register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kummid vilistavad  
Poster Message
vvt
  
Kummid vilistavad
Totter probleem aga siiski. Kuna siis käib koos kõrgemate rehviprofiilide austajaid, siis selline küsimus.

Kuna kõnealune rahva-sõiduauto liigub aeg-ajalt viletsatel teedel ja omas kalduvust põhja maha panna, siis sai tehtud esimane offroad-tjuuning - vahetatud senine 195/65R15 rehvimõõt 195/70R15 vastu. Tõusis märgatavalt:). Velg ise on 7x15. Ainult selline häda tekkis, et vähegi kiirema roolipööramisega kaasneb massiivne kummide kiunumine. Näiteks sõites 50 kmh Nõmme mäest üles sõites käib pööretel pidev kummivilin asja juurde. Algus oli naljakas, aga praegu on juba kurb, sest tundub, et rehvide raha sai maha visatud.

Rattajooksud peaks enamvähem paigas olema (mõni kuu tagasi reguleeritud, kuid äsja vahetatud mittereguleeritavat sorti õõtsa puksid, mis teoorias asja eriti ei muuda). Täna lähen uuesti silda regullima. Tundub, et vilin pärineb rohkem esirataste alt. Auto hoiab ilusti suunda, ei kisu ja muid anomaaliaid ei ole. Kas tõesti see 5% rehvi kõrgust ruineeris asja sedasi - mõistus keeldub uskumast, olen ennegi 195/70ga sõitnud (küll R14) ja seal sellist pulli polnud. Kes keegi oskab midagi oma kogemustest kosta?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.08.2009 at 09:04 1 edit. Last edited 04.08.2009 at 09:05 by vvt
Madman
 
Kummid vilistavad
Mul Trans Spordiga oli sama lugu, iga kurvi ja ringi peal vilistas. Eks see mõne odava rehvi teema on, ei mäletagi mis seal all oli aga kui sai ära vahetatud siis kadus vile ära. Siit idee rehvitootjatele - teha eraldi vilega rullnokarehve. :D

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
04.08.2009 at 09:08
Madlobster
Kummid vilistavad
Vilin ei pärine sellest kõrgusest ega sillajookust vaid pigem rehvisegust. Tööauto all olid ka kunagi suht vilisevad rehvid aga häirima nad küll ei hakanud ja nii hull see asi ka olla ei saa et ilma vilinata nõmme mäest üles ei saa. Mida kõvem segu seda kergemini vilin tuleb
04.08.2009 at 09:12
Sören
Kummid vilistavad
ma arvan ka, et viga pigem rehvi segus. mul olid kunagi ühe suurema sedaani (w116) all odavad protirehvid, mis ka kurvides vilistasid. peale rehvide vahetust (millega ei kaasnenud silla regulli) vile kadus. tasub vaadata ka seda, kas rehv ka antud auto massile sobiv on - suurema massi puhul on lisaks muule ka kurvis kekstõmbekiirendus suurem, seega ka rehvile mõjuvad jõud suuremad.

____________________________
gts1000 & gl500 & w140
04.08.2009 at 09:23
vvt
  
Kummid vilistavad
Ees rehvid GY NCT, taga Gislaved 316, odav pole kumbki.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.08.2009 at 09:32
Madlobster
Kummid vilistavad
quote:
vvt: Ees rehvid GY NCT, taga Gislaved 316, odav pole kumbki.

Ei peagi odav olema. Aga lihtsalt tavaliselt on odavamad rehvid sitemate omadustega ja kurvides vajub rehv liialt lääpa ja mustri osa enam ei ole teepinnaga õieti ning tekib ei teagi kuidas väljendada aga sellist üleastumist ja kui segu on kõva siis haakumine ka asfaltiga kehvem ja nii see laul tuleb. Rehve tehakse igasugusteks teeoludeks (asfalt kuiv, märg, kruus, pori jne jne) erinevad on nii mustrid, segud, erinevad koormusindeksid kurvides ja kiirustel jne. Kuna ei ole rehvi alal teab mis ekspert siis ei oska välja tuua kõiki erinevusi ning eeliseid ja puudusi. Kui vilin hirmsasti kõrva riivab siis sõida aeglasemalt :)
04.08.2009 at 09:46 1 edit. Last edited 04.08.2009 at 09:47 by Madlobster
viplala
Kummid vilistavad
Sa võid proovida erinevate rehvirõhkudega mängida aga üldjuhul on asi ikka rehvis kinni.
04.08.2009 at 09:56
vvt
  
Kummid vilistavad
quote:
Madlobster: Ei peagi odav olema. Aga lihtsalt tavaliselt on odavamad rehvid sitemate omadustega ja kurvides vajub rehv liialt lääpa ja mustri osa enam ei ole teepinnaga õieti ning tekib ei teagi kuidas väljendada aga sellist üleastumist ja kui segu on kõva siis haakumine ka asfaltiga kehvem ja nii see laul tuleb. Rehve tehakse igasugusteks teeoludeks (asfalt kuiv, märg, kruus, pori jne jne) erinevad on nii mustrid, segud, erinevad koormusindeksid kurvides ja kiirustel jne. Kuna ei ole rehvi alal teab mis ekspert siis ei oska välja tuua kõiki erinevusi ning eeliseid ja puudusi. Kui vilin hirmsasti kõrva riivab siis sõida aeglasemalt :)

Noh see viga on, et täiesti normaalsed pöörded ja ümberreastumised käivad kerge kummivile saatel. Võibolla asi selles, et rehvid olid "vanadest varudest" võetud ja seismisest tiba kõvaks tõmmanud. Aga samas oma esimeste autodega ma sõitsingi kunagi just kasutatud rehvidega (uusi ei jaksand siis osta) ja sellist pulli näen esimest korda. Kuna suuremaid heliefekte tunduvad andvat esimesed, siis tõstan need prooviks tagumistega ringi.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.08.2009 at 10:18 1 edit. Last edited 04.08.2009 at 10:19 by vvt
mart154
 
Kummid vilistavad
Mõned rehvid vilistavadki siledal pinnal roppumoodi... Paratamatus

Ise sõidan kah igasugu parkimismajades ja maa-alustes parklates kummivilina saatel.
Tänavatel õnneks väga kuulda pole, ainult kaevuluukidel on see tähelepandav.
04.08.2009 at 10:27
Erkki
  
Kummid vilistavad
Ma panustaks esisilla reguleeringusse.

Mul Lada aegadest samasugune kogemus olemas. Reguleerisin ise mõõdulindiga kokkujooksu ja läks veits mööda, tekkis mega kokkujooks. Kui sõitma läksin, siis vilistas ka iga kurvi peal kumme. Esirehve just. Peale kokkujooksu paika saamist probleem igatahes kadus.

On kaunis tõenäoline, et pukside vahetamise käigus muutus esisilla geomeetria.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
04.08.2009 at 12:07
vvt
  
Kummid vilistavad
12 points goes to Erkki :)

Külastasin Murakas ja co värkstuba ja probleem 600 kr eest lahendatud. Esisillal oli 11 mm (!) lahkujooks vajaliku 1,5 mm kokkujooksu asemel. Kogu stoorit siia alguses ei pannud, kuna enne oleks viisakas üle kontrollida. Autol vahetati eelmine detsember rooliots ja auto käis seejärel töötoas nimega AutoAsi silda reguleerimas, kus tagasild tunnistati normis olevaks ning esisild keerati paika. Kuna siis olid juba talverehvid all, ei ilmenud midagi silmaga nähtavat. Probleem tekkis siis, kui said alla pandud suverehvid ja nendel hakkasid sisemised ääred kiiresti kuluma (tüüpiline lahkujooksu tunnus). Kuna ülevaatusel tunnistati õõtsapuksid pehmeks, pidasin neid süüdlaseks, misjärel said need vahetatud. Forsi meeste väitel (mida sai ka muudest allikatest kontrollitud ja tulemus sama) antud mark ei vaja pukside vahetuse järel silla reguleerimist, sest need lähevad väga täpselt paika ja on kahes tasapinnas. Tähelepanuväärne oli ka asjaolu, et õigeks tunnistatud tagajooks oli päris puus (mõlemad rattad vaatasid paremale). Kuna vildakaks kulumine ilmnes enne puksivahetust ja pärast vahetust jätkus (riie tuli juba välja) ja auto ujus enne ja pärast korralikult (abikaasa sõidab), ning korrasolevaks tunnistatud tagasild oli samamoodi puus, siis edaspidi tuleb ülalnimetatud "bränd" selgelt rahast ilma jätta. Muraka sillastend on selgelt väljaspool kahtlust (mõlemal juhul seisin ise kõrval). Ehk see sild oli algusest peale puusse keeratud ja õõtsapuksid olid lihtsalt "supiaur". Muid juppe vahetatud pole ja läbisõit on ehk 2000 km selle aja peale, niiet "loomuliku kulumise" ja "auklike teede" kraesse seda ajada ei saa.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.08.2009 at 15:39 2 edits. Last edited 04.08.2009 at 15:42 by vvt
viplala
Kummid vilistavad
Järgmine kord võiksid kohe alguses mainida rehvide kulumist, jääks paljugi oletusi tegemata.
05.08.2009 at 10:59
Astro SS
Kummid vilistavad
Mul on suht sarnane probleem, paraku tagasillaga küljes olevate rehvidega. :uhoh

Enamasti on kuulda kummivilinat ( ka peeglist on näha kaht musta jutti, ilmselt rehvidest) foori tagant pisut reipamalt kiirendades. ???

Samas olen ka proovinud foori tagant veel reipamalt kiirendada 4wd'ga ja siis kummi vilinat ega rehvi jutti ei ole täheldanud ..... :rolleyes


Olen proovinud erinevaid rehve aga kõik vilistavad.


Mida peaksin tegema ?







































:devil




____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
05.08.2009 at 18:10
Madlobster
Kummid vilistavad
quote:
Astro SS: Mul on suht sarnane probleem, paraku tagasillaga küljes olevate rehvidega. :uhoh

Enamasti on kuulda kummivilinat ( ka peeglist on näha kaht musta jutti, ilmselt rehvidest) foori tagant pisut reipamalt kiirendades. ???

Samas olen ka proovinud foori tagant veel reipamalt kiirendada 4wd'ga ja siis kummi vilinat ega rehvi jutti ei ole täheldanud ..... :rolleyes


Olen proovinud erinevaid rehve aga kõik vilistavad.


Mida peaksin tegema ?


:devil




Soovitan gaasitrossi hulka lõdvemaks regullida :D
05.08.2009 at 18:49 1 edit. Last edited 05.08.2009 at 18:50 by Madlobster
tõnisson
 
Kummid vilistavad
:finger

____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
05.08.2009 at 21:27
Sören
Kummid vilistavad
quote:
Astro SS: Mul on suht sarnane probleem, paraku tagasillaga küljes olevate rehvidega. :uhoh

Enamasti on kuulda kummivilinat ( ka peeglist on näha kaht musta jutti, ilmselt rehvidest) foori tagant pisut reipamalt kiirendades. ???

Samas olen ka proovinud foori tagant veel reipamalt kiirendada 4wd'ga ja siis kummi vilinat ega rehvi jutti ei ole täheldanud ..... :rolleyes




ma arvan, et tegemist on ilmselgelt mootoriprobleemiga - sul on liiga jõüetu mootor. äkki mõni spetsialist oskab sulle soovitada kuidas mootorist vajalikud lisahobused kättte saada, et ka 4wd-d kasutades mustad jutid tuleks ;)


____________________________
gts1000 & gl500 & w140
06.08.2009 at 08:18
mrtn
Kummid vilistavad
quote:
Sören:
ma arvan, et tegemist on ilmselgelt mootoriprobleemiga - sul on liiga jõüetu mootor. äkki mõni spetsialist oskab sulle soovitada kuidas mootorist vajalikud lisahobused kättte saada, et ka 4wd-d kasutades mustad jutid tuleks ;)


ära soovita sellist asja, vaata, mismoodi nt Ken Block selle all kannatab.
06.08.2009 at 11:30
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kummid vilistavad  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.