Poster |
Message |
jaak |
Profilometer
Oleks vaja mõõta väntvõlli tööpinna Ra'd. Kas keegi teab kus on selleks ettenähtud profilometer olemas?
A'la:
http://www.taylor-hobson.com/en/hand-held-surtronic/
Seade võiks lugeda välja vahemiku 0,254 micromeetrit - 0,508 micromeetrit või siis 10 - 20 microtolli. |
07.03.2009 at 12:56 |
1 edit. Last edited 07.03.2009 at 13:48 by jaak
|
SPITFIRE |
Profilometer
Kui kusagilt ettevõttest ei leia, siis TTÜ mehaanikateaduskonnas muidu selline olemas. Äkki tehakse praegusel ajal teenusena ära. http://deepthought.ttu.ee/mehaanika/?id=T&k=
____________________________
Hell Camino |
07.03.2009 at 15:20 |
|
M.J |
Profilometer
Alates mai algusest saaksid minuga kaubale - pudel (kui suur otsusta ise) Jäägrit näiteks
Aga kohe küsimus, miks Ra - see pinnakaredussuurus ei ütle peale keskmise kareduse mitte kui midagi pinna kohta - pinna profiili ta ei iseloomusta absoluutselt. Kui jutt õli paigutumises pinnale (näiteks liugepinnad) siis on teised ühikud hoopis tähtsamad. Aga noh, ega mulle vahet pole mida mõõta, lihtsalt huvi pärast küsisin. |
07.03.2009 at 23:07 |
|
jaak |
Profilometer
Kõige elementaarsem Ra ütleb piisavalt pinna poleerituse kohta ja eks üle tööpinna saab ka ju näha kus ning kui palju on suurimad vahed.
Aitäh hea info eest. Mai on liiga kaugel. Mul on vaja järgmine nädal väntvõll ära mõõta. |
08.03.2009 at 10:37 |
|
M.J |
Profilometer
quote: jaak: Kõige elementaarsem Ra ütleb piisavalt pinna poleerituse kohta ja eks üle tööpinna saab ka ju näha kus ning kui palju on suurimad vahed.
Kahjuks seda poleeritust Ra just ei ütle - poleerimisel lihvitakse TIPUD lihtsalt maha muud ei midagi muud. Kui muidugi eelenvad tööprotsessid väga hästi teada ning nende poolt tekitatud pinnaprofiil niiöelda kindel (tead profiili sügavust enne), siis võiolla tõesti.
Kõige kindlam on kui sa teaksid erinevaid pinnakaredussuurusi ja nende väärtusi niiöelda "tehase väärtusi". Aga veidike lugemist, et asi natukene selgem oleks:
|
08.03.2009 at 13:21 |
|
jaak |
Profilometer
Tootja ütleb keskmiseks pinnakareduseks 15 microtolli, mis on lubatud. Võta seda nüüd kuidas tahad. Ma ise mõtlesin, et kui võtta profiili Ra, siis see annab ka asjast aimu. Tippude mahalihvimine vähendab ka Ra'd. Tipud lähevad madalamaks ja kandepind saale suhtes suuremaks, mis võimaldab paremat jõu jaotumist üle tööpinna. Mingid süvised tippude vahele peavad parema õlituse tarvis jääma. Seega tootja soovitabki omada keskmist karedust 15 microtolli, mis jaotub võimalikult ühtlaselt üle tööpinna. Milline on aga suurim lubatud "nõo" ja "tipu" vahe, pakun et mitte mingil juhul üle 20 microtolli.
EDIT: Materjalid on head mis sa panid |
09.03.2009 at 21:32 |
2 edits. Last edited 09.03.2009 at 21:50 by jaak
|
M.J |
Profilometer
Veel üks väike soovitus - kui leiad kedagi kes sul pinnad ära mõõdab, siis küsi kindlasti: 1. mis standardi järgi ta mõõtmised läbi viis; 2. milline oli mõõtepikkus (mõõtepikkus koosneb viiest väiksemast sektsioonist); 3.Millised oli filtrite väärtused. Pinnakaredus on paraku selline "vastik" asi, et natuke valesti mõõtes võib mõõtetulemus mitu korda üksteisest erineda.
Ja ütlen ausalt, et masinaehitus inseneridki Eestis tea pinnakaredusest eriti midagi nii et see on koht kus tasub ettevaatlik olla.
Edu |
09.03.2009 at 23:58 |
|
stihl |
Profilometer
quote: jaak: Oleks vaja mõõta väntvõlli tööpinna Ra'd.
Meeste eesnääret katsutakse näpuga päraku kaudu. (sain eile polikliinikus teabelehte lugedes teada)
Paljud meist seda teha lasknud on, kuigi, kahtlemata tervisekontrolli seisukohast väga vajalik tegevus...?
Ehk mis ma tahan öelda: kui mootor on 300 kuni miljoni sõitnud, lase vänt ära lihvida, pane järgmine remont saalesid ja süda on väga rahul.
Kumbki operatsioon ei maksa suurt midagi. (juhul, kui mootor on pealt maas ja niikuinii lahti...)
____________________________
--------------------------------------------
KR Töötuba
|
10.03.2009 at 12:38 |
|