Poster |
Message |
partel |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: Riho: Miks eelarve suhteliselt suurte kääridega antud on
Mitte eelarve ei ole kääridega, vaid kõne all olevad summad on lihtsalt nii väikesed, et iga
ootamatu kulu on suur protsent kogu eelarvest või selle ületamisest.
Tegelikult peaks selline projekt olema miljardäri üks hobidest, kel lihtsalt on taskurahaks nii mõnigi miljon, mille eest muuhulgas saab ka sellise asjaga tegeleda.
Antud juhul mõistagi olukord pisut teine.
Ja soovitan mitte LS2 kasutada, vaid klassikalist SBC'd. Kui midagi lendab, helistad sõbrad läbi ja kruvid kellegi pealt vajaliku asja maha. Point selles, et läbisõit tuleb väga väike, aga koormus suur, ehk ei ole vaja mingit ökonoomsusele ja vastupidavusele rõhutud tehasemootorit. LS2 müü kellelegi maha daily driveri mootoriks vms, pole isegi mõelnud LSx asjade peale, ei oska targutada.
BTW Erkkil on sinise Camaro peal 388 ja vana punase peal 408, mõlemad miski 450-500 hj, mis on ka praktikas tõestatud . Ma pole ise vist kumbagi puutunud, igatahes kui vaja saab veel võimsust korralikult juurde, põhijupid on korralikud. Erkki midagi mainis, et mõlemad on põhim. müüa. Avastastasime nimelt, et meil ei ole endil ühtegi big-blocki!!
____________________________
_ |
02.08.2009 at 22:47 |
|
Raceboy |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Ringraja jaoks on vaia veidi paindlikuma käiguga mootorit, kui karpadega pelgalt WOT režiimil töötav seda on.
Ja mis asi seal EFI komponentide juures nii ulmelist ja kallist on et kui lendab, siis pole kuskilt abi saada jms?
Rinkal on nii kerge autoga 400hj enam kui handful ja tahaks näha mõnda klassikalist SBC-d, mis Audrus enam kui paarkümmend ringi järjest vastu peab. Kui on olemas, võtan sõnad tagasi.
____________________________
www.vems.ee |
03.08.2009 at 09:39 |
|
vvt |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Ära seda pärtli lolli juttu kuula, vana 350 on NO MATCH LS2 vastu. Korralikud pikad headerid on kah seal "must have".
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.08.2009 at 09:52 |
1 edit. Last edited 03.08.2009 at 09:54 by vvt
|
partel |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: Raceboy: Ringraja jaoks on vaia veidi paindlikuma käiguga mootorit, kui karpadega pelgalt WOT režiimil töötav seda on.
Ja mis asi seal EFI komponentide juures nii ulmelist ja kallist on et kui lendab, siis pole kuskilt abi saada jms?
Rinkal on nii kerge autoga 400hj enam kui handful ja tahaks näha mõnda klassikalist SBC-d, mis Audrus enam kui paarkümmend ringi järjest vastu peab. Kui on olemas, võtan sõnad tagasi.
Noh, EFI'ga ei juhtu ju midagi, küsige kasvõi Krumi käest, kes kuuldavasti läheb seda Norrasse remontima.
Circle track mootorid on ka orienteeritud kurvist väljatuleku kiirendusele, Nascari asjad peavad vastu 500 miili ehk mitu tundi @ 9000+ rpm jne. Aeglasematel ovaalidel on üsna stop-n-go ka. Samuti kasvõi dragi mootorid töötavad ikka oma 2000 pöördevahemikus, kui palju 6-k kastiga kukub?
Samuti on pre '86 jupid soodsad, valikust ei hakka üldse rääkima. Kui tahad näiteks mootori iseloomu natuke muuta, siis on see käkitegu.
LS2 on ikka pigem igapäevasõidukile, millel vahetad õli ja tangid klaasipesuvedelikku. Muidugi kui midagi rikki ei lähe, töötab ka kõne all olevas projektis, iseasi kas see on kõige mõistlikum ressurisi kasutamine...
____________________________
_ |
03.08.2009 at 10:56 |
|
Riho |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
LS2 on loomulikult kallim, kui ükskõik milline karburaatoriga asi.
Kuid minu jaoks on üks "aga" (lisaks eelpool toodud eelistele) - kuna ma olen seotud selle ettevõtmisega (Rexer-iga) ka muus plaanis, kui ainult omale auto ehitamine, siis pean vaatama veidi kaugemasse tulevikku. Täna veel saame arvele auto, mis tehtud aastal 2009 ja on karburaatoriga jms. vanaaegsete lahendustega. Homme ei pruugi see nii enam olla.
|
03.08.2009 at 10:59 |
|
Jesper |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Ma ei tea küll, kus ja kuidas siin eelpool kirjutajad ringrada sõidavad, aga see "Audrus mitte aeglasem kui stock 2gen Viper" on antud projektist 250kg võrra suurema massi juures jõukohane ka ~190hp mootoriga autole Ehk siis piltlikult öeldes võib see V8 seal paugutada poole gaasi või poolte silindritega ning ikka peaks piisavalt hästi edasi käima, kui kõik muu on optimaalne.
See "kõik muu on optimaalne" on antud projekti puhul suurusjärgu võrra tähtsam kui järjekordne trukkimine teemal karpad vs whateverbc.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
03.08.2009 at 11:05 |
|
partel |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Kui tänavasõit oluline, siis hakkab peale see vana hea dilemma. Rinkasõidust vast eriti tõsiselt rääkida ei saa, race amortidega ei sõida ju keegi tänaval.
Eks igaüks muidugi tõmbab oma joone, kes tahab kord aastas treileriga Nordschleifel käia, kes ilusa ilmaga paar kiiremat ringi teha lähimal ringrajaks kutsutavas kohas jne.
Võib-olla lõpeb see üldse kahe Rexiga, üks tänavale, teine treilerikuningannaks...
____________________________
_ |
03.08.2009 at 12:06 |
|
Lembit |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: partel: Rinkasõidust vast eriti tõsiselt rääkida ei saa, race amortidega ei sõida ju keegi tänaval...
Pärtel, piirdu oma sõnavõttudes teemadega, mida sa valdad.
Korraliku vedrustuse geomeetriaga ei ole mingit karjuvat vajadust püstitatud eesmärkide täitmiseks mingi ülijäiga vedrustuse loomiseks. Väga jäigad vedrud ja amordid on enamasti vajalikud selleks, et kehva geomeetriaga vedrustus rajal ei liiguks ja sellega rehvi tee suhtes ebaoptimaalsesse asendisse ei keeraks.
LS2 vs SBC.
Kui on vaja, et mootor kestaks 12-14 sekundit täisgaasi ja saab peale seda pool tundi jahtuda, siis on eestis põlve otsas tuunitud SBC hea küll.
Kui aga on vaja, et kestaks iga 30 - 45 minuti järel 15 min sessiooni, millest on 70% põhjagaas, siis selles osas on LS2 parem. Lisaboonusena on tema hooldevälp kodukootud SBC'st suure tõenäosusega pikem ja soetusmaksmus ilmselt ei erinenud märkimisväärselt. |
03.08.2009 at 13:15 |
|
vvt |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Mulle jääb selle SBC propaganda majanduslik point suuresti arusaamatuks, mõtlesin tükk aega, aga ei saand aru mette....võtad selle LS2, müüd 50 000ga maha (sest rohkem selle eest siin ei saa), võtad romulast mingi 87 SBC ja ehitad 150 tuhande eest seda 400 jõuliseks või? Või mismoodi see majanduslik point väljendub? Seda okset ei viitsi enam tõesti siit lugeda, et elektroonija jupsib konstantselt ja üks mehhaaniline karpa oleks üle küla püss.
quote: Circle track mootorid on ka orienteeritud kurvist väljatuleku kiirendusele
Antud kaalu ja võimsuse suhte juures on stock LS2-l jõudu igal juhul rohkem kui tagaratastel pidamist. Puudub igasugune vajadus arendada 1000+NM blownalky teemasid.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.08.2009 at 14:35 |
1 edit. Last edited 03.08.2009 at 14:55 by vvt
|
Fog |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Hoiaks teemas, See SBC vs muu ja karpa vs pritse on nii läbinämmutatud teema, et hoia ja keela.
See on Riho auto ja Riho on otsustanud sellise mootori kasuks.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
03.08.2009 at 14:45 |
|
vvt |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
õigesti tegigi, mootori aretamise asemel saab tegeleda veermiku ja sõiduoskusega.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.08.2009 at 14:56 |
|
Sören |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: partel:
Circle track mootorid on ka orienteeritud kurvist väljatuleku kiirendusele, Nascari asjad peavad vastu 500 miili ehk mitu tundi @ 9000+ rpm jne.
offtopic, aga
mul on tõukurvarrastega V mootor, millel cuisimise (asi ongi selleks mõeldud, kiire sõit hästi ei sobi) pöörded maanteel on kuksil 6500 kandis (redline kuksil 10k) ja millega ma olen sõitnud üle 30k miili. ilma ühegi tehnilise probleemita siiani. reguleerin klapivahesid ja vahetan mineraalõli ainult
teemasse ka. nagu ka teised on juba öelnud käib see LS2 kohe nii nagu vaja ja pole vaja midagi ehitama hakata. kuna asi stock, siis on ka tõenäosus, et vaja midagi remontida hulga väiksem, pole hirmu, et peale tunnist sõitu mõni kolb ainult tuhatoosiks sobib, mis võidusõidus muidugi normaalne oleks
____________________________
gts1000 & gl500 & w140 |
03.08.2009 at 14:57 |
|
partel |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Nojah, vanale SBC'le võib ka EFI panna, kes tahab. Samuti ei sõltu kütusesüsteemist redline ega vastupidavus. Ja mis oli Cobra originaalmootor?
Point polnud niivõrd EFI kui stock LS vs L98 aftermarketi vahe. LS oma hakkab alles tulema, valikut ja hindu eriti võrrelda ei saa. Samuti on stock mootor mõeldud kestma 100K miili vms, mis sellise hobiauto puhul suht ebaoluline. (Kas ZR1 mootori test oli stendis 100 tundi järjest WOT?). Vastupidavus tuleb peamiselt poweri arvelt. Aga noh antud juhul otsustas siis ebakindlus bürokraatia suhtes.
Ja rinkat võib sõita kasvõi trucki või van'iga kui keegi tahab. Eks igaüks arvab ise, kuivõrd tänavasõiduks sobiva vedrustusega rinkasõit fun on.
Näiteks minu rinkasõidukogemus piirdub arvutimängudega, ja teiste rammimise asemel meeldib hoopis ajasõit, s.t. suht põhjaliku veermikuregulli ja telemeetriaga mängimine.
____________________________
_ |
03.08.2009 at 17:22 |
|
vvt |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
On sellest ikka nii raske aru saada, et antud auto puhul ei sõltu ringiaeg sellest, kas võimsus on 400 või 500 hj? Pole mõtet oma hüpersuperfunnycari tarkusi igale poole ka toppida. Võib-olla mõjub see bigblockimeeste egole ruineerivalt, aga Viperiga samakiiresti saab Eesti radadel sõita ka Lada mootoriga varustatud Estfieldiga, mille võib omandada mõnekümne tuhande eest? Kogu see võimsuse joga annab ikka selgelt tunnistust, et võimsus pole antud juhul primaarne?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.08.2009 at 16:20 |
|
hunt |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: Lada mootoriga varustatud Estfieldiga, mille võib omandada mõnekümne tuhande eest?
Herr vvt !
Ostaks neid kohe päris mitu(kümmend) tükki.
Äkki oled nii hää miis ja juhatad koha kätte, kuskohast neid saab .....
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
05.08.2009 at 16:55 |
|
hents99 |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: hunt: quote: Lada mootoriga varustatud Estfieldiga, mille võib omandada mõnekümne tuhande eest?
Herr vvt !
Ostaks neid kohe päris mitu(kümmend) tükki.
Äkki oled nii hää miis ja juhatad koha kätte, kuskohast neid saab .....
Ma arvan, et sa tead, kust saab. Toksi neti otsingusse Estfield või tule Tartusse. vvt`l täitsa õigus, täna saab juba paremate mootoritega aluseid, kui seda on Lada mootoriga Estfield.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
05.08.2009 at 21:12 |
|
mart154 |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: hents99: quote: hunt: quote: Lada mootoriga varustatud Estfieldiga, mille võib omandada mõnekümne tuhande eest?
Herr vvt !
Ostaks neid kohe päris mitu(kümmend) tükki.
Äkki oled nii hää miis ja juhatad koha kätte, kuskohast neid saab .....
Ma arvan, et sa tead, kust saab. Toksi neti otsingusse Estfield või tule Tartusse. vvt`l täitsa õigus, täna saab juba paremate mootoritega aluseid, kui seda on Lada mootoriga Estfield.
Ma arvan, et vihjati 20k hinnale
Mille eest ostaks isegi paar... |
05.08.2009 at 22:26 |
|
mart154 |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: vvt: Seeriaauto tagavedrustus on sellise kerge karbi jaoks üldiselt liiga raske ja tugev. See on ka põhjus, miks sõltumatu tagavedrustuse komponendid valmistatakse ise, kasutades doonorauto käändtelgi-rumme ja pidurimehhanisme. Cobra kohta pole uurinud, aga DIY (W)estfieldi tüüpi auto vastava käsiraamatu võib igaüks osta mõnesaja krooni eest raamatupoest ja seal on sees nii sõlmede enda kui ka sõlmede fabritseerimiseks mõeldud rakiste joonised. Mul on nt olemas see raamat.
Ei tahtnud autoehitusteemat piinata, aga selle raamatu kohta paar kommentaari
Esiteks, Jesper on selle sama raamatu järgi korra juba autot ehitanud, aga eks ta omadest kogemustest räägib lähemalt ise ....
My point is! Sildade ja vedrustuse kohta on seal raamatus kirjas suur MitteMuhvigi.
95% infost tuleb mujalt juurde otsida.
Mul on praeguseks hetkeks selline sillakammajaa läbi käidud. Raamatust oli umbes nii palju kasu, et sealt sai pilte vaadata
Kere kohapealt on jah, üsna kasulik raamat, aga vedrustuse kohapealt ümmargune null minu jaoks. |
06.08.2009 at 08:53 |
|
vvt |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Westfieldi?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.08.2009 at 09:17 |
|
mart154 |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: vvt: Westfieldi?
(W)Estfieldi vedrustusest räägin jah, Championi raamatu järgi....
PS, kui keegi tahab seda raamatut lugemiseks laenata, siis mul on ta ka riiulis olemas.
Aga ilus ja puhas, õliste kätega näppida ei luba |
06.08.2009 at 09:59 |
|
-fred- |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: mart154: quote: vvt: Westfieldi?
(W)Estfieldi vedrustusest räägin jah, Championi raamatu järgi....
PS, kui keegi tahab seda raamatut lugemiseks laenata, siis mul on ta ka riiulis olemas.
Aga ilus ja puhas, õliste kätega näppida ei luba
Westfieldil on ikka topeltõõtsharkidega sõltumatu vedrustus. Vvt räägib arvatavasti ühest kaasaegsemast seveni klooni ehitamise raamatust.
|
06.08.2009 at 10:03 |
1 edit. Last edited 06.08.2009 at 10:03 by -fred-
|
vvt |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Pole muidugi järgi proovinud, aga vähemalt jutu järgi jäi küll enamvähem ammendav mulje, vähemalt mõõdud, rakiste joonised ja vajalikud materjalid on kirjas. Väita, et 90% tuli mujalt otsinda, tundub liialdusena. Mida kirjas ei ole, oli coiloverite mark (võiks nagu mingi soovituste nimekiri olla) ja natuke uduseks jäi õõtshoovapukside päritolu.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.08.2009 at 10:15 |
1 edit. Last edited 06.08.2009 at 10:18 by vvt
|
-fred- |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Mul on need mõlemad raamatud riiulis olemas. See R.Championi raamat on tõesti pisut pealiskaudne, selles viimases seevastu on iga detaili ja ka vajalike rakiste joonised. |
06.08.2009 at 12:41 |
|
vvt |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
Tõsi, raamat on ainult Sierra-põhine ja need rakiste teemad pädevad täielikult Sierra agregaatide tarvitamisel. Mis muidugi metallitööd jagavat meest ei hirmuta.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.08.2009 at 13:27 |
|
wirx |
Split: karpa V8 ringrajal ja Estfieldi hind
quote: vvt: On sellest ikka nii raske aru saada, et antud auto puhul ei sõltu ringiaeg sellest, kas võimsus on 400 või 500 hj? Pole mõtet oma hüpersuperfunnycari tarkusi igale poole ka toppida. Võib-olla mõjub see bigblockimeeste egole ruineerivalt, aga Viperiga samakiiresti saab Eesti radadel sõita ka Lada mootoriga varustatud Estfieldiga, mille võib omandada mõnekümne tuhande eest? Kogu see võimsuse joga annab ikka selgelt tunnistust, et võimsus pole antud juhul primaarne?
päris 20k vast ei saa, aga 40-50k saab ning 75k eest sai juba sellise 100hj isendi(matkabike karpaga), mis hetke tänavasõidu autode sauga top-3s figureeriks...
muideks usakatest rääkides, siis Top50-s on esimene usakas 14ndal ning järgmine, samas ka viimane 36ndal kohal http://www.sportauto.ee/audru/
Ja jõu poole pealt rääkides, nürburgil ehk on vahet, aga meie kiireimal rajal saugal on põhimõtteliselt ainult 3 sirget, kus korraks saab vajutada 4 veolisega, kui on 500+hj ja tagavedu, siis on neid kohti ehk 1, kus pidamine korralikult ka taga oleks ja 500+hj valla pääsevad, ülejäänud osa on kurvid, kus võib sul olla ka 10000hj, aga kasu sellest pole, sest WOT asendisse gaasi nagunii panna ei saa. Aga ntx Tabasalus on ainult 1 pisike sirge, kus saab WOT asendis sõita ning raplas pole sedagi...
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla |
09.08.2009 at 18:13 |
|
|