Poster |
Message |
vvt |
B+C katile A juurdetegemine
Helistasin selle küsimusega ARKi ja see infotädi ütles, et käid autokoolis kursustel ära ja tuleb teha riiklik teooria ja sõidueksam. Kas keegi on analoogset asja läbi teinud ja kui hull see teooriaeksam on? Asi selles, et viimati tegin LE lahti aastal umbes 1993 (vahepeal pole vaja läinud) ja kuidagi ei pane õnnest rõkkama mõte kogu see asi (+vahepealsed muudatused, mis kohati on vastupidised sellele, mis omal ajal õpitud sai) pähe ajada. Vaikselt lootsin, et ehk pääseb ainult sõidueksamiga, aga näib, et ei pääse...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.03.2009 at 09:58 |
|
raimo_r |
B+C katile A juurdetegemine
ma arvan, et asjad vahepeal muutunud ei ole ning teooriaeksami küsimused on ikka samad mis ARKi "demo" lehel:
http://erna.ark.ee/eksamikyssad/index.html
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
17.03.2009 at 10:01 |
|
Telc |
B+C katile A juurdetegemine
Kui natukenegi midagi kahe kõrva vahel on, siis ei ole hull. Raamatupoodides
leiduv kommenteeritud LE ja liiklustestid on ennetavalt suureks abiks. Ise tegin selle asja 2 aastat tagasi enamvähem samas seisus läbi. Ennem riiklikku tuleb autokooli teooria nii või naa ära teha, et tunnistus saada..... |
17.03.2009 at 10:02 |
|
tfr |
B+C katile A juurdetegemine
Enda kogemus - esimesel korral läksin (koolieksamile küll) mütsiga lööma, et "krt, 10a igapäevaselt sõidetud, mis see siis ei ole". Kukkusin kolinal. Siis lahendasin paar õhtut kodus neid teste läbi ja teisel katsel tegin puhtalt nii koolieksami kui ARK.
Need pagana testid on rohkem semiootika kui LE tundmise peale ju. |
17.03.2009 at 10:06 |
|
vvt |
B+C katile A juurdetegemine
dziises, osade küsimuste peale ei osanudki midagi kosta kohe - millal lõpeb kindlustusleping nt.....
Esimene katse, I osas 3 viga ja II osas 2 viga.
Edit: soovitage üks autokool Tallinnas, kus oleks suurim tõenäosus oma 6000 kr eest probleemideta A load saada...?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.03.2009 at 10:14 |
1 edit. Last edited 17.03.2009 at 10:26 by vvt
|
mrtn |
B+C katile A juurdetegemine
ma tegin A juurde 2003. teste pole mõtet õppima hakatagi, osa küsimusi on konksua ja kahetimõistetavaid, mõtlemine ajab sul asja sassi ainult.
ma paar nädalat lahendasin õhtuti masinlikult neid internetiteste, eksamil klikkisin vastused vist 20 sekundiga ja oli 100% õige. testiküsimused on samad. |
17.03.2009 at 10:32 |
|
vvt |
B+C katile A juurdetegemine
Piinlik küsida, aga mis siis saab, kui läbi kukun? Kas olemasolevad load hoiule seniks? Või puudutab läbikukkumine ainult A saamist?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.03.2009 at 10:36 |
|
mrtn |
B+C katile A juurdetegemine
ainult A |
17.03.2009 at 10:38 |
|
CoachMan |
B+C katile A juurdetegemine
quote: vvt:
Edit: soovitage üks autokool Tallinnas, kus oleks suurim tõenäosus oma 6000 kr eest probleemideta A load saada...?
Mina tegin mõned aastad tagasi Sprint autokoolis ja rahul. Seal oli veidi flegmaatiline aga muidu väga OK sõiduõpetaja nimega Olaf Punab, keda ka teised on kiitnud (sõber käis eelmisel kevadel tema käe all õppimas). Kui ta veel seal on siis julgeks soovitada.
PS Hästi tervistav on üle 10-15 aasta LE läbi lugeda, leidsin nii palju uut ja huvitavat
|
17.03.2009 at 11:16 |
|
Kummipuru |
B+C katile A juurdetegemine
Tegin eelmise aasta kevadel sama asja läbi. Olemas olid BC ja Kalju Autokoolis tegin läbi A kursused. Maksis vist mingi 5k eeku. Testidega lugu nii, et esialgu uued LE läbi lugeda korra ja siis lahendama. Parim variant, sest mõne küsimuse puhul tõesti pole asi ainult teadmistes vaid tõlgendamises. Pole mõtet ju seal kellegiga vaidlema hakata kui eesmärk eksam sooritada ja kategooria kätte saada...
____________________________
puidust väikeehitised ja saunad
võitlussport, enesekaitse, eratreeningud |
17.03.2009 at 11:22 |
|
asjaarmastaja |
B+C katile A juurdetegemine
Ise tegin mõned aastad tagasi D-kati eelmistele lisaks. Autokoolist ei pääse aga kui endal natukenegi mõistust ja viitsimist LE paar korda hoolikalt läbi lugeda ja PALJU teste lahendada siis pole sellel teooriaeksmil midagi hullu. Kolleeg esimesel korral põrus aga lube ära ei võetud ja vana kat säilis. Põrus, sest "mõtles üle". Ei tohi eksamil liialt keeruliseks vastust mõelda. Järgmine kord tegi kiiremini ära ja sai tehtud. Ise lõpetasin vastamise teisena ja oli ainult 1 viga. Aga jõudu ja head põrumist! |
17.03.2009 at 11:26 |
|
tfr |
B+C katile A juurdetegemine
quote: vvt: Edit: soovitage üks autokool Tallinnas, kus oleks suurim tõenäosus oma 6000 kr eest probleemideta A load saada...?
Motokaru ja Raido Remmelg. |
17.03.2009 at 11:30 |
|
mrtn |
B+C katile A juurdetegemine
quote: tfr:Motokaru ja Raido Remmelg.
Raido oli ka minu õpetaja, julgen soovitada. |
17.03.2009 at 13:37 |
|
Joel |
B+C katile A juurdetegemine
Mina julgen soovitada CoachMan'i mainitud Sprinti ja Olaf Punab'it - mul pool sõpruskonda + ma ise ja abikaasa tema käe all 1. katsel A-kati kätte saanud.
Kuigi reaalselt ilmselt kõik asjalikumad autokoolid Tallinnas suudavad ühepalju - liiklusteooriat nagunii kursustel ei õpetata kui B-kat juba olemas, räägitakse ainult tehnikast ja sõiduteooriast + esmaabikursus, st vähemalt 95% edukusest on kinni õppuris endas...
____________________________
2xV8 |
17.03.2009 at 13:49 |
|
PlyVal64 |
B+C katile A juurdetegemine
Mina küsin jumala tõsimeeli, et millega on tsiklimaailmas tuntuks saanud selline mees, kui Olaf Punab Mis on see asi, mida ta oskaks näiteks mulle õpetada sellist, mida ma täna ei teaks või poleks (lubadeta) tsiklit juhtides proovinud Jah, käisin korra koos tfr'iga Hanno Veldi koolitusel ja seal sai tõesti teada seda, mida ei oleks ise välja mõelnud. Mis mees on Velt, me ju teame ja teame ka seda, et ta OSKAB sõita. Miks ma peaks täiesti suvalisele tondile raha maksma Samas ma arvan, et mina võiks Talle õpetada jalgsiduri, parempoolsete käsikäikude ja vaskpoolse gaasirulliga tsikliga sõitmist. On õnnestunud ka sellisega sõita See ka tsikkel või kuidas
Ahjah, kuna poiss tegi siin mitu raksu eksameid, siis sai ka prooviks neid lahendatud. Mina pääseksin küll iga jumala testiga eksamilt läbi... Esmene kord peab meiesugustele nõukainimestele selgeks tegema loogika, et mitu õiget vastust tuleb ka märkida ja ongi kõik. Hätta jääks, kui pole üldse LS'i ja LE'd lugenud, võib-olla numbriliste küsimustega a'la kui palju on D-kat lubatud mustrisügavus jne. |
17.03.2009 at 15:06 |
|
margus61 |
B+C katile A juurdetegemine
Kui juba teooria kontekstis on koolipingi nühkimine möödapääsmatu, võiks sama soojaga BE ka ära teha. Ainult natuke õppesõitu ja sõidueksam lisaks. Muidu kui kunagi vajadus tekib, tuleb teooria uuesti läbida.
Punabi kohta oletan, et saab kiitust kui lihtsalt normaalne pedagoog, mitte Valentino Rossi potentsiaalne mantlipärija... |
17.03.2009 at 18:16 |
|
Draakon |
B+C katile A juurdetegemine
Soovitaks Aveda Autokooli kus sa tehtud nii A kui B korraga. Tehnika oli igati korralik ja autokooli omanik ise motamees, samuti ka tema poeg kes andis platsisõite jne. Kui sama kaader alles julgeksin soovitada.
PlyVal, huvi pärast küsiks, mis tsikliga tegu oli, sportlik huvi tekkis
____________________________
F.T.W. |
17.03.2009 at 20:02 |
|
Joel |
B+C katile A juurdetegemine
Ply, loomulikult ei õpeta autokooli õpetaja (nagu nt Olaf Punab) kedagi põlv maas kallutama, esirattal pidurdama, ekstreemolukorras põdrast mööda saama või kurvis õlilaigule sattudes püsti jääma. Küll aga oskab hea autokooli õpetaja viia sind õppesõidul kohtadesse, kuhu tavapäraselt viiakse sind ARK eksamil, juhendada sind neid kohti veatult läbima ning ära rääkida kõik trikid, mida ARK onud kasutavad sinu lõksu tõmbamiseks. Ehkki teoreetiliselt peaks me kõik suutma liikluses veatult orienteeruda ei ole see praktikas ometi alati päris nii. Eriti veel eksamiärevuses. St sellised juhised on tegelikult väga abiks...
____________________________
2xV8 |
17.03.2009 at 21:15 |
|
Soul |
B+C katile A juurdetegemine
ja kus tänavanurgal Ply põlve maha paneb jne? Õpetas velt sulle ikka seda et enne kui kurvist väljuma hakata, tasub varbaga tagumist pidurit puudutada selleks et ratta kaalukeset muuta jne? Seda kuidas vastukallutamine töötab jne, seda kuidas erineb alpides sõit meie auklikel tänavatel sõitmisest jne?. Seda kui erinev iseloom on V2 ja rida4 mootoril ja kuidas veel rida3 ja boxer käituvad, seda kuidas pikendada keti eluiga, seda mis peaks omale selga panema, mis oleks turvaline ja miks jne jne
üldse mitte paha pärast, aga fakt on see et koolid on kehvas seisus, kuna sõiduõpetajad on tihtilugu asjaarmastajad kes peale 20a pausi on endagi jaoks kaherattalise leidnud. Kõik need ülal olevad teemad on need millest liiga vähe räägitakse, sest õpetajad isegi ei jaga piisavalt vahest.
____________________________
Dodge Ram 1500 2002
Cadillac SRX 2007
Cadillac STS 1999
Chevrolet Astro 4x4 Tiara
Lincoln Mark VIII ´97
Cadillac STS 1997
Thunderbird 3.8 LX |
17.03.2009 at 21:31 |
|
Volvoman |
B+C katile A juurdetegemine
Autokooli eesmärk on vist natuke teine kui Velt´i koolitusel.
Kui teemaks oleks autojuhilubade saamiseks vajalik koolitus,kas Ply soovitaks siis nt. Markko Märtini käest mõned tunnid võtta?
Me kõik teame,mis mees ta on ja kuidas ta sõita oskab.
|
17.03.2009 at 21:50 |
|
Jesper |
B+C katile A juurdetegemine
Nojah, niikaua kuni autokoolis käiakse "lubade saamise koolitusel" sõidukoolituse asemel, ongi tänavad debiile paksult täis Ei ole muidugi üksikute koolitajate viga, pigem kogu süsteemi, mida on võimalik eksamiks valmistumisega lollitada.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
17.03.2009 at 23:27 |
|
mrtn |
B+C katile A juurdetegemine
lähed käid Raido ellujäämiskoolitusel ära, siis õpid ka neid debiilikuid vältima.
üldiselt, ilma selle koolituseta pole mõtet tsiklistikarjäärile tänapäeval mõelda. |
17.03.2009 at 23:31 |
|
Sören |
B+C katile A juurdetegemine
quote: mrtn: lähed käid Raido ellujäämiskoolitusel ära, siis õpid ka neid debiilikuid vältima.
üldiselt, ilma selle koolituseta pole mõtet tsiklistikarjäärile tänapäeval mõelda.
arusaamatuse vältimiseks - mrtn räägib motosurvivalist, kus raido muuhulgas ka koolitaja on. motosurvival on siis motokoolitus, kus õpetatakse viise kuidas tänavaliikluses mootorrattaga ohutumalt ja meeldivamalt sõita.
olen kunagi aegade alguses, kui soomlased seda siin esimest koda tegid, ise seal koolitusel käinud ja viimased aastad ka ise koolitaja olnud. tegelikult võks öelda, et osaliselt teeme seal seda, mis autokoolidel tegemata jääb. alustades sellest, et inimesed hakkaksid mõtlema miks ja kuidas sõita kuni normaalsel tasemel tsikli valitsemiseni (tänavasõiduks sobiv sõiduasend, ekstreemolukorras pidurdamine, põiked jms). kuna kogu seda asja tehakse põhimõtteliselt vabatahtlikkuse alusel (koolitajad oma töö eest tasu ei saa), siis ei ole kahjuks võimalust väga palju koolitusi hooaja jooksul teha ja tänu sellele on senini on kursused alati täis olnud juba tükk aega enne esimest koolitust.
võiks sellest, miks survival hea on veel pikalt jahuda, aga kahjuks (või õnneks) on see antud foorumi teemast väljas.
____________________________
gts1000 & gl500 & w140 |
18.03.2009 at 04:08 |
|
raix_ |
B+C katile A juurdetegemine
Soovitaks kah Punabi juures ära teha.
Hea rahumeelne säga ning ka hinnad ei olnud teab mis taevas.
Ise tegin vist 2 või 2.5a tagasi tema juures (motokoolitus oü vist oli) load ära.
Ning neid ARK küsimusi tasub ikka veidi lahendada.
Ja veel, et hakka kohe varakult varustust omale varuma. |
18.03.2009 at 04:58 |
|
PlyVal64 |
B+C katile A juurdetegemine
Ühel puhul oli tegu H-D WLA'st omaloominguna ehitet chopperiga (vasak rutska oli väljapääsmatu) aga on saanud proovida ka 1929 a. police-versiooni Indiani. Sellel on gaas vasakul, et saaks paremaga Colti haarata ja pätile kuuli kuklasse kihutada! Kuna oli enne kogemus olemas, oli vähem "naljakas". Kuid vana võidusõitja ja vanima Royal Enfieldi omanikule "Pauls Kukks Igaunija" Ehk Kuke Paulile tekitas selline alguses raskuseid.
Veel näiteid: kui ma tahaks täna õppida korviga "emmiga" korv üõhus ja kiilasjääl sõitma, siis ma pöörduks sm.Metalliotsija ehk Madis Kolga või Raivet Aru poole. Sest ma tean, et nad OSKAVAD nendega sõita ja omavad tohutuid kogemusi. Need on ka kaks meest, kes võiks selleteemalist survivalit korvimeestele läbi viia, koos Tanel Talvega. Niisama miilitsaUraliga, sinelis ja korvis Eurovisioni mingi boss tipptunnil Lennujaamast Radissoni sõidan ma ka niisama. LE on ühesugune või kuidas?
Kuna ma ei ole tsiklifänn ja ei plaani kunagi näiteks Ducatit endale soetada aga mõnikord harva tahaks mõne vana rattaga natuke lihtsalt sõita, ei saa ma tänasest A-kat tegemisest aru. B-kat ja avariideta 20 aastat peaks olema piisav, et ma võiks sõita mingi võimsuse/kaalu suhteni tsikliga. Ma olen nõus, et Veldi juures õpitut ma vist ei kasuta kunagi aga oli lihtsalt huvitav teada ja ise Rapla rajal järgi proovida. Kuid sellest pole kasu korviga Indianiga sõitmisel... Samas on 80 cm3 "naiste Jawaga" sõitmine kordi ohutum, kui 49 cm3 Aprilia rolleriga.
Sama ka BE load. Täiesti arusaamatu asi minu jaoks. Selle B-kat autoga võib sõita iga eile juhiloa saanud naisterahvas ja sinna sappa haakida piduriteta reg.massiga 750 kg haagissuvila? Kuna "paberid" andis välja legaalsuse, võisin ma oma jahti vedada sellises kombinatsioonis aga kui ma selle sama haagise tõin eelmisel päeval uue Hiluxi sabas 120 km kauguselt linna, tegelesin seaduserikkumisega (reg.massid kokku üle 3500 kg)? Mind võib ju lolliks sõimata aga minu ajuehitus sellistest asjadest aru ei saa ega hakka ka saama. |
18.03.2009 at 16:33 |
|