register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kasutage pukke!   1 2  
Poster Message
partel
  
Kasutage pukke!
http://www.ktla.com/news/landing/ktla-fontana-speedway-accident,0,525938.story

S.t. testis transbrake'i rattad üldse maas... :uhoh Ja põrutas siis kuhugi treilerisse sisse ja RIP. Kaheksas maailmaime, et keegi ette ei jäänud...

Kui mootor käib, siis peab auto olema pukkide peal, tungist ei piisa.


____________________________
_
11.08.2009 at 11:39 1 edit. Last edited 11.08.2009 at 17:04 by LaSa (Moderator)
Olds
  
Kasutage pukke!
Ühest USA, Mopari foorumist siis sama asja kohta tekst :
It is with a very heavy heart that I advise you of this, but, a friend of mine lost his life yesterday at Fontana Raceway, in an accident that could have been avoided. Ronnie Marcum, 53, was going to test the transbrake on his dragster, in the pits, when everything went horribly wrong.
Ronnie, for reasons we will never know, DID NOT have his rear wheels on Pro Jacks/ Jackstands, and when he went to test the transbrake, the throttle stuck wide open, and the dragster went through the pits at close to 100mph before impacting into a trailer, killing Ronnie instantly.(As I type this, I am still in a state of shock as Ronnie was a racers racer with decades of racing experience) A junior dragster race was being held at the track, and thankfully, the kids were up in the staging lanes when this happened. (Ronnie crashed where several of them were pitted) My friend Jeff, who has two kids that race juniors, witnessed the accident from start to finish, and watched Ronnie die. Jeff was the first one to Ronnie, but, he knew that there was nothing he could do, Ronnie was gone.


____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
11.08.2009 at 15:13
speedbird
 
Kasutage pukke!
Kurb lugu. Ma ise kasutan neid küll ja eriti seetõttu, et auto all käies ei julge küll tungrauda usaldada. Vette'i originaaltung jooksis kunagi kopsti alla tagasi, kuna keere tuli maha kruvilt.

____________________________
'15 Challenger SRT 392 / '79 Corvette 383 Stroker
www.ameerikaraud.ee
11.08.2009 at 21:47
Fog
 
Kasutage pukke!
quote:
speedbird: Kurb lugu. Ma ise kasutan neid küll ja eriti seetõttu, et auto all käies ei julge küll tungrauda usaldada. Vette'i originaaltung jooksis kunagi kopsti alla tagasi, kuna keere tuli maha kruvilt.
Mina ei usalda neid hiina pukke ka mitte. Tavaliselt toetan auto garaazi jaoks tehtud 10x10 prussist lõigatud 30cm juppidele. Nii 2 ühtepidi, 2 teistpidi ja siis 1 peale näiteks. Lisaks platseerin nad tavaliselt autoga diagonaalis(1.kiht / /, 2.kiht \ \ ja peale üks /) Seejärel loksutan autot küljelt küljele ning kui tundub hea, ronin alla.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
11.08.2009 at 22:11
mambr
Kasutage pukke!
Tõesti, olge targad, ka siin Eestis on auto all lämbumissurma surdud, kui tung ära vajus ja selili auto all oldi...

____________________________
Chevy ja Pontiac Trans Sport minivanide(1990-2005) uued ja kasutatud varuosad ning remont ja hooldus: Tartu Lääne 24A: 56 632 532
11.08.2009 at 22:39
_siim_
Kasutage pukke!
Njah,sai kasutatud ka korra selliseid odavamaid pukke ning üks hakkas ennast lihtsalt propelleriks keerama ja lössi vajuma lihtsalt,õnneks tabasin ära ja sain auto serva alt minema.

Oma garaasis on tõesti kindlam selliseid 30x40x5cm prussijuppe kasutada,rajale neid muidugi kaasa ei võta :)
11.08.2009 at 22:52
hents99
  
Kasutage pukke!
Kusjuures, enamjaolt annabki tung järgi, kui mõni elusolend juhtub auto all olema. Kui ise alla ei roni, siis ei juhtu huvitaval kombel mitte midagi.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
11.08.2009 at 23:41
Olds
  
Kasutage pukke!
quote:
_siim_: Njah,sai kasutatud ka korra selliseid odavamaid pukke ning üks hakkas ennast lihtsalt propelleriks keerama ja lössi vajuma lihtsalt,õnneks tabasin ära ja sain auto serva alt minema.

Oma garaasis on tõesti kindlam selliseid 30x40x5cm prussijuppe kasutada,rajale neid muidugi kaasa ei võta :)
Siit veelkord moraal - head ja odavat asja ei ole olemas

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
12.08.2009 at 07:06
-fred-
 
Kasutage pukke!
quote:
hents99: Kusjuures, enamjaolt annabki tung järgi, kui mõni elusolend juhtub auto all olema. Kui ise alla ei roni, siis ei juhtu huvitaval kombel mitte midagi.
Mul on 2 Fordi tungi auto all ära lagunenud, all seal õnneks kedagi polnud. Viimane neist oli kõigest mõni aasta vana.
12.08.2009 at 10:27
anti
 
Kasutage pukke!
Pange teadjamad siis mõni link või andke vihje, millisest lähimast hästivarustatud kauplusest kvaliteetseid kerepukke leiab :) Ei oleks väga teemast mööda ka. Kole näide ja konkreetne soovitus.
12.08.2009 at 10:39
Astro SS
Kasutage pukke!
quote:
_siim_: Njah,sai kasutatud ka korra selliseid odavamaid pukke ning üks hakkas ennast lihtsalt propelleriks keerama ja lössi vajuma lihtsalt,õnneks tabasin ära ja sain auto serva alt minema.

Oma garaasis on tõesti kindlam selliseid 30x40x5cm prussijuppe kasutada,rajale neid muidugi kaasa ei võta :)

Endal on kasutuses 3 tonnised pukid ja nende paar maksis ainult 600-700 krooni

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
12.08.2009 at 10:40
Martin460
Kasutage pukke!
quote:
Astro SS:
quote:
_siim_: Njah,sai kasutatud ka korra selliseid odavamaid pukke ning üks hakkas ennast lihtsalt propelleriks keerama ja lössi vajuma lihtsalt,õnneks tabasin ära ja sain auto serva alt minema.

Oma garaasis on tõesti kindlam selliseid 30x40x5cm prussijuppe kasutada,rajale neid muidugi kaasa ei võta :)

Endal on kasutuses 3 tonnised pukid ja nende paar maksis ainult 600-700 krooni
Ma ka endale muretsesin need tööriistamarketist.

____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007
12.08.2009 at 13:51
speedbird
 
Kasutage pukke!
Prusse kasutada on hea mõte. Mida rohkem kindlust, seda parem tunne endal. Ma ise ostsin muidu 1.5 tonnised pukid Fixusest. Kuna Vette kaalubki umbes 1.5 tonni kokku, siis eeldan, et ühe nurga kandmiseks 1.5 tonnisest pukist võiks nagu ikka piisada.

____________________________
'15 Challenger SRT 392 / '79 Corvette 383 Stroker
www.ameerikaraud.ee
12.08.2009 at 14:36
Fog
 
Kasutage pukke!
quote:
speedbird: Prusse kasutada on hea mõte. Mida rohkem kindlust, seda parem tunne endal. Ma ise ostsin muidu 1.5 tonnised pukid Fixusest. Kuna Vette kaalubki umbes 1.5 tonni kokku, siis eeldan, et ühe nurga kandmiseks 1.5 tonnisest pukist võiks nagu ikka piisada.
Mul on need ka olemas, aga pukkide viga on see, et toetuspind on maru kehvake. Kahe jala vahelt keskele mõõtes vaid ~10cm. Samas tõstetud on auto 30-40cm peale.

Võistlustel kasutan pukke, kuid kui pean alla ronima, siis tulevad tänavarattad kah auto küljealla igaks juhuks lükata. Vähemalt jääb sent hingamisruumi kui peakski midagi pukkidega juhtuma.

Ahjaa, lisaks siia, et suutsin sellise tungi küljepeale kokku painutada vägagi kergesti. Piisas, et tungi ühe "esimese ratta" all oli pehmem koht, ning väändus kogu see tung kokku nagu plekkpurk.

Üldiselt olenemata, kas kasutada on pukid, prussid, tungid vms, reegel peaks igaühe peas olema see, et kui alla ronid, peab autot toetama vähemalt kaks asja.
Näiteks tungid nurga üles, asetad puki, lased enamuse raskust pukile kuid tungi ära alt ei võta.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
12.08.2009 at 15:55
Astro SS
Kasutage pukke!
Isan Fog, sinu lingil oleval pildil ei ole tegemist tungrauaga vaid selle sarnase seadeldisega.

Osta korralik ratastel tungraud, maksab küll kordades rohkem aga vähemalt on turvaline.

Vihje: Tööriistamarket

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
12.08.2009 at 17:57
Vanapagan
 
Kasutage pukke!
Oi kurja, 3 tonniseid pukke ei jõua ju liigutada.
Mul on poolemeetrise läbimõõduga tammepakud ja neid on juba raske alla tõugata aga vähemalt on kindel et ei lähe külili ega kuku midagi kaela.

____________________________
Smart CDI 0.8 30kW
12.08.2009 at 18:09
cam79
 
Kasutage pukke!
ise kasutanud samuti neid tööriistamarketi pukke juba aastaid, ei ole miskit ümber läind ega järgi andnud. Tung ka sealt, mitte blinkblink vaid rauast(Hiina toode), aga tõstab seal pakutavaist kõige kõrgemale. Hinnaklass oli kuskil 1000-2000 vahel tungil, ei mäleta enam. pukid olid paaris ja mõistliku hinnaga.



____________________________
Z28 79
jpm
12.08.2009 at 18:15
rnx69
 
Kasutage pukke!
Mina ostsin omale Fixusest 3.5 tonnise kandevõimega pukid ja olen alati jätnud ka kergelt lõdvemaks lastud ratastel suure tungi kusagile igaks-juhuks alla. Need 1.5 tonnised tundusid natuke kipakad oma olemuselt ja toetuspinnalt olevat.

____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
12.08.2009 at 19:43
PsychoDad
 
Kasutage pukke!
kodukootud pukid on mind teninud truult 5a, kannatanud ka chevy vane. lihtne lahendus. jäi üle kõvem kogus 13" plekkvelgi. kõik ühes mõõdus. sai siis tehtud lihtsalt. kaks velge üksteise peale ja tiheda keevitusega kinni. vajadusel saab velje rummu avadest läbi ajada ka vastava läbimõõduga toru ja seda mingi kindla punkti peale kinnitada. ainus viga on vaid kaal ja hiustamiseks kuluv ruum. aga samas saab tõsta suure hüdrotungiga auto heale kõrgusele ja siis paned puki alla ja paned veel kui vaja ka 10 kord 10 prussi sinna kuhu vaja ja auto ripub kenasti ja ei tuigu kuskile. kel vaja siis ühed sellised pukid saab mult veel.
15.08.2009 at 13:23
viplala
Kasutage pukke!
Ma kasutan kahepostilise autotõstuki puhul isegi prusse, üks auto esi ja teine tagasilla alla, kui auto on üleval. Kuidagi turvalisem tundub siis seal all olla ja auto ei kõigu ka kui on vaja midagi väänata või väntsutada. Eks on ju lugisid ka tõstukitest, millelt autod alla, kellelegi peale sadanud on.
Kui keegi teab sellisest juhtumist täpsemalt, võiks siin pajatada. Tahaks teada, mis neil tõstukitel järgi annab, kontrolliks enda oma kah üle.
15.08.2009 at 16:35
Astro SS
Kasutage pukke!
quote:
viplala: Ma kasutan kahepostilise autotõstuki puhul isegi prusse, üks auto esi ja teine tagasilla alla, kui auto on üleval. Kuidagi turvalisem tundub siis seal all olla ja auto ei kõigu ka kui on vaja midagi väänata või väntsutada. Eks on ju lugisid ka tõstukitest, millelt autod alla, kellelegi peale sadanud on.
Kui keegi teab sellisest juhtumist täpsemalt, võiks siin pajatada. Tahaks teada, mis neil tõstukitel järgi annab, kontrolliks enda oma kah üle.
Enamasti kulub pronksist mutikal keere seest ära.

Ise olen näinud kuidas tõstmise ajal mersu üks poolt kukub 50cm kõrguselt alla ....., siis oli põhjuseks kulunud mutikas,mis andis järele

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
15.08.2009 at 17:44 1 edit. Last edited 15.08.2009 at 17:44 by Astro SS
Vanapagan
 
Kasutage pukke!
Seal peaks muidu topelt mutikad olema, üks pinges ja teine astmega allpool siis kukub ainult nende vahe vast paar senti alla. Aga võibolla oli juba esimene puhtaks keritud ja käis teise pealt.

____________________________
Smart CDI 0.8 30kW
15.08.2009 at 20:48
viplala
Kasutage pukke!
quote:
Vanapagan: Seal peaks muidu topelt mutikad olema, üks pinges ja teine astmega allpool siis kukub ainult nende vahe vast paar senti alla. Aga võibolla oli juba esimene puhtaks keritud ja käis teise pealt.

Teise peal ei saa tõsta, ta peaks vabalt kaasa jooksma, kuni esimese surmani ja seejärel jääb asi kandma teise peale. Teise pealt, saab ainult autot alla lasta. Nii peaks ta ideaalis toimima. Kuid kui teist ei ole enam... Ma ei ole neid pukse veel näinud aga kui on mingigi võimalus teist puksi kasutada esimese tõste puksina, siis inimene läheb tavaliselt kergema vastupanu teed ja võtab kasutusse teise puksi esimese asemel. Sellest ka autode kukkumine 50cm ja rohkem. Peale selle, peaks teine vabalt kaasa jooksev puks ,olema originaalis terasest, esimene aga teatud sulamist pronksist. Kui nüüd keegi oskaks öelda selle sulami markeeringu, oleks väga tänulik, kuna tõstuk teeb jubedaid kolkse juba ja oleks vaja lasta uued puksid treida.
15.08.2009 at 22:35
madis
Kasutage pukke!
Küsi Varsonist, heal juhul lasevad sulle soomes uued treida. Õigest materjalist.
15.08.2009 at 23:54
viplala
Kasutage pukke!
Tõstuki pukside mure siis selleks korraks murtud. Teistele tulevikus ka teadmiseks.

Pronksi mark peaks olema BRAZ 9-4(venekeelsed tähed, Z=sitikas), gost-493-54. Materjali ostsin Enimorist. Kahe puksi materjali hinnaks tuli midagi 1500 ja 2000 vahel. Soovitan puksi pikkused lasta Enimoris koheselt valmis lõigata, siis on treialil pärast vähem jebla. Treitakse seda materjali mingi teise teraga kui kõvasulam. Treial ütles küll aga kahjuks ei jäänud meelde. Tavaline kõvasulamiga tera ei pidavat võtma.

Puksi alumine ots on umbes 2-3 cm pikkuselt, neljakandiliseks freesitud. Seega võiks treiali juures ka freesimise võimalus kohe olla.
Kindlasti tuleb viia treiali kätte ka keermevõll, kus puksid jooksevad, kuna treimise ajal peab saama puksi keeret võllipeal proovida. Võlli keere on tavaliselt keskelt, kus tal on tihedam töökäik, rokem kulunud, kui otste poolt.

Võllipeal jooksevad kaasa ka nn. turvapuksid. Õnneks olid minu tõstukil nad korras, ning vahetamist ei vajanud. Kui aga on mingigi kahtlus, turvapuksi keerme korrasolekus, siis peaks need ka uued laskma teha. Vastasel juhul võib järgmine kord, peale põhipukside läbikulumist, käpp turvapuksidest samuti läbi kukkuda.
Minu tõstukil on keermeks trapetskeere aga seda peaks täpsemalt vaatama juba treial.

Õigest materjalist ja korralikult määritud puksid, peaks kestma, hobikasutuses terve igaviku. Määrdeks kasutan graffiitmääret, võllile tuleb seda määrida, parem natukene ja tihti, kui palju ja harva :)

Tegemist siis vana, vene kaheposti tõstukiga. Eks tänapäevastel tõstukitel enam selliseid pukse vist ei leidu.
12.10.2010 at 11:50
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kasutage pukke!   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.