register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : SPLIT: Vedrustuse seaded liimirajal  
Poster Message
partel
  
SPLIT: Vedrustuse seaded liimirajal
Soome DR ajaloo teemal ei taha eriti sõna võtta, aga kas siis üldse PM'i oli? Kui ma jälgima hakkasin, siis olidki PM's nemad, Pöntinen, Tami ja ???

Mis vedrustusse puutub, siis IMHO kui keegi läheb Eestist Alastarosse, siis ei pea seda ümber seadistama, vaid seal seadistamine üldse algabki! Näiteks Pro Modis on amordid praktiliselt max jäikuse peal ja muidugi Funny Car'il pole üldse vedrustust, aga sellest hoolimata sõidavad 0.9xx sek 60 ft.

Eestis nii ei saa, kuna siis põrkad konarustel nagu korvpall. Pehmed aga rikuvad stardi ära. Tavaliselt arvatakse, et kuna stardis vajub tagaots alla, et siis amordid surutakse kokku. Tegelikult on esimene liigutus hoopis kiire väljatulek, kuna rehvi külgsein keeratakse kortsu, s.t. madalamaks. Erkki Camarol näiteks on double-ajustable amordid kõigil ratastel, lisaks 4-link, ehk ainus puuduv vedrustuse element on hoopis rada. Haapsalus sai mingil määral näidatud, et liimi peal teeb wheelie ja läheb noolsirgelt, samas kui tavaradadel käitub nagu purjus rästik!

Ja Lauri, tead ikka, et OL peab 290 km/h juures olema kaks varju, mis iseenesest ka paha mõte pole, lihtsalt backup'iks.


____________________________
_
16.03.2009 at 08:36
partel
  
SPLIT: Vedrustuse seaded liimirajal
Amortidest ja rajakonarustest igaks juhuks natuke lahti seletades veel niipalju, et kui amort on jäik, siis on amordiks rehv ise, mis põrgatab selle vähem või rohkem üles ja mitte tingimata maast lahti, lihtsalt koormus väheneb.

Konarliku tee all mõeldakse enamasti tavaautoga ühtlase kiirusega sõitmist, natuke raputab ja kõik. Tuleb ikkagi arvestada, et stardis on kiirendus 2G+ ja lõpujoonel 270+ juures 0.6G+. Ehk kui ratta koormus hetkekski väheneb, läheb see spinnima, mitte tingimata suitsema, aga ühed või teised tagajärjed siiski on, mille üle mõni võib irvitada, aga millegipärast 9-sek või kiiremad ei irvita...

Samas stardihetkel oleks vaja seadistada ühe kliki täpsusega.

Seetõttu on vaja kahte erinevat seadet: stardis jäik ja edasi pehme, mis on muidu igati letikaubana olemas elektriliste amortide näol, aga teate isegi. :)

Alastaros vajaminevatest wheelie-baridest, et ühest küljest on kehv kui nad vastu maad lähevad, kuna nad võtavad sellega tagarataselt koormust ära. Teisest küljest aga on esiotsa tõstejõud nii suur, et muidu peab selle töö ära tegema tagumine kaitseraud, umbes nii poole meetri läbimisel...


____________________________
_
16.03.2009 at 16:49
anryo
SPLIT: Vedrustuse seaded liimirajal
Kas ainult mulle tundub, või sai Lauri teemast (taas) sujuvalt kellegi teise teema? ;)
Arvan, et võiks need vedrustuse tehnilised üksikasjad vist splittida? Siin teemas loeks pigem edaspiidi heameelega, kuidas Kuriksi-teamil Soomes läheb edaspidi.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
16.03.2009 at 17:30
partel
  
SPLIT: Vedrustuse seaded liimirajal
Jep, ja võistlustelt tuleb kommentaatorid eemaldada, kuna publik teab ju ise kõike! :)

Point selles, et natuke lahti seletada, mis värk on, kuna eriti paljudel vastavat kogemust pole ja Lauri pole foorumis eriti jutukas, mida muidugi ei saa mingil juhul ette heita.

Kuidas see takistab Lauril ja ta tiimil postitamast oma käekäiku?


____________________________
_
16.03.2009 at 17:57
kuriks
  
SPLIT: Vedrustuse seaded liimirajal
Nõustun täiesti Anryoga.

Pärtli rahustuseks veel nii palju, et minul ja teistel tiimi liikmetel on reeglid täiesti selged ja piisavalt teadmisi, kuidas hetkel ja tulevikus edasi liikuda. Ja juhul kui meil küsimusi tekkib, siis me leiame ise, täista vabalt vastused avalikest infoallikatest ja kui vaja, siis küsime otse proffide käest kellel on reaalne kogemus olemas.
16.03.2009 at 18:20
partel
  
SPLIT: Vedrustuse seaded liimirajal
Oeh, ma ei tahtnud ju kedagi õpetada, lihtsalt inimestele natuke lahti seletada, mis värk on, kuna autod on ju põhimõtteliselt sarnased.

Möönan, et cruisata/grillida/chillida rahvale see valdkond ei pruugi eriti huvi pakkuda.

290 km/h varjureegli kohta küsisin sellepärast, et teatud tasemel tuleb n.ö. "dubleerida", tead, et asi on korras, aga ikka kontrollid üle. Miks?

Näiteks:

Eric Medlen, John Force Racing'u number kaks.

Scott Kalitta, 2-kordne TF meister

Kohalikke napikaid on ju ka olnud, kasvõi näiteks Erkkil kiilus 270 juures varjutross kinni ehk Wilwoodi pidurid said natuke sooja.

Kui nendel kiirustel midagi tõsisemat juhtub, siis ei ole kuigi naljakas...


____________________________
_
17.03.2009 at 09:51
jyrki
SPLIT: Vedrustuse seaded liimirajal
The less moving parts, the less problems! I'm amazed how well the non pro cars run in Finland,despite of the fact that no one seems to know much about tuning the chassis. There is also too many variables, the tracks change each round and even more from race to race, drivers vary, and there is just not enough starts to really draw much conclusions about practically anything on a level where you would benefit from something like electronically adjustable shocks. Or even adjustable shocks at all. :D Just too much for amateurs to really be ahead of the game. The chute rule is really "exotic", according to the rules you need one chute at over 240 kph and two chutes at over 290 kph. However, there is no mention of what kind of chutes you should use. for example, for our car there isn't a chute available that is rated for the speeds and weight. We currently have a "Pro Stock" chute, but according to the calculating formulas it should be almost double the size, or three super comp chutes. To save weight we might just take a handkerchief and put it in to the bag, it's about as effective as the chute mandated by the rules because any chute will do.
18.03.2009 at 14:32
partel
  
SPLIT: Vedrustuse seaded liimirajal
Yeah, if you have smooth prepped track, good tires and some horses, I guess you run quick, even if the suspension is a bit off. And you didn't do that bad with leaf springs either! :)

We made 25 runs, and not one of them was good or even decent. The car was coming along, but with these kinds of power levels the track is critical and also weather, both are beyond control.

DA shocks really work, trouble is that we could not really use them to full potential, that's why I mentioned electrics, because due to our "off-road" tracks we need totally different setups for launch and higher speeds.

To draw any serious conclusions, I think you need to log shock movement and compare it to DS speed, so you can see for example if a bump causes spin. Running these cars is so expensive that one can argue that testing without a good datalogger is just a waste of money.

Re chutes, for example in Pomona, if you don't take slowing down very seriously, you'll be in the sand! :) I think dual chutes are more for backup than better deceleration. I have read, that guys with separate air launchers only use one most of the time.


____________________________
_
19.03.2009 at 09:37
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : SPLIT: Vedrustuse seaded liimirajal  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.