Kuidas muuta oma f-body paremaks?Vaba teemana siis mitte mure vaid ideepuudus.
Masin fire, 3gen 82 a, mootor aidatud 305 cid 0,030" üle puuritud, nukk 204/214 Speed Pro camshaft, kast TH700 tugevdatud ja TCI shiftkitiga, turbiin stock.. Esimene vaimustus üle läinud, esineb mõte miskit parendada. Kuna blokkdiffrit pole siis nt otsida ja vahetada ringi. Mootorit kiusata ei taha, las olla nagu on. Küll aga mineku tahaks muuta paremaks, linnasõidud enamjaolt. Käigusuhetest halligi ei jaga, Mikk vähe aitab ja seletab kui aega on ja eks ma juba tüütan ka. Mõte on teha masin kiirema stardiga.Ja kuna ma roheline(mitte mõtteviis) vaid tundamatul alal siis olekski kellegi abi vaja kes sama kadalipu läbi käinud.
Mõtteid seoses ühe muidu asjaliku masinaga oleks igatahes teretulnud.
Tahaks midagi enamat kui on.
Ja veel. SHIFTER? Mida teeb?Miks on hea ja mis juurde annab?
Kuidas muuta oma f-body paremaks?Tagasild on ilmselt 2,73:1 vaja panna kas 3,.. millegagi või veel karmim 4,.. millegagi.Siis läheb päris hästi kohalt minema.
Kuidas muuta oma f-body paremaks?Ülekande vahetamise puhul mõtle ikka ennne järgi, mis eesmärke sul auto peab täitma.
3,73 puhul näiteks nii, et näit. 120-ga pikka maad sõites seda lärmi, mis tänu pööretele tagant välja tuleb - väga kaua kuulata ei viitsi.
Muidugi, kui puhta kiirenduspilliga tegu, siis on jälle 3,73-st vähe.
Shifteri eesmärk on see, et saada käike käsitsi (põmst manuaalselt) sisse raiuda.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
Kuidas muuta oma f-body paremaks?Linnasõidud, fooris jalgu ei viitsi jääda. Ehk siis miskit sellist lahendust, et kannataks enamuse linnas ja mõnikord ka open road.
Käsitsi käikude sisse raiumisel kasti tuksi ei keera?
Kuidas muuta oma f-body paremaks?Ära hakka mingi huinamuinaga tegelema vaid osta suurem mootor. Ükskõik mis sa väljaspool mootorit ke ei teeks, rahule sa selle tulemusega lõpuks ikka ei jää.
Kuidas muuta oma f-body paremaks?See auto minu meelest kohalt minnes tõesti ei tahtnud väga ketsi vilistada, alles käiguvahetusel kiuksus; samas kõrgematel pööretel oli ta päris lõbus ja näiteks veerandmiili peale selgelt kiirem kui 5.0 TBI autod, mis muidu madalalt mõnuga ketsi ringi võtavad.
Käsitsi käike raiudes on seal praegu see väike oht, et lükkad shifteri R-i peale välja suure hooga , BHRA tehnilisest ka sellise käiguvahetusega läbi ei peaks saama, kui kiirendama minna.
Eeldusel, et mootor ja kast tervise juures on, siis ülekandest või kõrgema stalliga konverterist peaks natuke teravust juurde leidma.
Kuidas muuta oma f-body paremaks?Hmm, shifter ei lase ju ilma lõkatsit liigutamata vabakäigust ettepoole panna. Aga sifter on muidu mõnus, endam b&m ja vägarahul.
quote:Hmm, shifter ei lase ju ilma lõkatsit liigutamata vabakäigust ettepoole panna. Aga sifter on muidu mõnus, endam b&m ja vägarahul.
Jah, miski aftermarket shifter tõesti oleks selles osas abiks, hetkel aga on sellel autol minu teada ainult ilus suur shift handle, millel pole N-ist edasi lükkamiseks vaja nuppugi vajutada - nuppu isegi pole seal.
Kuidas muuta oma f-body paremaks?Kui sa jõuad otsuseni, et midagi on kindlasti vaja osta, siis selle kohta oleks õigem teha post "Turu" alla.
Stallist saab lugeda siit: http://www.tqhq.ee/dir.php?id=33, väga lihtsustatult annab see sulle võimaluse "sidur" lahti lasta kõrgematel pööretel, kus see mootor ehk natuke meelsamini väänab. Teisalt libiseb see "sidur" siis alati nende pööreteni läbi, maanteesõidu tarvis peaks ehk uurima turbiiniluku võimalust jne.
Võta rahulikult mõtlemisaega, et mida ja kui pikas perspektiivis sa selle autoga teha tahad.
Ja enne kui keegi teine norima hakkab, siis signatuur on sul täpsem, tegu on Firebirdiga, mitte Trans Am'iga, nagu galerii väidab.
Kuidas muuta oma f-body paremaks?Nukk on sellel valitud stock konverteri jaoks. Tagasilla alt ei saa peale kiuksatuse miskit kätte, seega ei ole pointi ka LSD silla järele. Kui paned aga kõrgema stalliga konverteri ja kiirema ülekande, saad väheke pikemalt kiuksutada, arvatavasti mingi 0.5 sek 0-100 kiiremaks, maantesõidu pöörded kõvasti kõrgemaks kui praegu ja hakkad poole kiiremini bensukaid külastama. Samuti ei ole tänavale eriti vaja shifter`it. Kui sa aga kavatsed need ostud juba teha, siis löö pärast (jumala eest mitte ennem ) kokku , palju too krempel maksma läks ja mis sa selle raha eest oleks saanud mootori heaks teha. Kui sa oled juba praegu tüdinenud 5 lirtsu pakutavast siis usu mind, need mõnusad algusaja tunded ei tule sul tagasi tagasilla vahetusega.
Kuidas muuta oma f-body paremaks?TH700 puhul tuleb üldiselt arvestada, et see on Chevy Vani kast, 1.k on 3.06 ehk see hakkab mõttetuks muutuma suurema võimsuse / ekstreemse peaülekande puhul. Samas muidugi 0.69 OD hoiab maanteepöörded all.
Antud juhul asi pisut teine muidugi.
Kohaltvõtu A&O on turbiin, kõrge stall mitte ainult ei lase "kõrgemalt sidurit lahti", vaid ka võimendab momenti, see pole ju hüdrosidur, vaid hüdrotrafo. Mida suurem vahe on mootori ja käigukasti sisendvõlli pööretes, seda rohkem võimendab, kohaltvõtul näiteks 2 korda.
Maanteesõidu pöörded ei lähe midagi palju kõrgemaks, mõnisada ainult. Ma olen 6000+ stalliga sõitnud ja oli ikka 3000 kandis 4.10 ülekandega. Vahe tuleb sisse ülesmäge sõidul, mõnest järsemast läheb 4000 pöördega üles, kuigi oli 800 hj. Samuti peab sõitma mõnikord madalama käiguga, linnas näiteks on mingil kiirusel 2000 rpm nii 2,3,4 k. puhul, ehk kõrgemal käigul kuumutab õli lihtsalt.
Mina alustaks turbiinist. Neid võibolla peab erinevaid proovima, aga näiteks Erkkil on väike "laoseis" olemas. Siis näiteks 3.73 LSD.
Race shifteri eesmärk on vältida eksimusi käiguvahetusel, kiiremaks see eriti ei tee, küll aga tõstab auto turuväärtust ja on muidu perfoormants.
Infoks, et pidamisprobleemide puhul on üldiselt nii (võimsama mootori puhul võistlustel):
1. LSD, ikka
2. Slikid, kast kärssab
3. Kast tugevaks, tagasild lendab õhku
4. Tugev sild, kere kõver
5. Krt, oleks kohe pidanud toruraamil Outlaw auto tegema.
quote:partel:
Infoks, et pidamisprobleemide puhul on üldiselt nii (võimsama mootori puhul võistlustel):
1. LSD, ikka
2. Slikid, kast kärssab
3. Kast tugevaks, tagasild lendab õhku
4. Tugev sild, kere kõver
5. Krt, oleks kohe pidanud toruraamil Outlaw auto tegema.
Infoks, et 5.0 pidamisprobleemide puhul on üldiselt nii:
1. LSD, saab piinamisega piuksatuse kätte
2. Slikid, viimanegi piuksatus kaob
3. Kast tugevaks, tagasillaga ei juhtu midagi
4. Tugev sild, kerega ei juhtu midagi
5. Krt, oleks pidanud kohe mootori võimsama vastu vahetama
Kuidas muuta oma f-body paremaks?lõpetage ära oma "ei saa piuksugi kätte"
Minu auto, mitmeid aastaid tagasi, 5.0 mootor, STOCK KÕIK, sõitnud ilma õhufiltrita palju kilomeetreid (ka ostes ei olnud peal) ehk siis mootor ei olnud kindlasti oma nooruses. Ja enamuse ajast käisid ka mõlemad rattad ringi.
jah ta oli see mingi 125kw vms aga väänet oli küll piisavalt...
edit: aga galerii on sul vägev,polegi sellist näinud
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
quote:Maik: lõpetage ära oma "ei saa piuksugi kätte"
Minu auto, mitmeid aastaid tagasi, 5.0 mootor, STOCK KÕIK, sõitnud ilma õhufiltrita palju kilomeetreid (ka ostes ei olnud peal) ehk siis mootor ei olnud kindlasti oma nooruses. Ja enamuse ajast käisid ka mõlemad rattad ringi.
jah ta oli see mingi 125kw vms aga väänet oli küll piisavalt...
edit: aga galerii on sul vägev,polegi sellist näinud
Seda sorti rataste keerutamiseks ei ole nüüd küll suurt väänet ega ka õhufiltrit vaja. Siin ka paar näidet:
Kui aga astud pedaalile kas siis foori või kuusepuu taga, ei tule sealt rataste alt mitte piuksugi st. ei ole mitte mingisuguseid pidamise probleeme, ega hakka ka olema, vaheta ülekandeid või shifter`eid palju tahad.
Kui sul on kindel plaan hoida teda viiesena, no las ta siis olla. Hoia auto korras, kulge mõnusalt ringi ja tunne tast rõõmu. Hakkab ta aga väheseks jääma ja tahad teda kiiremaks teha, osta uus mootor. Ära hakka oma raha paigutama sinna kus sellest kasu pole.
Aamen
Kuidas muuta oma f-body paremaks?Nonii, pakkumisel on siis suhtega 3,27 tagasild komplekselt.Mida targad ütlevad, kas muutub selle allapanemisest miskit märgatavalt või on aeg mõelda tõsisemale loomale.
Kuidas muuta oma f-body paremaks?Miskipärast tundub, et sellele mootorile fööni paigaldamisel on parem eek/lisa-kW suhe kui traditsioonilisel vabahingava punnitamisel kuitahes heade-kalliste tükkidega
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
quote:vvt: Miskipärast tundub, et sellele mootorile fööni paigaldamisel on parem eek/lisa-kW suhe kui traditsioonilisel vabahingava punnitamisel kuitahes heade-kalliste tükkidega
Toimiva fööni paigaldamise eelarve ei ole peris MukiKaki ....
Selleks, et uulitsa pääl kummi kärsatada pole ka föönist eriti kasu.
Minu tagasihoidliku arvamise pealt võiks küll see 3,27 olla optimaalne nii linna-, trassi-, mootorimüra, kütusekulu, kui kummikärsatamise suhtes.
Ja kui täkust puudu jääb, siis odavaim ja hästi toimiv lahendus on NOS.... eeldusel, et mootoriehitajad pole kingsepad olnud.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
quote:vvt: Miskipärast tundub, et sellele mootorile fööni paigaldamisel on parem eek/lisa-kW suhe kui traditsioonilisel vabahingava punnitamisel kuitahes heade-kalliste tükkidega
Toimiva fööni paigaldamise eelarve ei ole peris MukiKaki ....
Selleks, et uulitsa pääl kummi kärsatada pole ka föönist eriti kasu.
Minu tagasihoidliku arvamise pealt võiks küll see 3,27 olla optimaalne nii linna-, trassi-, mootorimüra, kütusekulu, kui kummikärsatamise suhtes.
Ja kui täkust puudu jääb, siis odavaim ja hästi toimiv lahendus on NOS.... eeldusel, et mootoriehitajad pole kingsepad olnud.
Ja kuidas see NOS peaks linnavahel aitama või starti kiirendama nagu krooks soovis.