register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : Automatic Transmission   1 2  
Poster Message
ylovoitka
Automatic Transmission
Üks tuttav ytles mulle, et automaatikastiga tohib käikgukangi liigutada ainult siis, kui piduripedaal on alla vajutatud. Mina ei tahtnud seda eriti uskuda, sest linnas sõites võib ju mitusada meetrit enne foori punast tuld N sisse lükata ja rahulikult edasi veereda. Tema väidab, et see ei ole kasulik ja samuti ei tohtivat auto liikudes N'i pealt D'le vahetada.

Üks teine sõber ütles, et kui käik on D peal ja auto tagasi vajub, läheb käigukast 100% peesse, tal mitmel tuttaval olla nii juhtunud. Mul siis järsu mäe peal hakkas Sable N'ga tagasi vajuma ja käsi tõmbas automaatselt D sisse, auto vajus edasi. Pärast õrnalt gaasi vajutamist tagurpidi liikumise kiirus vähenes ja masin hakkas ilusti edasi sõitma.

Olen siis mina loll või nemad? Öelge palun, kuidas automaatkasti kasutama peab.
02.05.2002 at 13:07
Raul
Automatic Transmission
hmm..kas siis kiirendusel pean ka 1 käigu pealt 2 peale vahetades ka pidurit vajutama? kahtlen...
02.05.2002 at 13:14
tfr
 
Automatic Transmission
See, kui tagasi liikuvale autole D sisse lükata või edasiliikuvale R, ei tule kohe kindlasti kastile kasuks.

Sõidu pealt N peale lükates ei tohiks mingit paha juhtuda, vastupidise (N pealt D peale tagasi) kohal, nagu ma ühe käigukastiguru jutust aru sain, jagunevad kastid kaheks. Kui gaasi mitte vajutades D peale lükata mingi 50-60km/h pealt ja pöörded sujuvalt üles tõusevad, siis on okei. Kui kerge jõnks läbi käib, siis ei tasu rohkem teha.
02.05.2002 at 13:37
ylovoitka
Automatic Transmission
Thanks tfr!

Äkki oskab keegi seletada, mis juhtudel kasutada suur D, väike D ja 1 käiku? Väikese D peale saab N-ist lükata ilma kangi üles tõstmata.
02.05.2002 at 14:00
tfr
 
Automatic Transmission
Üldjuhul piiravad need D erinevad variatsioonid ära kõrgeima võimaliku käigu. Näiteks 3-käigulisel kastil on valikud siis D (1-3. käik), 2 (1. ja 2. käik) ja 1 (ainult 1. käik). Nende vahel võid sõidu ajal rahulikult vahetada, mõistuse piires loomulikult (120 pealt "1" peale pannes mõtle ise, mis juhtub).

Kui esimesed neljakäigulised kastid tulid (mis ilmselt Su Sable-l ka peal on), siis nende viimast, neljandat käiku, hakati nimetama overdrive-ks. Paljudel kastidel on selle tähiseks D, millel on rõngas ümber (ehk siis O sees D ehk OD :)). See on ilmselt see, mida sa suure D all mõtled.
02.05.2002 at 15:15
ylovoitka
Automatic Transmission
quote:
Paljudel kastidel on selle tähiseks D, millel on rõngas ümber (ehk siis O sees D ehk OD ). See on ilmselt see, mida sa suure D all mõtled.

Tegelikult ma mõtlesin, et OD on väike D. Seda sellepärast, et selle d-täht on väiksem kui kõrval olev suur D.

Thanks again..
02.05.2002 at 15:42
Joel
 
Automatic Transmission
quote:
tfr: Kui gaasi mitte vajutades D peale lükata mingi 50-60km/h pealt ja pöörded sujuvalt üles tõusevad, siis on okei. Kui kerge jõnks läbi käib, siis ei tasu rohkem teha.
Ohoh, siis on mul kast varsti õhtal:uhoh. Ma olen kogu aeg D ja N vahet lapanud, eriti linnas fooride taha seistes jne. (ei viitsi pidurit tallata). Mõnikord ka maanteel - 100-120 km/h pealt N-ilt D-le lükates käib päris tuntav jõnks, aga ma pole sellele kunagi erilist tähelepanu pööranud. Kui palju see jõnksutamine siis kasti lõhub?

PS. Mul on kastis nagunii loks sees, R asendisse lükates käib niisugune metalne lõksatus ja väike jõnksatus autost läbi. D asendisse pannes on kõik OK. Ei tea millest see on tingitud (kas samuti ülalmainitud N->D vahetustest) ja kas seda parandada annab?
02.05.2002 at 16:27
mrtn
Automatic Transmission
SEE kohe kindlasti kastu hapnemist ei tähenda. selleks on ikka muud tunnused. see kolks võib sul kardaaniristist olla.
02.05.2002 at 16:35
ylovoitka
Automatic Transmission
Kuidas foorumirahvas foori all seisab, D või N-ga?

Ise seisan viimasel ajal rohkem N-ga, kuigi pärast Drivele lükkamist kulub ligi sekund mootori järgi võtmiseni. D-ga seistes on selline tunne, nagu hoiaks perutama läinud hobust vägisi tagasi. Üks kolmas teadja sõber ütles, et Drive-ga paigal seistes kulutab sidurit.
02.05.2002 at 17:04
rustang
  
Moderator
Automatic Transmission
'Tomatiga sõidetakse ikka nii, et hommikul käik sisse ja õhtul välja. N-D-N-D kulutab imho rohkem.
02.05.2002 at 17:13
rai
Automatic Transmission
Chryslery ja Jeepi manualid ütlevad näiteks, et N, R ja P võid lülitada sisse ainult tühikäigu pööretel. Neutral on selleks, et kui mootor pikemat aega kohapeal tühikäigul töötab, siis ei kuumene käima kast väga üle. Variant kaks milleks neutrali kasutada on see kui auto peaks sõidu ajal välja surema sel juhul lülitada N peale ja käivitada. Muud variandid on sellele tootjale vastukarva. Ja kui kasutada käigukasti vastupidiselt nendele soovitustele, siis on garantiiga lood kergelt öeldes viletsad.
02.05.2002 at 17:18
ruffneck
Automatic Transmission
keegi, kes laksu jagab, võiks tõesti kõigile arusaadavalt ää seletada, kuda oleks hää ja ilus autumaatkasti kasutada. Ise kahh lükkan ommiku käigu siise(OD) ja ei mina kuskil voori all ega mujal rohkem käigukangiga ei mängi. Kui seisab pikemalt, siis on parkingu peal ja ongi kõik. D ja 1,2 ma küll ei kasuta. aga võibolla mingitel juhtudel see oleks siiski otstarbekas?
02.05.2002 at 17:19
vkx
 
Automatic Transmission
No üldiselt automaatkasti mõte ongi ju selles, et paned hommikul käigu sisse ja õhtul lükkad välja;). Foori taga seistes pidurit hoides(käik sees) ta päris perutada just ei tohiks. Korras kasti puhul peaks auto seisma täiesti rahulikult ja tõmblemata ning kui lased piduri lahti, siis hakkab vaikselt ja rahulikult liikuma. Samuti ei ole korras kasti puhul mingit vajadust foori taga N-i peale lülitada "kasti hoidmiseks".
02.05.2002 at 17:19
vkx
 
Automatic Transmission
quote:
ruffneck: keegi, kes laksu jagab, võiks tõesti kõigile arusaadavalt ää seletada, kuda oleks hää ja ilus autumaatkasti kasutada. Ise kahh lükkan ommiku käigu siise(OD) ja ei mina kuskil voori all ega mujal rohkem käigukangiga ei mängi. Kui seisab pikemalt, siis on parkingu peal ja ongi kõik. D ja 1,2 ma küll ei kasuta. aga võibolla mingitel juhtudel see oleks siiski otstarbekas?

OD on Overdrive käik, mida peaks kasutama maanteel suuremal kiirusel nagu manuaalil näit. 5-es käik. Minu Fordil oli lausa armatuuri peal hoiatus kiri selle kohta, et jumala eest ei kasutaks OD-d linnas ja väikestel kiirustel ning oli märgitud see miinimum kiirus, millal võis OD sisse lükata, kui õieti mäletan, siis oli see umb. alates 90km/h. Linnas kasuta kindlasti just D-d!
02.05.2002 at 17:25 Last edited 02.05.2002 at 17:27 by vkx
ruffneck
Automatic Transmission
quote:
vkx: [
OD on Overdrive käik, mida peaks kasutama maanteel suuremal kiirusel nagu manuaalil näit. 5-es käik. Minu Fordil oli lausa armatuuri peal hoiatus kiri selle kohta, et jumala eest ei kasutaks OD-d linnas ja väikestel kiirustel ning oli märgitud see miinimum kiirus, millal võis OD sisse lükata, kui õieti mäletan, siis oli see umb. alates 90km/h. Linnas kasuta kindlasti just D-d!

ma sõidangi rohkem maanteel. Linnas liiklen tegelt üsna vähe.
02.05.2002 at 17:34
BlueStang
 
Automatic Transmission
Ma tavaliselt samamoodi - omql D sisse ja õhtul välja. Linnas kui perutada tahan rohkem, siis vajutan O/D off. Vahel aga kui rahulikum päev on lülin kaugel punast nähes rahulikult N peale ja veeren vabaga foori alla. Minema hakates lükkan kergelt D peale, auto hakkab sujuvalt liikuma ja siis vajutan gaasi...:) ja midagi hullu ei juhtu.

Aga kuidas kiirendades 1-2-D kasutada, seda võiks küll keegi kommenteerida.

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
02.05.2002 at 17:34 Last edited 02.05.2002 at 18:00 by BlueStang
BlueStang
 
Automatic Transmission
quote:
ylovoitka: Üks teine sõber ütles, et kui käik on D peal ja auto tagasi vajub, läheb käigukast 100% peesse, tal mitmel tuttaval olla nii juhtunud.

BTW - kui D on peal ja auto tagasi vajub on vist kast juba p.....s mitte ei lähe sinna:)


____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
02.05.2002 at 17:39
vkx
 
Automatic Transmission
quote:
BlueStang: Ma tavaliselt samamoodi õhtal D sisse ja õhtul välja. Linnas kui perutada tahan rohkem, siis vajutan O/D off. Vahel aga kui rahulikum päev on lülin kaugel punast nähes rahulikult N peale ja veeren vabaga foori alla. Minema hakates lükkan kergelt D peale, auto hakkab sujuvalt liikuma ja siis vajutan gaasi...:)

Aga kuidas kiir4endades 1-2-D kasutada, seda võiks küll keegi kommenteerida.

Käikude kasutamise kohta kiirendamisel on juttu "Kiirendusvõistlused" all, pean silmas siis päris esimest lehte.
02.05.2002 at 17:41
vkx
 
Automatic Transmission
quote:
BlueStang:
quote:
ylovoitka: Üks teine sõber ütles, et kui käik on D peal ja auto tagasi vajub, läheb käigukast 100% peesse, tal mitmel tuttaval olla nii juhtunud.

BTW - kui D on peal ja auto tagasi vajub on vist kast juba p.....s mitte ei lähe sinna:)


Jah ega see päris korras kasti tunnus pole. Esimene ja kõige lihtsam asi: kontrolli kas ikka õli on piisavalt kui sellega kõik korras, siis Imre juurde Paldiski mntl.
02.05.2002 at 17:44
Crac
Automatic Transmission
Ma ka lükkan foori taga N peale.
Tõesti ei viitsi seda pidurit pressida.

Siiamaani töötab ilusti.
02.05.2002 at 17:52
madis
Automatic Transmission
To bluestang:
testitud, proovitud. Vähemalt stock mootoriga ei anna käsitsi vahetamine mitte mingit effekti. Moditud mootoril on lugu teine, siis powerband kõrgemal.
02.05.2002 at 18:29
Jansa
Automatic Transmission
quote:
BlueStang:
quote:
ylovoitka: Üks teine sõber ütles, et kui käik on D peal ja auto tagasi vajub, läheb käigukast 100% peesse, tal mitmel tuttaval olla nii juhtunud.

BTW - kui D on peal ja auto tagasi vajub on vist kast juba p.....s mitte ei lähe sinna:)


see vist pinna kalde suurusest ka ikka oleneb.. :)
02.05.2002 at 19:56
Jansa
Automatic Transmission
quote:
ylovoitka: Üks tuttav ytles mulle, et ...

:):)
Ühekorra sattusin ühele automüügiplatsile ja jäin miskit merssu silmitsema. Ligi juhtus (vist) müügimees, kes peale pisukest sinna-tänna juttu ringi vaatas ja siis usalduslikult, häält tasandades, ütles: "Tegelt ma ütlen sulle ausalt- sellel autol on käimakast peetis- nigu käigu sisse tõmbad, hakkab kohe liikuma! Võib-olla pääseb regullimisega!" :)
Kahjuks ei olnud mul huvi selle auto vastu, oleks kõvasti "remondi" arvelt alla saanud tõenäoliselt.
Nii et arvatavasti vahendas su tuttavgi mingeid külajutte.
:)
02.05.2002 at 20:05
urmas
Automatic Transmission
quote:
rai: Variant kaks milleks neutrali kasutada on see kui auto peaks sõidu ajal välja surema sel juhul lülitada N peale ja käivitada.
Minu Jeep käivitub võtmest ainult P asendis ja P asendile võib kasti lülitada ainult auto seisu ajal. Teistest ei tea rääkida.
02.05.2002 at 21:09
Ago
 
Automatic Transmission
Enamus kaste peaks lubama käivitada nii P kui N asendis. Kehva ju kui keset mitmerealist liiklust masin juhtub välja surema ja kuhugi kõrvale veereda ei saa. Endal loll tunne keset liiklust seisma jääda ja teiste irvel nägusid vahtida.

____________________________
Pontiac Trans Sport `96
02.05.2002 at 21:34
tqhq.ee foorum : Autod : Automatic Transmission   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.