Poster |
Message |
Alts7 |
USA (lääne) autod ENSVs
Lääne autod ENSV-s
Tekkis idee selle asja kohta veidi rohkem infot saada. Ise mäletan kaheksakümmnendatest Tartus ainult mõndasid üksikud peale sõda toodetud lääne masinaid. Eeskätt muidugi 86(87?) aastast siin resideerunud 3 gen firebirdi.
Küsimused:
- Kuidas tol ajal selliseid osi hangiti, mida kohalikud sepad valmistada ei suutnud? (omas mõõdus kummid näiteks jne.)
- Kas keegi teab ka mõne sellise masina "lugu"
- Mis lugu oli piiril nõuk. autotööstuse toodangu vastu vahetamisega?
- Mis lugu oli kellegi itaalasega, kes kaheksakümmnendatel liitu elama kolis ja kuskil Eestis usa autode remondile oli pühendunud?
____________________________
Le Baron LX Convertible |
18.11.2006 at 04:00 |
|
hunt |
USA (lääne) autod ENSVs
Tean elujuhtumit, kus 70-ndatel nikerdati ENSV-sse sisse päranduseks saadud auto. Vaatasin seda autot siis, kui ilmaimet. Võis olla äkki Lincoln Mark ...
Igatahes peaaegu tutikas oli. Helesinine. Isa tuttava oma.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
18.11.2006 at 07:32 |
|
Jamez |
USA (lääne) autod ENSVs
quote: hunt: Tean elujuhtumit, kus 70-ndatel nikerdati ENSV-sse sisse päranduseks saadud auto. Vaatasin seda autot siis, kui ilmaimet. Võis olla äkki Lincoln Mark ...
Igatahes peaaegu tutikas oli. Helesinine. Isa tuttava oma.
Mäletan seda autot hämarast lapsepõlvest. Seisis teine Magasini tänaval (kunagine Tisleri). Garaazi mahtumisega oli igatahes probleeme.....uksed olid irvakil kui auto sees
____________________________
Team Outlaw |
18.11.2006 at 08:29 |
|
topis |
USA (lääne) autod ENSVs
Nõuka ajal eestisse toodud Chrysler
ning paul kerese autost on juttu siin ja siin |
18.11.2006 at 17:42 |
|
asjaarmastaja |
USA (lääne) autod ENSVs
Juhtus ka nii, et võeti käest lääne auto. Minu tädimehele saatsid sugulased Kanadast tutika "laevukese" (marki ei osanud tädimees nimetada, see oli seitsmekümnendatel) aga kohalikud funktsionäärid ei lubanud isegi proovisõitu teha vaid võtsid otse sadamas ära ja andsid mosse asemele..... |
18.11.2006 at 18:01 |
|
supp |
USA (lääne) autod ENSVs
kuressaares oli 80-nendte algul kaks ilmatusuurt ameeriklast, üks oli tumeroheline 2 ukseline mis sõitis pidevalt ringi, teine mingi muu mis asus tuuliku juures graazis ja käis sealt väga harva väljas, mõlemad olid ilmatusuured, marke kahjuks tollal ei jaganud |
18.11.2006 at 18:41 |
|
pontu kuus |
USA (lääne) autod ENSVs
Nõuka ajal tõid meremehed endale ikka vahest mõne masina. Hiiumaalt mäletan üht Jaguari ja Opel Kapitani mida meie, väiksed poisid passisime ja vaatasime kui palju spidokale märgitud on. Pidevalt sõitis ringi ka üks Ford millele oli paigaldatud mosse mootor ja muid juppe. Samas mul endalgi soetatud üks 38`Pontu mis oma elu elanud ilmselt Eestis. Ka sellel masinal vene päritolu mootor ja sillad. Vene ajal oli ju nii, et mida rohkem autol vene juppe seda parem masin. |
18.11.2006 at 20:44 |
|
supp |
USA (lääne) autod ENSVs
mosse mootoriga granada laugsaba coupe müüdi saaremaalt hiiumaale 80-ndatel (hiidlased ju mossel ja fordil vahet ei tee |
18.11.2006 at 21:22 |
|
pontu kuus |
USA (lääne) autod ENSVs
quote: supp: mosse mootoriga granada laugsaba coupe müüdi saaremaalt hiiumaale 80-ndatel (hiidlased ju mossel ja fordil vahet ei tee
Sa vist oled saarlane? |
18.11.2006 at 21:31 |
|
kadjakas |
USA (lääne) autod ENSVs
quote: supp: mosse mootoriga granada laugsaba coupe müüdi saaremaalt hiiumaale 80-ndatel (hiidlased ju mossel ja fordil vahet ei tee
Kas õnnetuke mitte 90-date lõpus Tallinna kanti ei maandunud. Tollal ise säärast, küll kaheukselist sedaani, pidasin. Ja miskite juppide otsimisel selle Mokitsa jõuallikaga Coupega treffasin justkui.
Muuseas oli ka minu Granadal passis Coupe, mille ARK-i vennad ära kustustasid Sai veel targale ARK-i onule näidatud, kus kerenumber on. Hiljem selle auto tausta uurides tekkis paaril vennal kahtlus, et tegu originaalis siiski Consuliga oli. Sorry OT.
|
18.11.2006 at 22:00 |
|
Vatever |
USA (lääne) autod ENSVs
Naabri vend oli laeva kapten ja käis külas neil Vauxhall Vivaga,no küll sai ikka ümber auto ikka ilastatud ja tilka näpitud. |
20.11.2006 at 00:58 |
|
Vince |
USA (lääne) autod ENSVs
90 aasta suvel oli Kadaka autoturul müügis oranž Mercury Cougar. Kuskil 70-date alguse mudel. Mäletan veel, et jube ägeda läikivad side-pipe'd olid küljes ja hinda küsiti 27 000 rutsi. |
20.11.2006 at 12:00 |
|
PlyVal64 |
USA (lääne) autod ENSVs
Copy-paste minu autoesitlusest:
"umbes 40-st müügil olnud autost olid viis kõige ehedamad ameeriklased. Ja veel millised! Chevy Chevelle 1973 (mis nüüd vedeleb Tori-Jõesuus), valge Buick 2-door u. 1970 (läks tsurkadele), helesinine Ford 4-door u.1972 (läks tsurkadele), Mercury Cougar u. 1968 (saatus teadmata) ja valge Corvette C3, vist oli 1975 (põletati Viru parklas maha). Neli esimest maksid 25000-35000 rubla, "Vette" 5500 dollarit."
Nendest vaid Vette oli toodud peale ehedaima Liidu lõppemist aga siiski veel Nõukogude korra ajal. Sellest ajast (ehk kuni 1990 toodud) on tänaseni veel säilinud näiteks Neeme Järvi Mercury, tartlaste käes olev 62'Impala, millel Fordi mootor, kollane kupee-Impala peaks ka veneaegne isend olema, samasugune Kanada politsei versioon oli ka Viimsi romula omanikul. Sealt tõin oma Mopari BB ehk ka selline full-size auto oli 80'te alguses olemas. Naabrimehe Lindla Mardi sinine Ford oli ka üks vene-aegne auto. Vähemalt kaks, kui mitte kolm AMC'd oli olemas. No ja siis Dodge Dart, mille me Raasikult garaažist välja tõmbasime, tänane rikutud Liptoni-auto. Kindlasti oli veel midagi, saartel või lõunaosariikides. Neist peaks uuena siia tulnud auto olema vaid Kerese Rambler, muud kõik on kasutatud autod, milledel enamasti võltsiti ka aastaarvu, et tibla lubaks sisse tuua. Pakuks, et 20 USA-rauda võis Eestis kogu aeg olla. Püsivalt sõidus oli vast kümmekond.
EDIT: Itaalase lugu
Itaalane on tõesti itaalane aga ehe Eesti mees. Lastekodus kasvanud, Giovanni Porolari. Sõbrapoisi võõrasisa, igavene mõnus tegelane. Giovanni käest saab kõige põhjalikuma ülevaate veneaegsest rauandusest. |
20.11.2006 at 12:19 |
1 edit. Last edited 20.11.2006 at 12:28 by PlyVal64
|
rustang Moderator |
USA (lääne) autod ENSVs
Lisada võib Tabasalu lähedal pesitsenud Challengeri, mis hiljem Soome müüdi ja vähemalt ühe (aga tõenäoliselt rohkem) 1. põlve Mustangi, olen ise näinud 70ndate lõpus üht Mustangi Merepiiga parklas seismas.
Edit: Ahjaa, oli ka üks 60ndate Buick, vist Roadmaster, 4-ukseline roheline pärla, 80ndate alguses seisis ühes Mustaka maa-aluses kooperatiivgaraazis ilma mootorita aga imehea kerega. |
20.11.2006 at 12:23 |
2 edits. Last edited 20.11.2006 at 12:25 by rustang (Moderator)
|
PlyVal64 |
USA (lääne) autod ENSVs
quote: rustang: Lisada võib Tabasalu lähedal pesitsenud Challengeri, mis hiljem Soome müüdi ja vähemalt ühe (aga tõenäoliselt rohkem) 1. põlve Mustangi, olen ise näinud 70ndate lõpus üht Mustangi Merepiiga parklas seismas.
Edit: Ahjaa, oli ka üks 60ndate Buick, vist Roadmaster, 4-ukseline roheline pärla, 80ndate alguses seisis ühes Mustaka maa-aluses kooperatiivgaraazis ilma mootorita aga imehea kerega.
Vot õige jah, Saue Roadmaster ja kolm Mustangi. Mutangidega see teema, et neid oleks pidanud olema neli, sest üks meremees tõi korraga 2 tükki. Aga seda ei lubanud seadus. Siis tuligi tal ühe auto kere juppideks lõigata. Terve auto ja "varuosad" peaks siiani olema Pirita piirkonnas ühe Trepi-nimelise mehe käes. Ühest Stangist tehti Cabrio, viimati vedeles Hendriksoni küüru all parklas u. 10 aastat tagasi. See oli Tallinna esimene rollnokk-auto. Kihutas arutult ja vähemalt korra sõitis ka külje sassi. |
20.11.2006 at 12:32 |
|
vkx |
USA (lääne) autod ENSVs
Üks esimese põlvkonna (punane) Mustang Convertible oli Volga tehnikaga. Viimati(mõned aastad tagasi) seisis see Paldiski mnt-l Imre juures.
____________________________
Seville STS `02 |
20.11.2006 at 12:38 |
|
vvt |
USA (lääne) autod ENSVs
Kujutan elavalt ette leidlikkust selliste autode käigus hoidmisel. Polnud väga ammu need ajad (90ndate teine pool), kus keskmise eesti talumehe usaraua veermikupuksid olid tavaliselt tehtud lüpsivoolikust või rulli keritud presentrihmast....
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
20.11.2006 at 13:08 |
|
wax |
USA (lääne) autod ENSVs
See Newport kah siis siia listi
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=2035
|
20.11.2006 at 13:45 |
|
askeldaja |
USA (lääne) autod ENSVs
quote: PlyVal64:samasugune Kanada politsei versioon oli ka Viimsi romula omanikul.
Kas see polnud mitte Caprice? Robi sõitis omal ajal isegi pulmasõite ja paarutas valdavalt niisama, igapäevaautona.
|
20.11.2006 at 14:35 |
|
PlyVal64 |
USA (lääne) autod ENSVs
quote: askeldaja: quote: PlyVal64:samasugune Kanada politsei versioon oli ka Viimsi romula omanikul.
Kas see polnud mitte Caprice? Robi sõitis omal ajal isegi pulmasõite ja paarutas valdavalt niisama, igapäevaautona.
Sinine? Võis küll ka Caprice Coupe olla. Need sisuliselt ju samad autod, varustus pisut erinev + nimi. Igastahes oli ta siis juba mega romu, mootor juppidena, katus läbimädanud, totaalne raibe. Vedeles romula taga angaaris kanalil, kohe kahju oli sellest. |
20.11.2006 at 15:05 |
|
Jansa |
USA (lääne) autod ENSVs
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=23732
vasakpoolset meest tunneb vast nii mõnigi :) |
20.11.2006 at 15:54 |
|
Indrek_S |
USA (lääne) autod ENSVs
back to 70-s
____________________________
not done until it's done |
20.11.2006 at 18:32 |
|
Märt |
USA (lääne) autod ENSVs
quote: Jansa: http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=23732
vasakpoolset meest tunneb vast nii mõnigi
You are either not logged in or do not have permission to view this page. This could be because one of the following reasons:
Seega aint nähtav automoto inimstele...
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
20.11.2006 at 18:36 |
|
Jansa |
USA (lääne) autod ENSVs
ok, sori, pilt selline:
|
20.11.2006 at 18:50 |
|
ROKIPEER |
USA (lääne) autod ENSVs
quote: Jansa: http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=23732
vasakpoolset meest tunneb vast nii mõnigi
Kus teemas seal automotos sellest juttu on? Lahe pilt igatahes.
|
20.11.2006 at 18:56 |
|