Poster |
Message |
fire83 |
Kas GM pankrotti 2?
Kõigepealt õnnesoovid kõigile neile, kes üleeelmisel nädalal GM aktsiaid ostsid ja on nüüdseks oma raha ligikaudu kahekordistanud. Eelmise nädala lõpuga (reede) on sulgus aktsia hind $5,24 peal.
Ootused valitsuse abipaketi osas tunduvad kasvavat. GM lähim konkurent Ford ootab Rootsi riigi toetust Volvo ja Saabi päästmiseks. Riikliku toe küsimine pole erand ka teistele. Jaguar / Land Rover (Tata) on pöördunud samade muredega Suurbritannia valitsuse poole.
Hiljuti avaldatud Insurance Institute for Highway Safety 2009 aasta ohutusuuringust kus testiti 72 autot tuli võitjaks Ford, kellel oli kõige rohkem võitjaautosid (16), Honda oli teine (13 autot), GM ja Toyota jagasid kolmandat kohta (kummalgi 8 autot).
Vaevalt muudavad need faktid nende kohalike tippspetside arvamust, kes räägivad GM-i ja Fordi autode halvast kvaliteedist ja pankrotiootuses käsi hõõruvad lootuses viimasest leida kinnitust oma lemmikbrändi paremusele ja isiklikule tarkusele autonduse vallas.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
01.12.2008 at 10:55 |
2 edits. Last edited 01.12.2008 at 10:56 by fire83
|
DevilDeVille |
Kas GM pankrotti 2?
fordil oleks saabi päästmise rahadest küll paksult kasu
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
01.12.2008 at 11:27 |
|
taaniel |
Kas GM pankrotti 2?
Juba paar päeva vana artikkel ka.
http://forte.delfi.ee/news/auto/article.php?id=20480418&l=wforte
Ehk siis juba homme värskem ja täpsem info. |
01.12.2008 at 11:33 |
|
fire83 |
Kas GM pankrotti 2?
Jep, Saab on GM bränd. Näpukas
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
01.12.2008 at 11:53 |
|
Märt |
Kas GM pankrotti 2?
Ainult hullemkas uudised lähevad
AP - ÜRO hoiatab dollari krahhi eest
http://www.ap3.ee/Default2.aspx?ref=topsent&ArticleID=a55bed7e-bd9f-4fe8-903b-e091ef1fc52e
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
01.12.2008 at 23:44 |
|
Taavi |
Kas GM pankrotti 2?
Kõhutäis naerda
http://www.autobloggreen.com/2008/12/01/at-witz-end-what-auto-ceos-should-have-said/ |
02.12.2008 at 14:25 |
|
newton Moderator |
Kas GM pankrotti 2?
Sellise kampaaniasaidi olemasolu on juba parasjagu hirmutav, aga infot sealt natuke leiab, sh. ka toetusete taotlemiseks värskelt esitatud restruktureerimisplaan. |
03.12.2008 at 21:19 |
1 edit. Last edited 03.12.2008 at 21:19 by newton (Moderator)
|
partel |
Kas GM pankrotti 2?
Nojah, GM'i käive on üle 20 korra suurem kui EV riigieelarve ja puudutab üsna oluliselt miljoneid inimesi ehk tegemist ei ole mingi OÜ'ga, vaid pigem riigiga ja mitte väheolulisega ehk tegemist ei ole äriasjaga, vaid asi on otsapidi isegi globaalpoliitiline, seega IMHO ei ole vähe laiemalt vaatamine mingi off-topic.
Võiks ikkagi arvestada, et Michigani mõlemad senatorid, kuberner ja Detroidi linnapea on demarid, samuti on Senatis ja Esindajatekojas demarid enamuses. Kui GM põhja läheb, siis demarid võivad endale vee peale tõmmata.
Järgmistel valimistel arvestatakse, et Obama lubatud "Change" on see, et ma kaotasin töö, maja, lapsed pidid ülikooli pooleli jätma jne "tore muutus".
Riikliku julgeoleku küsimus on ka kodumaise tööstusvõimsuse säilitamine.
Võib-olla mitte kõige otsesem paralleel, aga mastaapsuse illustreerimiseks, et kui Eesti-Läti-Leedu lähevad Brüsselisse abi küsima, kas siis öeldakse, et "pole meie asi, las Venemaa võtab teid üle, aga samas olge ikka EL fännid edasi!"
Mis GM puutub, siis võib-olla saavad pankrotiga ähvardades puukallistajatest natuke rahu?
____________________________
_ |
04.12.2008 at 14:39 |
|
partel |
Kas GM pankrotti 2?
Näidendi teine vaatus.
Hea on Chrysleri avalduses, et hakkame tootma kütusesääslikke autosid ja truck'e, mida inimesed osta tahavad...
Mnjah, Wagoner peab nüüd tundide kaupa lennujaamades passima, selle asemel, et tööd teha...
____________________________
_ |
05.12.2008 at 09:51 |
|
madis |
Kas GM pankrotti 2?
Rahvuslik jõukus tuleb ainult tööstusest. USAs teatakse seda väga hästi.
Arvutame. Autotehas teeb päevas 1000 autot, teenides müügitulu 3000 taala tükist. Päevakasum on 3M, kuukasum 90M ja aastakasum üle miljardi.
Arvutus on lihtsustatud, kuid ... got the point ?
Meie võime siin kandlemuusikat ja turismitalusid aretada või siis TTÜsse raha pumbata. |
05.12.2008 at 09:55 |
1 edit. Last edited 05.12.2008 at 09:55 by madis
|
vvt |
Kas GM pankrotti 2?
Mulle tundub endiselt, et mõnedele virtuaalreaalsuses elavatele maarjamaa kodanikele tundub kõikide faktide kiuste endiselt, et USA autoostja on nahkjope, kauboisaabaste, kolmepäevase habeme ja vähemalt 7liitrist BBC tarvitav megamachobadass, kes on justkui välja karanud mingist rokenrolli ajastut kujutavatest filmidest. Kellel on rancho Texase preerias ja kelle harrastus on dragrace.
Müügistatistika räägib enda eest. F-150 ja muud anomaaliad müügitabeli tipus lendavad järgmise naftahinna tõusuga (mis vältimatult tuleb) tabeli kolmandasse kümnesse. Mida kallimaks kütus läheb, seda rohkem võtab eest ära see, kes on rohkem panustanud tehnika arendusse. Detroidi positsiooni näitab väga hästi see, et praegu neil tabeli etteotsa tavasõiduautode osas midagi mõistlikku pakkuda pole. Järgmise kümnendi lõpuks on USA-s kütus samas hinnas mis Euroopas praegu ja kes sellega sammu ei pea, on mängust väljas. Maksumaksja rahaga lihtsalt venitatakse asja loomulikku käiku pikemaks.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.12.2008 at 10:17 |
|
Stang-R |
Kas GM pankrotti 2?
quote: madis: Rahvuslik jõukus tuleb ainult tööstusest. USAs teatakse seda väga hästi.
Arvutame. Autotehas teeb päevas 1000 autot, teenides müügitulu 3000 taala tükist. Päevakasum on 3M, kuukasum 90M ja aastakasum üle miljardi.
Arvutus on lihtsustatud, kuid ... got the point ?
Meie võime siin kandlemuusikat ja turismitalusid aretada või siis TTÜsse raha pumbata.
Aastal 2006 tegi parima tulemuse Toyota, kes teenis auto pealt +2000$ järgnesid Nissan +1300 ja Honda +1100, rivi lõppu
jäid GM -500 ja Ford -1500$, lõppkokkuvõttes jäi Ford 2006 aastal kasumisse, mis tuli finantsinvesteeringutest.
____________________________
Mustang 68 HT |
05.12.2008 at 10:49 |
1 edit. Last edited 05.12.2008 at 10:50 by Stang-R
|
partel |
Kas GM pankrotti 2?
Mnjah, mis või kes küll sundis kümneid miljoneid inimesi SUV'e ja trucke ostma, kas ökonoomsed sõiduautod olid juba läbi müüdud?
F-150 on näiteks igasuguste ehitajate lemmik, kui kütusehind tõuseb, ega nad siis tikutopsiga oma kola saa vedada, ehitamine jne läheb lihtsalt kallimaks.
Praegu kukuvad kõik, Toyotadest S-klassini. Kui liisingut ei anta, siis läheb ju raskeks automargist sõltumata. BBC näitas eile lõiku Long Beach (California) sadama parklast, a la 500x500 m, mis paar kuud tagasi olevat tühi olnud, aga nüüd oli puupüsti täis nii suuri kui väikesi.
Kui hakatakse vorpima mingit ökojura, siis lähevad lihtsalt kasutatud autod hinda.
____________________________
_ |
05.12.2008 at 11:40 |
|
Märt |
Kas GM pankrotti 2?
quote: partel: Mnjah, mis või kes küll sundis kümneid miljoneid inimesi SUV'e ja trucke ostma, kas ökonoomsed sõiduautod olid juba läbi müüdud?
F-150 on näiteks igasuguste ehitajate lemmik, kui kütusehind tõuseb, ega nad siis tikutopsiga oma kola saa vedada, ehitamine jne läheb lihtsalt kallimaks.
Praegu kukuvad kõik, Toyotadest S-klassini. Kui liisingut ei anta, siis läheb ju raskeks automargist sõltumata. BBC näitas eile lõiku Long Beach (California) sadama parklast, a la 500x500 m, mis paar kuud tagasi olevat tühi olnud, aga nüüd oli puupüsti täis nii suuri kui väikesi.
Kui hakatakse vorpima mingit ökojura, siis lähevad lihtsalt kasutatud autod hinda.
Ehitajatel ju tööd pole, ei siin ega sealpool lompi -> trucke pole kah vaja. Paljud meiegi hulgast sõidavad igapäevaselt nende nn truckidega
Minul on ajaloolistest põhjustest tingitud keskmisest pisut suurem auto, palju neid ju pole, kes ostaks igapäevaseks kulgemiseks suure V8... Siit ka see allakäik alguse sai
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
05.12.2008 at 13:25 |
|
Madman |
Kas GM pankrotti 2?
quote: partel: F-150 on näiteks igasuguste ehitajate lemmik, kui kütusehind tõuseb, ega nad siis tikutopsiga oma kola saa vedada, ehitamine jne läheb lihtsalt kallimaks.
Miks Eesti ehitajad F-150-neid ei osta siis kui ta selleks nii hea auto on? Mul näiteks uue 2.2L diisel Boxer'i 40 000 km keskmine kulu on 8.2 L ja veab ikka oluliselt rohkem kui see Ford.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
05.12.2008 at 13:32 |
1 edit. Last edited 05.12.2008 at 13:33 by Madman
|
madis |
Kas GM pankrotti 2?
If dolphins are smart, why do they live in iglus ? |
05.12.2008 at 13:51 |
|
vvt |
Kas GM pankrotti 2?
quote: partel: Kui hakatakse vorpima mingit ökojura, siis lähevad lihtsalt kasutatud autod hinda.
Et müügitabeli esimese otsa on võtnud enda kätte jaapani ökojura pole küll mingi force mazoor ega riiklik sund. Ameeriklaste ostueelistused hoopis. Ja nendele ostueelistustele on oluline osa ka kütuse hinnal. Mida suurem kütuse kulu, seda rohkem hinnatõus rahakotti mõjutab. Money talks, bullshit walks.
Kui nüüd tulla virtuaalreaalsusest tagasi reaalsesse maailma, siis ja USA-s on viimase 30-40 aastaga toimunud oluline ostueelistuste nihe, mis on tingitud justnimelt kütuse hindadest. Peab ikka päris krooniline ignorant olema, et sellest mitte aru saada. Kui "rahvas" ihkaks kangesti bigblocki, siis poleks 80ndatel ostetud Ford Taurust ja praegu ei ostetaks Camry't, kõik restaureeriksid oma bigblocke ja uute autode müügitabeli tipus trooniks näiteks GTO või Charger.
Kõige kroon on ikkagi turg, kus trendid on selgelt autode väiksemaks muutumise poole. Kes natukenegi USA autosid tunneb (mis aastal milliseid autosid tehti), siis peab ikka päris kõva peaga olema, et seda mitte märgata. Keskmine mootori suurus on viimase 30 aastaga kahanenud kaks korda ja kuna seda põhjustavad tegurid on jätkuvad (isegi hullemini jätkuvad), siis tulevik on ka seal väike- ja väikekeskautode päralt. nhra foorumis võidakse selle pärast rungata palju kulub, turg läheb oma teed (on juba läinud).
Sinu juttu lugedes jääb vägisi tunne, et on mingid mustad jõud (vist jpn ja eur vabamüürlaste kinni makstud) võitlevad visalt vabadust ja kuuptolle armastavate ameeriklaste vastu, sunnib neid vägisi mittemeelepäraseid autosid ostma ja ahistab muul viisil nende põhiõigusi. NSVL-s oli nii, et ostjad olid sunnitud ostma seda, mida tehased vorpisid. Vabas ilmas vorbib tehas seda, mida inimene osta tahab. Ja kui ökojura edetabelis juhib, järelikult on nõudlus.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.12.2008 at 14:08 |
2 edits. Last edited 05.12.2008 at 14:15 by vvt
|
PlyVal64 |
Kas GM pankrotti 2?
Miskipärast ei tehta üldse juttu Austraalia autotööstusest? Nemad ju suurimad V8 tootjad ja tarbijad suhtarvult.
Öko vs suur ja lollikindel on suuresti tingitud linnastumisest ja vahemaadest. USA linnastub üha enam, seega ei ole primaarne omada suurt ja lollikindlat autot. Kuid USA on nii suur, et sinna jääb igal juhul kümneid ja kümneid miljoneid elanikke, kes lihtsalt vajavad sedasorti masinaid. Mitte, et see peaks olema tõukurvarrastega 50 aastat vana V8 kuid midagi sinnapoole küll. Suur, tugev, kauakestev.
Sama asi on Kanadas ja Austraalias, kus linnastumine on kordi väiksem aga vahemaad isegi suuremad kahe reaalselt asustatud punkti vahel. Lihtsalt ei ole mõeldav sõita 300(150+150) km poodi Smartiga. Eks ka Venemaa tohutud avarused vajavad sarnaseid masinaid, küll vähe sest inimesed seal massiliselt ei ela.
Pigem näeks arengut moodsate diislite osas just nende truckide ja van'ide maailmas. Absoluutnumbrilt on uued õlipõletajad võimekad, kestvad ja ökonoomsed, näiteks Nissani 2,5R4 TD kastika kõhust. Teiselt poole kasvõi samane F-150 suur ja tugev, eurokastikast oluliselt suurem, asendab veoautot. Ford võiks ja saaks ristata kaks head asja oma korporatsiooni seest: 3,2-liitrine tagaveolise Transiti 200Hj diisel võiks toda F-150 piisavalt võimekalt oluliselt väiksema kulutuse juures edasi vedada? |
05.12.2008 at 15:14 |
|
partel |
Kas GM pankrotti 2?
quote: Märt: Ehitajatel ju tööd pole, ei siin ega sealpool lompi -> trucke pole kah vaja. Paljud meiegi hulgast sõidavad igapäevaselt nende nn truckidega
Bingo, seetõttu uut ei osteta, vaid sõidetakse olemasoleva F150'ga edasi ehk hetke müüginumbrites ei kajastu F150 jätkuv populaarsus.
quote:
Minul on ajaloolistest põhjustest tingitud keskmisest pisut suurem auto, palju neid ju pole, kes ostaks igapäevaseks kulgemiseks suure V8... Siit ka see allakäik alguse sai
Aga Land Cruisereid näeb ju igal pool, s.h. Säästumarketi ees...
Aga jutt ei käi ju Eestist, vaid ühest teisest riigist, Transititel ja Mitsu kastikal see häda, et lähim hoolduskoht on näiteks 1000 km kaugusel, samas kui F150 jaoks on "igas külas" kõik olemas.
Kas tõesti teeb keegi keegi viimase aja müüginumbrite alusel järeldusi? Iga aasta ei pea ju uut autot ostma? Sõidetakse olemasoleva SUV'i või truckiga edasi.
____________________________
_ |
05.12.2008 at 15:25 |
|
Madman |
Kas GM pankrotti 2?
Pärtel vii see jutt nüüd 20 a tagasi. Milleks meile euro ja jaapani autod, nad on kallid, juppe pole saada. Samas kui VAZ'i teenindusi on iga nurga peal ja ZIL'i remondiga saab igas külamees hakkama.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
05.12.2008 at 15:37 |
|
Jesper |
Kas GM pankrotti 2?
Lada peaks olema Eestis populaarsuselt kolmas mark muideks
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
05.12.2008 at 15:56 |
|
Märt |
Kas GM pankrotti 2?
quote: partel:
Aga Land Cruisereid näeb ju igal pool, s.h. Säästumarketi ees...
Aga jutt ei käi ju Eestist, vaid ühest teisest riigist, Transititel ja Mitsu kastikal see häda, et lähim hoolduskoht on näiteks 1000 km kaugusel, samas kui F150 jaoks on "igas külas" kõik olemas.
Kas tõesti teeb keegi keegi viimase aja müüginumbrite alusel järeldusi? Iga aasta ei pea ju uut autot ostma? Sõidetakse olemasoleva SUV'i või truckiga edasi.
Need on ju nn säästu länkarid 3 liitrise diisliga. V8test oli ikka juttu ju
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
05.12.2008 at 16:37 |
|
tr22nsmees |
Kas GM pankrotti 2?
Olen seda ning eelmist teemat juba pikemalt jälginud ning usun, et suv'id & truckid muutuvad kindlasti taas populaarsemaks - ka siin teemas laidetud V8'tega.
Praegu on USA kohaliku toodangu müüginumbrid küll väiksemad kui ammustel aegad, kuid sama vastupidavat, suurt, mugavat ning odavat sõidukit (nii osta kui remontida) lihtsalt turul pole. Lisaks sellele ei ole näiteks meie kütushindade juures (diisel kallim kui bensiin) 4.7'se RAMiga oluliselt kallim sõita kui Navaraga... sõidumõnu ning dünaamikat pole ilmselgelt mõtet võrrelda... eriti veel siis kui tuua võrdlusesse uued 09a mudelid.
USA autode ainus probleem 90-ndate lõpust praeguseni on nende salongi kvaliteet/välimus, millega viimasel ajal lõpuks tegelema on hakatud.
Ma isiklikult usun, et probleem ei ole mootorites - vähemalt mitte Eestis. |
05.12.2008 at 16:53 |
1 edit. Last edited 05.12.2008 at 16:54 by tr22nsmees
|
PlyVal64 |
Kas GM pankrotti 2?
quote: tr22nsmees: 4.7'se RAMiga oluliselt kallim sõita kui Navaraga... sõidumõnu ning dünaamikat pole ilmselgelt mõtet võrrelda... eriti veel siis kui tuua võrdlusesse uued 09a mudelid.
Kahjuks tuleb tõdeda fakti, et kulutus on õlipõletajas tohutult väiksem, dünaamika sama hea ja sõidumõnu samasugune. Lihtsalt üks on "pisut" suurem... Kuna jutt käib eelkõige veoautodest, millel peaks kogu aeg peal olema koorem, muutub vahe veel palju suuremaks.
Automehena ei tasu unustada seda fakti, et võimsus tuleb vaid kütuse põletamisest ja mootor on õhupump. Sõiduauto asendajana penskari kombel tühja autoga maanteel kulgedes võib bensukonega võib-olla tõesti sõita. Kuid niipea, kui kasutada bensukrusa otstarbekohaselt, muutub ta täiesti mõttetuks raha ja kütuse raiskajaks. |
05.12.2008 at 17:57 |
|
anryo |
Kas GM pankrotti 2?
quote: partel: Mnjah, mis või kes küll sundis kümneid miljoneid inimesi SUV'e ja trucke ostma, kas ökonoomsed sõiduautod olid juba läbi müüdud?
F-150 on näiteks igasuguste ehitajate lemmik, kui kütusehind tõuseb, ega nad siis tikutopsiga oma kola saa vedada, ehitamine jne läheb lihtsalt kallimaks.
Praegu kukuvad kõik, Toyotadest S-klassini. Kui liisingut ei anta, siis läheb ju raskeks automargist sõltumata. BBC näitas eile lõiku Long Beach (California) sadama parklast, a la 500x500 m, mis paar kuud tagasi olevat tühi olnud, aga nüüd oli puupüsti täis nii suuri kui väikesi.
Kui hakatakse vorpima mingit ökojura, siis lähevad lihtsalt kasutatud autod hinda.
Just värskelt Miamist tulnuna tundus ka mulle, et enamus (see on vast liialdus siiki, aga julgelt 30% kindlasti) liikvel olevaid aparaate olid mingid kastikad. Ja mitte Nissanid vaid pigem F-150 ja up. Manhattanil muidugi valitsesid taksod ja Town Carid.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
05.12.2008 at 18:21 |
|
|