register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : laenaks akusid  
Poster Message
Sören
laenaks akusid
sõidan mõneks päevaks kohta, kus puudub elektrivarustus, kuid kus oleks vaja siiski laptopiga päevade kaupa tööd teha. hetkel on mul plaan võtta kaasa mingi hulk autoakusid ja laptopi akut nendelt laadida (12v pealt töötava laadijaga). oma auto aku pealt laptopi aku laadimine võib lõppeda sellega, et ühel hetkel auto enam ei käivitu, samas auto mootori käimas hoidmine vaid selleks, et akut laadida tundub mõttetu raiskamisena.
seega kui kellelgi on mõni üleliigne töötav aku, siis laenaks hea meelega. vaja on neid perioodil ~25.07 - ~31.07 (kui aku tühi, siis võtaks selle varem, et aku täis laadida). olen valmis mõistliku tagatist jätma ja vajadusel heategu mõistlikult (näiteks õllega) kompenseerima.

kui kellelgi on paremaid ideid minu energiaprobleemi lahendamiseks, siis andke tulla. generaatori rentimine on ka minu arvates mõtetu - renditavad generaatorid on alates ~2,5kw ja ~70w toiteploki jaoks nii võimast generaatorit ei ole mõtet kaasa vedada (lisaks läheb generaatori rent koos kütusega maksma üle 2k).

edit: asun tallinnas, seega eelistatud oleks pakkumised siitkandst

____________________________
gts1000 & gl500 & w140
18.07.2008 at 15:23 1 edit. Last edited 18.07.2008 at 17:21 by Sören
BlueStang
 
laenaks akusid
ter, mul täitsa on üks vägagi uus ja suuremamahuline aku parajasti jõude seismas
esmaspäeval kell 17. 15 paiku võib kesklinnas kätte saada, hel esmaspäeval
18.07.2008 at 18:56
vr_
  
laenaks akusid
Huvitav, kui efektiivsed need akulaadijad on..

Minu läpaka aku kestab umbes 3h tõsist tööd tehes kapasiteeti on temal pool ampertundi viiekümnese aku pealt ideaaalselt peaks siis ju miski tubli 300 tundi vastu pidama tubli 12,5 päeva..

Kindlasti teen ma arvutustes vea.. laadija efektiivsus on kindlasti oluliselt sitem jne...
Mõni elektrimees oskab kommenteerida?

____________________________
Imperialist 71
18.07.2008 at 22:47
Myrakaru
laenaks akusid
Kindlasti peaks see olema nn. paadiaku, sest hariliku autoaku eluiga tühjendatuna 50%ni on ainult umbes 12 tsüklit. Soovitan ülisoojalt mõnda päikesepaneeli, see võib vabalt olla ainult 10-20W, sest ka odava hiina Comon toiteploki omatarve on 2W ja uuem läpakas võtab isegi Kõu jullat toites harva üle 15W (muidugi kui läpaka akud on täis). Eesti päikesekiirgus on üllatavalt võimas, mu bussi katusel olev 175W nimivõimsusega paneel annab stabiilselt 200W.

____________________________
Econoline
18.07.2008 at 23:37
sirr
 
laenaks akusid
mis paneelist on jutt ja kust selliseid saab?
18.07.2008 at 23:46
Sören
laenaks akusid
quote:
Myrakaru: Kindlasti peaks see olema nn. paadiaku, sest hariliku autoaku eluiga tühjendatuna 50%ni on ainult umbes 12 tsüklit.

ei ole ju vaja seda akut päris tühjaks lasta, kui pinge langeb teatud tasemest allapoole võib teise aku võtta või sama aku täis laadida.

quote:
Soovitan ülisoojalt mõnda päikesepaneeli, see võib vabalt olla ainult 10-20W, sest ka odava hiina Comon toiteploki omatarve on 2W ja uuem läpakas võtab isegi Kõu jullat toites harva üle 15W (muidugi kui läpaka akud on täis).

öösel, kui ka võiks tööd teha, päikest ei ole ja siis tuleks akusid laadida. päikesepaneeliga auto akut laadimiseks on vaja ka vastavat efektiivset laadimisskeemi, mis iseensest ei ole probleem, kuid jällegi üks lisavidin, mida peaks leiutama.
mul on kahjuks sellised lapakad, mis nii madala energiatarbega hakkama ei saa - uuem on hp 20" (kahe kõvakettaga, viie kõlariga), mille originaaltoiteplokk on ~150w, sinna võtan arvatavasti kaasa oma vana väikse lapaka, mis siiski 17" ekraaniga, samuti kahe kõvakettaga, kuid mis 70w toiteka pealt siiski töötab.
elfas maksab 85w päikesepaneel 11k eeki, mis ühekordseks kasutamiseks on minu arvates suht mõttetu rahapaigutus.

quote:

Eesti päikesekiirgus on üllatavalt võimas, mu bussi katusel olev 175W nimivõimsusega paneel annab stabiilselt 200W.


seekord ei plaani ma eestis tööd teha ja samuti ei tahaks ma uskuda, et pilves ilmaga puude vahel päikesepaneeli efektiivsus nii hea on.

samas kui oskad pakkuda mingit kohta, kus mõistliku hinnaga ja koos aku laadimise tükiga paneele müüakse, siis anna teada, ma arvan, et ka teised võivad sellest huvtatud olla.

____________________________
gts1000 & gl500 & w140
19.07.2008 at 12:43
Myrakaru
laenaks akusid
Muidugi, üheks korraks polegi mõtet sellesse raha matta. Kui alla 12V ei lase, ei juhtu nende akudega vast midagi.

Aga süües kasvab isu. Mind pani päiksese poole vaatama asjaolu, et pliiaku laadub neetult aeglaselt. Jah, pinge viskab suht ruttu üles, aga koormamisel selgub, et tegelikult on tühi. Ja reisidel on ju tihti nii, et puhas sõiduaeg (laadimine) on ikka kordades lühem kui kohapeal aku piinamine.

Tõesti ei ole pilves ilmaga puude vahel erilist laadimismöllu 30-40W, aga seda pole ju ka vaja.






____________________________
Econoline
19.07.2008 at 19:26
creese
 
laenaks akusid
kui auto aku on korralik, ei juhtu sellega midagi läpakat laadides, sest läpakas tarbib nii vähe voolu. Võid osta omale kindluse mõttes voltmeetri sigaretisüütajasse (maksab alla 100.- eeku). Voltmeetri peal neli ledi, mis aku tühjened kustuma hakkavad, kui üks led põleb, läheb kah veel auto käima

____________________________
limusiinirent ------> www.partylimu.ee
konditsioneeride täitmine 40.- tel. 5586444
19.07.2008 at 19:37
Sören
laenaks akusid
quote:
creese: kui auto aku on korralik, ei juhtu sellega midagi läpakat laadides, sest läpakas tarbib nii vähe voolu. Võid osta omale kindluse mõttes voltmeetri sigaretisüütajasse (maksab alla 100.- eeku). Voltmeetri peal neli ledi, mis aku tühjened kustuma hakkavad, kui üks led põleb, läheb kah veel auto käima

voltmeetreid on mul suisa mitu tükki ja plaanin voltmeetrit ka sihipäraselt kasutada. ma arvan, et see auto aku saab ikka päris tühjaks, kui ma mitu päeva järjest läpakat selle pealt jooksutan ja vahepeal akut ei lae. lapaka tarbimine on võrreldav vähemalt ühe esitule pirni tarbimisega. kui pikalt sa seda julgeks aku pealt põletada?


____________________________
gts1000 & gl500 & w140
20.07.2008 at 13:22
viplala
laenaks akusid
Aru ma ei mõista, miks sa ei lase autol tiksuda vahel tunnikese. Kütusekulu suht mõtetu, ära ta ka ei kulu. Milleks endale peavalu valmistada mingite päikese paneelide, geneka või tanki akudega?
21.07.2008 at 06:23
BlueStang
 
laenaks akusid
vaatasin siin ajaviiteks, et mida ma pakkusin:
Delphi Freedom Truck aku (ikkagi ameeriklane) -102 Ah/680 A

suht tutikas aku ja kasutusel olnud samuti IT-valkonnas:D st soetatud pool aastat tagasi ja toatmperatuuril toetanud läbi UPS serveri püstiolekut - pidi voolukatksestuse korral üleval hoidma 500w serverit ca 8 tundi (nii pikka katkestust kahjuks ei olnud) - peaks selle läpparilaadimistega ka mõne aja hakkama saama küll
21.07.2008 at 18:26 1 edit. Last edited 21.07.2008 at 18:27 by BlueStang
Sören
laenaks akusid
quote:
viplala: Aru ma ei mõista, miks sa ei lase autol tiksuda vahel tunnikese. Kütusekulu suht mõtetu, ära ta ka ei kulu. Milleks endale peavalu valmistada mingite päikese paneelide, geneka või tanki akudega?

mõned põhjused
tunniga ei lae akut täis, aku laadimine auto abil võtab ikka päris mitu tundi. lisaks on oht, et auto seistes (kui akust energiat tarbid) saab aku tühjaks, suht nukker oleks keset metsi avastada, et auto aku on tühi. kui aku on autos, siis peab ka lapaka akut autos laadima, mis võtab samuti umbes tunni, hästi ei viitsi autos tööd teha, seega peaks edas-tagasi jooksma. kui kasutada lapakat nait 10 tundi paevas, siis peaks tegema u 5 (kui autos tööd ei tee) laadimistsüklit (lapaka aku kestab u 2 tundi), seega oleks seda lapakaga jooksmist päris palju. ühesõnaga ebamugv ja minu arvates mõttetu tõmblemine.
edit: lisaks on auto aku laadimine auto mootori abil minu arvates nii mõttetult ebaefektiivne tegevus, et ma ei mõista milleks seda tegema peaks.


____________________________
gts1000 & gl500 & w140
23.07.2008 at 05:55 1 edit. Last edited 23.07.2008 at 07:21 by Sören
viplala
laenaks akusid
Enam vist ei jõua aga tulevikuks võid midagi sellist endale muretseda.
http://cgi.ebay.com/10W-Solar-Panel-Battery-Charger-NEW-12V_W0QQitemZ260262653262QQihZ016QQcategoryZ41981QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

või

http://cgi.ebay.com/Briefcase-Solar-Panel-Power-charger-Quality-13-Watts_W0QQitemZ220259061600QQihZ012QQcategoryZ41981QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
23.07.2008 at 11:59
cce
laenaks akusid
mul seisab siinkandis üks 100Ah.kui soov on siis 55935695
23.07.2008 at 21:34 1 edit. Last edited 23.07.2008 at 21:51 by cce
Sören
laenaks akusid
hetkeseisuga on mul siis olemas kaks 100 Ah akut (tänud Bluestang ja cce) ja üks 70 Ah aku. lapakas akust voolu saab ja tavalises tööreziimis on voolutarve ~1,6 A. eks ma tagasi tulles kirjutan, kuidas see süsteem toimis, on ehk teistelegi tulevikus abiks.

____________________________
gts1000 & gl500 & w140
25.07.2008 at 09:17
13piisab
 
laenaks akusid
ahoi,

vahetaks minagi heameelega törts kesvamärjukest laenuvoltide vastu. Nimelt sain kevadel uue sõbra, kellega sõbrunesime eelkõige just seetõttu, et tema on vähenõudlik ning lepib pelgalt kuue voldikesega. Tegelema asun vanakesega kõige varemalt järgmine aasta, aga enne oleks soov ikka veenduda, et elektripulgad toimivad - ning vajadusel neid talvel turgutada. Selleks otstarbeks aga praegu aku hankimine pole kõige mõttekam - seega olge aga lahked oma kolmepurgiste (või vastavat väljavõtet omavate) elektronisuunajate ripakilolekust teada andma!
tootja soovitab kergelt ringikäivale boksermootorile suisa 72Ah. Küllap saab vähemaga hakkama, kuna masina tootmisajal polnud aastaringsed õlid teps mitte sellised nagu tänapäeval. Vanemate kaherattaliste akudest paraku abi pole :(

terv,
Teet

____________________________
vanem on parem
25.07.2008 at 20:03
-fred-
 
laenaks akusid
quote:
13piisab: ahoi,

vahetaks minagi heameelega törts kesvamärjukest laenuvoltide vastu. Nimelt sain kevadel uue sõbra, kellega sõbrunesime eelkõige just seetõttu, et tema on vähenõudlik ning lepib pelgalt kuue voldikesega. Tegelema asun vanakesega kõige varemalt järgmine aasta, aga enne oleks soov ikka veenduda, et elektripulgad toimivad - ning vajadusel neid talvel turgutada. Selleks otstarbeks aga praegu aku hankimine pole kõige mõttekam - seega olge aga lahked oma kolmepurgiste (või vastavat väljavõtet omavate) elektronisuunajate ripakilolekust teada andma!
tootja soovitab kergelt ringikäivale boksermootorile suisa 72Ah. Küllap saab vähemaga hakkama, kuna masina tootmisajal polnud aastaringsed õlid teps mitte sellised nagu tänapäeval. Vanemate kaherattaliste akudest paraku abi pole :(

terv,
Teet
6V ja 72Ah korral on ju Wh 2 korda vähem, kui 12V 72Ah puhul.
25.07.2008 at 21:19
Sören
laenaks akusid
mina edukalt oma reisilt tagasi, tänud kõigile, kes akusid laenasid. laen need laenuakud nüüd järgemööda täis ja tagastan omanikele.
lapakas töötas autoaku toitel üllatavalt hästi - nii ~10h päevas 70 Ah aku pealt ei olnud probleem. lõpuks läksid kasutusse kõik akud.

mõned tähelpanekud.
* vähemalt minu kasutuses olnud läpaka toiteplokk (kensingtoni universaalplokk) ei tööta madalatel pingetel (alla 11,5 voldise sisendpinge puhul) - väljund lülitatakse lihtsalt välja. positiivne on see, et akut tühjaks ei saa lasta, kuid samas ei saa ka akust nii palju energiat kätte, kui sealt võiks saada.

* osad poes müüdavad sigaretisüütajasse minevad pistikut on täielik saast. ostsin endisest mg autost (nüüd on selle poe nimi vist autoasi) sellise pistiku. eestis komplekti katsetades töötas asi korralikult. samas siis, kui tõehetk käes, töötas see pistik vist u 5 min, peale mida toiteplokil tuled kustusid. selgus, et geniaalsed hiinlased olid sinna pistikusse leidnud vedru, mis oma kuju töö käigus (kui sealt vool läbi läks ja temp tõusis) permanentselt muutis ning samas nii suurt takistust omas, et ümbritsev plastik-korpus sulama hakkas (seda kõike umbes 2 amprise voolu juures, mida toiteplokk tarbis). peale seda, kui olin originaalvedru asendanud suvalise vasejuhtme tükiga töötas pistik normaalselt. muide pastaka vedru, mis sinna esialgu asemele panin, käitus täpselt sama moodi nagu originaalvedru - ju olid materjalid küllalt sarnased.
seega kui plaanite kuskil kasutada sigaeritsüütaja pistikut, siis katsetage enne, kas antud pistik ka reaalselt ja pikemaajaliselt töötab.

____________________________
gts1000 & gl500 & w140
01.08.2008 at 12:10
wax
 
laenaks akusid
Kui pikemalt ette planeerida, siis oleks vaja 0,5 jalgratast, 1 genekas, natuke juhet, aku, sigaretisüütaja pesa, 12-220V inverter (või läpaka autolaadija) ja voilaa - 2 kärbest ühe hoobiga - saab töö tehtud ning ka pisike treening ei jookse mööda külgi maha :evil
Kui geneka asemel näiteks pesumasina mootorit kasutada, siis peaks vist ka kohe 220V saama. Võibolla ka mitte, pole elektriasjanduses nii tugev :D

06.08.2008 at 14:49 1 edit. Last edited 06.08.2008 at 14:51 by wax
metslane
 
laenaks akusid
quote:
wax: Kui geneka asemel näiteks pesumasina mootorit kasutada, siis peaks vist ka kohe 220V saama. Võibolla ka mitte, pole elektriasjanduses nii tugev :D


peaksid siis kasutama kas stabilisaatorit või sagedusmuundurit, et hoida pinget ühtlaselt, elektroonika eriti kõikumist ei armasta :)

____________________________
700cid
06.08.2008 at 14:53
Astro SS
laenaks akusid
KUi laed akut,siis on täiesti kama kaks....

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
06.08.2008 at 16:20
tqhq.ee foorum : Vaba teema : laenaks akusid  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.