämedalt..
mul 2 camarot taolist olnud...
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
06.07.2008 at 21:50 |
|
anryo |
Camaro z28 4gen
Manuaalkastiga saab maanteel alla 10L isegi hakkama, kui VÄGA kiirust ei ületa. Aga muu eelpoololev jutt vastab tõele.
Kui natuke investeerida veermikku, piduritesse jms. siis on ka väga täpse ja kindla juhitavusega.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
07.07.2008 at 09:10 |
|
mikimouse |
Camaro z28 4gen
quote: anryo: Manuaalkastiga saab maanteel alla 10L isegi hakkama, kui VÄGA kiirust ei ületa. Aga muu eelpoololev jutt vastab tõele.
Kui natuke investeerida veermikku, piduritesse jms. siis on ka väga täpse ja kindla juhitavusega.
pead silmas siis pidurite suuremaks "tuunimist" või heas originaalkorras hoidmist?
|
07.07.2008 at 12:31 |
|
gets |
Camaro z28 4gen
Mitte ainult pidurite tuunimist. Vedrustus ja puksindus tuleb samuti paremate vastu vahetada, kui rada tahad sõita. Ei tea, mis tükid seal kõige rohkem asja mõjutavad, kuid originaalkorras on Camaro veermik ikka paras ikaldus. Sõidan igapäevaselt 97a Astra kuudiga ja vedrustus on kui öö ja päev. 95a Camaro kahjuks :P. |
07.07.2008 at 13:17 |
1 edit. Last edited 07.07.2008 at 13:18 by gets
|
Jamez |
Camaro z28 4gen
Mul üks manuaal 93 aasta z28 müüa mis just californiast siia jõudis. Pole teine arvelgi veel. Täitsa asjalik ja korralik asi.
____________________________
Team Outlaw |
07.07.2008 at 13:50 |
|
mikimouse |
Camaro z28 4gen
quote: Jamez: Mul üks manuaal 93 aasta z28 müüa mis just californiast siia jõudis. Pole teine arvelgi veel. Täitsa asjalik ja korralik asi.
aga räägi lähemalt.mingeid pilte vms äkki PS-i :P
|
07.07.2008 at 14:44 |
|
Thekiller |
Camaro z28 4gen
Veits OT aga see pole Sauga ringrada vaid Audru ringrada ma tean seda sest mu isa on ikkagi üle 20 aasta võidu sõitnud ja nüüd Castrol Edge Racing-ul tuli teemaks ringrada siis ka mina ütlesin sauga aga ta täpsustas ära et asi on saugast kaugel |
07.07.2008 at 16:06 |
|
ramman |
Camaro z28 4gen
Juhitavusest kõigepealt. Võrreldes Audiga on see muidugi erinev. Mul 4tassimisega Audi 90 ja Camaroga võrreldes on see vedel nagu süldikauss. Käisin just ülevaatusel ja ülevaataja mainis, et tagapidurid on natuke nõrgavõitu, kuigi kettad-klotsid on ok. Kiirema sõidu peale ja palju pidurdamisega lähevad kuumaks ja pidurdusmaa pikeneb küll. Kurvisuutlikuseslt jääb ta alla paljudele sportmasinatele ja ka uutele über-sakslastele (RS6, M5 jne.). Seda muidugi standardseades. Aga kui aitad vedrustust järgi, siis muutub pilt palju. Minule isiklikult meeldib sellisena nagu ta tehaseseades on. Mul ta suvel cruisimiseks ja vaba aja veetmiseks mitte kiirendamiseks ega ringrajaks.
Mootori ja jõuülekande kohta niipalju, et tee nii pikk proovisõit, et kõik õlid ikka kuumaks läheks ja siis vaata-kuula mootori häält ja vaata kuidas kast käike vahetab (kui automaadi võtad muidugi). Kindlasti tasub kontrollida jahutusvedelikku, ega seal õli sees pole. Kasti õli jahutus käib radiaatori kaudu ja kui jahutusvedelik kasti satub siis ootab ees remont $$$$. Esirattalaagrid kontrolli kah üle need ka suht kirved millegipärast GM-del.
Nagu eelnevalt öeldud on varuosad odavad ja saadavus enamusele kuluartiklitele hea. Kauem ootasin küünlajuhtmeid (2 nädalat). Muud asjad on enamasti koha peal olemas või saadaval paari päeva kuni nädalaga. Muidugi spetsiifilisemad jupid tulevad kauem. Armatuuri katteplastik tuli kuu aega mulle. Kogemused siis Tartu TopParts´iga.
Kui hakkad valima siis võimalusel võta LS1 mootoriga isend. Uus mootor ja palju võimekam ja edasiseks arenguks (loe:modifitseerimiseks) sobivam. Muidugi on see teema, et LS1 on saadaval ainult facelifti järgsena. Mulle isiklikult uue esiosaga ei meeldi, nagu kupee-Sebring. Vana, nelja kandilise tulega esiosa on ilusam. Maitse asi muidugi...
Kõtusekulu... nojah.... Väga palju sõltub gaasijalast. Minu omaga suutis isa sõita kuskil 9l/100km. Seda muidugi rahuliku sõiduga ja nii nagu vanakooli mehed ikka sõidavad. Kiirendavad tasakene.... Endal arvet ei pea aga paagitäiega kuskil 400-500km. S.o. siis 12-15 sajale. Neid hobujõude ma muidugi tukkumas ei hoia aga raevu ka ei aja.
Suveautoks ja hobiautona teise masina kõrvale on minu arvates väga sobiv liikur. Vajadusel saab ka neljakesi liikuda. Teatud mööndustega muidugi. Tagaistmel pole just kuigi mugav.
Aga jõudu ja jaksu. ja näpunäide: Ära lange eufooriasse, kui ostma lähed. Katsu säilitada kaine mõistus ja tee oma otsus siis kui oled turu ja kõik võimalikud variandid üle vaadanud. Päris palju on käest lastud autosi liikvel.
EDIT: kirjavead
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
07.07.2008 at 18:34 |
1 edit. Last edited 07.07.2008 at 18:41 by ramman
|
anryo |
Camaro z28 4gen
Minul on tehtud:
- Eibach madaldusvedrud
- Bilstein amordid
- Energy Suspension polüuretaanpuksid
- Corvette Z06 esipidurid (suuremad kettad ja kahe kolviga sadulad)
- metallpunutisega pidurivoolikud
- vahetatud kõik muud rooliotsad jms.
Nüüd on ikka sõidutunnetus nagu öö ja päev võrreldes eelmisega. Väga täpne ja konkreetne ning reageerib igale roolinõksule kohe. Tagavedrud võiks aga natukene tugevamad olla - tagaots kipub õõtsuma liialt.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
07.07.2008 at 20:06 |
|
Jamez |
Camaro z28 4gen
quote: mikimouse: quote: Jamez: Mul üks manuaal 93 aasta z28 müüa mis just californiast siia jõudis. Pole teine arvelgi veel. Täitsa asjalik ja korralik asi.
aga räägi lähemalt.mingeid pilte vms äkki PS-i :P
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=489593&rhash=21c2
____________________________
Team Outlaw |
08.07.2008 at 05:11 |
|
PlyVal64 |
Camaro z28 4gen
Nu ma ei tia, mis "ikaldus" F-Body veermik nüüd niiväga ikka on. Sai kunagi AutoLehes seda asja nelja siinse kirjutaja autodega testitud ja põige-slaalom olid suisa väga head. Lihtsalt on USA-raud pisut teistmoodi olemisega kuid ikalusest ei tasu siiski rääkida. Ei ole ei saklastest ega itaallastest insenerid teps targemad oma ameeriklastest suguvendadest, lisaks on siiski USA autosport absoluutarvus ja mitmekesisuses kordi vanast mandrist suurem. F1 ja WRC kahekesti ei muuda maailma... Kui F-Bodyga ja Stangiga kiiresti sõita ei suuda, on ikaldus tihendis, mis istme ja rooli vahel.
Edit: ka Mosse veermik tundub ikaldus, kuid reaalsuses suudab see õõtsuv kast õige tihendiga kurvides imekiiruseid arendada. Aeglaseid S-kurve teeb ka arbuusidest kiiremini, mõõdetud fakt. Seega algab kõik ikka tihendist. |
08.07.2008 at 11:24 |
1 edit. Last edited 08.07.2008 at 11:27 by PlyVal64
|
Maik |
Camaro z28 4gen
Igapäeva sõiduks käis küll, seda polegi ju keegi öelnud et ei käi.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
08.07.2008 at 12:16 |
|
vvt |
Camaro z28 4gen
quote: PlyVal64: Nu ma ei tia, mis "ikaldus" F-Body veermik nüüd niiväga ikka on. Sai kunagi AutoLehes seda asja nelja siinse kirjutaja autodega testitud ja põige-slaalom olid suisa väga head. Lihtsalt on USA-raud pisut teistmoodi olemisega kuid ikalusest ei tasu siiski rääkida. Ei ole ei saklastest ega itaallastest insenerid teps targemad oma ameeriklastest suguvendadest, lisaks on siiski USA autosport absoluutarvus ja mitmekesisuses kordi vanast mandrist suurem. F1 ja WRC kahekesti ei muuda maailma... Kui F-Bodyga ja Stangiga kiiresti sõita ei suuda, on ikaldus tihendis, mis istme ja rooli vahel.
Edit: ka Mosse veermik tundub ikaldus, kuid reaalsuses suudab see õõtsuv kast õige tihendiga kurvides imekiiruseid arendada. Aeglaseid S-kurve teeb ka arbuusidest kiiremini, mõõdetud fakt. Seega algab kõik ikka tihendist.
Noh ma arvan, et Saugal pole selle F-kehaga näiteks turbo-arbuusi vastu muhvigi teha. Ta võib suur ja võimas olla, aga see eest ülekaaluline ja puu-tagasillaga. Mis neid mosse imeomadusi puudutab, siis mäletatavasti osalesid ühel igiammusel bmw autocrossingul mosseliiga mossed (noh mis väga stock just polnud, üks oli minumeelest isegi slikilaadsete asjadega), siis isegi minu puudulike sõiduoskusetega (mõnigi kurv külg ees) olin ma neist kahe väikse ringiga veenvalt kiirem. Mosseliiga "tihendid" peaks vähemalt head olema (kui mitte väga head)?
quote: ramman: Kindlasti tasub kontrollida jahutusvedelikku, ega seal õli sees pole. Kasti õli jahutus käib radiaatori kaudu ja kui jahutusvedelik kasti satub siis ootab ees remont $$$$.
GM standardse õli-vesi kastijahutiga läks vähemalt vanasti tosool kastiõli sisse, muutes selle sinepivärvi vahutavaks olluseks. St nähtavaks muutus see kastiõlist, mitte jahutussärgist. Automaatkastiga Opelite tüüpmure.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
08.07.2008 at 14:11 |
|
PlyVal64 |
Camaro z28 4gen
OT auto mõistes aga mitte juhitavuse-sõiduomaduste mõistes. Ehk et TIHEND määrab 99%
Laupäeval toimus järjekordne vanaautode ralli, milles minul polnud vähimatki osalust ja vaatan vaid kuivi tulemusi. Kaks lisakatset tuntud radadel: Rapla kardirada ja Laitse Rallypark.
Mõemad katsed võitis selgelt ära IZ412, roolis tõsine mitteautosportlane, vaid restauraator Vilu.
Raplas järgnesid talle sekundiga kaotades Lada ja siis vana Audi Coupe, kellele kaotas sekundiga SEEBIKARP!
Aga Laitses kruusal on juba suisa hull lugu. Seebikas pani lutti peale Viluka ja IZ-kastikaga kihutanud supersõidumehe Elmar Otsale (kõigil sama aeg) kõigle teistele autodele. Tegelikult sõitsid suht samasse auku veel ka seesama Lada ja isand Sooper veelkord IZ'il. Esimese Taunuseni jäi ahe veel 7 sekundit...
Põhimõtteliselt võiks nüüd väita, et igasugused Taunused, Audid, Mersud, Bemmid on laussaast veermiku poolelt ja Mosse ning ZAZ ruulivad.... Ei ole ikka nii, TIHENDID on sigakõvad. Ja tegelikult autode sõiduomadused varieeruvad nii vähe, et vaid absoluutselt maailma parimad spetstestijad suudavad adekvaatseid hnnanguid anda. Kõik muu pläma jääb mõiste alla "ebaadekvaatne kogemusteta isiklik arvamus, mis tugineb mingil seletamatul tundel". |
08.07.2008 at 14:53 |
|
peep Moderator |
Camaro z28 4gen
Püsiks teemas !
Tänavakasutuseks on juhitavus enam kui piisav. Minu soovitus on alla sats värskeid amorte ja korralikud rehvid + poolraamid ära ühendada (subframe connectors) ja juhitavus on väga ok. Poly puksidega ära vaeva nägema hakka. Minu silmis oli 4-gen'i juhitavuse suurim puudus ülevõimendatud rool. |
08.07.2008 at 16:04 |
|
PlyVal64 |
Camaro z28 4gen
quote: peep: Püsiks teemas ! Minu silmis oli 4-gen'i juhitavuse suurim puudus ülevõimendatud rool.
Just. See ongi, juhitavusel endal ehk veermikugeomeetrial ei ole suurt midagi häda. Pigem võib seda suisa heaks lugeda. Vähegi sõitnud autol on ka igal juhul rehv ja amort natukenegi kulunud... Kuid tunnetus on roolitaga kehvake tänu pereauto võimendile. See paljude USA-raudade häda. Lihtsalt tuleb ümber õppida. Mäletan, kui 94-95 sattusin esimest korda tulitera Vette rooli aga enne sõitnud just 3-gen. F-bodydega, Vanidega jne. Rool tundus arutult raske... esimesed 200 meetrit. Siis tuli Heina uulitsal kerge kurv ja said kohe aru, miks see hea oli. On ju püütud igasuguse rooliga autosid maailmas maha teha (peamiselt siiski saksa ja inglise ajakirjanikud) aga ajad/tulemused räägivad muud keelt. Lihtsalt lähiajalooni oli meile-eurooplastele omases ajakirjandusruumis igasugune USA auto tähendanud automaatselt sittasid sõiduomadusi ehk totaalselt kallutatud mõttemaailma. Itaalia-Saksa võrdus jumalus ja USA saast. Suures piires oli see ju ka tõsi, kuid just 4-gen erines juba oluliselt eelkäijatest. Lihtsalt oli amidel hoopis erinev arusaam mugavusest, seda tänu oma megateedele. Täna on kõik eriilma autod peaaegu ühesuguste omadustega. Vahed on pea olematud.
|
08.07.2008 at 18:34 |
|
ramman |
Camaro z28 4gen
Selles suhtes on seltsimees PlyVal´il õigus, et tuleb natuke ümber õppida. Aga eks iga erinev auto tahab algul harjumist. Minu Camaro reageerib roolile väga hästi, vähemalt minu jaoks, ainult tagaosa tundub vahel vedel. Ja rõhutan veelkord, et kui tahad lihtsalt cruisimiseks, siis on 4.gen väga hea valik. Vedrustus pole raputavalt jäik aga samas võib julgelt kurve võtta. Auto ei kaldu kurvidel liigselt ega nooguta kiirendamisel-pidurdamisel. Otse loomulikult eeldab see korralikke rehve ja amorte. Muidugi ei maksa füüsikaseadusi eirama hakata. Kui tahad autot proovile panna siis tuleks leida selleks ohutu koht ja tänavaliikluseks suletud koht.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
08.07.2008 at 21:03 |
|
viplala |
Camaro z28 4gen
quote: ramman: Selles suhtes on seltsimees PlyVal´il õigus, et tuleb natuke ümber õppida. Aga eks iga erinev auto tahab algul harjumist. Minu Camaro reageerib roolile väga hästi, vähemalt minu jaoks, ainult tagaosa tundub vahel vedel. Ja rõhutan veelkord, et kui tahad lihtsalt cruisimiseks, siis on 4.gen väga hea valik. Vedrustus pole raputavalt jäik aga samas võib julgelt kurve võtta. Auto ei kaldu kurvidel liigselt ega nooguta kiirendamisel-pidurdamisel. Otse loomulikult eeldab see korralikke rehve ja amorte. Muidugi ei maksa füüsikaseadusi eirama hakata. Kui tahad autot proovile panna siis tuleks leida selleks ohutu koht ja tänavaliikluseks suletud koht.
Kui kiirendamisel ei nooguta siis on mootor nõrk |
08.07.2008 at 21:23 |
|
ramman |
Camaro z28 4gen
quote: viplala: quote: ramman: Selles suhtes on seltsimees PlyVal´il õigus, et tuleb natuke ümber õppida. Aga eks iga erinev auto tahab algul harjumist. Minu Camaro reageerib roolile väga hästi, vähemalt minu jaoks, ainult tagaosa tundub vahel vedel. Ja rõhutan veelkord, et kui tahad lihtsalt cruisimiseks, siis on 4.gen väga hea valik. Vedrustus pole raputavalt jäik aga samas võib julgelt kurve võtta. Auto ei kaldu kurvidel liigselt ega nooguta kiirendamisel-pidurdamisel. Otse loomulikult eeldab see korralikke rehve ja amorte. Muidugi ei maksa füüsikaseadusi eirama hakata. Kui tahad autot proovile panna siis tuleks leida selleks ohutu koht ja tänavaliikluseks suletud koht.
Kui kiirendamisel ei nooguta siis on mootor nõrk
Tähelepanek on õige
Aga tegelikult mõtlesin selle all pika käiguga pehmet verdustust. Vanemad Audid kipuvad n.ö. noogutama. Ja mõnel läheb kurvis küljepeegel ka vastu maad.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
08.07.2008 at 22:29 |
|
mikimouse |
Camaro z28 4gen
nu ega ma siis rinkale sellega lähe kohe proovima omalõbuks ehk kindlasti,aga puhtalt selleks otstarbeks nüüd küll camarot ostma ei hakkaks ju..
tekkis lihtsalt küsimus et KUI läheks,seda siis seoses kõlakatega puuduliku juhitavuse kohta.
kõige "lõdima" rooliga on siiani olnud kõik Omega B-d ,millega sõitnud olen.vot se auto on kül ikaldus. |
09.07.2008 at 07:50 |
|
vvt |
Camaro z28 4gen
Audi 90 ja Camaro omamise järel ei peaks tegema järeldusi roolitunnetuse kohta. Mõlemad näited on kaunis "lehm libedal jääl".
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
09.07.2008 at 08:49 |
|
mikimouse |
Camaro z28 4gen
huvitav,mis loom sellel üritusel osales http://mail.gate.ee/wap/results_sauga.asp ei paista just kehvad ajad type-R`de ja teistega võrreldes |
09.07.2008 at 12:56 |
|
meintz |
Camaro z28 4gen
quote: mikimouse: huvitav,mis loom sellel üritusel osales http://mail.gate.ee/wap/results_sauga.asp ei paista just kehvad ajad type-R`de ja teistega võrreldes
Seal oli Peep ise oma punasega... http://www.tqhq.ee/dir.php?id=48 |
09.07.2008 at 13:09 |
|