Poster |
Message |
Sören |
eesti kütused
üks mees julges täna hommikutelevisioonis oma mõtted avalikult välja öelda. bensiinimüüjad ei ole veel millegipärast avaldusi teinud.
____________________________
gts1000 & gl500 & w140 |
05.05.2008 at 11:07 |
|
R.Ott |
eesti kütused
Kui millalgi 2006 Äripäevas sarnane artikkel oli, siis seal ikka Neste ja Statoil kommenteerisid. Kommentaar oli, et lisaainetega hoitakse bensiini kvaliteeti MINIMAALSE piiri peal. Olukorra paranemise asemel aga käib sama jama edasi ja riigi/olukorda mõjutada saavate organite poolt on vastuseks pühalik vaikus.
EDIT!
Lisaained timmivad bensiini 'parajaks' (ÄP)
Artiklist:
" Neste Eesti peadirektor Indrek Kaju kinnitab, et Neste ei tee vahet ühes või teises riigis müüdava kütuse kvaliteedil. Tema sõnul on Eesti turg nii väike, et ei Mongstadi ega Mažeikiu naftakombinaat hakka meie jaoks eraldi eriti halba kütust tootma.
Et aga tehased lisaainetega bensiini oktaanarvu täpseks timmivad, Kaju ei eitagi. "Kvaliteet on kehtestatud normi minimaalse piiri lähedal," selgitab Kaju."Ka Äripäev ei hakka lehte läbinisti kriitpaberil tootma, kuigi võiks, sest see pole otstarbekas.""
____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition |
05.05.2008 at 11:15 |
1 edit. Last edited 05.05.2008 at 11:22 by R.Ott
|
Vanaisa Moderator |
eesti kütused
Samal teemal ka tänasest ÄPst
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
05.05.2008 at 12:04 |
|
metslane |
eesti kütused
Neste juhi vastulöök
http://www.postimees.ee/050508/esileht/majandus/328253.php |
05.05.2008 at 12:28 |
|
Taavi |
eesti kütused
Kütusemüük on isegi Eestis nii suur äri, et kui mõned ajakirjanikud võtaksid vaevaks kehva kvaliteedi vastu sõda alustada, siis usun, et see summutatakse õige ruttu. Sama teema ka valitsusasutustega: Tarbijakaitseamet ei suuda praegu kütuse kvaliteeti kontrollida, kuna puuduvad vastavad spetsialistid.
Jutt nagu salatoimikute seriaalist |
05.05.2008 at 12:45 |
1 edit. Last edited 05.05.2008 at 12:48 by Taavi
|
metslane |
eesti kütused
Järgmine kireja...
http://www.postimees.ee/050508/esileht/majandus/328273.php
____________________________
700cid |
05.05.2008 at 14:06 |
|
Maik |
eesti kütused
quote: Taavi: Kütusemüük on isegi Eestis nii suur äri, et kui mõned ajakirjanikud võtaksid vaevaks kehva kvaliteedi vastu sõda alustada, siis usun, et see summutatakse õige ruttu. Sama teema ka valitsusasutustega: Tarbijakaitseamet ei suuda praegu kütuse kvaliteeti kontrollida, kuna puuduvad vastavad spetsialistid.
Jutt nagu salatoimikute seriaalist
See jutt on küll vale, mul naiseõde töötab kütusekontrolli laboris Tallinnas kuhu viiakse pidevalt kütust eri tanklatest 5l kankudega ja saab seal
kõik testid ka tehtud.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
05.05.2008 at 14:19 |
|
004 |
eesti kütused
ja seda sodi mahtus 10l kanistrisse 11,8l |
05.05.2008 at 14:21 |
|
Taavi |
eesti kütused
Ma kopeerisin selle lõigu postimehe artiklist. Minu enda kogemus on 2006a Euroopast kui diiselautol maantekulu vahe tuli Eestiga ca 1L (püsikiirusehoidjaga täpselt mõõtes). |
05.05.2008 at 14:47 |
|
ReyMan |
eesti kütused
Kus juures see jutt, et mujal bensiin nõnda hirmsasti ei haise vastab küll tõele.
Rootsi kütust olen kanistrist paaki valanud kinnises ruumis ja tõesõna imestasin, et ei mingit tugevat haisu.
Pistsin nina juurde kohe, et asjast sotti saada. Eesti küttega sama protseduur ette võtta siis hakkavad igasugu toredad mõtted peas liikuma ja isegi drum n base muusikast hakkad aru saama ja seda enne kui pool kanistrit paaki voolanud on
Eesti diisel haiseb ka nii mis jube. Leidsin kindad autost millega sai kunagi diislit pumbatud ja seda umbes 4 kuud tagasi. Haisesid kuramused ikka veel nõnda tugevalt, et ei julgenud nendega suitsugi kätte võtta.
Kas kvaliteet peabki haisema? |
05.05.2008 at 15:39 |
|
alarmees |
eesti kütused
Eesti ja Saksa diiselkütuse kvaliteedi vahe suutsin ma iseendale ja mitmele tuttavale eelmise aasta jooksul tõestada ca 12 korda. Just nii palju oli mul töö 2,5TDI Caravellega sõite Eestist läbi Rootsi-Taani-Saksa Hollandisse. Enne Rootsi laevale minekut sai sadama Statoilis end pilgeni täis tangitud. Paak oli 80l. Antud kütusega sain ma sõita täpselt Saksamaa esimese tanklani ehk ca 750km kui tuli põlema hakkas. Sõit oli ühtlane, ca 110-130kmh püsikiirushoidjaga. Saksas sai Aralist uuesti paak täis võetud ja võetud suund Hollandisse Utrechti. Sinna oli 600km+lisaks sellele veel ca 200km sõitu Hollandi eri paigus ja siis veel 150km Saksamaale, kus sai pea igakord samas bensukas tangitud. Ja 4 korral 10-st hakkas kütusenäidik mõned kilomeetrid enne põlema. Seega ca 200km rohkem sõitu. Ei tasu unustada, et Saksamaal sai kiirteel ca 140-145kmh sõidetud. Kui see ei näita kvaliteedi vahet siis ma ei tea mis seda, peale laborite, veel näitama peaks. |
05.05.2008 at 16:47 |
1 edit. Last edited 05.05.2008 at 16:48 by alarmees
|
fire83 |
eesti kütused
Helistage enda poolt eelmistel valimistel valitud inimesele. Vahet pole kas ta sai riigikokku või valitsusse või mitte.
edit: Kui järgi mõelda, siis kui palju on meil neid kütuseärimehi? Tavalised Statolijaamade müüjad/palgatöölised jätame välja. Järgi jääb käputäis pluss õliliidu õlirullid. Kui palju on neid kes kannatavad selle sita kütuse läbi? Ilmselt kogu elanikkond pluss külalised. Ja mitte kuidagi ei saagi lihtsalt mingi 20-25 inimese vastu, sest raha on niipalju, et poliitikud, ametid ja inspektsioonid lüüakse rahapakiga oimetuks? Või on hoopis asja taga laiskus? Kuhu on selle koha pealt kadunud meil kohati maniakaalne euronormide järgmine/jälgimine?
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
05.05.2008 at 17:18 |
1 edit. Last edited 05.05.2008 at 19:11 by fire83
|
Valmet |
eesti kütused
quote: alarmees: Eesti ja Saksa diiselkütuse kvaliteedi vahe suutsin ma iseendale ja mitmele tuttavale eelmise aasta jooksul tõestada ca 12 korda. Just nii palju oli mul töö 2,5TDI Caravellega sõite Eestist läbi Rootsi-Taani-Saksa Hollandisse. Enne Rootsi laevale minekut sai sadama Statoilis end pilgeni täis tangitud. Paak oli 80l. Antud kütusega sain ma sõita täpselt Saksamaa esimese tanklani ehk ca 750km kui tuli põlema hakkas. Sõit oli ühtlane, ca 110-130kmh püsikiirushoidjaga. Saksas sai Aralist uuesti paak täis võetud ja võetud suund Hollandisse Utrechti. Sinna oli 600km+lisaks sellele veel ca 200km sõitu Hollandi eri paigus ja siis veel 150km Saksamaale, kus sai pea igakord samas bensukas tangitud. Ja 4 korral 10-st hakkas kütusenäidik mõned kilomeetrid enne põlema. Seega ca 200km rohkem sõitu. Ei tasu unustada, et Saksamaal sai kiirteel ca 140-145kmh sõidetud. Kui see ei näita kvaliteedi vahet siis ma ei tea mis seda, peale laborite, veel näitama peaks.
Mootor ongi parim labor.
PS. Mul tööautoks sama suure paagiga Transporter ja mina olen suutnud Nestest sinna 84l kütust tankida, samas ei täheldanud eelnevalt kütuse lõppemise tunnuseid.
____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76 |
07.05.2008 at 20:41 |
1 edit. Last edited 07.05.2008 at 20:42 by Valmet
|
ollo |
eesti kütused
Ma ei ole küll ühegi kütusefirma palgal, aga ei oska omast kogemusest eestis müüdavat kütust küll milleski süüdistada. Viimased 3.5 aastat olen kulgenud põhiliselt diisliga (VW TDI-PD), tangin Nestest, varem ka Statoilist ja sama sõidustiili juures absull mitte mingisugust vahet ei ole "välismaa" kütusega ei kulus ega minekus. Tankinud nii Saksamaal kui korduvatel põhjamaareisidel (Soome, Norra, Rootsi). Loogish, et keskmine kulu tuleb alla, kui sõita stiilis "kolm päeva otse cruise controliga ja siis paremale" võrreldes Eesti kiirendus-pidurdus süsteemiga. Samas on ka Eesti teedel vahe, pinnatud teedel tõuseb kulu laksust 5-10%. Tangin Eestis, sõidan Soomes - kulu kukub. Tangin Soomes, sõidan Eestis - kulu kasvab. Teed on minuarust reaalne probleem, mitte kütus...
Eelmise autoga (Subaru & bensukas) täpselt samad kogemused. Selle autoga sai käidud nii Monacos kui Nordkappis, elu parim keskmine kulu paagitäie peale tuli Eesti bensuga Tallinnast Riiga ja tagasi sõites. |
07.05.2008 at 22:42 |
|
fire83 |
eesti kütused
Täna siis poodi minnes nägin Neste tankla juures suurt rippuvat loosungit:
Euro 95
KOLESTEROOLIVABA
Naerame kõik koos nüüd.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
08.05.2008 at 20:32 |
|
LaSa Moderator |
eesti kütused
quote: fire83: Täna siis poodi minnes nägin Neste tankla juures suurt rippuvat loosungit:
Euro 95
KOLESTEROOLIVABA
Naerame kõik koos nüüd.
ja ühes teises kohas jäi silma:
Euro 95
KABANOSSIVABA |
08.05.2008 at 20:44 |
|
mrtn |
eesti kütused
KOFEIINIVABA on ka. minu, kui reklaamihuvilise meelest, on tegu superhea kampaaniaga. |
08.05.2008 at 21:04 |
|
vvt |
eesti kütused
Nüüd ma riskin visata kaika mainstreami herilasepessa, aga kütusekulule Eestis ja arenenud riigis on oluliselt tähtsamaid tegureid kui 10% erinevust mingis keemilises näitajas. Näiteks see, et liiklustempo on rahulikum, liiklus sujuvam ja teed on tunduvalt paremad. Mina küll ei usu, et enamik siin kõnelejaist julgeb Helsinkis või Hamburigs samamoodi uhada nagu seda Eestis tehakse (linnas 50 asemel 70). Kuna sõidumaneer mõjutab kütusekulu rohkem kui 30%, siis sedavõrd suure muutuja tõttu on see 10% või 1l jutt ebateaduslik pullimull. Pange 5s ratas külge ja mõõtke siis. Ei ürita kaitsta kohalike kütuseärikate pattusid, aga asi kisub ebateaduslikuks kõvatamiseks. Välismaal liikunud 3 autoga ja seda 1l juttu ei julgeks nii kindlalt kinnitada.
Teine asi on see, et Eestis ei ole ühtegi korralikku maanteeotsa, maksimaalselt saad ühesuguse tempoga sõita ehk 60 km. Edasi on kas a)skisode võidusõit b)kiiruspiirangud. Suurem osa Eesti maanteesõitudest on "suburban".
Võtke keegi Soomes Nestest puhtas kankus 5 liitrit 95 kaasa ja teine siit, tehke analüüsid- miskipärast arvan, et vahet ei tule.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
08.05.2008 at 21:26 |
4 edits. Last edited 08.05.2008 at 21:31 by vvt
|
epsum |
eesti kütused
quote: vvt: Mina küll ei usu, et enamik siin kõnelejaist julgeb Helsinkis või Hamburigs samamoodi uhada nagu seda Eestis tehakse (linnas 50 asemel 70). Kuna sõidumaneer mõjutab kütusekulu rohkem kui 30%, siis sedavõrd suure muutuja tõttu on see 10% või 1l jutt ebateaduslik pullimull.
Võtke keegi Soomes Nestest puhtas kankus 5 liitrit 95 kaasa ja teine siit, tehke analüüsid- miskipärast arvan, et vahet ei tule.
Kuigi sul on osalt õigus, siis kaks aastat valel pool lahte elanuna ütlen, et kui Sa kavatsed helsinkis sõita nagu märgid lubavad - siis muidu nii rahulikud soomlased hakkavad signaalitama ja keskmist näppu näitama. Igapäevasel Helsinkis liigeldes täheldan, et liiklus on sujuv, aga seepärast et kõik arvestavad enamasti teistega.. kiirused pigem nii, et kesklinnas, kus 40 märgid 50 kmh, 50 alas 60-65, 80 alas 90-100 ja 100 alas 110. Ja politsei ei pedereeri ja kirjuta trahve seepärast välja. Meie armsas banaanivabariigis tekitab jama see, et iga kolmas arvab et on kunn ja üritab sind ümberreastudes takistada vaid niipalju kui tema piiratud ajumaht suudab. Ja ka see voo ühtlus on seotud kuluga - siin kasutada olev mazda punn võtab marsruudil vantaa lennujaam- kodu (10km ) kütust umbes 6l/100km ja kiirtee osa on sellest vaid 2.5km, ülejäänud niiütelda asulas. Tallinnas kesklinnas elades ja kodu ja lennuka vahet sõites võttis sama asi rõõmsalt 12l/100km. Asukohad ka teised, aga liikluskasvatuses on enamus kinni ma pakun.
|
08.05.2008 at 22:02 |
|
mrtn |
eesti kütused
quote: vvt:Võtke keegi Soomes Nestest puhtas kankus 5 liitrit 95 kaasa ja teine siit, tehke analüüsid- miskipärast arvan, et vahet ei tule.
käin talviti skandinaavias lumelaudamas. siit minnes on katuseboksiga ja täislaadungis HR-V kütusekulu olnud 11 liitrit/100 (cruise peal muidugi), tagasi tulles 9 liitrit ja nii iga kord. CR-V-ga seekord pole arvestanud, kuna tagasiteel oli juba korralik talv ja sai kõvasti kurvilistel metsateedel lõbutsetud. |
08.05.2008 at 22:29 |
|
PlyVal64 |
eesti kütused
No kurat, esimene asi, mis on "meie" ja "nende" bansiinidel vahe, on lõhn. Eestis saad rõveda nitrolahustihaisuga solki. No ja ei ole maanteede ehitustel ja sõidustiilidel siin- ja sealpool nii suurt vahet. pigem on Skandinaavia maanteed oluliselt suuremate tõusudega ja kiirused suuremad aga miskipärast on peaaegu kõigil tuttavail se sõites 100 km läbimisele kulunud 10-20% vähem kütust! Linnasõidu osas võiks isegi leppida, et Eestis käib arutu ralli ja mõttetu põletamine.
Aga selgitage, kuidas saab ühesugusel eurosiledal teel võtta Eestis auto näiteks 9 liitrit, sõites suhteliselt stabiilselt 100 km/h. Ja siis Sknadinaavias täpselt samasiledal aga tõusude-langustega teel 7 liitrit, sõites stabiilselt 120 km/h Kui bensiinid oleksid samaväärsed, siis peaks kulu tulema sama, seda languste arvelt. Kuid suurem kiirus viib igal autol kohe ka kulu üles.
Eraldi teema on veel Venemaa superbensiin. Sai teist nuusutatud eelmisel sügisel ja kohe varsti on jälle see võimalus. Lapsepõlv tuli meelde, kus bensiiniga detaili pestes ei olnud vaja pärast õlieemaldiga kallale minna. Seekord peaks kohe Eesti ja Venemaa bensiinid 0,5 purkidesse panema ja siis võrdlema hakkama. |
09.05.2008 at 00:46 |
|
Timo |
eesti kütused
ei ole kogemusi välisriikide kütustega, aga eesti tanklates on küttekvaliteet ikka kõikuv küll. 2 aastat tagasi omasin cosworth scorpat ja kui tankisin Järva Jaani olerexist 95te, mootor ei töötanud üldse, tühikäik puudus täielikult, suri lambist välja, jõudu polnud. normaalselt sõitis ainult statoili 98ga, või uno x nitro 3000ga, mis tegelt ka ju 95 on. teiste autodega olen märganud kütusekulu vahet. kuna sõidan koguaeg ühte ja sama marsuuti pidi, siis hea jälgida. paak täis ja odo nulli.
____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935 |
09.05.2008 at 06:59 |
|
anryo |
eesti kütused
Küsiks siia vahele, millised on üldse teie kogemused Eestis müüdavatae laiatarbe kütustega sellise vähe moditud ning head sooritust eeldava tänavaauto puhul? Sellega racing kütusega iga päev ei sõida, aga midagi tavalögast paremat ju tahaks? Eeldame, et see on ikka vähemalt 98.
On eri firmade vahel vahet täheldatud?
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
09.05.2008 at 07:34 |
|
Raceboy |
eesti kütused
Sõidan ise suht kõrge surveastme (9.3:1) ja 1 bar boostiga turboautoga (vanakooli Heron-põlemiskambriga 2klapiline 2l, 250hj), ja algul väljahäälestamisel kasutasin varaseimat võimalikku süütenurka, siis polnud 98 vahe mitte niivõrd eri müüjate vahel, vaid täiesti lambist. Aegajalt oli nii Neste kui Statoili 98 selline, mis pani detonatsioonianduri tööle (LCD peal registreerib veateatega kui on olnud detonatsiooni).
Hiljem võtsin 2 kraadi võrra süütenurka tagasi (26 kraadi peale) maksimaalse momendi ja koormuse alas, pole enam täheldanud.
____________________________
www.vems.ee |
09.05.2008 at 08:02 |
1 edit. Last edited 09.05.2008 at 08:02 by Raceboy
|
vvt |
eesti kütused
Once again, mõni autoajakiri võiks need proovid võtta ja omavahel võrrelda. Ilma kindla faktilise tõestusmaterjalita on jutud "mul võttis seal niipalju" sama targad kui Neste või Statoili esindajate PR jutukesed. Samas, oleks naiivne arvata, et viimased hakkaks ilma kodutööd tegemata avalikult udu ajama. Eks neil on kodutöö niipalju tehtud, et võivad rind kummis väita "vastab normidele". Vastaspoole väitjatel on see aga kas tegemata või on analüüsid teinud mõni "Sveitsi sõltumatute uuringute instituut" - st faktid on kergesti kummutatavad. Ärge saage aru, et ma kaitseks kohalike solgimüüjaid. Lihtsalt teemade "mul võttis Soomes 2 l vähem" näol on tegemist kaheldavate faktidega-isegi siin teemas on vastupidiseid näiteid ja seletusi, mis muud tegurid seal välismaal veel teisiti on. Ehk muud tegurid on hoopis suurema osakaaluga ja seda arvestamata jättes saab selle 10% jutu lihtsasti uduks tunnistada.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
09.05.2008 at 08:24 |
1 edit. Last edited 09.05.2008 at 08:25 by vvt
|