Poster |
Message |
zhadow |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: Bikerman: Ja nagu antennikas ütles diisel auto täna on traktor,sa ei saa isegi üllaga pittu minna nii,et sul diisli lõhn juures poleks.Anna armu kui veel tankima peaks.
Mul endal on diisel kastikas millega ma igapäevaselt ei sõida, igapäevaselt sõidan vaikse ja moodsa diisel Avensisega. Aga ma ei saa aru mida k*****t inimesed diislit trakotriks nimetavad ja diislihaisu kiruvad?
KAS TE EI OSKA BENISIINIJAAMA TANKURI PÜSTOLIT KASUTADA?
Ma muidugi kasutan ka võimalusel bensiinijaamas saadavaid paberrätte, kuna vahest tuleb ette küll et keegi enne mind ei ole osanud püstolit kasutada.
Mina olen 3 aasta jooksul ühe korra oma näpud diisliseks teinud ja siis tõesti jooksin bensiinijaama tualetti käsi pesema. Ja ma ei ole ametilt talumees, kelle suht savi on. Ametilt olen kontorirott. Ja mulle meeldib ka oma diisel kastikas, mis üsna vana autona vahelduseks mõnusat müra teeb ja lahedalt uimane on maanteel kimades, tänagi tulin sellega tööle et auto liialt pikalt omapead ei seisaks ja ikka töökorras püsiks, parkisin teise kesklinna parkimismaiia ja trakotristi tunnet ei tulnud mitte kusagilt...
Ja miks traktoristi tundest räägivad inimesed, kes ise ainult bensukatega sõidavad?
Enne seda 3 aastat olen ka mingi 10 aastat ainult bensukatega sõitnud.
Ja lisaks on mul ka veel 2 bensuautot, kuid nendega ma ei sõida üldse mitte selleks et traktoristi tundest ja lõhnas lahti saada, nojah üks on tegel puhas hobiauto.
Henry |
05.03.2009 at 10:58 |
|
jan22 |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Eriti ebameeldiv on sõita mõne väsinud mootoriga diisli taga,vaade nagu läbi udu.
Endal on kogemusi vaid selles osas,et seisan foori taga ja tunnen tugevat diiselkütuse haisu,vaatan ringi ja näen kõrval või natuke eemal seisab üks väsinud DIISEL! Endal pole hetkel ühtegi diislit ja ei soovi ka rohkem,kunagi oli mingi MB 300,MB buss 2,5TD,olid ikka traktorid küll.Riietele jäi kohe külge tugev diiselkütuse lõhn(vast rohkem hais) ja kõik kellega suhtlesid teatsin et olen Diisli omanik,traktorist.
Tänapäeva diisli suhtes ei oska komenteerida,uutega pole kogemust. |
05.03.2009 at 13:19 |
2 edits. Last edited 05.03.2009 at 13:22 by jan22
|
Romek |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Traktorist on auväärt amet, amet ei riku meest, aga diiselkütte järgi haisev inime ei kvalifitseeru veel traktoristiks
Vanemad diislid on nagu on, aga uuemate kohta ei saa küll midagi halba ette heita, käivad vaikselt, ei tossa ja käivituvad ka miinus 30 ga. Kui keegi endale diislit või bentsu peale valab, ei ole mootor süüdi. Ja muidugi väänab diisel kah hästi, erinevalt bentsukast, mis ärkab ellu keskmistel pööreteL ( jutt ei käi v8 kohta). Kui tööauto, igapäevaauto siis diisel, hobiauto siis v8.
____________________________
LeMans`73 454 V8
|
05.03.2009 at 13:36 |
|
vvt |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Lisaks on peale traktorilõhnast jutustajatele veel olemas ka turboaugu-jutlustajad. Nimelt on ju diisel madalatel pööretel jõuetu asjandus, lühike powerband ja "lappa muudkui käike". Kui inimeste diislikogemused piirduvad mingi 1994 cumminsi diisliga pikapiga, siis anna kannatust. Need käivad tõesti nagu belaruss traktorid. Või tehakse järeldusi mingitest 88 aasta rapetest, mis on sõidetud viimase kümnendiku peale ja mida on "hoolde ja remondivabalt" kasutatud. Olen tähele pannud, et vanu diiselmersusid ei taha keegi hooldada-parandada, sest levib arusaam, et mersu on nagu duracelli jänes, sõidab pühast vaimust. Ja sealt ongi igasugused diislist haisvad riided ja hommikused probleemid.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.03.2009 at 17:26 |
|
wagoneer |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: vvt: Kui inimeste diislikogemused piirduvad mingi 1994 cumminsi diisliga pikapiga, siis anna kannatust. Need käivad tõesti nagu belaruss traktorid.
Võtan seda kui komplimenti sest tehasest tulnud cummins ei tossa, tossavad need mida natuke kaasa on aidatud.
Kuigi jah ka igapäeva liikurid diisli jõul töötavad. Ja ei saa mina aru miks inimesed endale diislit peale peavad kallama? Tangin keskmiselt 2 korda nädalas ja ei haise ma kusagilt otsat diisli järgi. Kuigi jah tanklas kasutan tankides tavaliselt igaks juhuks seal leiduvat paberit. Seda sama teen ka naisukese autosse bensu tankides(ei ole see bensu hais kätel sugugi parem)
Aga eks ta üks ema ja tütre vaidlus ole olnud läbi aegade ja jääb ka ilmselt olema.
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76` |
05.03.2009 at 18:01 |
|
Andre_S6 |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Nõustun vvt jutuga ,et arusaam diislitest kui haisvatest traktoritest on tingitud sellest ,et enamus inimesi võtavad diislit kui töölooma millega ainult sõidad ja kätt ei pane kordagi külge kuni ta enam sul lihtsalt üks hommik ei käivitu ja siis hakkad rääkima meeletutest remondiarvetest. Ei saa bensukad diislitele vastu ei ökonoomsusega kui ka jõuga mis madalatel pööretel saadaval.
igapäeva sõidukiks uus prantslasest pirukas 1.6td oma 66kw mis paberil tundub kui vähe aga sõitma hakates saad aru , et sellest rohkem kui vaja. ei saa ka sama mootoriga bensukad kuidagi ei valgusfoori juures ega käru taga sellest mõõda. Ja seda kõike vaid 6 liitrise kuluga ja ausalt ajan töö asju ja aeg on raha nii , et õkonoomsest sõidust pole haisugi siin. Ja kes jutustavad bensuka samadest kuludest peavad kas käike vahetama 1200 põõrde juures või siis sõitma maanteel parempoolses reas 80km/h. Korras eelsüüteküünaldega ja talvise küttega käivitub sama hästi kui bensukas.
Pole veel ka diisli haisu täheldand riiete juures kui just töötava mootoriga taga luugist asju sisse ei lae tunde päevas.
Ökonoomsusega ei saa kuidagi diislite vastu ja punkt!
Miks siis rekkaid kunagi bensiini kalonka juures ei näe.
Lõppkokkuvõtteks : kellele tütar kellele ema aga maha teha diisleid pole küll õige.
meeldivat õhtu algust traktoristid |
05.03.2009 at 18:04 |
|
sten666 |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Minul isiklikult pole dislaautode vastu midagi, aga lihtsalt mulle tundub, et antud kütusehindade situatsioonis pole diiselauotol mõtet. (isegi taksot sõidab üha vähem dislamasinaid) Majanduselikult ei tasu diiselauto ost ega kasutamine ära Eesti tingimustes.
|
05.03.2009 at 18:28 |
|
Soul |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Terejõudu, kodanik Andre_s6 posti kohta küsiks, et oled sa mees kunagi kokku arvutanud, et kui sul on 1.6TD auto palju sa esiteks selle eest maksid, teiseks palju kuus raha diisli peale kulub ja oled kunagi mõelnud, et kui see sama auto oleks ostes bensukas olnud, siis oleks sa ilmselt selle eest pidand vähem raha välja käima ja kui kuradi palju see 1.6 bensukas siis sinu arvates kütust võtab, et ökonoomsusest võit nii üüratu on, et üldse traktori poole kiikama peaks.
Ehe näide elust, sõber maksis 300k asja eest kus tagumised aknad käivad vändaga, istmed liiguvad elektrita jne jne. 2.0TD asi aastast 05 igakuine kuumakse suuruses tohhuijaa ja rohkem + kütus ja räägib kui kuradi hea odav ikka sõita on. Nüüd teine näide, Edeki (Bikermani) käest ostetud Mark VIII aastast 97, V8 ja vilesid nii et vähe pole, aknaid väntama ei pea jne, mootoriks V8, keskmine kulu 13 sajale. Auto eest maksin üle 4x vähem kui superöko disla omanik. Teeme lihtsa arvutuse, kui kaua ma seda Mark VIII pidama peaksin võrreldes selle 300k maksnud diisliga et kütusekulu hakkaks igakuiselt minu kahjuks tiksuma võrreldes selle superökoga. Tuhande km läbimiseks kulub kesmiselt 130L kütet = 1638 EEKi, 10tuhande km läbimiseks kulub järelikult 16380 eeki, 100000km läbimiseks kulub 163800 EEKi ja endiselt on ökomees ikka veel tugevalt miinuses oma kuiste nritega
On mõtet võrrelda asju, mis on võrreldavad, eelkõneleja näite puhul paluks konkreetseid numbreid, kui odav on sõita konkreetse 1,6TD autoga võrreldes täpselt sama aasta sama autot millel on 1.6 bensumootor, arvestades ka seda mis neid autosid ostes nende eest maksta tuleb. Mina oma äärmusliku näitena tõestasin et V8ga on sõita oluliselt ökom kuu lõikes kui 2.0 turbo dislaga. Kui ma võtaks võrluseks sama palju maksnud TD kui maksin Mark VIII eest, siis oleks jutt teine!
Ja millisest vaiksest käimisest te räägite, diisel on diisel, vana klõbiseb rohkem, uus vähem, aga normaalselt häält ta küll ei tee
____________________________
Dodge Ram 1500 2002
Cadillac SRX 2007
Cadillac STS 1999
Chevrolet Astro 4x4 Tiara
Lincoln Mark VIII ´97
Cadillac STS 1997
Thunderbird 3.8 LX |
05.03.2009 at 18:38 |
2 edits. Last edited 05.03.2009 at 18:38 by Soul
|
Andre_S6 |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: Soul: Terejõudu, kodanik Andre_s6 posti kohta küsiks, et oled sa mees kunagi kokku arvutanud, et kui sul on 1.6TD auto palju sa esiteks selle eest maksid, teiseks palju kuus raha diisli peale kulub ja oled kunagi mõelnud, et kui see sama auto oleks ostes bensukas olnud, siis oleks sa ilmselt selle eest pidand vähem raha välja käima ja kui kuradi palju see 1.6 bensukas siis sinu arvates kütust võtab, et ökonoomsusest võit nii üüratu on, et üldse traktori poole kiikama peaks.
Ehe näide elust, sõber maksis 300k asja eest kus tagumised aknad käivad vändaga, istmed liiguvad elektrita jne jne. 2.0TD asi aastast 05 igakuine kuumakse suuruses tohhuijaa ja rohkem + kütus ja räägib kui kuradi hea odav ikka sõita on. Nüüd teine näide, Edeki (Bikermani) käest ostetud Mark VIII aastast 97, V8 ja vilesid nii et vähe pole, aknaid väntama ei pea jne, mootoriks V8, keskmine kulu 13 sajale. Auto eest maksin üle 4x vähem kui superöko disla omanik. Teeme lihtsa arvutuse, kui kaua ma seda Mark VIII pidama peaksin võrreldes selle 300k maksnud diisliga et kütusekulu hakkaks igakuiselt minu kahjuks tiksuma võrreldes selle superökoga. Tuhande km läbimiseks kulub kesmiselt 130L kütet = 1638 EEKi, 10tuhande km läbimiseks kulub järelikult 16380 eeki, 100000km läbimiseks kulub 163800 EEKi ja endiselt on ökomees ikka veel tugevalt miinuses oma kuiste nritega
On mõtet võrrelda asju, mis on võrreldavad, eelkõneleja näite puhul paluks konkreetseid numbreid, kui odav on sõita konkreetse 1,6TD autoga võrreldes täpselt sama aasta sama autot millel on 1.6 bensumootor, arvestades ka seda mis neid autosid ostes nende eest maksta tuleb. Mina oma äärmusliku näitena tõestasin et V8ga on sõita oluliselt ökom kuu lõikes kui 2.0 turbo dislaga. Kui ma võtaks võrluseks sama palju maksnud TD kui maksin Mark VIII eest, siis oleks jutt teine!
Ja millisest vaiksest käimisest te räägite, diisel on diisel, vana klõbiseb rohkem, uus vähem, aga normaalselt häält ta küll ei tee
Mis asja? sõitsin asendusautona 1.3 sidrun c3 tutikas. Kulu 6.7 ja seda ammugi mitte nii kui berlingiga(diisel) sõites.
Pirukas maksis uuena 167 000 kr nii kliima kui el aknad jne. Loomulikult ka akende istmetega varjant. c3 hind 147 000 kr.
Mis hinnast vahest sa räägid?
sõidan aastas 100 000 km. 100km pealt hoian umbes 3 liitrit kokku.
Oletame et ,liitri hind on 10kr kolm liitrit teeb siis 30 kr ja see teeb aastas kokkuhoidu 30 000kr. kolme aasta jooksul 90 000 kr.
Ja kui ma veel kauba ka peale laen siis ma ei taha teada mis küttekulu bensiinikas näitama hakkab.
Ja kui rääkida remondi kuludest siis kahe aasta jooksul pole midagi peale õlide klotside vahetand mida kulub bensukal täpselt sama palju.
Kui juttu on hobiautost millega sõidad suvel pühapäeval siis pole ju vahet palju ta võtab.
Kui on valida kahe mootori vahel millel on samad omadused ja üks võtab vähem kütust ja ülalpidamiskulud samad siis huvitav miks peaksin ostma selle mis võtab rohkem kütust?
ja soul kas ma loopisin kuskil neid KURADEID! miks sina siis loobid?
ja sa võrdled uue auto hinda oma mark8-ga mis pole ammu uus.
sel juhul võib ju ka nii teha :et ostan omale 10 000 kr-ga scorpa ja olen ka veel peale aastat päris mitmed kümned tuhanded kroonid plussis võrreldes sinu mark8-ga. Nii ei saa ju võrrelda uut autot aastaid vanema ja odavama autoga. autosid kasutatakse sihtotstarbeliselt.
Ja kui citroeni võrdlus ei sobi siis võta Chevy van diisel ja bensukas ja vaata neid kulusid.
Või dodge rame. Mida iganes.
Ei taha siin tekitada lahkhelisid aga selline minu kogemused ja arvamused. |
05.03.2009 at 19:05 |
1 edit. Last edited 05.03.2009 at 19:09 by Andre_S6
|
Soul |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Endiselt. loe kogu mu jutt uuesti läbi ja mu võrdluse kohta on selgitus olemas: tasub võrrelda asju mis on võrreldavad.
Sinu näide on elust, kus auto on tööauto, Suvide ja truckide teemast ära tõstetud jutt oli seosega, miks peaks minema tavainimene kes aastas ca 30k sõidab, poodi ja ostma omale diisel auto? Tood ise näite et bensukas maksis 20000.- vähem. Inimene kes sõidab 30000km aastas, tähendab see seda et ta saab päris päris palju kaua selle alles jäänud 20k eest omale bena osta, nüüd kui see "säästetud" 20k otsa saab ja seis on 1:1 siis kui me paneme, kulu ka 2l sajale suurema kui diisli kulu on keskmiselt, (pole küll kursis palju täna disla maksab aga pakun et 13.5) st sada km diisliga maksaks ütleme noh 81 eeki (keskmine kulu sajale 6l) ja bensuka kulu rahas sajale kilomeetrile (keskmiselt 8L sajale arvutatud, teadlikult panin vähemalt liitri juurde kodaniku pakutud 6.7 keskmisele) 100 eeki. Disla võit 19 krooni, tuhande km peale 190 eeki jne.
Ehk siis kuna minul isiklikult on kuus ca 1500km eest sõite, siis ma võidaksin igakuiselt 285 EEKi no isegi tänases sitas majandusseisus ei ole see motivatsioon et traktorisse ronida, ausalt kohe. Ja ma endiselt räägin inimestest kelle suur osa aastast möödub siiski mujal kui AUTOS.
Edit: Kes tõsist ökot taga ajab saab ka bensule gaasi peale laduda, gaasi liiter on vabshee alla 9 EEK
____________________________
Dodge Ram 1500 2002
Cadillac SRX 2007
Cadillac STS 1999
Chevrolet Astro 4x4 Tiara
Lincoln Mark VIII ´97
Cadillac STS 1997
Thunderbird 3.8 LX |
05.03.2009 at 19:22 |
2 edits. Last edited 05.03.2009 at 19:36 by Soul
|
Andre_S6 |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Aga mis see truck siis on?
See ongi tööauto.
kui jutt läheb SUV peale siis olen 100% sinuga nõus.
|
05.03.2009 at 19:42 |
|
Soul |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Ma ei usu, et 90% tänasel päeval kastika omanikest, kasutab oma autot 24/7 regulaarselt millegi vedamiseks - järelikult on tegu igapäevaliikuriga millel on lisaks kast et aeg ajalt midagi vedada, isiklikult tean 3 inimest, kes sõidavad kastikaga, aga kasti kasutavad reaalselt ikka vägavähe, ca paari kuu jooksul korra, point miks sõidavad on see et outlook meeldib ja ongi kõik
____________________________
Dodge Ram 1500 2002
Cadillac SRX 2007
Cadillac STS 1999
Chevrolet Astro 4x4 Tiara
Lincoln Mark VIII ´97
Cadillac STS 1997
Thunderbird 3.8 LX |
05.03.2009 at 19:47 |
|
mrtn |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
misasja te arvutate siin neid pirukakulusid. mul on 1.8 liitrine diiselpirukas, mis on aeglane nagu tatt. laon sinna 800 kilo kongi ja panen käru taha ja ta on ikka täpselt sama aeglane. 1.8 liitrine pentsukas ei liiguks selle peale isegi kohalt. selle koha peal ei ole enam oluline kas hinnavahe on 10K või 30K.
|
05.03.2009 at 19:51 |
|
Astro SS |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: vvt: Lisaks on peale traktorilõhnast jutustajatele veel olemas ka turboaugu-jutlustajad. Nimelt on ju diisel madalatel pööretel jõuetu asjandus, lühike powerband ja "lappa muudkui käike". Kui inimeste diislikogemused piirduvad mingi 1994 cumminsi diisliga pikapiga, siis anna kannatust. Need käivad tõesti nagu belaruss traktorid. Või tehakse järeldusi mingitest 88 aasta rapetest, mis on sõidetud viimase kümnendiku peale ja mida on "hoolde ja remondivabalt" kasutatud. Olen tähele pannud, et vanu diiselmersusid ei taha keegi hooldada-parandada, sest levib arusaam, et mersu on nagu duracelli jänes, sõidab pühast vaimust. Ja sealt ongi igasugused diislist haisvad riided ja hommikused probleemid.
Ütle ausalt,kas sa tegelikult oled ka diisel Ram'iga sõitnud?
..lühike poweband....
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
05.03.2009 at 19:57 |
|
Astro SS |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: wagoneer: quote: vvt: Kui inimeste diislikogemused piirduvad mingi 1994 cumminsi diisliga pikapiga, siis anna kannatust. Need käivad tõesti nagu belaruss traktorid.
Võtan seda kui komplimenti sest tehasest tulnud cummins ei tossa, tossavad need mida natuke kaasa on aidatud.
.
Need natuke kaasa aidatud tossavad ka vähem kui ARK tehnoülevaatusel lubatud ja sedagi ainult kiiredamise hetkel (seda teevad ka kõige uuemad BMW'd )
Mul tuleb meelde viimane ülevaatuse külastus, kus vanake sattus hoogu pedaaliga ja hetkega pahmatas sumpsist välja nõgimust suitsupilv , järgmisel hetkel suutis föön juba puhuma hakata ja suits oli kadunud, max lubatud tahmaosakesteni oli veel pikk maa........
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
05.03.2009 at 20:04 |
|
antennimees |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Kõik midagi võrdlevad aga unustavad ära selle, et võrreldakse näiteks 1,6 VABALTHINGAVAT bensukat ja 1,6 TURBO diislit. Lisame nüüd bensukale turbo või võtame diislilt ära ja vaatame siis, kus on need kiirendused ja kohutavad pöördemomendid. Vabalthingav 1,6 bensukas annab ilma pingutamatta 100hp ja 1,6 diisel annab pingutades ehk 50hp. Ja arvestage, et ma ei räägi praegu ökonoomsusest mis on selgelt paar liitrit diisli kasuks mis on ka ainuke eelis.
____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT |
05.03.2009 at 20:08 |
|
mrtn |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: antennimees: Kõik midagi võrdlevad aga unustavad ära selle, et võrreldakse näiteks 1,6 VABALTHINGAVAT bensukat ja 1,6 TURBO diislit. Lisame nüüd bensukale turbo või võtame diislilt ära ja vaatame siis, kus on need kiirendused ja kohutavad pöördemomendid. Vabalthingav 1,6 bensukas annab ilma pingutamatta 100hp ja 1,6 diisel annab pingutades ehk 50hp. Ja arvestage, et ma ei räägi praegu ökonoomsusest mis on selgelt paar liitrit diisli kasuks mis on ka ainuke eelis.
aga sa sellega oled arvestanud, milliste numbriteni hakkavad selle 1,6T-bensuka näidud jõudma, kui sellega täiskoormat vedada? lisaks on sellega siis jube ebamugav sõita, kuna "tühikäigul" ei tule sellest bentsukast piuksugi.
mrtn
1.8Tdi koorma vedamiseks
1.8i v-tec just kicked in y0! |
05.03.2009 at 20:16 |
|
antennimees |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: mrtn: quote: antennimees: Kõik midagi võrdlevad aga unustavad ära selle, et võrreldakse näiteks 1,6 VABALTHINGAVAT bensukat ja 1,6 TURBO diislit. Lisame nüüd bensukale turbo või võtame diislilt ära ja vaatame siis, kus on need kiirendused ja kohutavad pöördemomendid. Vabalthingav 1,6 bensukas annab ilma pingutamatta 100hp ja 1,6 diisel annab pingutades ehk 50hp. Ja arvestage, et ma ei räägi praegu ökonoomsusest mis on selgelt paar liitrit diisli kasuks mis on ka ainuke eelis.
aga sa sellega oled arvestanud, milliste numbriteni hakkavad selle 1,6T-bensuka näidud jõudma, kui sellega täiskoormat vedada? lisaks on sellega siis jube ebamugav sõita, kuna "tühikäigul" ei tule sellest bentsukast piuksugi.
mrtn
1.8Tdi koorma vedamiseks
1.8i v-tec just kicked in y0!
Ma usun, et numbriliselt on selle 1,6 turbobnsuka näidud oluliselt paremad IGAST 1,6 turbodiislist. Kui sa mu juttu ikka lugesid siis me ei räägi ökonoomsusest mille kohta ma juba ütlesin, et see on ainuke diisli eelis.
____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT |
05.03.2009 at 20:32 |
|
mrtn |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
lugesin küll, aga kas me ostame numbreid?
|
05.03.2009 at 20:39 |
|
antennimees |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: mrtn: lugesin küll, aga kas me ostame numbreid?
No tundub, et kõik võrdlejad küll.
____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT |
05.03.2009 at 20:47 |
|
Fog |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
Oh teid küll siin.
1. kulu:
Diiselmasina efektiivsus on suurusjärgus 40(NA)-50(crtd)%. Liitri diisli sees on suurusjärgus 9KWh energiat.
Bensiinimasina efektiivsus on suurusjärgus 30-35%. Liitri bensiini sees on suurusjärgus 9,midagiKHh energiat.
2. powerband:
powerbandi jutt on lollus. Kui diislil on magus ala 2000-4000 ja bensiinil 3500-7000 siis mõlemal juhul suureneb mootori kiirus 2 korda. Lisades esimesele 2 peaülekande ja teisele 3,5 peaülekande saame tulemuseks täpselt samad numbrid. Mõlemal on teisel käigul 40...80kmh powerbandis.
Ainuke vahe on see, et bensiinikone torq on korrutatud 3,5-ga aga diislikonel 2-ga.(samas diislil tuleb kiirus jällegi jagada kahega kuid bensiinil 3,5-ga) Nüüd võite obeseid arvutama hakata. Tuletan siinkohal meelde, et obene on otseselt sõltuv moment*rpm. Ehk ülekande vahe sellisel juhul ei muuda maha jõudvat võimsust.
Edasi on puhas isiklik eelistus.
Tomaadi puhul eelistan suurt bensiini, või pisikese turboga diislit(madalalt võttev).
Manuaali puhul eelistan bensiini.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
05.03.2009 at 20:52 |
|
zhadow |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: antennimees: Kõik midagi võrdlevad aga unustavad ära selle, et võrreldakse näiteks 1,6 VABALTHINGAVAT bensukat ja 1,6 TURBO diislit. Lisame nüüd bensukale turbo või võtame diislilt ära ja vaatame siis, kus on need kiirendused ja kohutavad pöördemomendid. Vabalthingav 1,6 bensukas annab ilma pingutamatta 100hp ja 1,6 diisel annab pingutades ehk 50hp. Ja arvestage, et ma ei räägi praegu ökonoomsusest mis on selgelt paar liitrit diisli kasuks mis on ka ainuke eelis.
Minu diisel kastikas ongi tegelikult ilma turbota elukas. Tõesti seda igapäevasõidukina ei kasutaks, kuigi vahepeale sai sedagi tehtud ilma kirumata. Aeglase ülekande tõttu on linnavahel täitsa norm sõita, kuigi X5-tega muidugi ei võistle. Aga maanteel piirkiiruste juures möödasõitmine enam meelakkumine ei ole, nii et igapeävasõiduki puhul hakkaks siin küll lõpuks kiruma. Aga see-eest peab see mootor oioi kui hästi vastu, turbo lühendab eluiga kindlasti. Kiirestisõiduks võtan oma Avensise mis teeb 9 sekundiga 0-100 ja kui ma kastikaga sõidan siis naudingi rahlikumat sõitu, ei teki mingit kibelust sisse. Äkki ma pole piisavalt rullnokk?
Aga numbreid võrrelda siin niiväga polegi mõtet see läheb juuksekarva lõhki ajamiseks lõpuks. Küsimus on filosoofias, küsimus on minu jaoks, et diisli puhul müra ja hais mind ei häiri ja see mis mu summitist välja tuleb mulle kabiini ei jõua aga miks just bensukate mehed nii kõiketeadjalt diisli haisu kiruvad ja meid (diisliga sõitjaid) traktoristideks nimetavad?
Autoentusiastina (miks ma muidu siin foorumis mulisen) naudin ma sõitmist nii V6, V8, bokser 4 bensiinimootoriga kui ka R4 vabalthingava diisliga sõitmist. Ja naudingi seda, et mootoritel on erinev iseloom ning teevad erinevat häält. Iga autoga sõites olen vahest nimelt raadio kinni pannud, et mootorit kuulda ja auto omapära tunda, isegi kui tegemist on näiteks kõigest mingi võmmi Primeraga. Isegi zaporoshetsiga sõitmine on tegelikule autoentusiastile kogemus ja omamoodi nauding - nauding just selle auto omapära tunnetamises.
Kui meelde tuletada, siis ma ühe eksnaise jaoks ostsin nautke lömmis Micra talle esimesks autoks ja tegin korda ning sõitsin ka ise sellega pulli pärast mõnda aega ringi, jällegi et just sellise auto omapärast osa saada, isegi kompleksi ei tekkinud kuigi naine ütles et tal on natuke imelik kui oma mees sellise naistekaga sõidab, samas igapäeva auto oli juba siis mul tutikas keskklassi sedaan. Minu jaoks on kõik autod mingil viisil huvitavad.
Need kes suudavad vaid oma perse all olevat sõidukit kiita ja teisi maha teevad mingite rumalate linnamüütidega tunduvad minu jaoks umbes samasugused mehed, kes kannavad nokaga mütsi ja arvavad et vaid Bemm või Merss on kõva ning muuga sõita ei kõlba...
Need mehed minu arust ei ole siin foorumis päris õiges kohas, autohuviline võiks olla Autohuviline ikka selle sõna suure tähega. |
05.03.2009 at 21:02 |
|
Märt |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: Andre_S6:
sõidan aastas 100 000 km.
see on siis 274 km iga päev või peaaegu 400 km igal tööpäeval linnas liigeldes teeks see 8 tundi sõitmist
Kui tohiks uurida, mis amet see on, millega tegeledes tuleb selline läbisõit pirukaga?
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
05.03.2009 at 21:02 |
|
Maik |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
http://www.spritmonitor.de/en/detail/319999.html
supoeröko just ei ole ja külmalt ma üsna vihkan seda mootorit ja at kasti...
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
05.03.2009 at 21:12 |
|
Andre_S6 |
SPLIT: offtopic diisel vs bens truckihindade teemast ära
quote: Märt: quote: Andre_S6:
sõidan aastas 100 000 km.
see on siis 274 km iga päev või peaaegu 400 km igal tööpäeval linnas liigeldes teeks see 8 tundi sõitmist
Kui tohiks uurida, mis amet see on, millega tegeledes tuleb selline läbisõit pirukaga?
on päevi kus läbisõit 1000 km päevas. mis siis selles imelikku. on ka kolme päeva jooksul üle nelja tulnud.
ja mis vahet kas pirukas või buss? sellega sõidan kuhu veos peale mahub. kui üks päev sõidan 1000 siis järgmine kaks päeva ei pea ültse sõitma , et selline läbisõit kokku tuleks. lihtne matemaatika.
peace |
05.03.2009 at 21:28 |
|
|