register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine  
Poster Message
kps
 
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
Terekest härrad!

Kui kellelgi on kogemusi kannataja rollis olemisest ja kindlustuse poolt pakutava summa "ebaõigluses", siis võiks häid nõuandeid jagada. Teema lihtne, kindlustus võtab liikuri hinna auto24 taolisest ollusest ja loomulikult valib välja kõige rõvedamad romud, millest siis välja makstava hüvitise hind kujundada, kahjunõuet ilmselt ei loetagi (kuigi ka see polnud esitatud mingites müstilistes või kosmilistes numbrites vaid niigi juba kõva kompromiss omaenda kulusi vähe arvestatult). Mis punktidele rõhuda, et nii minu kui nende poolt leida kompromiss, kui liikur pole kaugeltki mitte kehvalt hooldatud ja nendest summadest parem ei räägi, mis on liikuri väärtuse tõstmiseks välja vahetatud ja juurde keeratud ressursivaruga järgnevaks 3-4'ks aastaks muretuks sõiduks. Kes ei julge avalikult midagi hõigata võib kasutada u2u või maili. Kuidas on kogemusi otsuse tagasilükkamise kohta, kus taastamine on majanduslikult põhjendamatuks tunnistatud, aga tekib tahtmine lasta liikur korda teha?
Kuna mõlema poole, nii kannatanu kui kindlustuse põhjendused on mõlemad samasugused omakasupüüdlikud kaudsed argumendid, siis peab sinna vahele mingi kuldne kesktee jääma, nii et mõlemad pooled niivõrd kuivõrd "rahule" jääks. Kogu stoori põhjal tekib tahtmine avarii põhjustajale vastu kuppu sõita, kuna minu otsesed/kaudsed kahjud ületavad tema kuradi auto väärtust enne avariid :D.
07.10.2008 at 20:28 2 edits. Last edited 07.10.2008 at 20:30 by kps
Alp
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
Kindlustused kuulavad selliste tegelaste hinnanguid nagu Kalev Lehtla ja Ain Lepik . Kui need mingi asja paberi peale panevad , siis nende arvamust on suht keeruline vaidlustada . Viimane samm on kohtusse minna ja kohus kuulab Eesti ainsat sõltumatut eksperti ....... ( kelle nimi hetkel ei meenu ) . Ise kaklesin just 4 kuud Ergo kindlustuse tolvanitega ja tulemus on üks suur miinus . Sai hunnik raha raisatud ja kasu ei midagi , sest kohtusse ei viitsi minna kuna siis võib asi aastate peale venida . Hetkel on kindlustused on nina suht taevasse ajanud ja nendega kakelda on raske , aga mitte võimatu . Viitsimist ja närvi peab olema .


Alp
07.10.2008 at 21:05
astro94
  
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
Mina sain eelmine aasta Salva kindlustusega kompromissile ,kui lubasin asja anda vaidluskomisjoni

____________________________
Astro 94a 5,7 V8 müüdud
huvid läinud metsa poole ;)
igapäevaseks kärutamiseks euro Chevy ja jaapani Fjord
07.10.2008 at 21:48
kps
 
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
No hetkel lõhnab ilmselt ikkagi sõltumatu hindaja järele ja selle alusel jah vaidluskomisjon või vähemalt mõte sinna suunda. Isegi kui ei võida midagi ja kõik hüved jäävadki "emotsionaalseks kahjuks", siis vähemalt jälle kogemuse võrra rikkam :)

Mingi projektiga tegelemise tuju läheb küll eesti pinnal üldse ära, matad ja matad ja ehitad ja garagest välja ei julge ajada :(
07.10.2008 at 22:16
DevilDeVille
  
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
läheneda tuleb jõupositsioonilt. elik - nendepoolne hinne korras masinale (igast aspektist vaieldav) ja siis nendepoolne jääkväärtus. pakud siis jääkväärtusega auto endale jätta ja vaheraha kontole.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
07.10.2008 at 23:39 1 edit. Last edited 07.10.2008 at 23:39 by DevilDeVille
PPV69
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
Kas konjunktuuriinstituudi hind ka liiga madal, see oleks ju hea riigi poolt koostatud hinnakiri, tavaliselt kui midagi osta tahad, siis nende hind ju vähe kõrge võitu.

Omal otsene kogemus puudub aga kunagi sõbra autoga sai ka vaieldud suht pikalt ja asi lõppes sellega, et võtsime raha ja auto jäi ka omale.
Algul pakuti, et auto taastamisele ei kuulu ja maksavad mingi summa X ja romu neile, see summa aga oli nn turuhind mille näidiseks visati ette Kuldne Börs, siis võtsime korraks aja maha, helistasime nendele kuulutuste pakkujatele, käisime ka kohapeal mõningaid vaatamas, nagu arvanud olime ei olnud ükski sarnases konditsioonis ega varustustasemega.
Siis sai uuritud remondi võimalikkust ja orjenteeruvat hinda, sellele järgnes käik kindlustusse ja läbirääkimised, kus tegime omapoolse pakkumise summa X ja romu meile selle peale taheti summat X kõvasti vähendada, millega me ei nõustunud, siis võttis kindlustus aja maha, üks ekspert käis veel korra romu vaatamas ja kuu aja pärast teatati, et nad on meie soovi aktsepteerinud ja kanti raha üle.

Aga selline värk tasub ära siis kui on tõsiselt hea masin ja saad remondi ja juppide otsimisega ise tegeleda ning paljud jupid romulast, kere venitus võib aga üsna kulukas olla.
08.10.2008 at 08:48
soomuk
 
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
kuna kindlustusmakse arvestamine käib enamus firmades lähtuvalt konjunktuuriinstituudi hindadele siis seda rakendatakse ka kahjukäsitluses üldjuhul. või vähemalt peaks. ei ole küll kuulnud, et kellegil tuttavatest kuldne börs või auto24 ette visatakse. kuula ja imesta.

____________________________
Trailhawk
08.10.2008 at 10:54
Maik
  
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
quote:
soomuk: kuna kindlustusmakse arvestamine käib enamus firmades lähtuvalt konjunktuuriinstituudi hindadele siis seda rakendatakse ka kahjukäsitluses üldjuhul. või vähemalt peaks. ei ole küll kuulnud, et kellegil tuttavatest kuldne börs või auto24 ette visatakse. kuula ja imesta.

mul tuttav ka ergos ja käib küll ikka nii,et auto24 lahti ja sama aasta ja auto sarnase varustusega ja keskmine hinne siis sellele...


____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
08.10.2008 at 11:10
tfr
 
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
Liikluse kohta päris pead ei anna, kasko puhul on üldiselt poliitika selline, et maksete arvutamine käib konjuktuuriinstituudi hindade alusel, hüvitamine toimub kas konjuktuuriinstituudi või turuhindade alusel, kumb on väiksem. Kindlustus- ja turuväärtus ning üle- ja alakindlustus on märksõnad.
08.10.2008 at 11:48
dellu
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
No eks ta selline kahe otsaga asi ole.
Sulle tundub, et mina ju ei müüks oma autot auto24 odavamate hinnaga. Eks loomulikult on kahju, kui oled autosse kõvasti sisse ladunud. Samas palju on selliseid autosid? Kui kuskil augulises kohas teeservas seista, siis enamus autosid kiliseb koliseb. Kardan et väike protsent on selliseid autosid, mis ideaalses korras. Ise üritan ka loomulikult enda omasid võimalikult heas korras hoida, aga see selleks. See heas korras auto on pigem jah niiöelda valiku eelistuseks müügil, samas keegi ei hakka sulle maksma 100 000 turuhinnaga auto eest 150 000 ainult selle alusel, et see sinu väitel on ideaalses korras. Võimalik, et mõni üksik ikka maksab ka, aga need on erandid. Pigem ikka jah, et kui kaks 100 000 maksvat, siis ostja pigem valib sinu auto. Samas 100 vs 150 eelistab kindlasti teist, mis siis et aja jooksul võib ta selle sinna sisse laduda. Samas võib sellegipoolest ka sinu ideaalsel homme mingi 3s detail ikka lennata.
Enamus ongi inimesi, kes väga harva autosid vahetavad või müüvad. Seetõttu avarii korral võetaksegi auto24 lahti, valitakse mingi keskmise hinnaga auto ja siis lajatatakse sinna veel otsa, et minu auto ei saa ju nii odav olla. Sellest need tohutud vaidlused tulevad. Samas kui sa oma autot müüja üritaks näeksid ise ka, et turg on täna autodest üleküllastunud ja müük on suhteliselt keeruline. Hiljuti isegi müüsin ühte turu soodsamat täitsa heas korras ökonoomset autot (ehk kõik tänase kütusehinna suhtes ideaalsed tingimused peaks täidetud olema) pea 5 kuud ja seegi tehing sai lõpuks läbi vahetuste sooritatud.
Ise ei ole ühegi kindlustusega seotud ja seetõttu ütlen kohe, et see pole mingi kiidulaul. Ise ka kindlustustega kokku puutunud küll läbi avariide ja õnneks on alati positiivse lahenduse leidnud. Võimalik, et siin on ka plussiks olnud normaalsed firmad nagu IF ja Ergo jne. Ingese ja muude sellistega õnneks kokkupuuteid pole, aga seda tavakindlustuse juures me ju ka kuidagi valida ei saa.
Kahjuks on aga inimestele raske selgeks teha, et see ei ole nii, et täna panen auto müüki ja homme on läinud. Sõber müüb siin ka vist juba aastakese ühte suurema mootoriga maasturi laadset asja. Hinda on tänaseks vist juba 250 000 langetatud, aga huvi on puhas 0. Algul mõtles ka, et oh toon ameerikast, sõidan ise ja panen kallima hinnaga müüki. Täna on juba ostuhinnast kõvasti allpool ja hind langeb koguaeg. Hooldus ja kütusekuludest rääkimata (kuigi see viimane siin foorumis vist väga tähtis argument pole). Minupoolest pange kasvõi prooviks oma auto kuuks ajaks auto24 müüki selle hinnaga, mis teie arvates see väärt on. Vaadake huvi mõttes, palju üldse huvi on. See 139 vast ei tapa kedagi, aga saab täitsa hea pildi turuseisust.
10.10.2008 at 09:56
mart154
 
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
quote:
tfr: Liikluse kohta päris pead ei anna, kasko puhul on üldiselt poliitika selline, et maksete arvutamine käib konjuktuuriinstituudi hindade alusel, hüvitamine toimub kas konjuktuuriinstituudi või turuhindade alusel, kumb on väiksem. Kindlustus- ja turuväärtus ning üle- ja alakindlustus on märksõnad.


Minu kaskokindlustuse lepingus on ostuhind ja protsent, mille võrra aastas see auto väärtus väheneb.
10.10.2008 at 10:55
kps
 
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
Saaga läbi saamas ja auto jäänused kindlustusele üle antud.
Kokkuvõtteks:
Asi sai suht mõistliku lahenduse ja küsitust ~5% vähem on suht vastuvõetav diil.
Piisas argumenteerimisest ja isegi täpsustavat dokumentatsiooni polnud kindlustusel soovi enam näha.
Natuke lisavaeva ja tuttavate isikute abi mõnes teises linnas, et turul müüdavatest isenditest väike kokkuvõte teha ning sinna auku see maanduski. Ega härrad kindlustusest ju oma kanni ei kergita vaid lihtsalt surfavad mööda auto24.ee ja kuldset börsi ringi teadmata, mis nende liikuritega tegelikult toimub ja mis tehniline seisukord reaalsuses vastu vaatab - kõik pole kaugeltki nii ilus kui pildilt paistab ja see oligi suht määrav argument nende edasiste otsuste painutamiseks.
Eks see kindlustusega kemplemine selline "juut k*pib juuti" teema ole, mõlemad tahavad nö. teist mõnuga tõmmata. Kui isegi pole tegemist rümaka kindlustusele võimalike kasudega maha müümisega ja asi on prillikivi, siis peetakse sind ikkagi juudiks - alles siis suhtumine muutub kui reaalselt on paberipakk lauale visata, mis korrasolekut tõendab.
LKF vaidluskomisjon, eksperdid ja muu kemplemine on ainult sel juhul mõeldav või paberikuhi on ette visata ja hinnavahe on tõesti märkimisväärne. Mina sain ilma selleta kenasti hakkama ja piisas enda argumenteerimisoskusest.
12.11.2008 at 18:30 4 edits. Last edited 12.11.2008 at 18:40 by kps
wirx
  
Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine
copy-paste teisest foorumist...aga umbes nii nägi välja minu raha tagastamise soof IF-ist:

IF-iga oli ka ikka palju ja pikalt majandamist, enne kui nad nii kaugele sain, et maksid minu soovitud hinna ning 7k veel intressi ka viivitamise eest

Väike jutt ka sellest, mis eelnevalt toimus -

Andmed on enamuses tuttavatelt kuuldud, seega päris 100% tõele ei pretendeeri, samas pole neil ka põhjust valetamiseks...
Nimelt on süsteem Eesti kindlustuse turul selline, et kui su auto läheb nii katki, et kindlustus(kasko ja liiklus) otsustab selle ära osta ütleb kindlustus sulle turuväärtuse, mis nende arvates võis auto maksta enne avariid. 99% juhtudest on see loomulikult naeruväärselt väike hind(üldiselt kõige odavam müügisolev samasugune auto...mis teadagi on kõige rondim), sest nad ise ütlevad ka, et kindlustus ongi kasumit teeniv ettevõte. Kui sulle nüüd see hind ei sobi, siis pakutakse välja võimalus pöörduda sõltumatu eksperdi poole, sõltumatu ekspert hindab auto turuväärtuse ära ning seejärel on suurem võimalus saada ka see summa, mille sõltumatu ekspert ütles(või siis hoopis väiksem summa). Ekspert arvestab hinna välja näiteks värvkatte, eelnevate avariide, auto mugavus lisade, läbisõidu jms alusel...tihtilugu tehakse lausa tabel, kus näidatakse ära, palju see või too asi hinda muudab. Okei, asja juurde nüüd -
Nimelt on Eestis ainult 3 sõltumatut eksperti - Rein Münt, Ain Leppik ja Kalev Lehtla, neist esimene töötab IF kindlustuses ning antud juhtumi puhul ei saaks olla ta sõltumatu ja juhuslikult sattus ta ka minu auto ülevaatajaks. Aga kuna ma ei teadnud sel hetkel veel ühtegi sõltumatut eksperti(peale ühe), uurisingi temalt mõne kohta. Sain sellise vastuse e-maili: "Leidsime internetist autoeksperdi Ain Leppiku (autode hindaja) http://www.hot.ee/stub/ ja tellime temalt Teie kasutuses olnud sõiduki hariliku väärtuse hindamise" Aga kuna mu tuttav Pets oli aastake tagasi võidelnud just IF-iga ning eelnevalt hoiatanud, et Ain Leppik keeras talle korraliku käru ja hämas hinnaga, ütlesingi kohe otse välja, et mulle ei sobi see hindaja. Ja kui olin natuke Ain Leppiku tausta uurinud selgus ka põhjus, miks oli Pets saanud häbiväärselt väikse hinna oma 540 eest - Nimelt töötasid aastaid tagasi Rein Münt ning Ain Leppik koos, Ain Leppikul pidi olema(või oli) IF kindlustuse majas lausa oma lauake, kus ta sai "sõltumatu" hinnangu anda kahjule ja on ka Ain Leppik töödanud mitmetes erinevates kindlustus firmades, ehk siis sõltumatu see mees kohe kindlasti pole, eriti lõbus on muidugi Mündi väide: Leidsime internetist.... icon_lol.gif
Ehk siis soovitan igaksjuhuks Ain Leppikust kaugemale hoida, kui ei taha just saada kindlustusfirmade poolt kinni makstud "sõltumatut" ekspertiisi ja kuulda lauset "See on ikka täiesti mõttetu auto!" - pidavat tema lemmik fraas olema.
Kusjuures peale IF-ile teatamist, et ei soovi Aini hinnangut, helistas ta ikkagi mulle ning kui olin kohe alguses täiesti otse välja öelnud, et ma ei usu, et ta sõltumatu on, sain tema käest teada, et Pets on pettur ja kuna ma teda tunnen siis järelikult mina olen ka petis icon_cool.gif (kohe nii ütleski)
Siin ka infot nende 3 kohta tsipa kyyp-i nimelise postitaja poolt http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=99850

Ise käisin hindasin auto ära Kalev Lehtla juures, igati mõnus ja viisakas härra oli. Nagu arvata oligi sain hinna 950'000 peale nagu oli eelnevalt ka Saksa auto autode hindaja ning IF kindlustuse kahjude ekspert hinnanud, ehk siis mul on nüüd 3 akti hinnaga 950'000 ja kui täna need IF-i viisin siis ikkagi öeldi, et see pole ikka õige hind ja nad mõtlevad jne...olgugi, et nende enda eksperdid hindasid kaskot tehes auto hinna 950'000 krooni peale veebruari keskel...ise veel jutustades, et kui õnnetus juhtub, siis ei pea hinna pärast vaidlema hakkama icon_mad.gif ja noh esimene pakkumine IF-ilt peale kahju oli kõigest 250'000 vähem nende enda hinnatud hinnast ehk siis 700'000 krooni icon_lol.gif aga nagu alguseski mainisin, tuleb sellest veel hiljem täpsemalt juttu, kui kõik selge on.

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
15.11.2008 at 01:19
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kahjukäsitlus ja hüvitise vaidlustamine  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.