Poster |
Message |
kardo53 |
Tshaika mootori tuunimine
Selline küsimus et mul on tshaika mootoriga bagi. Oleks vaja teha mootor võimsamaks, kas keegi oskab soovitada mida teha. sest tean et see suht sarnane ameeriklastega ja kas sobivad ka mõned jupid. näiteks nukkvõll või vänt.
EDIT by Newton: vale foorum, eriti vale alajaotus (tõstsin ära (USA) Autode alt) ja mittemidagiütlev pealkiri ("teadjad mehed aidake!") - natuke võiks ennast ikka foorumi kodukorraga kurssi viia enne postitamist. |
30.07.2008 at 18:40 |
2 edits. Last edited 30.07.2008 at 19:29 by newton (Moderator)
|
Vanaisa Moderator |
Tshaika mootori tuunimine
variant 1 - osta muu V8 vahele, vaevalt et juppe on, mis istuks asenduseks.
variant 2 - tavaline sisselaske portimine, väljalaskes sul bagil vaevalt miskist suurt takistust ees on
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
30.07.2008 at 19:17 |
|
Raceboy |
Tshaika mootori tuunimine
Ehitada EFI peale ümber, ITB'd peale meisterdada. Tänu sellele paraneb bagile vajalik gaasile reageerimine tunduvalt, juurde saab ka nii mõnegi hj.
____________________________
www.vems.ee |
30.07.2008 at 20:14 |
|
tfr |
Tshaika mootori tuunimine
See Tšaika mootor peaks vist GAZ53 omaga üsna tihedas suguluses olema.
Ja viimase kiireksehitamiseks on siinmail kõige suuremad kogemused ilmselt Jaanus Liguril. |
30.07.2008 at 20:16 |
|
vvt |
Tshaika mootori tuunimine
Bagil on vist jah mõttekas ehitada mootori EFI peale, sest isegi tasasel maal pole selle Tsaika karpavärgi töökindlus suurem asi.
Muidugi kui sul on Gaz-13 mootor, siis kui kuskilt leidad Gaz-14 sisselaske, karpad ja muu kama, siis tähendab see 195 hj->220 hj.
Ameerika juppidega pole seal teha mitte kui midagi. Näiteks nukkvõll käib teistpidi ringi. Muidugi, kui keegi nuputab välja nuka parameetrid, siis uue ja vägevama saab ju tänapäeval vanast nukast teha (mille teostamise võiks usaldada soome või saksa nukafirmadele).
Niipalju kui olen aru saanud, 53 mootoreid eriti ei tuunita, kuna 53 klass sõidab ringi suht stokina (erinevalt 51/52-st). Mis ITB-sid puudutab, siis enne seda on seal küllalt ära teha - näiteks liigväikesed klapid.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
31.07.2008 at 08:26 |
|
asjaarmastaja |
Tshaika mootori tuunimine
Kas on üldse mõtet seda mootorit tuunida? Selle plokk pidavat suht nõrk olema.... |
31.07.2008 at 08:53 |
|
vvt |
Tshaika mootori tuunimine
Einoh, tuleks alustada tehnilistest reeglitest ja kui need nõuavad Gaz-i mootorit, siis pole mõtet hakata siin mingite puhuriga suurblokkide eelistest kõvatama. Tsaika mootor on nagunii Gaz-i mootoritest suurima töömahu mahu ja võimalustega. Need vene alumiiniummootorid on jah kõik vedelavõitu, nt plokikaane mutreid (mille tikkpoldid istuvad aluplokis) võidki seal keerama jääda, mootor venib muudkui järgi. Kui plokk pole stabiine, ei kannata see suuri pöördeid, sest raamlaagrid ei püsi ühel joonel ja saaled lendavad. Ise teema on see, et isegi alumiinium on seal täiesti saast - vaadake, mis näoga võetakse lihvimisse tööse mosse või volga plokikaan. Terad on koguaeg sellest "plastiliinist" umbsed.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
31.07.2008 at 10:32 |
1 edit. Last edited 31.07.2008 at 10:34 by vvt
|
partel |
Tshaika mootori tuunimine
quote: vvt:Ameerika juppidega pole seal teha mitte kui midagi. Näiteks nukkvõll käib teistpidi ringi. Muidugi, kui keegi nuputab välja nuka parameetrid, siis uue ja vägevama saab ju tänapäeval vanast nukast teha (mille teostamise võiks usaldada soome või saksa nukafirmadele).
Reverse rotation custom nukad täiesti olemas, Compcamsil lihtsalt RR sufiks osakoodi lõppu ja kõik. Näiteks mõnedel tractor pulleritel on jõuvõtt kahe sabapidi koos oleva mootori vahelt ehk terve mootor käib tagurpidi.
Ja üldse ei maksa alahinnata USA aftermarketi võimalusi, tehakse ikka üsna kõike.
*Mistahes nukk
*Mistahes vänt
*Mistahes kolvid
*Mistahes kepsud
Plokid, kaaned jne.
____________________________
_ |
31.07.2008 at 10:50 |
|
vvt |
Tshaika mootori tuunimine
Eks ta ole õige, kuigi asjajamine sakslastega on suurusjärk vähem peavalu kaasa toov ja paari nädala ja umbes 5000 krooniga peaks sealt saama täpselt seda, mida sa ette kirjutad. Või on bolvankast tegemine odavam? Ja last, but not least, ei mingeid tolle ega tolli käibemakse. Lähed lihtsalt postkontorisse järgi. Mistahes asju võidakse ju teha, kuid eks kuskil on mõistlikkuse piir kah ees, kui mootoriplokk on vedel nagu lehmamagu ja saaled/kaanetihendid ei püsi hästi sees, siis seal on nagu custom billet väntvõll natuke overkill või mis?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
31.07.2008 at 15:11 |
1 edit. Last edited 31.07.2008 at 15:13 by vvt
|
viplala |
Tshaika mootori tuunimine
Kui tellid uue kaane, kas ta siis on veel originaalis-Gaz mootor. Teisisõnu kas sellega võistelda tohib enam. |
01.08.2008 at 12:31 |
|