register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Polt plokis pooleks  
Poster Message
MartMeister
Polt plokis pooleks
Neetud! Keerasin plokikaant maha ja poldi pea jäi poole keermega pihku :@ On kellegil häid ideid pooliku poldi kättesaamiseks ilma puurimatta?
23.07.2008 at 19:28
Astro SS
Polt plokis pooleks
Kas kinni roostetanud?

Tavaliselt teeb keevitus imet .... :rolleyes

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
23.07.2008 at 19:32
kaedoo
 
Polt plokis pooleks
ma olen kuulnud,et puuritakse auk vanasse polti,keeratakse teistpidi keere sisse ja kinnikeerates keerad ,healjuhul teise poldi lahti.
ah jaa puur võib olla ka teistpidi lõikamisega,äkki saad puurides lahti.
23.07.2008 at 19:34 1 edit. Last edited 23.07.2008 at 19:35 by kaedoo
kkerem
Polt plokis pooleks
Kui alup blokk ja terasest polt, siis ehk annab mutri peale keevitada?

____________________________


-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)
23.07.2008 at 21:25
MartMeister
Polt plokis pooleks
Nüüd siis kaan maas ja kolded eemal. Rohke midagi puru ei läinud, mingi roolivõimu polt jäi ka pihku aga see on juba tühi asi.

Põhinikastus on see, et alles kolisin tallinna ja ei ole garaazi veel vaadanud. Nii ma siis teengi oma autot töökoha sisehoovis kus paraku on teisel korrusel intensiiv. Ei saa eriti lõhkuda.

Kaane eemaldumisel tekkisid joovastavad emotsioonid - polt on sentimeetrijagu plokist väljas. Tõesti on kinni roostetanud. Murdunud koht puhta pruun. Minu mõte tekkis nüüd pärast viha raugemist, et ostaks selle aerosoolkeevituse (keegi teab kaua sellega lasta saab?) või mis ta nimi nüüd ongi. Laseks poldi punaseks, siis väikeste kruustangide vahele, veel kuuma ja vaikselt keerama. Nii õnnestus mul üks mootoripadja mutter kätte saada.

Me @ nüüd rõõmsalt klapipesasid soveldama - ühest oligi kild väljas, aga see juba teine jutt:)
23.07.2008 at 22:30
Madman
 
Polt plokis pooleks
quote:
MartMeister: Laseks poldi punaseks, siis väikeste kruustangide vahele, veel kuuma ja vaikselt keerama.

Ma laseks ta aerosooliga hoopis siniseks ehk külmaks. Kõige parem sellist polti keerata on minu katsetuste järgi selle teleturus reklaamitud liigendiga torutangide sarnase võtmega.


____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
23.07.2008 at 23:54
tõnisson
 
Polt plokis pooleks
Kuumutamine peaks aitama jah.
K-rautakeskos olen isegi neid gaasimänguasju näinud, ei mäleta küll, et mis hinnaga..
Sul seal õue peal keevitamisvõimalust kindlasti ei ole jah?
24.07.2008 at 00:43
Fog
 
Polt plokis pooleks
Kuumutamise asjapulki nägin eelmine nädal ameerika auto letipeal nii kaheksat eri sorti.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
24.07.2008 at 02:17
vvt
  
Polt plokis pooleks
Kui hakata nn porgandiga välja keerama, siis enne tasuks sügavalt järgi mõelda teemal porgandi kvaliteet ja ülesande jõukohasus. Kui keerad nüüd porgandi ka pooleks sinna auku, siis on tõesti jama. Sest kui poldi võid näiteks läbi puurimise teel eemaldada, lõigata suurema keerme ja asendada nt treiali valmistatud custom poldiga, millel on vastav suurem keere, kuid pooleks porgandit ei puuri välja enam millegagi.

Mina soovitaks leida mutri, mille saab poldi otsa panna nii, et poldi ots mutrist läbi on, keevitada see korralikult kinni ja üritada siis keevitusest kuuma polti keerata (lasta seista niipalju, et keevitusest kinni jääks). Kui siis ikka ploki deck'iga tasa murdub, siis hakata puurima.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.07.2008 at 08:20 2 edits. Last edited 24.07.2008 at 08:23 by vvt
rollingjack
 
Polt plokis pooleks
quote:
MartMeister:
Kaane eemaldumisel tekkisid joovastavad emotsioonid - polt on sentimeetrijagu plokist väljas. Tõesti on kinni roostetanud. Murdunud koht puhta pruun. Minu mõte tekkis nüüd pärast viha raugemist, et ostaks selle aerosoolkeevituse (keegi teab kaua sellega lasta saab?) või mis ta nimi nüüd ongi. Laseks poldi punaseks, siis väikeste kruustangide vahele, veel kuuma ja vaikselt keerama. Nii õnnestus mul üks mootoripadja mutter kätte saada.

Ära sa nüüd kahte asja segi aja. Kuumutamine ikka paisutab polti, mutri koha pealt oli tegu õige. Kuumutamine ajas mutri suuremaks, paisutab ka polti.
Ma olin ise samamoodi hädas- alumiiniumblokki murdus kollektori polt (M8) sisse ja nii 6mm ots jäi välja. Kah roostes.
Keerasin mutri otsa ja punktisin elektroodkeevitusega kinni. Läksin vist liiga vara keerama- polt oli alles tumepunane.
Keerasin veelkord koos mutriga poldi otsa maha. Nüüd oli polt peaaegu blokiga tasa. Uus mutter otsa keevitataud. Nüüd lasin pikemalt jahtuda- saingi poldi välja :)

Olen kasutanud Würthi käsikuumutit, seda gaasiga, millest kirjutad. Annab pea 2000C välja. Kallis on ainult, hea aga ka.
24.07.2008 at 08:29
viplala
Polt plokis pooleks
Ma ei riskiks samuti porgandiga, vvt jutt täitsa õige, ma olen neid porgandeid piisavalt puruks keeranud, enam ise ei kasuta neid kui just viimane häda käes pole..
24.07.2008 at 11:38
MartMeister
Polt plokis pooleks
Kõigepealt tänan vastuste eest, mõtteid palju!

Foorumi rahva nimel mõtlesin teha katse selle krdi aerosooli kuumutiga! Keevitust kah võtta ei ole, oeh... oleks ainult viljandigaraazis. Porgandit ka ei taha just selle pärast, et võib plokki pooleks murduda ja siis juba päris perses. Keevitatud mutri asemel kasutan kruustange, äkki õnnestub.

Mina sellepeale ei tulnudki, et mutter paisus. Ma arvasin, et lahti tuli sellepäras, et põletas rooste välja ja metall muutus libedaks. Krt ma ei tulnud selle peale, et nii võib hoopis vastupidise reaktsiooni anda ja kokku paisuda. Aga proovime kuidagi. Me nüüd kaant lihvima viima:)
24.07.2008 at 14:30
Jesper
 
Polt plokis pooleks
Poldi paisumine peaks ikka ka abiks olema, sest polt on ju kinni vastu keermeservasid - paisuv polt pikeneb veidi, keerme samm läheb pikemaks ja polt tuleb lahti.

Anoh kui ots on väljas siis mina esmajoones lobistaks selle MoS2-ga kokku, ootaks, lobistaks veel ja siis käiaks kasvõi otsa kandiliseks, et saaks mingi võtme peale panna, kruustangid on suht bs lahendus. Seejärel mõjutaks võtit pigem haamriga ettevaatlikult toksides, mitte lihtsalt aeglase jõuga. 90% juhtudest tuleb roostes polt lahti mitte suure jõu vaid löögiga ning 90% juhtudest läheb ta pooleks suure jõuga :)

Täiendus: samas kui ta sul ploki sees kinni on, siis oled sa kindel et see ikka rooste on? Äkki keegi kavalpea on sinna keermeliimi vms sodi toppinud. Ma pole veel ühtegi roostes kaanepolti näinud, mis muidugi ei tähenda et neid ei või üldse olla.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.07.2008 at 14:50 1 edit. Last edited 24.07.2008 at 14:53 by Jesper
_siim_
Polt plokis pooleks
OT:volgal suht levinud nähtus,kuna 4 polti ei puutu õliga kokku.
24.07.2008 at 15:55
viplala
Polt plokis pooleks
Tuli veel selline lihtne asi meelde, et kui võimalus siis haamriga kolakas pähe enne keeramist, ei tohi aint üle pingutada kolakaga.
24.07.2008 at 16:51
MartMeister
Polt plokis pooleks
Kolakas haamriga pähe lausa kohustuslik. See polt on roostest lausa pruun. Osad poldid olid lihtsalt keskelt dieedile jäänud ja õige peenikesed. Täna vist katsetusest välja ei tule. Ei leidnud asenduspolti ja vaja ennast õllega veidi kosutada:)
24.07.2008 at 17:55
MartMeister
Polt plokis pooleks
Nüüd läheb siis kuumutamiseks. Mehed, kellel põletit vaja, jalad selga ja õismäe K-Rauta poole leekima. KÕIK põletid -50%. Mina ostsin mingi mis muidu 500 maksis, tundub päris asjalik. Lähen proovima.
25.07.2008 at 18:22
MartMeister
Polt plokis pooleks
Kurat. Mul on hiinlase kruustangid - ilgelt väikesed ja ei pea ümber poldi kinni:( Keegi ei viitsi paldiski maantee lähedalt enda omasid keskmise suurusega laenata (jalamees) - vaevatasuks leiame esmaspäeval õlled ka:) 53412262
25.07.2008 at 20:01
13piisab
 
Polt plokis pooleks
heida need kruustangid õige võimalikult kaugele, kraabi sukasäär üles ning vaheta mõned kupüürid kullinokkade vastu. Neist ka edaspidi igati abi. Mul juba aastaid kasutusel 4..5 eri suurusega "Knipex"-kirja omavat jubinat (peaks siis sellised keskmisest asjalikumad olema) ning ilma nendeta ei kujutaks (hobi-)näppimisi ettegi.
sarnast abi saab ka torutangidest - aga nendega ringikäimine on tiba tüütum ning nende "tööpind" on pea sama rohmakas kui kruustangidel. Kui kullinokad oleks kirves, siis torutangid oleks kivikirves :)

aga üldist targutamist:
- nagu ülal palju korrutatud, on kuumutamisest rooste puhul alati abi. MoS on abiks vaid kõige kergematel juhtudel
- kuumutamise puhul võib küll paisumist miinuseks lugeda, kuid praktikas seda pelgama ei pea. Vikipeedia vihjab, et tahkiste puhul on ruumpaisumine suurusjärgus 10^-5: sajakonna kraadi võrra kuumutades lisandub seega millimeetrile hinnanguliselt maksimaalselt mikromeeter. Samas kuumeneb ka nn mutripool - ning selle puhul on mehaanikainseneride väitel keeruline arvata (erinevalt ülalolevast väitest!), kas auk paisub või kahaneb - see sõltub nii materjali koostisest kui detaili mõõtmetest. Niiet võttes mootoriehituse raketiteadusega võrdseks, võiks "teaduslik mutrikeeramine" olla vast raketiteaduse ruut :)
- "porgandeid" tuleb lihtsalt mõistlikult kasutada - arvestades, et need on rabedad. Ma pole ühtegi murdnud - aga kasutuskordi on kah vaid paarkümmend olnud (millest ca pooltel olen porgandi sama targalt karpi tagasi pistnud - lihtsalt ei ole julgenud kõvemini keerata). IMHO porgand roostes kohtadesse ei sobi - ja samuti pole ma tihanud neid standardkeerme puhul üle 6mm poltide puhul kasutada...

____________________________
vanem on parem
25.07.2008 at 20:41 1 edit. Last edited 25.07.2008 at 20:43 by 13piisab
MartMeister
Polt plokis pooleks
Vot see oli vastus:) Tagusin nr 8 lehe otsa - võti väändus välja... Nüüd tagusin sellise võtme, et selline ringi käiv padrun on lehe otsas. Oli küll kallis võti aga prõks- pooleks. Nüüd on pmst ainult see padrun poldiotsas - kõvasti kinni. Toppisin nr 17 lehe nende padruni harade vahele, kus enne vars oli. Proovin uuesti kuumutada ja pinges hoida. Mässan kasvõi hommikuni ja siis kullinokside järele.
25.07.2008 at 21:07
MartMeister
Polt plokis pooleks
Jopadivaa. Saab selle teema ometi lukustada. Asi lahenes nii - number 17 murdis loomulikult hara pooleks ja poldi jäänuste otsa jäi lihtsalt libe padrun millest mitte mingi jõuga kinni ei hoia. Proovisin tõmmitsaga kokku pressida, ei hoidnud kinni...

Kesköö, inimesed magavad, intensiivi patsiendid norskavad, meeleheide ja vihane:) Laboriaknast väike laualamp mootorit valgustamas keset pilkat pimedust:)

Ostsin täna ka igaks juhuks poolümariku viili... lihtsalt tuli isu - jumala õnn. Nühkisin väikese viiliga oma hea pool tundi padrunit kanti ja - naksti - istus lõpuks hea number 11 otsa. Järgmine probleem - jõuõlg olematu. Egas midagi, pagassist veljevõti mis seest õõnes. Kummikäepide ära ja ääri suuremaks viiliga nühkima.

Edasi tuli kõige nürim osa - metallisaagi ega mitte midagi ju ei ole. Võti vaja pooleks saada, et veljevõtme õõnsusesse mahuks. Ja selle sama väikese viiliga nühkisin seni kuni sain ühest lehtvõtmest kaks:) Nüüd oli jõuõlg olemas. Panin oma vastostetud põleti proovile - keerasin nii põhja nagu kannatas - ilus sinine.

Ja lõuks minu suurim kergendus - ilma naginateta hakkas padrun ringi käima (lootsin, et tuleb krdi padrunijäänus ära neetud poldijäänuse küljest) ja mis ma näen - polt tuleb järjepanu väljapoole(y). Oh seda õnne ja rõõmu kus mööda hoovi ringi kargasin - seda muidugi nägid ka möödajalutavad pidulised kes surnukuuri nurgataga enne "möllu" paar toopi panid.

Nagu ikka leidsin toetust, mõtteid ja väärt nõuandeid TQHQst! Tänan kaasamõtlejaid! Mina nüüd rõõmsalt mootorit kokku lappama. Loodetavasti rohkem üllatusi ei tule ja vasta hommikut jõuan Viljandisse:)
25.07.2008 at 23:53 1 edit. Last edited 25.07.2008 at 23:54 by MartMeister
Vanaisa
  
Moderator
Polt plokis pooleks
sellise jutu peale kohe :beer :beer
:)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
27.07.2008 at 14:48
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Polt plokis pooleks  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.