Poster |
Message |
misasja |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
Tere,
mul on selline jutt, et ükskord klassivennaga autoteemal rääkides tuli välja, et tal on garaažis kolmanda põlvkonna Pontiac Grand AM coupe. Aga mitte kauaks - peale jõule tahab lammutama hakata, et vanarauda viia. Põhjus siis selles, et autol on natuke vigu, mille parandamiseks ei ole oskusi/aega/raha. Kuigi ma isegi ei teadnud, milline see auto võiks välja näha, ütlesin talle et ta ootaks natuke sellega, et ma uurin asja. Tahtsin isegi juba ära osta seda, aga ega mul endal poleks ka aega ja raha sellega tegelemiseks, tahtmist on aga küll.
Nüüd ma olen selle masina ära ka näinud ja väga kahju oleks, kui see kuskil Kuusakoski platsil lõpetaks!
Tahakski küsida, kas sellisele autole ostjat oleks. Ja et kas on mõtet üldse otsida ostjat? Pole just kõige erilisem USA auto ju...
Natuke autost ka siis (nii vähe, kui ma tean):
Mootor on 2.5l (110hp vist), olemas ka 2.3l "natuke" võimsam mootor (täpselt ei tea kumb, vist peaks 2 varianti olema neid). See vist lihtsalt sinna vahele ei sobi, pidi ikka väga erinev mootor olema. Põhiprobleem, miks auto garaažis seisab, on sidur. Olevad kärssama läinud, kui viimati auto sõitis. Tagumised amordid oleks ka vaja vahetada, aga need on olemas. Esiklassis oli kuskil mõra, aga see peaks normaalse hinnaga tuttavalt saada olema (ei peaks raske raha eest tellima). Põhja alla väga palju valgust ei paistnud, kui vaatamas käisin, aga tundus (ja pidigi olema) täitsa ok. Roostet oli üksikutes kohtades (peamiselt väiksed täpid). Rohkem oli tagumistes rattakoobastes, ühel olid mõned väikesed augud, aga ei midagi hullu. Tööd oleks ka salongis - ikkagi mõnda aega seisnud ja veits hallitust oli seal. Armatuurlaud paistis küll korralik. Igasuguste muude kuluvate osade kohta (laagrid, puksid jne) ei oska ma midagi öelda.
Kokkuvõtteks... jutu mõte on see, et ma väga tahaks seda autot vanaraua saatusest päästa, aga endal pole selleks võimalust.
Mida edasi teha?
Tervitades,
Tanel |
03.12.2008 at 23:42 |
1 edit. Last edited 03.12.2008 at 23:51 by misasja
|
ervin |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
quote: misasja: Tere,
mul on selline jutt, et ükskord klassivennaga autoteemal rääkides tuli välja, et tal on garaažis kolmanda põlvkonna Pontiac Grand AM coupe. Aga mitte kauaks - peale jõule tahab lammutama hakata, et vanarauda viia. Põhjus siis selles, et autol on natuke vigu, mille parandamiseks ei ole oskusi/aega/raha. Kuigi ma isegi ei teadnud, milline see auto võiks välja näha, ütlesin talle et ta ootaks natuke sellega, et ma uurin asja. Tahtsin isegi juba ära osta seda, aga ega mul endal poleks ka aega ja raha sellega tegelemiseks, tahtmist on aga küll.
Nüüd ma olen selle masina ära ka näinud ja väga kahju oleks, kui see kuskil Kuusakoski platsil lõpetaks!
Tahakski küsida, kas sellisele autole ostjat oleks. Ja et kas on mõtet üldse otsida ostjat? Pole just kõige erilisem USA auto ju...
Natuke autost ka siis (nii vähe, kui ma tean):
Mootor on 2.5l (110hp vist), olemas ka 2.3l "natuke" võimsam mootor (täpselt ei tea kumb, vist peaks 2 varianti olema neid). See vist lihtsalt sinna vahele ei sobi, pidi ikka väga erinev mootor olema. Põhiprobleem, miks auto garaažis seisab, on sidur. Olevad kärssama läinud, kui viimati auto sõitis. Tagumised amordid oleks ka vaja vahetada, aga need on olemas. Esiklassis oli kuskil mõra, aga see peaks normaalse hinnaga tuttavalt saada olema (ei peaks raske raha eest tellima). Põhja alla väga palju valgust ei paistnud, kui vaatamas käisin, aga tundus (ja pidigi olema) täitsa ok. Roostet oli üksikutes kohtades (peamiselt väiksed täpid). Rohkem oli tagumistes rattakoobastes, ühel olid mõned väikesed augud, aga ei midagi hullu. Tööd oleks ka salongis - ikkagi mõnda aega seisnud ja veits hallitust oli seal. Armatuurlaud paistis küll korralik. Igasuguste muude kuluvate osade kohta (laagrid, puksid jne) ei oska ma midagi öelda.
Kokkuvõtteks... jutu mõte on see, et ma väga tahaks seda autot vanaraua saatusest päästa, aga endal pole selleks võimalust.
Mida edasi teha?
Tervitades,
Tanel
keskmise auto puhastatud kere (salong, õli sisaldavad komponendid nagu mootor ja sillad ning mittemetalsed osad eemaldatud) kaalub suurusjärgus 500-700kg. antud hetkel pakutakse puhastatud autokere eest 1250 kr/tonn ehk siis 875kr. Kui viid terve auto, mille kaaluks on tõenäoliselt (huupi pakutud number) ca. 1800kg makstakse kokkuostus sulle ikkagi ~900kr (500kr/tonn).
jutu moraal - kui su sõber kaalub nimetatud masina viimist vanarauaks siis kraabi see 900 krooni kokku, osta kutile saja krooni eest õlut ja oledki oma päästeoperatsiooniga ühelpool, kokku 1000 krooni eest.
järgnevaks pane nurka seisma, kogu raha ja remondi jõudumööda kui tahtmist on, või siis pane lihtsalt müüki.
|
04.12.2008 at 00:35 |
2 edits. Last edited 04.12.2008 at 00:44 by ervin
|
vvt |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
Ütleme, et Detroidist on tulnud märksa paremaid autosid ja nende jäänuseid on ka siin aegajalt poolmuidu müüa. Vahepeal tehti lihtsalt sellised arusaamatuid auto-uroode nagu Gran Am, Tempo jne. See pole küll auto, mida üles ehitada tasuks. Tervena ei osta sellist ka keegi. Ainuke variant müü varuosadeks.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.12.2008 at 14:21 |
|
Ri-Q. |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
quote: vvt: Ütleme, et Detroidist on tulnud märksa paremaid autosid ja nende jäänuseid on ka siin aegajalt poolmuidu müüa. Vahepeal tehti lihtsalt sellised arusaamatuid auto-uroode nagu Gran Am, Tempo jne. See pole küll auto, mida üles ehitada tasuks. Tervena ei osta sellist ka keegi. Ainuke variant müü varuosadeks.
Mis sa seletad.. Grand Am on hea näide USA autotööstuse mitmepalgelisusest ja 80-ndate arengutest. Need N-keha kuulsate nimedega autod olid välimuselt ju päris kenad ja stiililt igati ameerikalikud. Ega siis kõiki autosid saa ühe vitsaga lüüa ja paremikuga (populaarseimatega) võrrelda. Veidraid kompakte, mida vahepeal rehabiliteerida on jõutud, tehti juba 50-ndatel.
____________________________
REC
BB |
05.12.2008 at 23:45 |
|
vvt |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
Eks sul ole õigus, see omapära ongi seal enamvähem ainuke teema. Muudest asjadest pole seal mitte midagi - ei võimsust, ei önonoomsust, ei vastupidavust, ei sõiduomadusi. Ehk kellele meeldib ja kellele mitte. Tehnilisest küljest ei näe isiklikult ühtegi põhjust. Enne 2.8 Camaro kui see.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.12.2008 at 15:25 |
|
Ri-Q. |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
quote: vvt: Eks sul ole õigus, see omapära ongi seal enamvähem ainuke teema. Muudest asjadest pole seal mitte midagi - ei võimsust, ei önonoomsust, ei vastupidavust, ei sõiduomadusi. Ehk kellele meeldib ja kellele mitte. Tehnilisest küljest ei näe isiklikult ühtegi põhjust. Enne 2.8 Camaro kui see.
Aga teisest küljest: siin saidil kunagi räägiti, et üks nõrgemaid 350 cid mootoreid evis 125 hp, 70-ndatel keskmiselt 160-180 hp. Wikipedia andmeil pakuti GA-d 5 mootoriga. 3.0 MPFI V6 võimsuseks märgitakse 125 hp, 2.0 turbo 165 hp (see oli Opeli mootor?), 2,3 160hp ja 2,3 HO 180 hp. Kütusekulu andmeid ei tea, ilmselt üsna suur. Kere võiks eeldada kerge olevat. Ei tundu iseenesest ju halb?
____________________________
REC
BB |
06.12.2008 at 19:26 |
|
supp |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
minul näiteks tekib suur nostalgia kui grandam-i näen, nimelt sai 80nendate teises pooles omatud motortrendi 84a(vist ja ajk siiani kuskil alles) numbrit kus oli gam test ja tollal tundus see maalima parim auto, selle platvormi autod olid väga stiilsed masinad omasajas. |
06.12.2008 at 19:49 |
|
karvake |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
uuri välja mis mootoriga masin on äkki tunnen huvi |
08.12.2008 at 14:28 |
|
misasja |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
quote: karvake: uuri välja mis mootoriga masin on äkki tunnen huvi
Sain su kirja ka kätte, piltide kohta rääkisin omanikule, et ta teeks mõne. Mootor on siis 2.5L Tech IV TBI L4 (ja vist siis 110hp).
Olemas on ka üks kahest 2.3l mootorist - 2.3L Quad 4 MPFI 160hp (või 2.3L Quad 4 HO MPFI 180hp, seda ma ei tea). |
08.12.2008 at 19:09 |
|
karvake |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
quote: misasja: quote: karvake: uuri välja mis mootoriga masin on äkki tunnen huvi
Sain su kirja ka kätte, piltide kohta rääkisin omanikule, et ta teeks mõne. Mootor on siis 2.5L Tech IV TBI L4 (ja vist siis 110hp).
Olemas on ka üks kahest 2.3l mootorist - 2.3L Quad 4 MPFI 160hp (või 2.3L Quad 4 HO MPFI 180hp, seda ma ei tea).
kui komplektne see 2,3 on mul oleks ainult mootorit vaja koos juhtimisega (juhtmed aju) sellest 2,5 tbi mootorist nagu huvi ei tunne
|
08.12.2008 at 19:35 |
|
siilivana |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
mis hinnaga see auto siis müüa oleks. ehk oleksin isegi huvitatud miski metallihind+ eest. |
08.12.2008 at 21:04 |
|
misasja |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
Karvake - Ma kardan, et sellel 2.3 mootoril juhtmestikku ja aju ei ole - küsin üle ja annan teada.
Siilivana - Kui ma asja uurisin, siis öeldi hinnaks ca 2500.- |
08.12.2008 at 21:25 |
|
karvake |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
viska mind msnni lihtsam rääkida paikesepoiss84@hotmail.com |
08.12.2008 at 23:36 |
|
mambr |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
Vot see on hästi eestlaslik suhtumine: ah, viskan raisa puhtaks ja siis emexisse... Ühesõnaga tehakse 8h tööd, et saada 800.- raha Aga kui keegi pakub, et ostaks ära miski 1000.- eest, siis hakkab kohe ussike hinge närima, et näe, keegi tahab, ei tea, peaks vast ikka tonne küsima! Siis keritakse hind sõitvate turuhinnani, keegi ei osta, viiakse emexisse ja kirutakse, et no on tropid, näe, keegi ei tahtnud... Tean ühte Visionit ja Trans Sporti, mis niimoodi lammarisse läksid... Nukker.
Aga teemasse seda, et ma sõidaks enne GAga kui mingi Golfi või buumeriga... Lihtsalt.
____________________________
Chevy ja Pontiac Trans Sport minivanide(1990-2005) uued ja kasutatud varuosad ning remont ja hooldus: Tartu Lääne 24A: 56 632 532 |
21.12.2008 at 18:04 |
|
vvt |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
Ära pauguta huupi kui ei tea (emexist saadava raha teemal). Kui auto osandada ja osad sorteerida, on saadav summa kordi suurem. Vedasin mitte väga ammu Kuusakoskisse kaks kärutäit garaazis vedelenud mosse juppe ja saadav summa oli ca 5000. See oli enne vahepealset vanametalli hinnahüpet. Sellise p*** eest tervikuna müües rohkem nagunii ei saa.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.12.2008 at 09:56 |
3 edits. Last edited 22.12.2008 at 10:00 by vvt
|
epsum |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
Ainult et praegusel hetkel on vanametalli hind teinud läbi meeletu kukkumise (pleki tonn 1350.-), mis teeb osundatud mosse kuusakoskiväärtuseks umbes 1500 krooni.
|
22.12.2008 at 10:10 |
|
vvt |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
musta raua hinnad on kukkunud umbes samasse auku, mis enne hinnatõusu olid. St sorteeritud mõõtu mahtuv raud ca 1,8 kr/kg
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.12.2008 at 11:14 |
|
Gunn |
Küsimus Pontiac Grand AM '89 kohta
Jääks teemasse! Vanaraua hinda võiks kuskil mujal arutada. |
22.12.2008 at 14:54 |
|
|