Poster |
Message |
Raceboy |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
Sellest saab teada siit: http://www.mcgeecams.com/history.html
____________________________
www.vems.ee |
20.07.2008 at 20:01 |
|
vvt |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
NASCARi keiss on umbes analoogne. Mõni aeg tagasi käis Toyota noolimas, kuidas oleks 48V mootori ja EFI-ga osaleda, aga Detroit sõitis sellest ideest lihtsalt üle.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.07.2008 at 15:40 |
|
Olds |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
quote: vvt: NASCARi keiss on umbes analoogne. Mõni aeg tagasi käis Toyota noolimas, kuidas oleks 48V mootori ja EFI-ga osaleda, aga Detroit sõitis sellest ideest lihtsalt üle.
Jumal tänatud, et nii läks. See veel puuduks, et vana hea NASCAR muutuks ka kosmosetehnikat sisaldavaks race masinaks. Las "laptopidega seadistamine" jääb F1 pärusmaaks
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
22.07.2008 at 15:46 |
|
Raceboy |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
quote: Olds: Las "laptopidega seadistamine" jääb F1 pärusmaaks
Minu teada juhib Top Fueli siduriketaste rakendusmist samuti juhtaju, mida häälestatakse läppariga.
____________________________
www.vems.ee |
22.07.2008 at 15:53 |
|
Jesper |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
quote: Olds:Las "laptopidega seadistamine" jääb F1 pärusmaaks
http://www.daylife.com/photo/0g4q8Yq6Guadx
Täiendus: see on veel parem artikkel http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-6091119.html
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
22.07.2008 at 15:54 |
1 edit. Last edited 22.07.2008 at 16:03 by Jesper
|
vvt |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
quote: Olds: quote: vvt: NASCARi keiss on umbes analoogne. Mõni aeg tagasi käis Toyota noolimas, kuidas oleks 48V mootori ja EFI-ga osaleda, aga Detroit sõitis sellest ideest lihtsalt üle.
Jumal tänatud, et nii läks. See veel puuduks, et vana hea NASCAR muutuks ka kosmosetehnikat sisaldavaks race masinaks. Las "laptopidega seadistamine" jääb F1 pärusmaaks
Ega seal praeguses Nascaris ka kosmosest palju enam puudu pole. Autod meenutavad "stock car'i" ainult 100 meetri kaugusel ja ainult kere põhijoonte poolest ning mootor on ka "stokist" samakaugel kui Maa Kuust.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.07.2008 at 15:56 |
1 edit. Last edited 22.07.2008 at 15:57 by vvt
|
Olds |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
quote: Jesper: quote: Olds:Las "laptopidega seadistamine" jääb F1 pärusmaaks
http://www.daylife.com/photo/0g4q8Yq6Guadx
Kui sa ei saa aru, mida selle "laptopidega seadistamine" all silmas pidasin, siis peaksid värskendama oma huumorimeelt ehk Miks muidu ma selle koolonitesse panin?
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
22.07.2008 at 16:02 |
|
Jesper |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
Ei no ma tõesti ei saa aru, vabandust et ei jaga seda peenet huumorit, aga NASCARi pit crew-d on sama kõrgtehnoloogilised nagu kõik teisedki. Nii konkurentsitihedal alal visatakse mängu kogu tehnoloogia, mida vähegi annab. Ja ka suur osa F1 seadistusest tehakse mutrivõtmega. Ok reeglid on erinevad, aga üldpilt mitte nii väga. Panin eelmise posti lõppu ühe artikliviite ka, seal on küll väga üldine jutt, aga see-eest pole liiga pikk lugeda
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
22.07.2008 at 16:08 |
1 edit. Last edited 22.07.2008 at 16:09 by Jesper
|
partel |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
TF mootoriarendus on külmutatud juba mõnda aega, kõik muudatused tuleb kooskõlastada NHRA/FIA'ga, mille saamise shansse ei maksa ülehinnata.
Mitmeklapisüsteem ja/või OHC on otseselt keelatud. Ainus lubatav kaanedisain on sisselaskeklapp 35* +/- 1, väljalase 21* +/- 1.
Samuti on ainus lubatav rehv uus GY #2550, ainult 1:1 käik, ainult 3.20:1 peaülekanne jne jne.
Aga milleks, võimsusest on kasu ainult mõnel korral aastas. Kui 1000 hj autoga kiilasjääl kiirendada, siis loeb ikka vast parem veojõukontroll, mitte suurem võimsus.
Ehk siis loevad siduriühendamisekurv, süüte- ja kütusekurvid vastavalt hetke rajaoludele.
Ja veelkord, DOCH ei anna midagi. Ainus klass, mis on 2-klapi voolavusest piiratud, on IHRA Pro Stock, kuna need on 13+ liitrised mega strokerid, s.t. silindriläbimõõdu suhtelise väiksuse tõttu on piiratud klapiläbimõõdud. Aga näiteks NHRA 500 cid Pro Stockide VE on max võimsuse juures 125%+. Voolavus u 600 cfm, mida saaks iga kell suurendada, aga see tapaks kogu kiirenduse, kuna suurem voolavus on uimasem.
DOCH eelis on keskpööretel ja osagaasil väiksemate kanalite ja nukkide tõttu suurem voolukiirus. Ükski dragi mootor aga ei ole kunagi nendel rezhiimidel. Ainult ON ja OFF. Kas tühikäik või gaas põhjas kõrged pöörded.
____________________________
_ |
22.07.2008 at 22:11 |
|
hents99 |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
Pärtel, DOHC ikka.
Mitmeklapi tehnika on rohkem ökotajatele.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
23.07.2008 at 09:17 |
|
vvt |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
DOHC ei võrdu 4-klapiga. On omajagu mootoreid, mis on DOHC, kuid 2 klappi, kuid on ka selliseid, millel klappe rohkem kui 4.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.07.2008 at 09:31 |
|
Raceboy |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
quote: hents99: Pärtel, DOHC ikka.
Mitmeklapi tehnika on rohkem ökotajatele.
Kaugel sellest. Turbomootori puhul on 4v kaane eelised tohutud, kui tahad teada kuidas, siis loe netist, ei viitsi praegu pikalt heietada. Bloweri puhul see nii suurt eelist ei paku.
____________________________
www.vems.ee |
23.07.2008 at 11:07 |
|
rustang Moderator |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
quote: partel:Ja veelkord, DOCH ei anna midagi.
Siis ei oleks ju põhjust ka seda (4-klapitehnikat) keelata? |
23.07.2008 at 11:43 |
|
Jesper |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
Ma kunagi lugesin selle McGee kohta soome TM-ist, et riistapuul oli väänet sellistes kogustes ja sellistel "imelikel" pööretel, et testimise käigus läks sidureid ja muid jõuülekande pulki nagu leiba. Kutid ise kommenteerisid, et kuna mootori iseloom on konvensionaalsest TF mootorist nii erinev, siis nad ei kujuta ise ka ette mis sealt lõpuks välja tuleb, kõik seaded ja filosoofia tuleb ringi teha. Kusjuures nad ei olnud üksi, üks tipptiimidest tellis mitu mootorit katsetamiseks, ma ei mäleta küll peast mis selle nimi täpselt oli, ja teised meeskonnad käisid "varmuuden vuoksi" asja uurimas-puurimas. Paraku tehti enne kui nad sellega üldse kuhugi jõudsid.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
23.07.2008 at 12:02 |
|
vvt |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
Kummalisel kombel avastati lennukimootorite puhul (bore 127-150 mm, 3000 rpm), et nelja klapi kasutamine suurendab oluliselt kone sooritust ilma kõrgeid pöördeid kasutamata ning selle arvelt töökindlusega mängimata. Sellele järeldusele jõuti juba 1930ndatel aastatel. Umbes sama käib ka tanki- ja kiirkaatrite mootorite kohta, mis tollal olid enamasti lennukimootorite põhjal ehitatud.
Pärtli teooria järgi on hemi ka mõttetu, kuigi topfueli kaaned hemi ongi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.07.2008 at 12:39 |
|
partel |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
TF kaaned jah hemi, nagu ka blown alko. Seal hoolitseb voolukiiruse eest blower. TF surveaste on 6.5 kandis, BA'l 11+ ehk fueli 190 cc kambritega kaante kasutamine nõuaks kõrget kolvi dome'i ehk siis rasket ja põlemiskiirust aeglustavat. Seetõttu on näiteks BAE aretanud Fat Head'id, millel väiksem, alkole sobiv põlemiskamber.
Normaalse bore stroke suhtega vabalthingaval mootoril on portide disain tähtsam, kui voolavus.
Nagu mainitud, siis uus disain muudaks kogu know-how kasutuks, isegi on tiimidel hetkel rasked ajad. Eelarve lihtsalt ei võimalda nullist alata ja loobutakse.
____________________________
_ |
23.07.2008 at 14:03 |
|
vvt |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
Eks seal ole tubli annus ka seda, et teatud asjad on lihtsalt mingitel kaalutlustel (ütleme et loosungiga "et oleks odav" -aga selle sildi all ka teatud huvigruppide lobi tõttu) keelatud, kuid seda põhjendatakse osavalt "pole nagunii vaja". Kui nt seal oleks massialadel lubatud EFI, siis võiks me endale tellida süsteeme, miks maksavad mitte 30K, vaid 10K. Ja isegi ilma põhjatu USA turu nõudluseta on tänaseks selliseks tarbeks sobivate EFI süsteemide hinnad langenud viimase 4-5 aasta jooksul juba korraliku karpaga samasse suurusjärku. St täna ei saa enam väita, et moodsamad asjad tingivad astronoomilisi kulusid. Detroidi lobi on eluaeg käinud selles suunas, et peaks võimalikult vähe midagi muutma ja saaks vana rasva peal kauem elada. Eks igasugu praeguse aja kama tootjad a'la Edelbrock ja Holley käivad samamoodi NHRA uksi kraapimas, et nende senine leib käest ei pudeneks. Kes see viitsiks ikka hakata midagi leiutama, kui vanad asjad ka toidavad.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.07.2008 at 14:57 |
1 edit. Last edited 23.07.2008 at 15:00 by vvt
|
partel |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
Detroidist ei tule drag'i ühtegi juppi, kõik on tiimide inhouse või muidu aftermarket. Peaasi, et sealt sponsoridollareid tuleks muidugi.
Standardtehnika lihtsalt selleks, et näiteks peaülekandeid ei peaks erinevaid olema, 3.20:1 ja kõik. Kui mootor vabaks lasta, siis üsna pea on Alan Johnsonil uus mootor, ja ülejäänud võistlevad teise koha peale. NHRA's ei saada mõnikord isegi 16'st eliminaatorit täis (Nitrogate, diisli hind, sponsorite kadu). Isegi tipptiimidel on raske.
Pro Stockis EFI point on muidugi see, et ostad ühe ja siis häälestad läpakaga. Praegu tuleb osta karpasett $8000 eest ja neid ikka mitu erinevat. Aastas läheb ainuüksi karpade peale $100K+.
BTW kõrgtehnoloogia lipulaeva F1's ka näiteks pöördepiiraja, standard ECU... "Kulude kokkuhoiuks" tehti testikeeld, mille tulemusena näiteks Williams pidi tegema spetsiaalse testimeeskonna, hinnaga $40M...
____________________________
_ |
23.07.2008 at 15:14 |
|
vvt |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
Niipalju, kui mina aru saanud olen, põhjustas Toyota idee lasta NASCARi mootor vabaks just agara susisemise Detroidi poolt. Sõidavad seal sarjas ju "stokk" Chevyd ja Fordid ja see on kõige otsesem tootja reklaam. St kardeti seda, et Toyota hakkab kodumaiseid tootjad kottima rajal ja selleks pole lihtsamat viisi kui pidurdada igasugu selliseid muudatusi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.07.2008 at 15:41 |
|
newton Moderator |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
quote: Paraku tehti enne kui nad sellega üldse kuhugi jõudsid.
Mitte, et mul midagi oma peaga mõtlevate austraallaste vastu oleks, aga kui nad alustasid 70-ndate keskel ja NHRA kehtestas 2V OHV 1998. a., siis nad ei jõudnud 20 aastaga kuhugi?
Edelbrock ja Holley toodavad mõlemad EFI lahendusi ja suurtel USA autotootjatel võiks minu meelest TF mootorivalemist ka suht savi olla, kuna neil pole sellega sisuliselt mingit pistmist.
Kui teema tehti TF-ist, siis räägime TF-ist; ma loodan, et seda teemat ei tehtud (ainult) selleks, et saksa tehnika kummardajad saaksid kooris meile kõigile siin foorumis rääkida, kui tagurlik Detroit tegelikult on.
DOHC vs OHV tänavaautodes on samade inimeste poolt juba korduvalt siin foorumis läbi nämmutatud, Top Fuelis tulevad küllap mängu ka hoopis teistsugused argumendid, nt. mootori lihtsam-kiirem teardown iga sõidu järel, mootori väiksem suhteline õhuvajadus hapnikurikkast kütusest tulenevalt jne.
|
23.07.2008 at 15:42 |
1 edit. Last edited 23.07.2008 at 15:44 by newton (Moderator)
|
partel |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
Ikkagi keskendutakse liiga "riistvarale".
Autosid jooksutavad ikkagi tiimipealikud, s.t. inimesed, kes võib-olla ei ole huvitatud, et nende know-how üleöö ära nullitakse. Ja kui huvitav oleks mitu aastat ainult kummisuitsetamist vaadata, enne kui combole hakatakse pihta saama.
Isegi oletame, et uus tehnika on parem, siis näiteks võiks mõelda, kumb on parem, kas vananenud arvuti põhjaliku tarkvaraga või uus tühja kettaga...
Piiriks on ikkagi rada, mitte võimsus.
Ja praegu on üldse peaasi 16 osalejatki kokku saada...
____________________________
_ |
23.07.2008 at 16:17 |
|
Jesper |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
quote: newton: quote: Paraku tehti enne kui nad sellega üldse kuhugi jõudsid.
Mitte, et mul midagi oma peaga mõtlevate austraallaste vastu oleks, aga kui nad alustasid 70-ndate keskel ja NHRA kehtestas 2V OHV 1998. a., siis nad ei jõudnud 20 aastaga kuhugi?
Ma ei tea, ausalt Ei olnud plaanis tarkpead mängida ja saksa autosid ei kummarda ka.
Anyway, vaevalise pähkli pingutamise asemel otsisin artikli enda üles, loodetavasti sai loetava kvaliteediga sisse, skänner kahjuks puudub majapidamisest.
http://www.jesper.pri.ee/temp/mcgee2.jpg (kuupäev allnurgas on siis 13/1989, mitte 69 nagu võibolla paistab )
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
23.07.2008 at 23:15 |
1 edit. Last edited 23.07.2008 at 23:20 by Jesper
|
newton Moderator |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
See osa mu postist polnudki enam sulle vastuseks mõeldud, sry, kui selline mulje jäi. See on huvitav seal artiklis, et nukkade ülekanne oli hunniku hammasratastega. |
23.07.2008 at 23:34 |
|
Jesper |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
See hammasratasülekanne on võimsate/kõrgepöördeliste DOHC mootorite juures üldlevinud, F1 näiteks kasutab sarnast lahendust.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
23.07.2008 at 23:42 |
|
partel |
Miks Top Fuel dragsterid ei kasuta neljaklapitehnikat
Jällegi seebiooper:
Tim "The General" Richards on nüüd sõitmisest loobunud Kenny Bernsteini poja Brandoni tiimipealik (Budweiseri TF). Don Prudhomme on tiimiomanik (Larry Dixon, TF).
Dale Armstrong + Kenny siirdusid Top Fueli ning 1992 märtsis kõmmutasid esimesena 300+ mph. Dale ise oli Prudhomme ja Dixoni TF'ga tegev, hiljem Toliveri FC'ga ja praegu kindlat kohta polegi.
____________________________
_ |
23.07.2008 at 23:49 |
|
|